AMK pääsykoejakson harhaanjohtava veto

Anonyymi-ap

Hain erään pk-seudun amk:n yamk tutkintoon jossa suoritetaan pääsykoejakso. Etukäteistieto aika naftia opintojakson sisällöstä. Oletin että näissä on materiaalit valmiina, aiemmin eri alalla on ollut. Yllätys olikin mukava avata tänään pääsykoeopintojakson tiedot: lue 100e maksava n. tuhannen sivun opus parissa viikossa, opusta ei saatavilla kirjastosta. Vaihtoehtona oli joku maksullinen ulkomainen e-kirjasto, tuhannen sivun opusta ei ole myöskään järkevää lukea e-versiona. Jää mun osalta leikki kesken, amkit alkaa nolaamaan itseään tällaisella leikitään Harvardia osiolla. Eipä ollut ainoa kohde mihin hain, tietääpä olla jatkossa tähän hakematta. Olisivat tehneet tämänkin rehellisesti pääsykokeena ja aineisto etukäteen tiedossa.

6

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      100€ = 0,25% 40 000€:sta. Prosentti pienenee jos summa kasvaa ja suurenee jos se pienenee, mutta olkoot tuo 40 000€ työnimi vuosipalkalle.
      Oman tulevan palkan eteen ei näköjään kannata tehdä mitään?
      Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ainakin rahat takaisin jos ei onnistu kouluun pääsy?
      Oma mielipiteeni on se, että pääsykokeissa pitäisi keskittyä lähinnä motivoituneiden opiskelijatyyppien löytämiseen, mutta jotain motivaatiosta tietysti kertoo myös se, että ei ole valmis laittamaan ropoakaan opiskelupaikan saavuttamiseen.

      • Anonyymi

        Juuri näin se on!
        Eikä kannata lukea kovin monta sivua.

        Onkin jo korkea aika, että ammattikorkeakouluun haetaan motivoitunutta ja oppimiskykyistä opiskelijamateriaalia. Ehkä saadaan aikanaan työhaluista ja osaavaa väkeä työmarkkinoille.


      • Anonyymi

        yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.

        Ihan vain kommenttina, etteivät yliopiston pääsykoemateriaalit (kirjat) olleet ilmaisia minun aikanani. Ehkä ne nykyään ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.

        Suuntaa ihmeessä huomiosi muualle, sinne mistä saa kivoja lisiä tutkintoon ilmaiseksi ja vähemmällä vaivalla!


    • Anonyymi00006

      Yliopistossa kyllä kirjasto 😄. Kaikki pääsykoekirjat löytyy sieltä tai kaupungin kirjastosta, jos ajoissa. Ehkä tuokin kirja olisi löytynyt sieltä ammattikorkeakoulun kirjastosta, mutta jos ei opasteta asioista niin ei voi tietää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe