Hain erään pk-seudun amk:n yamk tutkintoon jossa suoritetaan pääsykoejakso. Etukäteistieto aika naftia opintojakson sisällöstä. Oletin että näissä on materiaalit valmiina, aiemmin eri alalla on ollut. Yllätys olikin mukava avata tänään pääsykoeopintojakson tiedot: lue 100e maksava n. tuhannen sivun opus parissa viikossa, opusta ei saatavilla kirjastosta. Vaihtoehtona oli joku maksullinen ulkomainen e-kirjasto, tuhannen sivun opusta ei ole myöskään järkevää lukea e-versiona. Jää mun osalta leikki kesken, amkit alkaa nolaamaan itseään tällaisella leikitään Harvardia osiolla. Eipä ollut ainoa kohde mihin hain, tietääpä olla jatkossa tähän hakematta. Olisivat tehneet tämänkin rehellisesti pääsykokeena ja aineisto etukäteen tiedossa.
AMK pääsykoejakson harhaanjohtava veto
6
1102
Vastaukset
- Anonyymi
100€ = 0,25% 40 000€:sta. Prosentti pienenee jos summa kasvaa ja suurenee jos se pienenee, mutta olkoot tuo 40 000€ työnimi vuosipalkalle.
Oman tulevan palkan eteen ei näköjään kannata tehdä mitään?
Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ainakin rahat takaisin jos ei onnistu kouluun pääsy?
Oma mielipiteeni on se, että pääsykokeissa pitäisi keskittyä lähinnä motivoituneiden opiskelijatyyppien löytämiseen, mutta jotain motivaatiosta tietysti kertoo myös se, että ei ole valmis laittamaan ropoakaan opiskelupaikan saavuttamiseen.- Anonyymi
Juuri näin se on!
Eikä kannata lukea kovin monta sivua.
Onkin jo korkea aika, että ammattikorkeakouluun haetaan motivoitunutta ja oppimiskykyistä opiskelijamateriaalia. Ehkä saadaan aikanaan työhaluista ja osaavaa väkeä työmarkkinoille. - Anonyymi
yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.
Anonyymi kirjoitti:
yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.
Ihan vain kommenttina, etteivät yliopiston pääsykoemateriaalit (kirjat) olleet ilmaisia minun aikanani. Ehkä ne nykyään ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.
Suuntaa ihmeessä huomiosi muualle, sinne mistä saa kivoja lisiä tutkintoon ilmaiseksi ja vähemmällä vaivalla!
- Anonyymi00006
Yliopistossa kyllä kirjasto 😄. Kaikki pääsykoekirjat löytyy sieltä tai kaupungin kirjastosta, jos ajoissa. Ehkä tuokin kirja olisi löytynyt sieltä ammattikorkeakoulun kirjastosta, mutta jos ei opasteta asioista niin ei voi tietää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461