Hain erään pk-seudun amk:n yamk tutkintoon jossa suoritetaan pääsykoejakso. Etukäteistieto aika naftia opintojakson sisällöstä. Oletin että näissä on materiaalit valmiina, aiemmin eri alalla on ollut. Yllätys olikin mukava avata tänään pääsykoeopintojakson tiedot: lue 100e maksava n. tuhannen sivun opus parissa viikossa, opusta ei saatavilla kirjastosta. Vaihtoehtona oli joku maksullinen ulkomainen e-kirjasto, tuhannen sivun opusta ei ole myöskään järkevää lukea e-versiona. Jää mun osalta leikki kesken, amkit alkaa nolaamaan itseään tällaisella leikitään Harvardia osiolla. Eipä ollut ainoa kohde mihin hain, tietääpä olla jatkossa tähän hakematta. Olisivat tehneet tämänkin rehellisesti pääsykokeena ja aineisto etukäteen tiedossa.
AMK pääsykoejakson harhaanjohtava veto
5
134
Vastaukset
- Anonyymi
100€ = 0,25% 40 000€:sta. Prosentti pienenee jos summa kasvaa ja suurenee jos se pienenee, mutta olkoot tuo 40 000€ työnimi vuosipalkalle.
Oman tulevan palkan eteen ei näköjään kannata tehdä mitään?
Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ainakin rahat takaisin jos ei onnistu kouluun pääsy?
Oma mielipiteeni on se, että pääsykokeissa pitäisi keskittyä lähinnä motivoituneiden opiskelijatyyppien löytämiseen, mutta jotain motivaatiosta tietysti kertoo myös se, että ei ole valmis laittamaan ropoakaan opiskelupaikan saavuttamiseen.- Anonyymi
Juuri näin se on!
Eikä kannata lukea kovin monta sivua.
Onkin jo korkea aika, että ammattikorkeakouluun haetaan motivoitunutta ja oppimiskykyistä opiskelijamateriaalia. Ehkä saadaan aikanaan työhaluista ja osaavaa väkeä työmarkkinoille. - Anonyymi
yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.
Anonyymi kirjoitti:
yliopistoihin on pääsykokeisiin ilmainen materiaali mut toki amk:n tämän kyseisen linjan osalta se ei sitä sitten ole ja reilusti tästä ei ollut mitään mainintaa ennen kuin haki tähän, vaan tieto selvisi kirjautumalla ko. "opintojaksolle" joka olisi voinut olla suoraan pääsykoe johon on ennakkomatsku. Mun palkka on jo yli 60t vuodessa, tää olisi ollut kiva lisä tutkinnolle, mutta periaatteesta suuntaan huomioni muualle.
Ihan vain kommenttina, etteivät yliopiston pääsykoemateriaalit (kirjat) olleet ilmaisia minun aikanani. Ehkä ne nykyään ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuntaa ihmeessä huomiosi muualle, sinne mistä saa kivoja lisiä tutkintoon ilmaiseksi ja vähemmällä vaivalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1494903- 1843953
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1213633Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia452930- 1381886
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441687Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631394Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.321350Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261309Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211271