Omaperäinen väite esitetty palstalla; "Business-luokassa lentävä paikkaa heikkoa itsetuntoaan lentämällä business-luokassa"
Kyllä asia todellisuudessa on niin että ne jotka usein tai aina matkustaa business-luokassa, eivät keskimäärin pyytele anteeksi olemassaoloaan.
Silloin on oltava itsetunto sekä lompakko kunnossa. Nämä kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä muutenkin, ellei kyse ole tuoreesta nousukkaasta. Raha tuo elämään turvaa ja varmuutta, jolloin voi keskittyä muihin asioihin, kun ei rahahuolet paina.
Thaimaalaisille raha on numero yksi ja yhtä kuin tulevaisuus ja huominen leipä.
Vasta rahan jälkeen tulee muut asiat.
Köyhän on erittäin vaikeaa pullistella ilman resursseja. Se on silkkaa valhetta jos köyhä sanoo ettei raha merkitse hänelle mitään. Sekin on silkkaa valhetta jos rikas sanoo ettei raha merkitse hänelle mitään. Rikkaan ei vaan tarvitse miettiä sitä rahaa koko aikaa, mutta kyllä se on hänen elämänsä koko perusta.
Ajat on muuttuneet. Nöyristelyn, kumartelun ja vaatimattomuuden tilalle on tullut terveellinen itsekkyys. Se tarkoittaa sitä että ensin on ajateltava itseään. Lentokoneessa paineen laskiessa happimaski on laitettava ensin omaan päähän ja vasta sitten voi katsoa että vieressä istuvakin sen saa asennettua. Katsokaapas kun et voi auttaa ketään, jos et ole itse toimintakunnossa.
Terveellinen itsekkyys tarkoittaa myös sitä itsestä on pidettävä huolta ja se on itsestään välittämistä. Sen vastakohta on itsetuhoisuus. Itsetuhoinen henkilö ei ole hyväksi kenellekään muullekaan. Kaikki kumpuaa omasta hyvinvoinnista.
Itsetunto ja lentoluokka
15
161
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitusvirke väärä pääartistin nuolijalta tavan mukaan:
Business-luokassa lentävä paikkaa heikkoa itsetuntoaan lentämällä business-luokassa.
Oikea versio:
Bisnesluokassa lentävä paikkaa heikkoa itsetuntoaan ilmoittamalla Pattayan matkailupalstalla lentävänsä kuten väittää ja kopioi menun julkaisuunsa, sekä naamailee luista.- Anonyymi
Pasanen kumoaa omat juttunsa samassa lauseessa, kun ei ole kertonut sanojensa mukaan huonosta itsetunnosta bisnesluokassa ja alkaa kertoa samantien bisnesluokkalaisten huonosta itsetunnosta bisnesluokassa. Pasanen siis viittaa siihen että hänellä itsellään on niin vahva itsetunto, että hän ei siksi matkusta bisnesluokassa ja että Pasasella on niin vahva itsetunto että hän voi esitellä Pattayan matkailusivustolla euron kilo maksavia porsaan luita ylväänä kulinaristina jotka vaimo on hänelle lempeästi lämmittänyt. Bisnesluokassa koko menu on matkustajan käytettävissä ja kuuluu lipun hintaan, kuten kaikki tietää. Niiden kaikkien valokuvaaminen luumiehen palstalle ei olisi kovinkaan hyödyllistä eikä rakentavaa.
Luiden kuvaaminen Vantaan Simonkylässä Pattayan matkailusivustolle on kovin erikoista.
Eiköhän se luiden kuvaaminen ja niiden syömisestä keskustelu kuulu palstoille joissa mietitään mitä saa eurolla ja kuinka pysyä hengissä sadalla eurolla kuukaudessa nykysuomessa. Laita Kelaan se luukuva ja voit saada täydentävää toimeentulotukea ja lahjakortin Lidliin. Se ei nimittäin ole ihmisravintoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pasanen kumoaa omat juttunsa samassa lauseessa, kun ei ole kertonut sanojensa mukaan huonosta itsetunnosta bisnesluokassa ja alkaa kertoa samantien bisnesluokkalaisten huonosta itsetunnosta bisnesluokassa. Pasanen siis viittaa siihen että hänellä itsellään on niin vahva itsetunto, että hän ei siksi matkusta bisnesluokassa ja että Pasasella on niin vahva itsetunto että hän voi esitellä Pattayan matkailusivustolla euron kilo maksavia porsaan luita ylväänä kulinaristina jotka vaimo on hänelle lempeästi lämmittänyt. Bisnesluokassa koko menu on matkustajan käytettävissä ja kuuluu lipun hintaan, kuten kaikki tietää. Niiden kaikkien valokuvaaminen luumiehen palstalle ei olisi kovinkaan hyödyllistä eikä rakentavaa.
Luiden kuvaaminen Vantaan Simonkylässä Pattayan matkailusivustolle on kovin erikoista.
Eiköhän se luiden kuvaaminen ja niiden syömisestä keskustelu kuulu palstoille joissa mietitään mitä saa eurolla ja kuinka pysyä hengissä sadalla eurolla kuukaudessa nykysuomessa. Laita Kelaan se luukuva ja voit saada täydentävää toimeentulotukea ja lahjakortin Lidliin. Se ei nimittäin ole ihmisravintoa.Se luu alittaa vielä senkin riman jossa Pasanen kävi ostamassa 12 tunnin aamupuuroa ja oli ottanut omat maksanpalat mukaan.
Olen nähnyt elämässäni monenlaista selviäjää, kuten omaperäisen pitkäaikaistyöttömän kaverin joka rakensi omakotitalon purkujätteistä ja ilmaisista jämäeristä neljän vuoden aikana siten, että hänelle jäi vuokran jälkeen sossurahoista 400 markkaa kuukaudessa elämiseen ja rakentamiseen. Hänellä oli kuitenkin autokin. Ruokaan hän ei paljoa haaskannut, vaan oli luuta ja nahkaa. Sen verran taitava kundi käsistään että talosta tuli ihan hyvä ja myyntikelpoinen myyntitalo ja hän sai siitä euroaikaan sitten 160.000 euroa myydessään. Muutti Lappiin ja on pyörittänyt pientä rakennusliikettä yli 20 vuotta ja on rahamies nykyisin.
Pasanen elää aivan höyryillä jossa jokainen euro on omaisuus.
Niin, Businessluokassa on varmasti huomattavasti mukavampi matkustaa tuo pitkä lentomatka kuin Economyssä ja varmasti lähes kaikki näin tekisivätkin mikäli se (erotus) ei maksaisi sitä mitä se maksaa. Eli kuinka paljon kannattaa/haluaa kyseisestä mukavuudesta maksaa on varmsti jokaisen omakohtainen asia. Kuitenkin molemmissä matkustusluokissa toteutuu sama loppuperin oleva asia eli matkustus paikasta A paikkaan B.
Itse voisin ajatella maksavani tuosta lisämukavuudesta lisää luokkaa 200-300€/suunta, mutta en juuri enempää, koska en katso sitä paljoa tuota rahamäärää arvokkaammaksi.
Mutta jokainen tekee omat päätöksensä omien lähtökohtiensa, varallisuutensa sekä periaatteidensa mukaisesti.- Anonyymi
Tuossa koronan aikaan ja sitä ennenkin oli busineksessa tilaa sen verran että miltei aina pääsi tekemään tarjouksen joka meni läpi Finnairilla. 200 euroa ja 15000 pistettä esimerkkinä riitti. Nyt mitä olen joskus harvakseen kysellyt viime vuosina, niin ei ole tilaa ollut kertaakaan eikä ole päässyt edes tarjoamaan. Mitään kahta tonnia en maksa yhteen suuntaan ja sesonkina liikutaan 3-5 tonnin paikkeilla yhteen suuntaan. Niin ja aiemmin 50.000 pisteellä sai suoraan upgreidattua businekseen mutta nykyään ei onnistu. Pitää olla lisää pisteitä ja he eivät tarvitse pisteasiakkaita kun business täyttyy näköjään rahallakin maksavista asiakkaista.
Kerran onnistunut pääsemään pisteillä kun koko perheen pisteet käytettiin yhteen upgreidaukseen.
- Anonyymi
Vain omanapanarsisti maksaa itselleen tuollaiset liput eikä sen sijaan matkusta perheensä kanssa normaalisti.
Kun ruoka on noin tärkeää niin sitä varten on ravintolat, jonne myös voi mennä perheensä kanssa.
Ei ole synkronissa selittelyt miten suomiylivertaistensa kanssa toimi kun ei samaa harjoita korealaistensa kanssa.- Anonyymi
Possokainen heittää ikiomia teorioitaan ilmoille puoliksi Senssuna, etkä ole tullut ajatelleeksi että kaikki ihmiset eivät elä sinun elämääsi sinun ehdoillasi, mielikuvituksella eikä laihalla budjetillasi.
Elit lapsiperheen isän elämää viimeksi noin 1990-1995 noin viiden vuoden ajan, ja sen jälkeen et päivääkään, joten et ole mikään erityisasiantuntija tässäkään asiassa.
En tiedä paljonko tuolloin vietit aikaa lastesi kanssa, mutta jutuistasi päätellen et laisinkaan. Luokittelet toistuvasti lapset joksikin hankalaksi kulueräksi ja ilkeiksi pirulaisiksi, joiden kanssa et osaa tulla toimeen.
Vuoronperään kerrot että joko lellittelen lapsiani taikka toisessa versiossa en omista heille aikaa. Kumpikin väite pitää paikkansa toisinaan ja toisinaan kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. Kaikelle on aikansa enkä ole koskaan tavoitellut mitään vuoden isä- titteliä.
Mikäli olisit ollut paikalla silloin kun lapsesi menivät kouluun, tietäisit että ei lapsia revitä noin vain mukaan yli kahdeksi viikoksi, eikä päiväkoti-ikäistä päivähoidosta. He ovat sitoutuneet niihin rutiineihin, eivätkä ole lomalla 365 päivä vuodesta.
Perhelomat ovat erikseen. Minä olen 70% eläkeläinen, pian 90%, joten minulla on aikaa myös pienille lapsilleni reilusti keskivertoa suomalais- isää enemmän ja näin on toimittu.
Harvalla työikäisellä isällä on aikaa kuljetella lapsia kouluun ja hoitoon, hakea heitä sieltä ja vielä lisäksi leikkiä ja viettää aikaa yhdessä aamuin-illoin ja tehdä esimerkiksi ruokaa yhdessä.
Tällä reissulla Suomeen oli uutta ja vanhaa duuniasiaa nopeasti läpikäytynä, pitää säilyttää auktoriteetti loppuun saakka että saa omansa poisa ja uskottavuutensa säilytettyä. Se on PR- toimintaa ja diplomatiaa.
Ei mitään tsäänssiä että olisi ollut järkeä ottaa edes poikaa mukaan. Reppana olisi ollut aivan hukassa kun iskä ei olisi ehtinyt hänen ehdoillaan aikataulua sovittaa.
Oli mukava reissu ja mukava nähdä että lapsilla ja exällä menee hyvin, välit loistavassa kunnossa. Mökilläkin oltiin pari päivää yhdessä ja Lahdessa ainakin 7 päivänä tekemisissä.
Tiedoksi Possolle että 24-30 vuotiaita lapsia ei pidellä enää kädestä ja rakennella heidän kanssaan legolaivoja, eikä iskä kerro heille enää iltasatuja. Pitää kunnioittaa heidän omaa elämäänsä ja omia valintojaan.
On kuitenkin vielä asioita, joissa he kysyvät vinkkiä, neuvoa, tai mielipidettä, ja siitä huomaa että he kuuntelevat edelleen mitä mieltä olen. Ei olla enää uhmaikäisiä kukaan.
Syötiin ravintoloissa sekä kotona, pojan ja anopin luona että mökillä. Enemmän siis parissa viikossa kuin sinä 30 vuoteen lastesi kanssa. Ruoka on tärkeää, siinä olet oikeassa. Ei olisi kiva jos menisin kylään ja kysyisin että onks nakkeja?`
Kun on vaan pari viikkoa vuodessa Suomessa, silloin on tehtävä kaikenlaista hyvin nopeassa rytmissä. Kavereiden ja työkavereiden kanssa meni kolme iltaa, enemmän siis lasten kanssa.
Kun lentää vain kerran vuodessa Suomeen ja takaisin, kuten viime vuosina, niin se on se ja sama mitä ne lennot maksaa. Busineksessa lennän siksi nykyisin että haluan olla freesinä perillä, enkä nukkuneen rukouksena.
Siinä menisi vuorokausi hukkaan perillä, jos en saisi nukuttua koneessa. En osaa nukkua varastoon ja univelka vastaa minulla kahden promillen känniä. Kotiin ajelin Suvasta autolla, nukuin koneessa yhteensä noin 7 tuntia. Se ei onnistu minulta turistiluokassa.
Jos otetaan kaikki lennot vaikkapa 2000- luvulta, niin olen matkustanut Economyssa noin 90% kaikista lennoista. Että asiat eivät aina ole olleet näin hyvällä mallilla. Busineksessa lentelin vain pisteillä jossakin välissä.
Business- luokka on päivä ja turistiluokka on yö. Niin paljon niillä on eroa. Kun kaiuttimista kuuluu että "Toivottavasti nautitte lennosta ja tervetuloa uudelleen", niin voin sanoa että nautin, kiitos ja tulen uudelleen!
Mutta jos olisin ollut noin 13 tuntia turistiluokassa, niin sanoisin että hirveää paskaa koko lento, ahdasta ja tukalaa, väsyttää ja tarjoilu kehnoa, pienet lapset rääkyi, humalaiset hölisi, sapuska oli kurjaa, mutta päästiin onneksi perille.
Jos lipun hinta tuntuisi jossakin, en sitä maksaisi vaan nukkuisin jet lagin pois, mutta kun se ei tunnu missään, niin sitten mennään busineksessa mainituista syistä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Possokainen heittää ikiomia teorioitaan ilmoille puoliksi Senssuna, etkä ole tullut ajatelleeksi että kaikki ihmiset eivät elä sinun elämääsi sinun ehdoillasi, mielikuvituksella eikä laihalla budjetillasi.
Elit lapsiperheen isän elämää viimeksi noin 1990-1995 noin viiden vuoden ajan, ja sen jälkeen et päivääkään, joten et ole mikään erityisasiantuntija tässäkään asiassa.
En tiedä paljonko tuolloin vietit aikaa lastesi kanssa, mutta jutuistasi päätellen et laisinkaan. Luokittelet toistuvasti lapset joksikin hankalaksi kulueräksi ja ilkeiksi pirulaisiksi, joiden kanssa et osaa tulla toimeen.
Vuoronperään kerrot että joko lellittelen lapsiani taikka toisessa versiossa en omista heille aikaa. Kumpikin väite pitää paikkansa toisinaan ja toisinaan kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. Kaikelle on aikansa enkä ole koskaan tavoitellut mitään vuoden isä- titteliä.
Mikäli olisit ollut paikalla silloin kun lapsesi menivät kouluun, tietäisit että ei lapsia revitä noin vain mukaan yli kahdeksi viikoksi, eikä päiväkoti-ikäistä päivähoidosta. He ovat sitoutuneet niihin rutiineihin, eivätkä ole lomalla 365 päivä vuodesta.
Perhelomat ovat erikseen. Minä olen 70% eläkeläinen, pian 90%, joten minulla on aikaa myös pienille lapsilleni reilusti keskivertoa suomalais- isää enemmän ja näin on toimittu.
Harvalla työikäisellä isällä on aikaa kuljetella lapsia kouluun ja hoitoon, hakea heitä sieltä ja vielä lisäksi leikkiä ja viettää aikaa yhdessä aamuin-illoin ja tehdä esimerkiksi ruokaa yhdessä.
Tällä reissulla Suomeen oli uutta ja vanhaa duuniasiaa nopeasti läpikäytynä, pitää säilyttää auktoriteetti loppuun saakka että saa omansa poisa ja uskottavuutensa säilytettyä. Se on PR- toimintaa ja diplomatiaa.
Ei mitään tsäänssiä että olisi ollut järkeä ottaa edes poikaa mukaan. Reppana olisi ollut aivan hukassa kun iskä ei olisi ehtinyt hänen ehdoillaan aikataulua sovittaa.
Oli mukava reissu ja mukava nähdä että lapsilla ja exällä menee hyvin, välit loistavassa kunnossa. Mökilläkin oltiin pari päivää yhdessä ja Lahdessa ainakin 7 päivänä tekemisissä.
Tiedoksi Possolle että 24-30 vuotiaita lapsia ei pidellä enää kädestä ja rakennella heidän kanssaan legolaivoja, eikä iskä kerro heille enää iltasatuja. Pitää kunnioittaa heidän omaa elämäänsä ja omia valintojaan.
On kuitenkin vielä asioita, joissa he kysyvät vinkkiä, neuvoa, tai mielipidettä, ja siitä huomaa että he kuuntelevat edelleen mitä mieltä olen. Ei olla enää uhmaikäisiä kukaan.
Syötiin ravintoloissa sekä kotona, pojan ja anopin luona että mökillä. Enemmän siis parissa viikossa kuin sinä 30 vuoteen lastesi kanssa. Ruoka on tärkeää, siinä olet oikeassa. Ei olisi kiva jos menisin kylään ja kysyisin että onks nakkeja?`
Kun on vaan pari viikkoa vuodessa Suomessa, silloin on tehtävä kaikenlaista hyvin nopeassa rytmissä. Kavereiden ja työkavereiden kanssa meni kolme iltaa, enemmän siis lasten kanssa.
Kun lentää vain kerran vuodessa Suomeen ja takaisin, kuten viime vuosina, niin se on se ja sama mitä ne lennot maksaa. Busineksessa lennän siksi nykyisin että haluan olla freesinä perillä, enkä nukkuneen rukouksena.
Siinä menisi vuorokausi hukkaan perillä, jos en saisi nukuttua koneessa. En osaa nukkua varastoon ja univelka vastaa minulla kahden promillen känniä. Kotiin ajelin Suvasta autolla, nukuin koneessa yhteensä noin 7 tuntia. Se ei onnistu minulta turistiluokassa.
Jos otetaan kaikki lennot vaikkapa 2000- luvulta, niin olen matkustanut Economyssa noin 90% kaikista lennoista. Että asiat eivät aina ole olleet näin hyvällä mallilla. Busineksessa lentelin vain pisteillä jossakin välissä.
Business- luokka on päivä ja turistiluokka on yö. Niin paljon niillä on eroa. Kun kaiuttimista kuuluu että "Toivottavasti nautitte lennosta ja tervetuloa uudelleen", niin voin sanoa että nautin, kiitos ja tulen uudelleen!
Mutta jos olisin ollut noin 13 tuntia turistiluokassa, niin sanoisin että hirveää paskaa koko lento, ahdasta ja tukalaa, väsyttää ja tarjoilu kehnoa, pienet lapset rääkyi, humalaiset hölisi, sapuska oli kurjaa, mutta päästiin onneksi perille.
Jos lipun hinta tuntuisi jossakin, en sitä maksaisi vaan nukkuisin jet lagin pois, mutta kun se ei tunnu missään, niin sitten mennään busineksessa mainituista syistä.
2010Rauhallinen kirjoitus vain vähän herjoja, mutta mutta, samat köyhyysteoriat edelleenkin kuin kopio tästä klaiffilasta, tuo alkaa kyllästyttämää, en oikein ymmärrä motiivia moiseen, olen pärjännyt aina hyvin ja pärjään eläkkeelläkin jopa erinomaisesti, toinen asia on tämä joka on varsin olennaista minä en ole Senssu, tässä sinulla on paljon ongelmia käsittää, joten yritä hyväksyä asia se on faktaa,
Olen lentänyt suomessa ja työni puolesta paljon, sekä lomaillut 1980 vuodesta suht. säännöllisesti, kuten samoin ex on keittiömestari ja oli töissä deltalla, ja pääsin lentämään ns. yhtiöpaikolla hänen kanssaan, useasti.. koska hän vastasi first luokan muonituksesta, lensimme yleensä firstissä, sekä muutaman kerran deltan pikkukoneilla... Delta taitaa olla maailman vanhin lentoyhtiö, ja se oli erittäin laadukas, näissä finskin koneissa ei edes ole firstiä, koska se tulee liian kalliiksi, mutta deltalla on vieläkin mutta tuskin kaikissa koneissa, mutta mannerten välisissä lennoissa varmasti on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Mitä itsetunto on?
Itsetunto, eli omanarvontunto, on käsitys ja tunne omasta arvosta sekä kyky arvostaa ja hyväksyä itseään puutteista huolimatta.
Se on syvempi, sisäinen tunne siitä, että on arvokas ja kelpaa sellaisena kuin on, toisin kuin itseluottamus, joka liittyy enemmän suoriutumiseen ja kykyihin tietyissä tehtävissä. Itsetunto kehittyy ihmissuhteissa ja sitä voi vahvistaa läpi elämän.
Mitä itsetunto on?
Kyky nähdä oma elämä tärkeänä ja arvokkaana, sekä ymmärtää, ettei tarvitse jatkuvaa suorittamista ollakseen arvokas.
Mitä tarkoittaa itsensä hyväksyminen?
Tunnistaa omat vahvuudet ja heikkoudet ja hyväksyy ne osana itseä, ilman tarvetta täydellisyyteen.
Mikä on Itseluottamuksen ja varmuuden perusta?
Vaikka itsetunto ei ole sama kuin itseluottamus, se on sen perusta.
Hyvä itsetunto auttaa luottamaan omiin kykyihin ja selviytymään vaikeista tilanteista.
Miten itsetunto kehittyy?
Itsetunnon perusta rakentuu jo lapsuudessa vuorovaikutuksessa läheisten kanssa, jotka antavat rakkautta, huolenpitoa ja kannustavaa palautetta.
Myös myöhemmät ihmissuhteet, sosiaalinen ympäristö ja kulttuurilliset normit vaikuttavat siihen, miten yksilö kokee itsensä ja oman arvonsa.
Mitä hyvään itsetuntoon kuuluu?
Kyky luottaa itseensä, Omien oikeuksien tunnistaminen ja niistä kiinni pitäminen, Tyytyväisyys omiin suorituksiin ja kyky sietää pettymyksiä, Omien päämäärien asettaminen ja niistä kiinni pitäminen, Myös muiden arvostaminen.
Huonon itsetunnon merkkejä:
Häpeän tunne ja jatkuva huoli siitä, mitä muut ajattelevat.
Tarve jatkuvalle suorittamiselle ja pelko epäonnistumisesta.
Vaikeus puolustaa itseään ja pitää kiinni omista oikeuksista.
==============================
Summasummaarum:
Tällä palstalla piipityspärrää Tyttö2010Neitinen99,9%Nainen jonka itsetunnon perusta on rakentunut leikkien leppäkerttujen kanssa kouluikäänsä asti ja joka on ollut koulukiusattu murrosiän loppuun asti saamatta vanhemmiltaan ja sisäruksiltaankaan koskaan rakkautta
Kannustavaa palautetta hän saa tällä palstalla nuolijoiltaan ja kloonina itseltään.
Ei lapsia revitä noin vain mukaan yli kahdeksi viikoksi, eikä päiväkoti-ikäistä päivähoidosta.
Aha, no koska on Thaimaassa lomat päiväkodista?
No miksi perhe ei matkusta loma-aikoina?
Kuka kuljetti ylivertaiset kouluun ja urheiluharrastuksiin?
Ei mitään tsäänssiä että olisi ollut järkeä ottaa edes poikaa mukaan.
Reppana olisi ollut aivan hukassa kun iskä ei olisi ehtinyt hänen ehdoillaan aikataulua sovittaa.
Mikä esti repimästä mukaan Tinderiä ja lapsia?
Tiedoksi Possolle että 24-30 vuotiaita lapsia ei pidellä enää kädestä ja rakennella heidän kanssaan legolaivoja, eikä iskä kerro heille enää iltasatuja.
Kovin nopeaan tuo tytär vanhenee ja varsin on vanha lapsi 30 vuotias lapsi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itsetunto on?
Itsetunto, eli omanarvontunto, on käsitys ja tunne omasta arvosta sekä kyky arvostaa ja hyväksyä itseään puutteista huolimatta.
Se on syvempi, sisäinen tunne siitä, että on arvokas ja kelpaa sellaisena kuin on, toisin kuin itseluottamus, joka liittyy enemmän suoriutumiseen ja kykyihin tietyissä tehtävissä. Itsetunto kehittyy ihmissuhteissa ja sitä voi vahvistaa läpi elämän.
Mitä itsetunto on?
Kyky nähdä oma elämä tärkeänä ja arvokkaana, sekä ymmärtää, ettei tarvitse jatkuvaa suorittamista ollakseen arvokas.
Mitä tarkoittaa itsensä hyväksyminen?
Tunnistaa omat vahvuudet ja heikkoudet ja hyväksyy ne osana itseä, ilman tarvetta täydellisyyteen.
Mikä on Itseluottamuksen ja varmuuden perusta?
Vaikka itsetunto ei ole sama kuin itseluottamus, se on sen perusta.
Hyvä itsetunto auttaa luottamaan omiin kykyihin ja selviytymään vaikeista tilanteista.
Miten itsetunto kehittyy?
Itsetunnon perusta rakentuu jo lapsuudessa vuorovaikutuksessa läheisten kanssa, jotka antavat rakkautta, huolenpitoa ja kannustavaa palautetta.
Myös myöhemmät ihmissuhteet, sosiaalinen ympäristö ja kulttuurilliset normit vaikuttavat siihen, miten yksilö kokee itsensä ja oman arvonsa.
Mitä hyvään itsetuntoon kuuluu?
Kyky luottaa itseensä, Omien oikeuksien tunnistaminen ja niistä kiinni pitäminen, Tyytyväisyys omiin suorituksiin ja kyky sietää pettymyksiä, Omien päämäärien asettaminen ja niistä kiinni pitäminen, Myös muiden arvostaminen.
Huonon itsetunnon merkkejä:
Häpeän tunne ja jatkuva huoli siitä, mitä muut ajattelevat.
Tarve jatkuvalle suorittamiselle ja pelko epäonnistumisesta.
Vaikeus puolustaa itseään ja pitää kiinni omista oikeuksista.
==============================
Summasummaarum:
Tällä palstalla piipityspärrää Tyttö2010Neitinen99,9%Nainen jonka itsetunnon perusta on rakentunut leikkien leppäkerttujen kanssa kouluikäänsä asti ja joka on ollut koulukiusattu murrosiän loppuun asti saamatta vanhemmiltaan ja sisäruksiltaankaan koskaan rakkautta
Kannustavaa palautetta hän saa tällä palstalla nuolijoiltaan ja kloonina itseltään.
Ei lapsia revitä noin vain mukaan yli kahdeksi viikoksi, eikä päiväkoti-ikäistä päivähoidosta.
Aha, no koska on Thaimaassa lomat päiväkodista?
No miksi perhe ei matkusta loma-aikoina?
Kuka kuljetti ylivertaiset kouluun ja urheiluharrastuksiin?
Ei mitään tsäänssiä että olisi ollut järkeä ottaa edes poikaa mukaan.
Reppana olisi ollut aivan hukassa kun iskä ei olisi ehtinyt hänen ehdoillaan aikataulua sovittaa.
Mikä esti repimästä mukaan Tinderiä ja lapsia?
Tiedoksi Possolle että 24-30 vuotiaita lapsia ei pidellä enää kädestä ja rakennella heidän kanssaan legolaivoja, eikä iskä kerro heille enää iltasatuja.
Kovin nopeaan tuo tytär vanhenee ja varsin on vanha lapsi 30 vuotias lapsi.Itsetuntoa on se miten luotat itseesi, huonosta itsetunnosta kertoo 2010 ja laiffilassa monikin asia, suurempana on tarve keinotekoisesti tuoda itsensä esille joka tilanteessa, yleisin sana on minä, sekä toisten saavutusten mitätöinti tai halveksiminen, toistuva piilottelu ja erittäin heikko kyky ottaa arvostelua vastaan, heikolla itsetunnolla varustettu ihminen ei kunnioita itseään, todellisuudessa, siitä kattilakuvat, jokainen tervepäinen tajuaa että tuolaisten laatia ei ole penaalin terävin kynä, kynä jos lainkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itsetuntoa on se miten luotat itseesi, huonosta itsetunnosta kertoo 2010 ja laiffilassa monikin asia, suurempana on tarve keinotekoisesti tuoda itsensä esille joka tilanteessa, yleisin sana on minä, sekä toisten saavutusten mitätöinti tai halveksiminen, toistuva piilottelu ja erittäin heikko kyky ottaa arvostelua vastaan, heikolla itsetunnolla varustettu ihminen ei kunnioita itseään, todellisuudessa, siitä kattilakuvat, jokainen tervepäinen tajuaa että tuolaisten laatia ei ole penaalin terävin kynä, kynä jos lainkaan.
"toisten saavutusten mitätöinti"
Kertauksen vuoksi kertaisitko Pasanen ne sinun saavutukset, kun on mennyt ohi?
Tarkoitatko lentokapteenin arvonimeä tai 30 vuoden sotilasuraa ilmavoimissa, vai tarkoitatko Ranskassa keksijänä toimimista vaiko Nanan miljoonacondon omistusta, kukkatarhaa, Pranburin miljoonajahtia vai mitä oikein tarkoitat?
Usean danin mustaa vyötäkö vai seitsemää merenrantahuvilaa miljoonajahteineen vaiko miljoonasaaria mammuttihirsihuviloineen?
Yhdessä välissä olit myymässä Kaskisaaren miljoonahuvilaa samalla kun Senssu lahjoitti tyttärelleen Kulosaaren miljoonahuvilan. Senssullakin oli kukkatarha ja sikari röyhysi karatemestarilla suupielessä.
Oliko noista saavutuksista kyse vaiko siitä kun appiukkosi osti vaimollesi Ladan? Miksi appiukon piti ostaa rikkaan data-analyytikon vaimolle Lada? Kehua ei myöskään voi sillä miten kalliiksi tulet Kelalle lääkkeinesi. Ne eivät ole sinulle tuloa, vaan ne ovat veronmaksajilta pois. Kehua ei myöskään voi päässeensä varhain työkyvyttömyyseläkkeelle.
Joten mitä ne on ne sinun saavutukset? Toisia mollaat jopa koulukiusatuksi tulemisesta ja lomalla vuokratuista vuokraskoottereista ja epäilet vaimojaan prostituoiduiksi kerrot että toisten talotkin on hankittu rikollisesti ja osakaslainoilla jättäen verotkin maksamatta voutia pakoillen, niin että kukahan se on joka mitätöi toisten saavutuksia? Ethän sinä suostu uskomaan sitäkään että joku asuu Vantaalla. Kääntelet kaiken päässäsi toisinpäin ja pois itsestäsi. Siirrät omat ongelmasi muille, kuten puheet tervepäisyyksistä. On täysin selvää miksi sinä et kelvannut työelämään etkä suomivaimolle. Kyseessä ei ollut reuma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko lentokapteenin arvonimeä tai 30 vuoden sotilasuraa ilmavoimissa, vai tarkoitatko Ranskassa keksijänä toimimista vaiko Nanan miljoonacondon omistusta, kukkatarhaa, Pranburin miljoonajahtia vai mitä oikein tarkoitat?
Usean danin mustaa vyötäkö vai seitsemää merenrantahuvilaa miljoonajahteineen vaiko miljoonasaaria mammuttihirsihuviloineen?
Yhdessä välissä olit myymässä Kaskisaaren miljoonahuvilaa samalla kun Senssu lahjoitti tyttärelleen Kulosaaren miljoonahuvilan. Senssullakin oli kukkatarha ja sikari röyhysi karatemestarilla suupielessä.
Oliko noista saavutuksista kyse vaiko siitä kun appiukkosi osti vaimollesi Ladan? Miksi appiukon piti ostaa rikkaan data-analyytikon vaimolle Lada? Kehua ei myöskään voi sillä miten kalliiksi tulet Kelalle lääkkeinesi. Ne eivät ole sinulle tuloa, vaan ne ovat veronmaksajilta pois. Kehua ei myöskään voi päässeensä varhain työkyvyttömyyseläkkeelle.
Joten mitä ne on ne sinun saavutukset? Toisia mollaat jopa koulukiusatuksi tulemisesta ja lomalla vuokratuista vuokraskoottereista ja epäilet vaimojaan prostituoiduiksi kerrot että toisten talotkin on hankittu rikollisesti ja osakaslainoilla jättäen verotkin maksamatta voutia pakoillen, niin että kukahan se on joka mitätöi toisten saavutuksia? Ethän sinä suostu uskomaan sitäkään että joku asuu Vantaalla. Kääntelet kaiken päässäsi toisinpäin ja pois itsestäsi. Siirrät omat ongelmasi muille, kuten puheet tervepäisyyksistä. On täysin selvää miksi sinä et kelvannut työelämään etkä suomivaimolle. Kyseessä ei ollut reuma.Olin ns. suomivaimon kanssa aviossa liki 15 vuotta nykyisen 26 vuotta. Minä en usko mitään mitä sinä laiffila tai 2010 tänne kirjoitat, kuvat kertovat puolestasi enemmän kuin miljoona sanaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joten mitä ne on ne sinun saavutukset? Toisia mollaat jopa koulukiusatuksi tulemisesta ja lomalla vuokratuista vuokraskoottereista ja epäilet vaimojaan prostituoiduiksi kerrot että toisten talotkin on hankittu rikollisesti ja osakaslainoilla jättäen verotkin maksamatta voutia pakoillen, niin että kukahan se on joka mitätöi toisten saavutuksia? Ethän sinä suostu uskomaan sitäkään että joku asuu Vantaalla. Kääntelet kaiken päässäsi toisinpäin ja pois itsestäsi. Siirrät omat ongelmasi muille, kuten puheet tervepäisyyksistä. On täysin selvää miksi sinä et kelvannut työelämään etkä suomivaimolle. Kyseessä ei ollut reuma.Vantaa on Pasaselle niin Stadi, että hän on ainoa tosi stadilainen joka asuu Vantaalla. Siellä ei asu muita. Samoin hän oli ainoa suomalainen Thaimaassa, jolla oli varaa asua Hua Hinissa.
"Minä olen jo täällä", kuului sanoma turisteille ja "Minä tiedän kaiken", koska minulla on thaivaimo ja minä olen jo täällä. Hän on mies joka näkee ja tietää Thaimaan historian ilman wikipedioita, koska hän asui ja oleskeli Thaimaassa ihan itse. Apunaan hänellä tässä oli mahtava päättelykyky ja tekninen näkemys, filosofin ja matemaatikon paperit. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olin ns. suomivaimon kanssa aviossa liki 15 vuotta nykyisen 26 vuotta. Minä en usko mitään mitä sinä laiffila tai 2010 tänne kirjoitat, kuvat kertovat puolestasi enemmän kuin miljoona sanaa.
Onko nuo liitot heikkopäisten naisten kanssa siis ne sinun saavutuksesi? Toinen oli joku tuppukylän piika joka paukahti paksuksi ja toinen oli Phuketin "pankkineiti" joka tarvitsi oleskelulupaa varten jonkun hölmön Jyväskylästä, mutta jatkoi "hierojan" uraa Jyväskylän thaihieromoissa vielä vuosia paperille maistraarissa solmitun avioliiton jälkeen, josta olet hänelle edelleen katkera. Kun ekakin avioliittosi solmittiin maistraarissa, se kertoo kahdesta asiasta. Siitä että vaimosi tuli vahinkoraskaaksi ja siitä että teillä ei ollut varaa kirkkohäihin, mutta vihille piti päästä että lapsesta ei tule äpärä.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se hivelee itsetuntoa tottakai kun pääsee ensimmäisessä ryhmässä koneeseen ja istahtamaan omalle paikalle skumppalasin siinä jo poreillessa.
Ei tarvi väistellä ketään ja kukaan ei kiipeä ylitsesi eikä pyydä päästä vessaan. Käsimatkatavaroille on oma paikkansa.
Lentoemot hymyilee kuin hangon keksit ja kyselee heti toivomuksia.
Siinä istut sitten Iltiksen kanssa skumppaa siemaillen kun rahvas ähisee käytävää pitkin jonossa kuin köyhän talon porsaat.
Oikaiset jalat ja säädät kaukosäätimestä penkin mukavaksi, katsot kun Paavot ja Jormat tuhisevat ohitsesi turistiluokkaan teipatut silmälasit päässä ujeltaen.
Silloin tiedät tehneesi jotakin oikein ja samalla tuet suomalaista laatulentoyhtiötä.
2010
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14813137Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729591Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949074Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137705Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386704Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476124Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153104En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911169Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71123YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84970