Einekset on ainoa ruokavalioni. En harrasta kokkausta ja hyvin harvoin käyn jossain ruokaravintolassa.
Ja en aio noihin tilausansoihin langeta lukeakseni Hesarin tarinan.
https://www.hs.fi/elama/art-2000011310505.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox
Onko einesten syönti haitallista?
43
376
Vastaukset
- Anonyymi
En ole Hesarin lukija, en pääse sinne , mutta Iltiksen jutun löysin, siinä on mukavasti tietoja, vaikka on jo muutaman vuoden takaa.
Jos niiden lisänä syö vihanneksia, sanoo tuossa tekstissä joku asiantuntija.
Tämän pääsee lukemaan:
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006192711.html - Anonyymi
Valmisruuat ihan käteviä kun tarkastaa mitä tuote sisältää, suolaa rasvaa tms. käyvät välipalaksi.
- Anonyymi
Söin kokonaisen maksalaatikon 400 g lämmitin mikrossa. Täyttävää.
- Anonyymi
mulle tuli Kihti maksalaatikosta.
en ollut koskaan ennen syönyt maksalaatikkoa, luin että lonkkaleikkauksen jälkee pitää syödä A vitamiinia, ostin 3 maksalaatikkoa, söin ne alle 2 viikossa. parin kk kuluttua isovarpaassa pientä ongelmaa.
Parani noin 3 kk kuluttua , olen sen jälkee välttänyt broilerin jauhelihaa kun siinä on nahkaa ym. Ei oireilua 3 vuoteen.
- Anonyymi
Elän pääasiassa valmisruuilla. Einesateriat, valmissalaatit jne. Ovat edullisia, eikä mitään ylijäänyttä mene roskiin. Roskiin menisi osa, jos hankkisin kaikki ainesosat erikseen jääkaappiini.
Syön tietysti muutakin, eivät nuo ole ainoa syömiseni. Joskus teen itse jotain, esim. laitan kanankoivet uuniin.
Huomenna tulee kauppatilaus, tilasin mm. puolikiloa muikkuja. Perkaan ne ja pakastan parissa annosrasiassa. - Anonyymi
Ei einesten syönti ole haitallista. Se on jos lopettaa niitten syönnin.
Siitä seuraa kuolema.
En minäkään muuta kuin eineksiä ole syönyt kymmeneen vuoteen,
kun ei ole voimia laittaa ruokaa eikä huvita vain itselle alkaa laittaa,
kun eineksissä on niin valtavasti hyviä vaihtoehtoja.
Kesällä keitin pari kertaa uusia perunoita sillin seuraksi. - Anonyymi
Einekset ja valmiit ruoat on monipuolista ateriointia. Jos laitat itse, niin eikö tule laitettua aika yksipuolista ruokaa, ja usein samaa. Valmiita ruokia on joka lähtöön, ja pakasteina vielä säilyvätkin pitkään. Niitä vain pitää vaihdella, eikä jäädä niissäkään muutamaan vaihtoehtoon. Toki joku maistuva on helppo valinta viikottain, mutta valinnanvaraa on runsaasti.
- Anonyymi
Juu, tietenkin eineksissä pitää vaihdella: lihaa, kalaa, kanaa ym. Pirkka-valmisaterioita saa tilauksessa usein "2 pkt. yht. 4€", eli 2 euroa ateria!
Muiden firmojen ruuat ovat yleensä tuplaten kalliimpia, niitäkin tilaan, rahatilanteen mukaan, kuten Kokkikartano. Atriat ovat melko edullisia myös: muusi ja nakkikastike on suosikkini.
Näihin sitten valmissalaattia ja ehkä nokareet puolukka, mustaherukka tai esim. pihlajanmarjahilloa. Itse tekemieni ruokien päälle laitan yleensä perunoille voinokareet ja jotain valmissalaattikastiketta kuten Thousand Island, tai valkoista majoneesikastiketta.
K-kauppa Pirkalla kaikki on edullista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tietenkin eineksissä pitää vaihdella: lihaa, kalaa, kanaa ym. Pirkka-valmisaterioita saa tilauksessa usein "2 pkt. yht. 4€", eli 2 euroa ateria!
Muiden firmojen ruuat ovat yleensä tuplaten kalliimpia, niitäkin tilaan, rahatilanteen mukaan, kuten Kokkikartano. Atriat ovat melko edullisia myös: muusi ja nakkikastike on suosikkini.
Näihin sitten valmissalaattia ja ehkä nokareet puolukka, mustaherukka tai esim. pihlajanmarjahilloa. Itse tekemieni ruokien päälle laitan yleensä perunoille voinokareet ja jotain valmissalaattikastiketta kuten Thousand Island, tai valkoista majoneesikastiketta.
K-kauppa Pirkalla kaikki on edullista.Ohra- ja riisipuuroa ja esim. spelttipuuroa on eri firmoilla ja monesti tarjouksessa. Kipollisesta riittää itselleni kahteen ateriaan. Pakasteessani on näitä kaikkia eineksiä aina muutamia varalta.
- Anonyymi
Jo kauan sitten totesin että olen keittiössä täysi tunari.
Ensin pilasin raaka-aineet ja sitten menin ulos syömään:)
Ostin 1984 mikroaaltouunin ja sittemmin olen syönyt vain eineksiä.
Sihen aikaan einesten valikoima oli aika suppea, nykyisin valikoimaa riittää.
Einesteollisuus työllistää paljon naisia, joten jonkun äiti on valmistanut minunkin sapuskat:) - Anonyymi
Ruuanlaittaminen on minulle ajanviettoa.
- Anonyymi
Tykkään eniten Kokkikartanon valmisruuista, mutta muitakin joskus syön
ja kaapissani on aina purkkihernekeittoa, jota syön 2-3 kertaa viikossa,
koska se on hyvää ja koska herneissä ja pavuissa on paljon proteiinia.
Syöttekö muuten yhden vai kaksi lämmintä ateriaa päivässä ?
Minä syön kaksi (pienehköä) lämmintä ateriaa päivässä ja välipaloja.- Anonyymi
Aamukahvin ja aamupalan lisäksi pyrin syömään lounaan ja päivällisen pysyäkseni toimintakunnossa mahdollisimman kauan. Välipalan syön iltapäivällä ja iltapalaksi
1-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa laitan pienen mikro-kaurapuuron.
Se lämmittää mukavasti ja auttaa ehkä vähän pääsemään unenpäästä kiinni.
Kaurapuuro maistuu hyvin illalla. Harvoin syön sitä aamulla.
Vajavainen ravitsemus heikentää kuntoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamukahvin ja aamupalan lisäksi pyrin syömään lounaan ja päivällisen pysyäkseni toimintakunnossa mahdollisimman kauan. Välipalan syön iltapäivällä ja iltapalaksi
Vajavainen ravitsemus heikentää kuntoa.Kaurapuuro ei muuten "lentele" niin paljon mikrossa, kun antaa hiutaleitten turvota
jonkun aikaa vedessä ennen mikroon laittamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajavainen ravitsemus heikentää kuntoa."Vajavainen ravitsemus heikentää kuntoa."
Se on totta. Yksipuolinen ruoka ja liian vähä ruoka ei ole hyväksi.
- Anonyymi
Kantsii ainakin jaksaa tarkistaa einestensä sisältöluettelo, ettei syö pelkkää turhaa täytettä, joka tukkii suolen ja loppujen lopuksi myös suonen.
- Anonyymi
Eines se on pizzakin.
Ostin eilen, sellaisen pienen Hvaijin ja söin ihan viimeiseen muruseen asti.
Oli niin nälkä, asioilla ja kotona touhuaminen, monessa liikkeessä kiersin ja etsin erästä pientä laitetta, löytyi lopulta ja asensin heti paikalleen.
Viimeksi olen ostanut pizzaa varmaankin joskus ajellessani pitkää matkaa Turun satamaan, silloin jostain huoltsikalta ostin, ei ollut hyvä.
Tuo eilinen oli 10+ arvoinen.
Sisällöstä en sano mitään, mutta juustoakin oli ja ananasta. - Anonyymi
Valmispizza on maukas herkku. Siihen voi lisätä omia suosikkejaan päälle.
- Anonyymi
Minun herkkuni on kaurapuuro.
Se on vatsalle hyvä, ja sanovat jopa sydäntauteihin ja verisuonongelmiin.
Kuitu on hyväksi, proteiniakin 13 % yhdessä puuroannoksessa.
Syön usein samana päivänä aamulla ka iltapalana.
Joko voisilmä, tai majoja ja lasi maitoa. - Anonyymi
Oli, miten oli, mutta olkoon. Kun valmistaa ruokansa itse, raaka-aineista, saa parempaa ruokaa puoleen hintaan valmisruokaan verrattuna. Tällä porukalla luulisi olevan aikaa.
- Anonyymi
Mikrolla lämmitys vie ravinto arvoja.
En syö eineksiä. En käytä muun maan ruuan lämmitykseen.,
PAISTINPANNU TOIMII KAIKESSA.
Ostan pakastena perunaviipaleet ja vihannes pakasteita.,Tilaan ruuan kotiin joten perunoiden ostaminen ja laatu ei toimisi. Lihatuotteet maustamattomia.
En voisi syödä,maksa laatikkoa. - Anonyymi
Ostin viikolla yhden pizzan, se on ainioa eneksien ryhmään kuuluva ostokseni kahteen vuoteen.
Aiemmin ostin maksalaatikkoa, kun osti sen yhden maksalaatikon, joka oli Saarioisten tekemää, oli se sitä sen tuottajan ensimmäinen ja viimeinen, niin makeaa en tee mistään jälkiruoastakaan.
Aiemmin ostin Atrian maksalaatikkoa, jossa oli rusinat. Oli hyvää.
Sen laatu on heikentynyt,
En osta sitäkään.
Teen itse maksalaatikkonikin.
Laitan kaikki ruot omassa köökissä, tuoreista tarpeista, ja tervellisinä.
Jauhelihaa on osta, jos teen lihapullia, ostan lihat ja jauhan omalla yleiskoneella, ei ole joukossa suolta, eikä nahkaa! - Anonyymi
Kaikilla ei kunto ja jaksaminen riitä tehdä itse ruokaa. Ainekset täytyy käydä
ostamassakin ja rahdata kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostan pakastena perunaviipaleet ja vihannes pakasteita.,Tilaan ruuan kotiin joten perunoiden ostaminen ja laatu ei toimisi. Lihatuotteet maustamattomia.
En voisi syödä,maksa laatikkoa."Mikrolla lämmitys vie ravinto arvoja." Missä niin lukee ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voisi syödä,maksa laatikkoa.Ettei vaan pakastaminen veisi ravinto-arvoja ja pannulla kuumentaminen ...?
- Anonyymi
Aikaa on kun vaan jaksaisi - ja kaupassakin on käytävä.
- Anonyymi
Naudan jauheliha ja broilerin filee suikaleet. Sika en ole syönyt 20vuoteen.
En pidä siitä ym. Hyi saastainen sika. - Anonyymi
Kommentoin kaikkea: En sekoita ideologiaa ja ruoanlaittoa.
- Anonyymi
Paistoin tänään kolme Snellmannin leikettä, kuumensin mikrossa jääkaapissa olleita keitettyjä uusiaperunoita. Saarioisen kaalisalaattia, loput pihlajanmarjahyytelöstä päälle, sekä voinokareet potuille. Maitoa. Vielä jäi huomiseksikin ateriaksi kuumennettavaa.
- Anonyymi
Siis syöt aika paljon valmisruokaa ?
- Anonyymi
"Onko einesten syönti haitallista?" kysyy aloittaja.
Harva vastaa mitään siihen, vaan kaikki alkavat luetella mitä he syövät.
Sama piirre useassa ketjussa. Luetellaan omia juttuja,
mitään keskustelua ei aiheista ole.- Anonyymi
No, ilmeisesti emme pidä eineksiä hengenvaarallisina, kun kerran kerromme mitä kaikkea niitä pelkäämättä syömme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ilmeisesti emme pidä eineksiä hengenvaarallisina, kun kerran kerromme mitä kaikkea niitä pelkäämättä syömme.
Ei kai niitä myytäisi jos ne olisivat hengenvaarallsia. Valmisruuat käyvät tiukan
kontrollin läpi. Mitään lisäaineistakaan ei olla yli määräysten eikä niitä ole
lähellekään sitä mitä määräykset sallisivat.
Hesarissa oli taannoin yleisimpien valmisruokien testi ja tutkimus.
Esimerkiksi lihaperunasoselaatikko todettiin erinomaiseksi einekseksi,
jolle voisi antaa Sydänmerkin ja joku maksalaatikko samoin ja muitakin
hyviä oli.
Valmispizzat eivät keränneet pluspisteitä, mikä on aika selvä juttu.
- Anonyymi
Minulle tulee Hesari. En pidä juttua "tilausansana".
Eikö ole hyvä saada tietää mitä sanomalehdissä kirjoitetaan ?
Niistä voi saada hyödyllistä tietoa ja vastauuksia, jos joku asia
askarruttaa.
Hesarin lauantailiitteessä on siis juttu eineksistä.
Jos saisit jostain paperihesarin pääsisit lukemaan sen,
vaikkei siinä mitään niin käänteentekevää ole.
Jutussa testaaja syö viikon lämpimät ateriansa pelkkänä einesruokana.
Einesruuat eivät ole haitallisia. Lisäaineita on hyvin vähän eikä ne ole haitallisia.
Suolaa voi kertyä liikaa, mutta niin voi kotiruuassakin olla,
jos suolainen ruoka maistuu.
Myös se kannattaa huomioida, että esimerkiksi kasvissosekeitosta
ei saa riittävästi kaloreita/energiaa.
Annoskoot saattavat olla hiukan liian pieniä, mutta oma vatsa ilmoittaa
varmasti jos jää nälkä. Voi syödä jotain lisää.
Testaajan mielestä pitemmän päälle kotiruoka on parempaa, mutta einekset
on helppoja.
Toisaalta perunamuusi ei muutu terveellisemmäksi siksi,
että se on itse tehty.
Itse syön lähes pelkkää einesuokaa kymmenettä vuotta.
Olen oppinut valikoimaan mieleiseni ruuat terveellisemmästä päästä,
siis esimerkiksi sellaisia missä ei ole liikaa rasvaa.
Koska vihanneksissa ja kasviksissa on tärkeitä aineita
joskus keitän tilkassa vettä vihanneksia lisukkeeksi
ja joskus teen linssikeittoa. Se on tosi helppoa ja aika nopea ruoka.
Kahden litran kattilallisesta riittää kolmeksi päiväksi.
Laitan siihen sekaan porkkanakuutiota, parsakaalin nuppuja tms.
Purkkihernekeitto on mainio valmisruoka, josta saa hyvin proteiinia.
Nykyään syön usein Jalostajan kasvishernekeittoa. Se on hyvää (ja halpaa).
Valmisruuissa on valtavasti valikoimia.
En itse ruokaa laittaessani tehnyt koskaan niin monia lajeja.- Anonyymi
Suomalaislehti on ihan hyvä, vanhoja uutisia ja päivittelyjä vähän kekkosajan
tyyliin. Parempi kuin ei mitään tietenkin
En ole 11 vuoteen tilannut Hesaria sen älykäpiötalousjuttujen takia
vaikka se ei välttämättä suoraan valehtele sen köhät toimittajat kirjoittavat pelottelupskaa
piensijoitajalle, joka sitten menettää riihikuivaa paalua, kun ei uskalla kun Hesari pelottelee
Siitä pääsin jo ennen pois mutta pähkäilin jopa vuosia ennen kuin irtisanoin
ja kyllä nyt lähtee. Paremin ajan hermolla olevia uutisia saa laajasti
- Anonyymi
Söin pienen, itse valmistamani, vaatimattoman pöperöni, salaatin kera. Syön perunat mieluiten ohuine kuorineen. On kuulemma terveellistä.
Huomiseksi otin pakkasesta sulamaan eiesrasian, Pirkan kanaa ja riisiä.- Anonyymi
Mitä pöperösi sisälsi?
- Anonyymi
Einekset on ravintoköyhää ruokaa.
Kun ravintoaineet puuttuu, lähtee 20 vuoden jälkeen jalat alta.
Tee ruokasi itse, saat paljon halvemmalla syötävää.- Anonyymi
Juuri noin. Mutku monet eivät kuitenkaan tee, niiin mikä avuksi. Voisiko einesten tekijöiltä vaatia terveellisempiä ja ravitsevampia tuotteita.
- Anonyymi
Sama ravinto niissä on kuin kotona tehden. Ei se ravinto mihinkään häviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Mutku monet eivät kuitenkaan tee, niiin mikä avuksi. Voisiko einesten tekijöiltä vaatia terveellisempiä ja ravitsevampia tuotteita.
EIKÖ täällä ole jo monta kertaa kerrottu, että kaikki eivät enää pysty tekemään
itse ruokaa, kun ei ole voimia !? Ruoka-aineet kun pitää rahdata kaupasta kotiinkin.
Heikossa kunnossa oleva ihminen ei aina kykene edes kauppaan.
Mikä siinä on niin vaikea käsittää ???
Einekset ovat oikein hyvä vaihtoehto siinäkin tapauksessa ja jos oppii
lisäksi tilaamaan ruuan kotiin, se on loistavaa. Joka maan kolkassa se ei
taida olla mahdollista ? - Anonyymi
Turhaan parjaatte einesruokaa.
Einesruokien aineksissa on sama ravinto-arvo.
Ei se siitä häviä missä ruoka on tehty.
Olen laskenut. Eipä tule paljoakaan halvemmaksi tehdä itse ruokaa,
kun ottaa lisäksi huomioon, että ruuanlaitossa kuluu sähköä ja se tiskaamisen vaiva
ja veden kulutus ja eritoten lämpimän veden käyttö nostaa sähkölaskua.
- Anonyymi
Punalaputettuja eineksiä ja erikoisuuksia, joita en muuten ehkä tietäisi?
Päällle laputtamattomia hivenaineita ja sen kaltaisia
Tänä syksynä kehittelin 8 antioksidantin/esiasteen annoksen
jossa puolet on vanhoja ja puolet uusia aminohappoja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1724049Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3912978Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12259Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k502170Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll171877No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....111805Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1671401- 931273
Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel21266Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu971138