Nuoruudessa, kun mummon ja vaarin syntymäpäivillä, isänpäivävä ja äitienpäivänä kävimme, niin tarjolla oli aina hedelmätäytekakkua.
Kreemitäytteinen täytekakku, jossa päällä koristeena aprikoosiviipaleita, appelsiiniviipaleita, punaisia ja vihreitä kirsikoita, paperilta maistuva ruusu ja kiille.
Reunoilla oli pähkinärouhe/mantelirouhe kuorrute.
En ole kaupoissa hedelmätäytekakkuja enää vuosiin nähnyt.
Kaikenlaisia täytekakkuja on kyllä tarjolla, muttei hedelmätäytekakkuja.
Ostaisin hedelmätäytekakun, toisi maku muistoja mieleen.
Lapsuuden hedelmätäytekakku
Anonyymi-ap
1
113
Vastaukset
- Anonyymi
No just kuin minun kirjoittama! Olen jo pidemmän aikaa miettinyt ja muistellut juuri tuota vanhan ajan hedelmätäytekakkua. Oli leipomosta tilattu häihin, synttäreille, ja hautajaisiin. Todella hyvää. Koristeruusu oli öylättitikinasta tehty, siksi se ei maistunut miltään. Joskus tosin kermakakuissa oli marsipaanista tehty ruusu.
Mitenhän tuollaisen vanhanaikaisen hedelmäkakun saisi tilattua leipomosta? Nykyään on kai niin eri aineet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161