Karvin goldens kasvattajan toiminta

Anonyymi-ap

Valitettavasti pennun hankinta kokemuksestani ei ole juurikaan hyvää sanottavaa. Olimme sopineet tapaamisen ja matkustimme pitkän matkan nähdäksemme pennut, mutta perillä meille ilmoitettiin, ettei meille tulevaa pentuetta voida näyttää. Mitään syytä tähän ei kerrottu.

Viikko ennen pennun luovutusta kyselimme koiramme perään, mutta vieläkään ei ollut tietoa, kuka meille tulee. Vasta edellisenä iltana, kun erikseen kysyin, sain koiran nimen ja jouduin kiireellä tutkimaan illan aikana sen taustoja. Perillä saimme kyllä koiran mukaamme, mutta en vieläkään tiedä sen vanhemmista tai sisaruksista juuri mitään.

Pyysin kasvattajalta edes yhden kuvan pennusta, koska en ollut sitä tapaamisella nähnyt. Sitä ei kuitenkaan koskaan toimitettu. Myöhemmin kävi ilmi, että samaan aikaan oli kolme pentuetta, mutta mitään tarkempaa tietoa ei silti saanut. Olen myös kuullut, että monet kasvattajat perustavat omistajille WhatsApp-ryhmän, jossa voisi vaihtaa kuulumisia ja saada vertaistukea. Tällainen olisi ollut arvokasta, mutta meille sitä ei järjestetty – en tiedä vieläkään, minne päin Suomea koiramme sisarukset ovat muuttaneet.

Suurin huolenaiheeni on kuitenkin ollut pennun terveys. Heti haettuamme pennun sen vatsa on ollut löysällä. Olen kysellyt asiaa Facebook-ryhmissä ja samaan aikaan luovutetuilla pennuilla on ollut vastaavia oireita. Olemme nyt menossa eläinlääkäriin ja toivon todella, ettei kyse ole mistään vakavasta.

Lisäksi on ollut surullista huomata, miten paljon pentu pelkää uusia asioita. Tiedän, että kodin tehtävä on totuttaa pentu maailmaan, mutta jos kasvattaja olisi jo aloittanut totuttamisen kodin ääniin ja autoiluun, ensimmäiset viikot olisivat olleet huomattavasti helpompia.

Iso kysymysmerkki minulle on, miksi niin moni hehkuttaa tätä kasvattajaa. Olenko ainoa, jonka mielestä toiminta on vähintäänkin erikoista? Olenko ainoa, joka kokee maksaneensa kohtuuttoman summan pennusta tietämättä etukäteen juuri mitään – aivan kuin olisi ostanut sian säkissä?

Toivon vain, että uusi perheenjäsenemme selviää tästä raskaasta alusta ja että saisimme vielä kokea yhdessä iloista arkea paremmissa merkeissä.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
        Maailman menoa
        257
        15231
      2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
        Maailman menoa
        125
        10146
      3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
        Maailman menoa
        108
        9371
      4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
        Maailman menoa
        23
        7109
      5. 182
        6547
      6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
        Maailman menoa
        176
        6228
      7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
        Maailman menoa
        33
        5622
      8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
        Maailman menoa
        47
        4806
      9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
        Ikävä
        25
        1796
      10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
        Maailman menoa
        150
        1705
      Aihe