Kuulin vasta vastikään tästä kaupasta ja selvitin heti kenelle EA oli myynyt The Sims-pelinsä ja itse EA-yhtiön. Electronic Artsin omistaa nyt siis Donald Trumpin vävyn, Jared Kusherin johtamat yritykset Silver Lake partners ja Affinity partners. Ilmeisesti myös Saudi-Arabialainen valtion sijoitusrahasto PIF liittyy EA:n yhdeksi omistajaksi.
Itse olen pelannut Sims pelejä jo 10 vuotta ja Sims 3-peliä pelaan edelleen aktiivisesti. Haluaisinkin nyt kuulla muiden pelaajien mielipiteitä, ovatko nämä huonoja uutisia The Sims-pelisarjan kannalta? Kannattaako ryhtyä boikotoimaan EA:ta? Mitä tämä tietää EA:n ja tämän omistamien pelien tulevaisuudelle?
!!Jos postauksessa ilmenee virheitä tai valhetietoja, arvostaisin, jos huomauttaisit niistä kommenteissa!!
Mielipiteitä EA:n tekemästä 55 miljardin euron kaupasta koskien The Sims- peliä?
2
108
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitan nyt muutamasta objektiivisesta näkökulmasta lähtien nämä vastauksen kohdat.
1. Pelaaja joka pelaa Sims peliä ja ostaa muutaman lisäosan silloin tällöin.
2. Pelaaja joka pelaa Simsiä ja on tiedostava ja vastuullinen kuluttaja.
3. Pelaaja joka on vähemmistöryhmän jäsen ja on tutustunut Simsiin sitä kautta.
1. Pelaajalle tuosta ei ole mitään erityistä muutosta. Lisäosia voi edelleen ostaa, peliä päivitetään jne ja ostoksesi pysyvät sinulla käytössä ja ladattavana.
2. Vaikka pelin omistaakin nyt kohta Saudi Arabialainen yhtiö, sen tarkoitus on tahkoa rahaa ja paljon. EA on yksi pahimmista rahantekokoneista, ja on pilannut pelimarkkinat myös niiltä jotka eivät EAn pelejä koskaan pelaa. Tiedostava kuluttaja, joka on tuon EAn erityisen rahastavan toiminnan jo havainnut, on jo kauan sitten lakannut ostamasta EAn pelejä. Siltä osin pelaajat ovat ns. "turvassa".
2.. Mutta, jos sitten ajatellaan sitä että haluatko itse tukea Saudihallitusta joka teloittaa saudiprinssiä kritisoineita, vähemmistöryhmiin kuuluvia, poliittisesti aktiivisia naisia, ja salamurhaa ja ihan käytännössä paloittelee ja pudottaa ruumiin palaset ja veret Turkin pääkaupungissa Ankarassa Saudilähetystöstä viemäriin, samalla kun toimittaja Saudijournalisti Hashougin vaimo odottaa miestään lähetystön ulkopuolella, niin homma meneekin huomattavasti vakavammaksi. Haluaako tuollaista viherpesua harrastavaa ja ihmisoikeuksista piittaamatonta valtiota rahoittaa omilla ostoillaan?
2. Monet "sisällöntuottajat" eli idiootit jotka ovat myyneet sielunsa Saatanalle, eli EAlle jotta pääsisivät Creator Networkin jäseneksi ja saisivat etuja siitä että mainostavat tuota riistofirmaa joka on kieltänyt tuotteidensa kritisoimisen tai esittämisen negatiivisessa valossa, on myös sellainen asia mikä kannattaa ottaa huomioon! Ei siltä osin että nuo idiootit olisivat nyt jotenkin rehellisempiä kun erosivat tuosta EAn mainostajaprojektista, koska he eivät rehelliseksi muutu, he yrittävät vain pitää omaa miljoonien eurojen vaikuttajatoimintaa yllä kauppaamalla miljoonan seuraajan joukkoa jollekin toiselle firmalle, eli käytännössä nyt Second Lifelle! Heitä ei kannattanut seurata aiemmin, eikä heitä kannata seurata nytkään koska he EIVÄT SAA esittää rehellistä mielipidettään! Puhun siis lilsimsiestä ja muista vastaavista vaikuttajista.
2. 3. Donald Trumpin vävy ja muut oikeistokristityt eivät palvo mitään muuta kuin rahaa. Joten hekin haluavat EAn tekevän heille rahaa. Ongelma kuitenkin tuossa on se että EAlle on tuonut rahaa urheilupelit, ei Sims. Vaikka Simsillä onkin vakaa kannattajajoukko, se ei ole tuonut sellaista rahamäärää mitä urheilupelit ovat tuoneet. Joten voi olla, koska Sims 4 on erityisesti ollut kaikenlaisen sateenkaariväen ja värillisten kansalaisten kosiskeluprojekti, että nyt sellainen mielistely loppuu ja tilalle tulee Jeesusta ja Kristusta, sekä tietysti keinoja joilla tyhmiltä viedään rahat pois. Tuo voi vaikuttaa suoraan pelaajan ostopäätöksiin myöhemmin. Tietenkin nykyinen sisältö säilyy sellaisenaan, mutta uusi sisältö voi olla Islamia ja Shariaa!
Minä itse olen kahden vaiheilla että ostaisin jo nyt tehtyjä lisäosia, koska minulta puuttuu muutama. Mutta sitten en tiedä kun omistajuus on lopullisesti siirtynyt Saudeihin, ja että miten nuo päätökset tulevat vaikuttamaan Simsin parissa työskenteleviin työntekijöihin, tai tuotteisiin, että miten toimin. En halua tukea Saudihallitusta, eikä Trumpin kannattaminenkaan viehätä sitten yhtään. Siksi Simsin tulevaisuus on omalla kohdalla vähän kiikun kaakun.
Mutta, kaikkien kannattaa tässä muistaa se että peli itsessään ei muutu. Tuote joka on meille myyty ja jonka me olemme ostaneet tähän mennessä, ei saa muuttua, vaikka omistaja vaihtuisikin. Eli sitä voi ihan hyvillä mielin pelata, siihen voi ladata modeja, siitä voi nauttia aivan kuten ennenkin. Ainoa ongelma jonka kuluttaja kohtaa, tulee sitten kun omistajuus siirtyy! Siihen on vielä aikaa pari vuotta, mutta tietenkin mielipiteen kertominen nyt jo kannattaa tehdä koska yhtiöt ovat ahneita rahalle, ja jos riittävän moni kuluttaja pistää lompakkonsa kiinni, yhtiö alkaa aika nopeasti kysymään että missä vika ja yrittää korjata sen..Täysin samaa mieltä! Lisäosia ei omistajan vaihdon jälkeen kannata mielestäni ostaa monien syiden takia. Olen itse hankkinut kaikki sims 3 lisäosani Tori.fi sivustolta, jolloin rahani menevät niiden entisille omistajille EA:n sijaan. Kiitos kommentista se selvensi tätä asiaa minulle enemmän ja voin nyt tehdä parempia päätöksiä EA:n ja sen pelien suhteen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1546846MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny666032Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884589NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1074549Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1694344Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941700- 4031621
- 821409
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a311387Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?441200