Esimerkiksi labra, perusverenkuva maksaa vain kuusi euroa, m u t t a
laboratoriotutkimuksista peritään "näytteenottomaksu", jonka enimmäishinta on
30 euroa, mistä asiakas maksaa puolet.
Siis perusverenkuvan enimmäishinta on kuusi euroa, jonka lisäksi tulee näytteenottomaksu 30 euroa. Asiakkaan maksettavaksi tuleva osuus on 18 euroa. No, ei se ole paljon, mutta noin miljoona käyntiä vuodessa tekee paljon extraa. Veronmaksaja maksaa todellisuudessa koko "lystin", todellisen hinnan, joka voi olla per käynti 150 euroa + labrojen ja tutkimuksien todelliset hinnat.
Terveyskeskuksessa ei tule laskua, koska olemme maksaneet sen veroissamme.
Hallitus on siirtänyt yksityisille terveysjäteille ainakin puoli miljardia.
Sotesta se leikkasi heti alkuun 1,2 miljardia. Raha ei katoa mihinkään,
se siirtyy . . .
Yksityiset lääkäriasemat keräävät kivasti rahaa yli 65 vuotiailla
17
157
Vastaukset
- Anonyymi
Onko teistä joku käyttänyt tätä palvelua. Minä en ole nähnyt mitään syytä koska oma terveysasema pelaa. Olin eilen labrassa. Kun menin ilman ajanvarausta, oli tupa täynnä väkeä. Tosi joutuisasti tuolit tyhjenivät ja minunkin vuoroni tuli, kun olin ehtinyt täyttää 45 min mukanani tuomaa ristikkoa. Olin ihmeissäni, mistä tässä valitetaan.
Onko teillä muilla ihan henkilökohtaisesti sellaisia tilanteita, ettette pääse vastaanotolle ettekä labrakokeisiin? Ei siis mitään yleisiä muiden kokemuksia.- Anonyymi
Olen tyytyväinen terveyskeskukseen .
Soitin alkuvuodesta terveyskeskukseen päästäkseni lääkärille pitkäaikaisista
ei-akuuteista vaivoista. Hoitaja vastasi puhelimeen. Keskustelin hänen kanssaan
oireistani. Hän keskusteli lääkärin kanssa.
Ensin minulle kirjoitettiin labrakoelähete, jossa kävin ennen lääkärin vastaanottoa.
Lääkäriajan sain kahden kuukauden päähän, koska kiireellistä tarvetta ei ollut.
Akuutissa tapauksessa olisi päässyt samana päivänä lääkärille.
Lääkärin vastaanotolla sain lähetteen lantion alueen röntgeniin, luuntiheysimittaukseen
ja sydänultraan.
Röntgeniin saa mennä ilman ajanvarausta, jonoa ei pahemmin ollut.
20 minuutissa olin jo ulkona.
Luuntiheysmittaukseen potilas varaa itse ajan. Sinne sain ajan kahden kuukauden
päähän, mikä ei haitannut minua. Aamuaikoja olisi ollut aikaisemminkin,
mutta ne eivät sovi minulle.
Todettiin osteopenia.
Liikkumisvaikeuksieni takia lääkäri laittoi lähetteen fysioterapeutille,
joka tuli kotiin (!) kartoittamaan liikkumistani ja minkälaisia liikkeitä voisin harjotuttaa
liikkumiseni helpottamiseksi. Teen niitä kotona.
Sydänultraan pääsin puolen vuoden päästä. Sekään ei minua haitannut.
(Yksityisellä tutkimus maksaisi kaikkineen ehkä 800 euron paikkeilla ?)
Tuloksena todettiin, että minulla on pieni aorttaläppävuoto ja
kontrollisydänultra on kolmen vuoden päästä.
Terveyskeskuksen hammashuollon piiriin pääsin kolmessa kuukaudessa,
koska ei ollut akuuttia tarvetta. Menin ensin perustarkastukseen,
jossa todettiin kaksi pientä reikää, jotka on paikattu ja yksi hammas oli poistettava.
Hammaslääkäri kirjoitti lähetteen suuhygienistille,
jossa saan jatkossa käydä 2 x vuodessa.
Ei ole mitään valittamista mistään. Päinvastoin, olen oikein tyytyväinen.
Saan helposti yhteyden hoitajaan, joka konsultoi lääkäri.
jolta voin tarvittaessa saada ajan vastaanotolle.
Nyt minulla on omalääkäri ja omahoitaja, jotka tuntevat minut ja tietävät asiani,
kun seuraavan kerran otan yhteyttä
tai menen vastaanotolle ja hammashoito toimii.
Minäkin olisin kiinnostunut lukemaan muitten omia kokemuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tyytyväinen terveyskeskukseen .
Soitin alkuvuodesta terveyskeskukseen päästäkseni lääkärille pitkäaikaisista
ei-akuuteista vaivoista. Hoitaja vastasi puhelimeen. Keskustelin hänen kanssaan
oireistani. Hän keskusteli lääkärin kanssa.
Ensin minulle kirjoitettiin labrakoelähete, jossa kävin ennen lääkärin vastaanottoa.
Lääkäriajan sain kahden kuukauden päähän, koska kiireellistä tarvetta ei ollut.
Akuutissa tapauksessa olisi päässyt samana päivänä lääkärille.
Lääkärin vastaanotolla sain lähetteen lantion alueen röntgeniin, luuntiheysimittaukseen
ja sydänultraan.
Röntgeniin saa mennä ilman ajanvarausta, jonoa ei pahemmin ollut.
20 minuutissa olin jo ulkona.
Luuntiheysmittaukseen potilas varaa itse ajan. Sinne sain ajan kahden kuukauden
päähän, mikä ei haitannut minua. Aamuaikoja olisi ollut aikaisemminkin,
mutta ne eivät sovi minulle.
Todettiin osteopenia.
Liikkumisvaikeuksieni takia lääkäri laittoi lähetteen fysioterapeutille,
joka tuli kotiin (!) kartoittamaan liikkumistani ja minkälaisia liikkeitä voisin harjotuttaa
liikkumiseni helpottamiseksi. Teen niitä kotona.
Sydänultraan pääsin puolen vuoden päästä. Sekään ei minua haitannut.
(Yksityisellä tutkimus maksaisi kaikkineen ehkä 800 euron paikkeilla ?)
Tuloksena todettiin, että minulla on pieni aorttaläppävuoto ja
kontrollisydänultra on kolmen vuoden päästä.
Terveyskeskuksen hammashuollon piiriin pääsin kolmessa kuukaudessa,
koska ei ollut akuuttia tarvetta. Menin ensin perustarkastukseen,
jossa todettiin kaksi pientä reikää, jotka on paikattu ja yksi hammas oli poistettava.
Hammaslääkäri kirjoitti lähetteen suuhygienistille,
jossa saan jatkossa käydä 2 x vuodessa.
Ei ole mitään valittamista mistään. Päinvastoin, olen oikein tyytyväinen.
Saan helposti yhteyden hoitajaan, joka konsultoi lääkäri.
jolta voin tarvittaessa saada ajan vastaanotolle.
Nyt minulla on omalääkäri ja omahoitaja, jotka tuntevat minut ja tietävät asiani,
kun seuraavan kerran otan yhteyttä
tai menen vastaanotolle ja hammashoito toimii.
Minäkin olisin kiinnostunut lukemaan muitten omia kokemuksia.On se varmasti hyvä jos toisilla on noin hyvät palvelut ?
Itse kävin elokuussa verikokeessa ja sydänkuvauksessa, oli " kuullemma " niin vakavat oireet tuossa että hoitaja sanoi että, pidä puhelinta mukana. Koska lääkäri soitaisi siihen? nNo ei näköjään sillä lekurilla mitään kiirettä ole ?
Ohitusleittaus ja pallolaajennukset on tehty , joten eiköhän tässä tapauksessa seuraava hoito suoriteta patolokisella pisteellä ?
Se tässä on minun kohdalla huonointa, kun pitää käydä näyttämässä naama ja maksaa siitä 30€ , että saa uusittua lääkkeet ? Mitä terveydenhoitoa tuo tuollainen on, muualla maailmassa noi lääkkeet saa ostaa ilman tuollaista byrokratia ja rahan ryöstöä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmasti hyvä jos toisilla on noin hyvät palvelut ?
Itse kävin elokuussa verikokeessa ja sydänkuvauksessa, oli " kuullemma " niin vakavat oireet tuossa että hoitaja sanoi että, pidä puhelinta mukana. Koska lääkäri soitaisi siihen? nNo ei näköjään sillä lekurilla mitään kiirettä ole ?
Ohitusleittaus ja pallolaajennukset on tehty , joten eiköhän tässä tapauksessa seuraava hoito suoriteta patolokisella pisteellä ?
Se tässä on minun kohdalla huonointa, kun pitää käydä näyttämässä naama ja maksaa siitä 30€ , että saa uusittua lääkkeet ? Mitä terveydenhoitoa tuo tuollainen on, muualla maailmassa noi lääkkeet saa ostaa ilman tuollaista byrokratia ja rahan ryöstöä !Oletko varmasti katsonut omakannasta ettei ole soitettu kun puhelimesi on mahdollisesti ollut kiinni tai muuten et ole huomannut. Minulle on käynyt niin että omakannassa oli kirjoitettu; Yritetty soittaa xx.xx.2025, ei vastattu. Katsoin luurini historiaa. Todella olin jättänyt vastaamatta tilanteessa jossa olin varattu (se on äärettömän harvinaista etten vastaa) ja kun jälkeen päin näin että oli tuntematon numero, en voinut soittaa takaisin.
Asia ei ollut noin vakava kuin sinulla, joten en mennyt hvk-toimistoon pyytämää asian uutta käsittelyä, meillä voi tehdä niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tässä on minun kohdalla huonointa, kun pitää käydä näyttämässä naama ja maksaa siitä 30€ , että saa uusittua lääkkeet ? Mitä terveydenhoitoa tuo tuollainen on, muualla maailmassa noi lääkkeet saa ostaa ilman tuollaista byrokratia ja rahan ryöstöä !Terveyskeskus uusii lääkkeet. Ei tule laskua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tässä on minun kohdalla huonointa, kun pitää käydä näyttämässä naama ja maksaa siitä 30€ , että saa uusittua lääkkeet ? Mitä terveydenhoitoa tuo tuollainen on, muualla maailmassa noi lääkkeet saa ostaa ilman tuollaista byrokratia ja rahan ryöstöä !Mikä on "hyvä" palvelu ? Palvelua saa, muttei aina niin nopeasti kuin toivoisi.
Miksi muuten et ole soittanut terveyskeskukseen miksi soittoa ei kuulu, että haluat
tietää tilanteesi !
Joskus kestää muuten parikin viikkoa ennenkuin tutkimuslausunto tulee
ja jos käy yksityisellä tutkimuksessa se kestää vielä kauemmin tulla
terveyskeskuslääkärille jos tulee ollenkaan. Se riippuu onko hän sen määrännyt
vai yksityinen lääkäri,
mutta kyllä sinun tapauksessasi on kysymys muusta.
Koska tilanteesi on vakava ota ihmeessä yhteys lääkäriin.
Sen saa hoitajan kautta. Selvitä asia. Tsemppiä sinulle ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tässä on minun kohdalla huonointa, kun pitää käydä näyttämässä naama ja maksaa siitä 30€ , että saa uusittua lääkkeet ? Mitä terveydenhoitoa tuo tuollainen on, muualla maailmassa noi lääkkeet saa ostaa ilman tuollaista byrokratia ja rahan ryöstöä !Etkö voi uusia reseptejä omakannassa, miksi pitää lääkärille mennä uusimaan?
- Anonyymi
Ja veronmaksajat maksavat sitten lopulta sen loppuosan, jonka kunta/kaupunkin maksaa.
- Anonyymi
Niitä vaihdetaan niin vähän että en ole jaksanut kiinnostua
muutaman prosentin osinkoa ja pieni vaihto lähes olematon Pihlajalinnalla
Terveystalolla hiukan enemmän
SEB sänker Pihlajalinna till behåll (köp), riktkurs 17,50 euro - BN
1 loka 07.18 ∙ Finwire - Anonyymi
Ahneita ne kuitenkin on. Pitäisi verottaa niitä oikein kunnolla tai kieltää ne kokonaan.
- Anonyymi
Siitä on kaikki samaa mieltä että SAKn verovälttelijöitä pitäisi verottaa kuten muitakin sijoittajia https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hjallis-harkimo/suomen-suurin-veroparatiisi/
Onko enää 2020-luvun henkeä, että ammattiliitoilla on satojen miljoonien omaisuuksia lakkokassaa varten? Koko ay-liikkeen varallisuuden arvo on vähintään kaksi miljardia euroa.- Anonyymi
Samalla pitää sitten tukkia lakien porsaanreiät, jotka mahdollistavat verojen välttelyn.
- Anonyymi
Työnantajien AY-MAFIALLA EK:lla on paljon enemmän rahaa.
Vaalruuss on muuten kokoomuksen suurin yksittäinen tukija,
muuten EK.
- Anonyymi
EK on järein AY-MAFIA. Sillä on valtakunnan hallitus tukenaan.
EK on hallitus oikeastaan. Kokoomuksen ydin on eteläranta kympissä. - Anonyymi
Eipä ole tarvinnut yksityistä soitin pe oma tk:hon aika lääkärille seuraavan viikon tiistaille määräsi ultraan ja sekin oli jo saman viikon perjantaina. Samalla lääkäri käynnillä sain myös lähetteen verikokeisiin.Nyt odotan että lääkäri soittaa , kun asia ei selvinnyt ultrassa niin seuraavaksi aikoi lähetteen kirjoittaa kurkku-korvalääkärille. Meillä toimii terveyskeskus todella hyvin , joten kiitos siitä
- Anonyymi
Ei ole minullakaan valittamista. Terveyskeskus toimii hyvin, vaikka niiltä on rahaa
leikatttu. Suurkiitos henkilökunnalle, joka jaksaa töitä tehdä leikatuilla
resursseilla. Tuhansille hoitajille on jouduttu antamaan kenkää hallituksen
leikkausten takia, kun raha ei riitä palkkoihin.
- Anonyymi
Terveyskeskuksesta saa akuuttiaikojakin samalle päivälle jos heti
8 aikaan alkaa soittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1543830Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki993659Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423203Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest182531- 1822224
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu271417- 961252
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja241091Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1281088Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt691038