Ajelin tuossa karstoja vähän koneesta ja yhtäkiä hävis kaikki vetokoneesta? pää oikeen heilahti kun ei enään vetänyt yhtään. auto tuskin kulkee enään 120 lujempaa, turboa ei tunnu ollenkaan. kertokaa mistä lähtä ettiin vikaa.
onko jollain näin yhtäkkiä lähtenyt tehot passatista ja kone oli AFN 81kw tdi -98
50% hävis tehoista yhtäkkiä???
17
16679
Vastaukset
- jumissa
Sulla on turbosta ne säätyvät siivet jumissa ja ahtopaineet nousi liiaksi joilloin kone menee varaohjelmalle ja tehot katoaa. Palautuuko tehot, kun auton käynnistää uudelleen? Näin pitäisi tapahtua. Toinen vaihtoehto on, että ahtopaineen säätöventtiili on rikki. Yleensä se turbo alkaa jumittaan sen jälkeen, kun on ajanu palanmatkaa lappu lattiassa.
Niin ja ongelma on todella yleinen tdi-koneissa.- skönäri
Tehot tosiaan hävis kaasu pohjassa. nyt aamulla oli pirteempi mut ei kaikki kohillaan jotenkin on kuminauhamainen eikä turbo reagoi kunnolla nähtävästi se säädin on rikki?? ylätehot puuttuu kokonaan.onko siihen siipien jumittamiseen korjaus keinoo koti konstein vai pitääkö kiikuttaa turbo huoltoon/vaihtoon??
- löytyy
skönäri kirjoitti:
Tehot tosiaan hävis kaasu pohjassa. nyt aamulla oli pirteempi mut ei kaikki kohillaan jotenkin on kuminauhamainen eikä turbo reagoi kunnolla nähtävästi se säädin on rikki?? ylätehot puuttuu kokonaan.onko siihen siipien jumittamiseen korjaus keinoo koti konstein vai pitääkö kiikuttaa turbo huoltoon/vaihtoon??
Tuossa on esim. melko hyvät ohjeet sen turbon puhdistamiseen http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html
Samalla kannattaa puhdistaa myös imusarja ja tulpata egr-venttiili niin karstaa ei enään pääse kertyyn imusarjaan.
Yläkierros tehottomuus viittaa kyllä myös siihen, että ilmamassamittari vois olla rikki, mutta se ei kyllä hajoa yleensä kerrasta vaan hiipuu pikkuhiljaa.
Huollossa ne näkis vikakoodeista, että onko ahtopaineen säätöraja ylittyny ja silloin vika on siinä säätöventtiilissä tai, että turbossa on vaan niin paljon karstaa ettei siivet pääse liikkumaan kunnolla. - skönäri
löytyy kirjoitti:
Tuossa on esim. melko hyvät ohjeet sen turbon puhdistamiseen http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html
Samalla kannattaa puhdistaa myös imusarja ja tulpata egr-venttiili niin karstaa ei enään pääse kertyyn imusarjaan.
Yläkierros tehottomuus viittaa kyllä myös siihen, että ilmamassamittari vois olla rikki, mutta se ei kyllä hajoa yleensä kerrasta vaan hiipuu pikkuhiljaa.
Huollossa ne näkis vikakoodeista, että onko ahtopaineen säätöraja ylittyny ja silloin vika on siinä säätöventtiilissä tai, että turbossa on vaan niin paljon karstaa ettei siivet pääse liikkumaan kunnolla.Itteäkin kyllä ihmetytti kun tehot toppas ku seinään. kansi remppa on juuritehty ja egr tulpattu niin ei siellä pitäis olla karstaa, mutta entiiä turbon kunnosta, rempassa ei päällisin puolin näkynyt mitään poikkeavaa, mutta piuhan päähän sitä täytyy lähtä kattoon vikamuisti josko sieltä löytys apua.
- vielä
löytyy kirjoitti:
Tuossa on esim. melko hyvät ohjeet sen turbon puhdistamiseen http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html
Samalla kannattaa puhdistaa myös imusarja ja tulpata egr-venttiili niin karstaa ei enään pääse kertyyn imusarjaan.
Yläkierros tehottomuus viittaa kyllä myös siihen, että ilmamassamittari vois olla rikki, mutta se ei kyllä hajoa yleensä kerrasta vaan hiipuu pikkuhiljaa.
Huollossa ne näkis vikakoodeista, että onko ahtopaineen säätöraja ylittyny ja silloin vika on siinä säätöventtiilissä tai, että turbossa on vaan niin paljon karstaa ettei siivet pääse liikkumaan kunnolla.muuttuvasiipistä turboa ?
Imusarja tukossa , egr-venttiili jumittunut aukiasentoon , parin tunnin homma , elä vie merkkiliikkeseen vaan alan puljuun , putsauksen ohella samalla tulpataan se egr tekemällä sokea laippa pakosarjan putkeen , ei alipainepuoleen tartte koskea ollenkaan !
108 euroa merkkiliikkeessä uus ilmamassanmittari vaihto-osaperiaatteella ja sit se turbon alipaineventtiili n. 65 euroa !
Noilla eväilla ja johan kulkeepi !
Todennäkösemmin kuin et turbo olis niin paskanen et ei pyöri tai rikki , sulla on vaan imusarjan pää niin tukossa et vastapaine ylittää ahtopaineen ja turbo ei pyörähäkkään, kiitos egr-venttiilin ! - muuttuvasiipinen
vielä kirjoitti:
muuttuvasiipistä turboa ?
Imusarja tukossa , egr-venttiili jumittunut aukiasentoon , parin tunnin homma , elä vie merkkiliikkeseen vaan alan puljuun , putsauksen ohella samalla tulpataan se egr tekemällä sokea laippa pakosarjan putkeen , ei alipainepuoleen tartte koskea ollenkaan !
108 euroa merkkiliikkeessä uus ilmamassanmittari vaihto-osaperiaatteella ja sit se turbon alipaineventtiili n. 65 euroa !
Noilla eväilla ja johan kulkeepi !
Todennäkösemmin kuin et turbo olis niin paskanen et ei pyöri tai rikki , sulla on vaan imusarjan pää niin tukossa et vastapaine ylittää ahtopaineen ja turbo ei pyörähäkkään, kiitos egr-venttiilin !Kaikissa AFN-koneissa on muuttuvasiipinen turbo. Näin myös mulla -97 golffissa.
- HLA
skönäri kirjoitti:
Tehot tosiaan hävis kaasu pohjassa. nyt aamulla oli pirteempi mut ei kaikki kohillaan jotenkin on kuminauhamainen eikä turbo reagoi kunnolla nähtävästi se säädin on rikki?? ylätehot puuttuu kokonaan.onko siihen siipien jumittamiseen korjaus keinoo koti konstein vai pitääkö kiikuttaa turbo huoltoon/vaihtoon??
Olen viime päivinä huomannut omassa Passatissani ihan saman ongelman viime päivinä. Veto loppuu kiihdytyksessä yhtäkkiä ja sitten taas alkaa uudestaan ja taas loppuu ja taas alkaa.
Taitaa olla syytä laittaa auto piuhoihin. - voi selvittää ?
muuttuvasiipinen kirjoitti:
Kaikissa AFN-koneissa on muuttuvasiipinen turbo. Näin myös mulla -97 golffissa.
afn tai ... arn , mitä niit onkaan !
Mikä turbo on 2001 vuosimallin TDI Golf variantissa , 66 kw ? - Anonyymi
HLA kirjoitti:
Olen viime päivinä huomannut omassa Passatissani ihan saman ongelman viime päivinä. Veto loppuu kiihdytyksessä yhtäkkiä ja sitten taas alkaa uudestaan ja taas loppuu ja taas alkaa.
Taitaa olla syytä laittaa auto piuhoihin.Mulla mercedes 200cdi 07 joskus ajossa ei enää kiihdy ollenkaan mutta kun sammuttaa niin lähtee kiihtymään diagnoosi ahtopainneen säärin
- Elämä kallis
Mulla oli -97 Passat 1.9 Tdi 110 hv ja samalta kuulostava ongelma (ajettu n. 250 tkm). Garretin muuttuvasiipinen turbo olikin "juuttuvasiipinen" ja pätkäs tehot koneesta aina kovemmassa kiihdytyksessä. Tehot palas vasta sammuttamalla moottori. Todella ikävä yllätys esim. rekkaa ohittaessa!
Huollossa puhdistivat turbon ym. putket ja taas toimi jonkun aikaa. Garretin turboja ei saisi kuulemma ehostella tosta vaan, turbovalmistajan politiikka on, että olisi ostettava uusi. Vanhoissa turboissa kannatta kuitenkin kokeilla puhdistusta - lasku on huomattavasti pienempi! (lasku oli n. 200 e).
Ongelma vaan palasi pari kuukautta myöhemmin uudelleen. Nyt huolto totesi ettei vanhassa turbossa oikein ole enää koluttavaa, joten ei auttanut kuin turbon vaihto ja muutoksen todella huomasi sekä tehoissa että turbon äänessä! Kyseiseen turbomalliin tuli imusarja mukana, osat maksoi n. 950 € ja vaihtotyö n. 400 € eli lomarahat voi sulaa nopeasti... - skönäri
SEhän se oli se ahtopaineen säätöventtiili. vika muistissa oli tietoo. täytyy ruveta ensin tutkiin onko johot ja letkut kunnosa ennenkuin ostaa koko venttiilin. katotaan löytyykö ne tehot takas.
Onko joku tehnyt tinkaus tiedustelua mistä venttiilin saa halvimmalla?- Ahti Tahti
Kysy turbohuolloista hukkaporttia. Outoa olisi sen rikkoutuminen, onko letkut varmasti kiinni. Kokeile nykiä käsin se hukkaportti kiinni, jos jumiutunut auki ... Säästät nimittäin jonkinverran, sitä ei nimittäin purkamatta turboa vaihdeta. Merkkihuolto ei välttämättä vaihda edes hukkaporttia vaan koko turbon ;)
- Silver
Kaikissa Tdi Turpoissa sama tyyppivika (Passat, Audi, Volvo...) , Ilmaanturi rikki ei saa tarpeeksi ilmaa. Tiedän tälläisiä tapauksia varmaan kymmenkunta ja kaikissa ollut sama vika.
- VIKA...
ilmamassa-anturi on kuluva osa siinä missä jarrupalat ja kytkin jne. !
- TIESU
Sama vaiva tuli mun kärryyn 97 tdi 88 kwH JO TOISTAMISIIN EDELLISELLÄ KERRALLA VAIHDETTIIN TURBON AHTOPAINEEN SÄÄTÖVENTTIILI, MIKÄHÄN NYT ON?
- Anonyymi
Mulla Audi A3 1.8t 110 kw. ei kiihdy ku pintakaasulla, jos painaa poljinta pohjaan, ei kiihdy lainkaan.
- Anonyymi
Laitoshoidokki trollin PROVO ja iriiootit lankeatte PROVOON.Näin laitoshoidokki narsu saa huomiota ja nauraa kippurassa. HUOMIOO NARSU TROLLI HALUU !! ! ÄLÄ ANNA HUOMIOO NARSU TROLLILLE ! !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768272Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262128
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611657
- 181619