Perikunnat hautoo koneita

Anonyymi-ap

Miksi perikunnat pitää tyhjillä tiloilla kaiken maailman koneita tyhjän panttina? Oikein suuttuvat jos käy kyselemässä. Nytkin yksi tilallinen jälkeläinen laittoi kaikki koneet romu-ukolle, vaikka olisin maksanut traktoreista ja työkoneista paljon enemmän kuin romuraudan hinnan.
Sama on muunkin omaisuuden kanssa. Ennemmin ruostutetaan tai lahotetaan pystyyn kuin myydään tarvitseville.

11

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syyt on moninaisia. esim. Kaikille asia ei ole rahakysymys. Kunhan romut lähtee varmasti ja vaivatta. Päätöksenteko voi viedä aikaa. Jos aika ei ollut kypsä kun kysyit?
      Ihmiset pelkää myös myymistä ja vastuita. Romumies ei kysele perään.
      Monia ärsyttää myös korppikotkat ja valehtelevat kyselijät. Isälle etsitään traktoria ja seuraavana päivänä myynnissä nettikoneessa uuteen hintaan.
      Nämä ei unohdu koskaan.
      Muutenkin konekaupassa liikkuu paljon huijareita.

Pesäntyhjennyksessä voi olla paljon muitakin asioita
      hoidettavana ja muuta ajateltavaa. Rahan kiilto silmissä tontille tunkevat "reilumasat" ei helpota asioiden hoitoa.

• Anonyymi

Romumiehet myy ne myös heti kalliimmalla. Kyseessä lienee kateus ja kun ei vaikka itse osaa laitteitaan korjata ja pitää, niin ärsyttäisi nähdä naapuri ajelemassa niillä. Sama on monen ikuisiisprojektin kanssa, olipa kyse autosta tai vaikka veneestä. Ennemmin pilkkoo vaikka osiin ja vie kaatopaikalle kuin että myy osaavammalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Romumiehet myy ne myös heti kalliimmalla. Kyseessä lienee kateus ja kun ei vaikka itse osaa laitteitaan korjata ja pitää, niin ärsyttäisi nähdä naapuri ajelemassa niillä. Sama on monen ikuisiisprojektin kanssa, olipa kyse autosta tai vaikka veneestä. Ennemmin pilkkoo vaikka osiin ja vie kaatopaikalle kuin että myy osaavammalle.

Mun mielestä tuo on yleinen väärä tulkinta. Romumies laittaa palasina sulattoon ja syynä ei kateus vaan pelko hyväksikäytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä tuo on yleinen väärä tulkinta. Romumies laittaa palasina sulattoon ja syynä ei kateus vaan pelko hyväksikäytöstä.

Osan laittaa ja jos näkee romuissaan arvoa, niin laittaa myyntiin tai pitää itse. Itselläni on vanha trukki jota yksi änkyrä ei myynyt millään, mutta romumies myi jolle tämän se änkyrä lahjoitti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskat että laittaa. Osina ja kokonaisinakin myyvät kovaan hintaan eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskat että laittaa. Osina ja kokonaisinakin myyvät kovaan hintaan eteenpäin.

Voi tehdä sitäkin mutta romumies hakee varmasti eikä satuile. Myyjä tietää mikä on pelin henki.

• Anonyymi

Sulattoon ne menee kuitekin tai taivasalle museoon.

• Anonyymi

Tunnearvo

• Anonyymi

Juuri noin. Kun se ja se esine tai laite oli isälle tai vaarille niin ja niin rakas. Osti sen vuonna 1952 ensimmäisenä koko kylässä tms. Muistellaan, kun itsekin oltiin pienenä kyydissä. Siitä on oikein valokuviakin.

• Anonyymi

Työkoneita ja rakenteita kannattaisi säilyttää, myydä viimeiseltä ostajalta/käyttäjältä toiselle ihmiselle käyttöön tai jemmaan.

Jos terästä myy terästerästehdas jolla on omistajia takana jotka kerää rahaa > sitä ostaa ja myy toinen firma > seuraava firma ostaa terästä ja rakentaa työlaitteen > seuraava firma ostaa sen ja myy kaupassaan / netissä niin hinta on korkea.

Saattaa olla että joskus 20-30 vuoden päästä on puutetta monesta valmiista rakenteesta.

Monesta laitteesta ja osasta saa muihin asioihin. Ne ei ole romua.

En osta romuliikkeiltä ylihinnoiteltuja laitteita, he on maksanut alle romuraudan hinnan myyjälle. Esimerkkejä on myyntipalsoilla koneista, perävaunun rohjoista joissa kuorma.auton vanhat halkailleet renkaat ja epäkäytännöllinen runko. Samalla rahalla saa tehtyä erittäin asiallisen.

• Anonyymi

Näkösällä olevat koneet tai myynti ilmoitus houkuttelee paikalle epämääräisiä ostajia joita ei halua paikalle.
      Helppo hävitys keino on tunnettu romuliike.
      Itse myin paremmat koneet tutuille tai puolitutuille naapureille ja loput pitkään toimineelle romuliikkeelle kilohinnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      249
      14351
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      147
      3809
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      128
      3722
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1492
    5. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      367
      1459
    6. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      13
      1290
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      45
      1236
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      981
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      45
      918
    10. En pystynyt vaan vastaamaan...

Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔
      Ikävä
      91
      763
    Aihe