Totuus premium-autoista.

Anonyymi-ap

PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!

Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.

Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.

Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”

Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja.

19

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä sitä on sinulle saksalaista premiumia eli lisähintaa.

    • Anonyymi

      Premium on nimenomaan viesti laadusta ja paremmasta.
      Jos vertaat saksalaista premiumia esim. Toyotaan, niin siinä on laadussa ja ominaisuuksissa melkoinen ero kun asiaan edes hieman perehtyy. Ei kaikki saksalaiset ja ns. premium merkkien hinnat alkaen ole kaikilta osin sitä premiumin mitä sillä oikeasti tarkoitetaan.

      • Anonyymi

        ...kertoo ihminen, joka on syvässä suggestiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kertoo ihminen, joka on syvässä suggestiossa.

        Et taida asiaa ymmärtää lainkaan. Käy koeajamassa ja istumassa näissä paremmissa autoissa, niin varmasti sinäkin huomaat eron.


    • Anonyymi

      Jotenkin se kuitenkin tojotistia kismittää kun vaivautuu tänne asti aiheesta avautumaan.

      • Anonyymi

        Preemio tarkoittaa yksinkertaiseti maksettavaa ylihintaa.

        Siksipä premum auton hankkijalla on liikaa rahaa jonka voi maksaa preemiona autosta joka täyttää perustarpeen liikkua paikasta A paikkaan B.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Preemio tarkoittaa yksinkertaiseti maksettavaa ylihintaa.

        Siksipä premum auton hankkijalla on liikaa rahaa jonka voi maksaa preemiona autosta joka täyttää perustarpeen liikkua paikasta A paikkaan B.

        Miksi ihminen ei saisi nauttia rahoistaan ja hankkia parempia autoja kuin sinä köyhä?
        Ajaminen voi olla myös mukavaa ja nauttimaan tänne ollaan synnytty, eikä kiukuttelemaan ja olemaan kateellinen.


    • Anonyymi

      Mutta eihän se kai mitään haittaa jos premium-auton omistaja on autoonsa tyytyväinen sen "premium" statuksen perusteella, vaikka se ei mitään sen kummempaa käytännössä tarkoittaisikaan. Tojotistithan puolestaan seuraa hanakasti myynti- ja katsastustilastoja saadakseen onnen tunteen oman autovalintansa johdosta.

      • Anonyymi

        ...eli tullut preemiolla höynäytetyksi. Ei kai se haitta kun höynäytettyä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...eli tullut preemiolla höynäytetyksi. Ei kai se haitta kun höynäytettyä itseään.

        Toyotan ostaja maksaa kovaa ylihintaa kehnosta autostaan ihan sillä, että siitä panttimaksusta saa uuteen vaihtaessa osan takaisin ja näin se "preemio" haihtuu ja kierre jatkuu.


      • Anonyymi

        Toyotan ostaja maksaa Suomessa isoa "preemiota" jostain sellaisesta mitä ei saa kuin mielikuvissa. Ruostuva ja kovin ongelmallinen monien vikojen takia Toyota on menettänyt 80-luvun luotettavuutensa. Toyota on myös surkea ominaisuuksissaan, eikä pärjää testeissä ja vertailuissa muille valmistajille.
        Premium sentään antaa ominaisuuksia ja laadukkaita materiaaleja ja kaikin puolin vastinetta hinnalleen.


    • Anonyymi

      Jotkut premiumit on kyllä laadukkaita. Yleisesti väitetään että Lexus on Toyotaa laadukkaampi.

      • Anonyymi

        Väitetään. Siinäkin on vain lisää hintaa, sille joka ei oikein ymmärrä.


      • Anonyymi

        Aikaisemin niissä oli eroja monilta osin. Lexuksella on kyllä vieläkin malleja mutta ei vaan tänne tuoda. Nykyään vaan puhtaasti nahkarattinen Corolla mitä täällä tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemin niissä oli eroja monilta osin. Lexuksella on kyllä vieläkin malleja mutta ei vaan tänne tuoda. Nykyään vaan puhtaasti nahkarattinen Corolla mitä täällä tarjolla.

        Voivoi sekä Toyotalla että Lexuksella on malleja jotka ovat premiumeja ja kunnon isoilla bensakoneilla varustettuja mutta ei tuoda tänne Euvostoliittoon. Niitä myydään Jenkeissä, ja kaikkialla muualla. Esimerkiksi Ukrainassa on hienoja malleja ja niillä ajavat myös maahamme muuttaneet sotapakolaiset, tooosi hienoja isoja Lexuksia ja Toyotan jättimaastureita isoilla bensakoneilla. Ja on hienoa sisustusta, nahkaa konjakinruskean värisenä, sellaisia ei juuri enää maamme malleihin saa. On tämä Suomi oikea kommunistinen suljettu perähikiä.


    • Anonyymi

      Jo esimerkiksi VW Golf on valovuosia edellä laatuvaikutelmassa ajomukavuudessa jne vs. kalleinkaan Toyota.

      • Anonyymi

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tiedoksi siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tiedoksi siitä ei ole.

        Käypä volkkariliikkeessä koeajamassa vaikka uusin Golf e TSI tai sitten hauska peli GTI, koet sellaista mitä tojotero ei voi kuvitellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä volkkariliikkeessä koeajamassa vaikka uusin Golf e TSI tai sitten hauska peli GTI, koet sellaista mitä tojotero ei voi kuvitellakaan.

        Jakopää, öljynsyönti, vaihteisto......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22289
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9496
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7480
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6325
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5960
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4976
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4386
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      87
      2060
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      80
      1355
    Aihe