Kävin Keuruun Laari kirpputorilla. Suureksi pettymykseksi huomasin, että useammassa pöydässä oli myynnissä Temusta tilattuja tuotteita. uusia kenkiä, vaatteita, leluja, jne.
Kuluttajalla ei ole mitään takeita, onko EU:n ulkopuolelta tilatuissa leluissa tai vaatteissa esim. kemikaaleja, joita EU:ssa ei saa käyttää.
Hyvän tilin myyjät toki tekevät ja nykyajan henki on se että täytyy tehdä rahaa vaikka sitten petkuttamalla muita. Mutta ei ole näillä myyjillä minkäänlaista moraalia! Tärkeintä, että itse saa rahaa.
Temu tuotteiden myyjät kirpputorilla
70
738
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä ei saa viedä Kiinan krääsää myyntiin ollenkaan.
- Anonyymi
Kuka kieltää? Kyllä voi viedä myyntiin ja tehdä sillä voittoa, ei ole laissa kiellettyä! Muutenkin rahan tekeminen on Suomessa haastavaa, kun ei ole töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kieltää? Kyllä voi viedä myyntiin ja tehdä sillä voittoa, ei ole laissa kiellettyä! Muutenkin rahan tekeminen on Suomessa haastavaa, kun ei ole töitä.
Monien kirppisten säännöt kieltävät temun ja seinen tuotteet, tai nyt olikaan se toinen krääsä paikka. Ihan niinkuin alkoholin, tai aseidenkin myynnin. Tollo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monien kirppisten säännöt kieltävät temun ja seinen tuotteet, tai nyt olikaan se toinen krääsä paikka. Ihan niinkuin alkoholin, tai aseidenkin myynnin. Tollo!
No ei taida sellaisia sääntöjä olla Keuruun Laarissa, tolvana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vielä säännöt sinulle, senkin taliaivo! Ei ole Temu tuotteista mainitaan!!!
Kirpputorilla myytävän tavaran tulee olla puhdasta, ehjää ja käyttökelpoista. Myyntiin ei saa tuoda K-18-tuotteita, elintarvikkeita, alkoholi- tai tupakkatuotteita tai polttoainetta sisältäviä koneita. Poistamme asiattomat tavarat myyntipöydästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei taida sellaisia sääntöjä olla Keuruun Laarissa, tolvana!
En puhunut Keuruun laarista vaan kirppiksistä yleensä. Sanoinkin "monien kirppisten säännöissä" Eli viittasin siihen että kannattaa kysyä onko laarissa myös tuo yleinen sääntö. Katsoppas kun elämää ja kirppiksiä on Keuruun ulkopuolellakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vielä säännöt sinulle, senkin taliaivo! Ei ole Temu tuotteista mainitaan!!!
Kirpputorilla myytävän tavaran tulee olla puhdasta, ehjää ja käyttökelpoista. Myyntiin ei saa tuoda K-18-tuotteita, elintarvikkeita, alkoholi- tai tupakkatuotteita tai polttoainetta sisältäviä koneita. Poistamme asiattomat tavarat myyntipöydästä.Etkö ymmärrä kun puhe on yleisistä kirppis säännöistä mistä puhutaan yleisesti. Ei kukaan sanonut että juuri laarissa olisi kielletty vaan yleensä ne on kielletty. Ymmärsitkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä että myyt hyvällä omallatunnolla mahdollisesti vaarallisia tai vaaraa aiheuttavia tavaroita. Ja vaan koska haluat tehdä voittoa. Viis veisaat jos joku lapsi tukehtuu tai sairastuu. Tai jollain syttyy talo missä tulee kuolonuhreja. Pelkkä sähköhammasharjan akku voi tehdä isoja tuhoja kun niitä ei ole tutkittu. Myisit edes ovelta ovelle rehellisesti omalla naamataululla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä että myyt hyvällä omallatunnolla mahdollisesti vaarallisia tai vaaraa aiheuttavia tavaroita. Ja vaan koska haluat tehdä voittoa. Viis veisaat jos joku lapsi tukehtuu tai sairastuu. Tai jollain syttyy talo missä tulee kuolonuhreja. Pelkkä sähköhammasharjan akku voi tehdä isoja tuhoja kun niitä ei ole tutkittu. Myisit edes ovelta ovelle rehellisesti omalla naamataululla.
No ei ole minun ongelmani!!! Eiköhän se vastuu ole kirpputorilla ensi sijaisesti ostajalla jos ei osaa tai tajua katsoa merkintöjä. Kaverini tienasi viime vuonna reilut 2000€ tilaamalla temusta ja myymällä kirppareilla ja torissa, ei ole kiellettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan tekeminen ei ole haastavaa kun sinulla. Olisit alkoholisti perheen pentu opiskellut ammatin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Multialla myydään suonisen muistoja.
- Anonyymi
No kokeile mimmosta kangasta se on, vaikka sormella tai varpaalla.
- Anonyymi
Itsellä on 90% vaatteista temusta, hinnat jotain 5-20e väliltä. Mitä kalliimpi, sen parempi, vaan kävelepä kajaanissa vaikka tokikselle niin köydyt vähintään 30-40e
- Anonyymi
Testauksen mukaan aikamoista myrkkyjä löytynyt Temun joistain tuotteista. Itse en vapaaehtoisesti laittaisi Temun vaatteita päälle, nkä varsinkaan lapsille. Pahimmillan myrkyttyy ja sairastuu vakavasti muutaman vuoden sisällä.
Mm. Temusta tilattu lasten kaulakoru, joka sisälsi 88 prosenttia myrkyllistä metallia, kadmiumia. Myös muista leluista löytyi laittoman suuria määriä kadmiumia, ftalaatteja, klooriparafiineja ja lyijyä. Tuotteista osa havaittiinkin välittömästi myrkyllisiksi, ja osa voi aiheuttaa haittaa pidemmän altistuksen jälkeen.
Vaaralliset aineet voivat muun muassa aiheuttaa syöpää tai heikentää lisääntymiskykä aikuisiällä.- Anonyymi
Jos on lapsiluku täynnä, eikä haittaa jos kuolla kuspsahtaa 2-5 vuoden sisään, niin siitä vaan temu vaatetta päälle. Mutta älä nyt saakeli osta lapsille mitään temusta ostettuja tuotteita!!!
- Anonyymi
Paras kun jokainen jättää temu tuotteet pöytään, jos ei ole varma onko temu tuote ni jättää silti. Niin kauan kun ne menee kaupaksi, niin kauan niitä tuodaan. Tehdään yhdessä parempia kirppiksiä.
- Anonyymi
Toivottavasti olisi sen verran rehtiä väkeä että kirjottaa hintalappuun "temu tuote". Pitääkin laittaa henkilökunnalle viestiä aiheesta.
- Anonyymi
No en varmasti kirjoita mitään "Temu tuote" lappuja, ei ole mitään velvollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en varmasti kirjoita mitään "Temu tuote" lappuja, ei ole mitään velvollisuutta.
Sulla ei ilmeisesti ole omia lapsia? Vai onko ne kehitysvammaisia tai sairaita kun et välitä muiden terveydestä. No siinähän viet romujas, pian vaan kannat ne takas kotiin kun ei mene kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole omia lapsia? Vai onko ne kehitysvammaisia tai sairaita kun et välitä muiden terveydestä. No siinähän viet romujas, pian vaan kannat ne takas kotiin kun ei mene kaupaksi.
Jos sinulta löytyy, niin on kyllä sairasta puhetta vanhemman suusta. Täytyy vain toivoa, ettei lapsistasi tule kaltaisiasi.
- Anonyymi
Huomenna vaihtopäivä Laarilla, täytyy käydä katsomassa onko tullut lisää Temu-pöytiä ja omistajalle voisi tästä ikävästä ilmiöstä mainita.
- Anonyymi
Hyvä juttu. Kiitos kun ajattelet kanssa ihmisiä. Eihän Tori.fi anna myydä temu tuotteita eikä moni muu kirppari. Luulen että tähänkin saadaan muutos kun asia otetaan puheeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä juttu. Kiitos kun ajattelet kanssa ihmisiä. Eihän Tori.fi anna myydä temu tuotteita eikä moni muu kirppari. Luulen että tähänkin saadaan muutos kun asia otetaan puheeksi.
Torissa myydään Temu tuotteita halusit tai et. Ei Torin säännöissä lue asiasta.
Kun kuitenkin haluat olla jollain tavalla yhteiskunnalle kuitenkin "hyväksi", niin voisitkin käydä tarkistamassa kuinka monta temu tuotetta löytyy. Siellä on vain noin 2,5 milj. ilmoitusta.
- Anonyymi
Minäpä alan kiertämään pöytiä ja laputan sitten omalla lapulla toisten temu pöydät. Saatan pelastaa vielä jonkun talon tulipalolta.
- Anonyymi
Meinaa mennä kyllä usko ihmiskuntaan. Periaatteessa olen melko optimistinen tulevaisuuden suhteen, mutta välillä on usko koetuksella.
Voisi pohtia äänestysoikeuden poistamista mm. Temuttajilta. Ei ole ymmärrys sillä tasolla, että pitäisi mihinkään päätöksen tekemiseen osallistua.- Anonyymi
Uppoaa suomalaiseen sielunmaisemaan kuin kuuma veitsi vanhaan ihmiseen. Mikään ei ole parempaa kuin ostaa jotain halvalla tai jopa miltei ilmaiseksi. Ihan sama vaikka se olisi kilo paskaa!
- Anonyymi
Täällä oletettavasti "aikuiset" raivoavat ja sättivät toisiaan jonkun kiinan romun takia. Onkohan niissä vielä jotain kemikaalia, mikä saa ihmiset johonkin psykoosiin? Alan epäillä. Tottakai ihmisiä pelotellaan mitä ihmeellisimmillä kemikaaleilla ja joissain voi olla ihan perääkin, mutta jos oikeasti miettii kuinka moni tavara on kiinasta ilman Temuakin, näkee paremmin koko kuvan. Eikö ihmisillä ole itsenäinen oikeus tehdä se valinta mitä ostaa? Myydäkin saa vaikka mitä paskaa, ei kannata ostaa jos ei kohtaa omien arvojen kanssa. Toisia ei taas kiinnosta muu kuin hinta ja se suotakoon heille. Jos joku on niin yksinkertainen, että ostaa kirpputorilta tuotteita, joita saisi kiinasta halvemmalla niin antaa olla. Ei luulisi olevan kenenkään muun elämästä pois, vai onko?
- Anonyymi
No onhan se esim. sen lapsen elämästä pois joka saa sen lelun missä on myrkyllisiä kemikaaleja. Lapsi sairastuu vakavasti, pahimmillaan kuolee. Ymmärrätkö, että vaaralliset aineet voivat muun muassa aiheuttaa syöpää!!!
- Anonyymi
Kiinasta tulee paljon vientiä mutta temu ei ole sama asia vaikka Kiinasta tulee nekin tavarat. Temu tuotteita pistotarkastetaan eli vahditaan laatua satunnaisesti. Sama homma jos haet alko tuotteet Alkosta tai torilta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se esim. sen lapsen elämästä pois joka saa sen lelun missä on myrkyllisiä kemikaaleja. Lapsi sairastuu vakavasti, pahimmillaan kuolee. Ymmärrätkö, että vaaralliset aineet voivat muun muassa aiheuttaa syöpää!!!
Toivon, että lapsesi pysyisi terveenä.
Sinun kohdallasi sitä on näköjään liian myöhäistä toivoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon, että lapsesi pysyisi terveenä.
Sinun kohdallasi sitä on näköjään liian myöhäistä toivoa.No minulla ei ole lapasia, enkä tällaiseen maailmaan halua niitä tehdäkkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minulla ei ole lapasia, enkä tällaiseen maailmaan halua niitä tehdäkkään.
Etkä sais muutenkaan tehtyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä sais muutenkaan tehtyä
Sinäkö sen tiedät? Ehkä joskus jos löydän sopivan kumppanin niin saatan vielä harkita, muuta ei kyllä kuulu lähitulevaisuuden suunnitelmiin lapset.
- Anonyymi
Eihän möllit ymmärrä
- Anonyymi
Kun joku tuo maahan tavaraa niin hän vastaa siitä, että se on kaikkien säädösten mukainen, ei sillä myrkkyjä yms. Näitä sitten vielä viranomaiset valvoo.
Kun taas tilaat Temusta niin et voi tietää lainkaan miten se tuote on tehty, mitä se sisältää, minkälaisia materiaalit on (esim vaatteissa ja muovia sisältävissä tuotteissa voi olla vaikka mitä jätettä). Ja ihan sama mitä merkintöjä tuossa on niin et niihin voi luottaa.
Mutta miksipä sitä ei riskiä ottaisi jos voi säästää muutaman euron jonkun krääsän suhteen (yleensähän sieltä vielä ostetaan tuotteita jotka eivät Suomessakaan nyt kovin kalliita ole). - Anonyymi
En ole kertaakaan elämässäni tilannut mitään näistä Wisheistä, Temuista tai Alibabosta enkä tilaa. En tarvitse elämääni lisää tyhjänpäiväistä paskarihkamaa, joka on tuotettu orjatyöllä ja sen kuljetukseen kuluttajalle on käytetty enemmän resursseja, kuin tuotteen valmistukseen. En ymmärrä yhtään mikä tässä halvassa krääsässä ihmisiä oikein viehättää
- Anonyymi
Itse tilasin Temusta uuden kaukosäätimen telkkarin. Suomalaisessa verkkokaupassa tämä Samsungin kaukosäädin olisi maksanut 39,90€+postit 5,90€. Temusta tilattuna kyseinen tuote tuli kotiovelle alle kolmella eurolla. Ei ollut vaikea tehdä valintaa kummasta kaupasta tilauksen tekee.
- Anonyymi
Ymmärrän. Muista ottaa patterit kuitenkin pois kun lähdet kotoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän. Muista ottaa patterit kuitenkin pois kun lähdet kotoa.
Mitään verkkovirta laitetta en ostaisi Temusta, mutta kyllähän tuollaisen kaukosäätimen oston ymmärtää, kun saa murto-osalla suomihinnasta.
Itse olen tilaillut kalastustarvikkeita Temusta, perukkeita, uistimia ja koukkuja. Laadukasta kamaa ainakin omalle kohdalle osunut ja hinta n. 1/4 Suomen hinnoista.
- Anonyymi
Keuruulla osataan temuttaa ja tenuttaa
- Anonyymi
Jos kirppari säännöissä sanotaan että tavaran pitää olla hyväkuntoista ni miten saa viedä temu tuotteita sillon myyntiin.
- Anonyymi
No onhan se temu tavara hyväkuntoista, kun on täysin uutta. Hitto mitä älykääpiöitä!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se temu tavara hyväkuntoista, kun on täysin uutta. Hitto mitä älykääpiöitä!!!
Hei apina! Täysin uusi ei ole sama asia kuin hyväkuntoinen.
- Anonyymi
Temutuksen halveksiminen ei poista talousjärjestelmämme perusongelmaa. Jos markkinataloudessa pystytään tekemään rahaa jotain myymällä, niin se tehdään ihan varmasti riippumatta siitä, onko siitä haittaa ympäristölle tai ihmisoikeuksille.
- Anonyymi
Minäkin myisin vaikka paskaa jos joku siitä maksaisi. Asian kantaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin myisin vaikka paskaa jos joku siitä maksaisi. Asian kantaan!
Kannattaa yrittää. Voi pian mennä kaupaksi.
- Anonyymi
Minä olen ostanut temusta vatupassin ja mittanauha. Passi ei ollu passissa ja mittanauha hajosi heti. Kauluspaita oli niin ohutta kangasta että valoa vasten näkee läpi. Kengät oli tukevat ensimmäiseen sateeseen. Kerran kastui ja venähti niin ettei pysy jalassa. Talvitakki haalistu ensimmäisen pesun jälkeen, jonka jälkeen jätin pihatakiksi, kunnes vetoketju hajosi. Henkselit eivät myöskään pitänyt housuja. Joka kerta kun kummaruin näky perse. Jokainen voi ostaa mitä haluaa mutta älkää nyt mummoille ja muille myykö. Joku tolkku!
- Anonyymi
Markkinataloutta parhaimmillaan..
EU senkun keksii itselleen säädöksiä ja muut ajavat ohi. Brysselissä kustaan omaan nilkkaan oikein huolella. Kun Euroopassa tehdään panssarivaunu, sen päästöt kyllä mitataan ja tehdään kaikki, että se maksaisi mahdollisimman paljon. Sen hinnalla Venäläiset rakentavat kymmenen ja Kiinalaiset ehkä kaksikymmentä jne. Pitäisi Euroopankin ruveta tuottamaan halvemmalla tavaraa, mutta kaikki direktiivit itseasiassa estää sen. - Anonyymi
Tilasin auton etupenkkien selkänojiin kuramatot Temusta, ei lapset sotke penkkejä kuraisilla kengillään.
Myös tyylikkäitä aurinkolaseja saa sieltä ihan muutamalla eurolla ja isäntä tilasi jonkun työkalusarjan. Kaikki Temusta tilatut tavarat ovat menneet meillä käyttöön. Vaatteita tai sähkölaitteita en kuitenkaan Temusta tilaisi. - Anonyymi
Kiitos sinulle aloittaja.pitääpä seurata näitä temupöytiä ,kun kirppareita kierrän lähes työkseni..pitäis kyllä ihmisten pikkusen ajatella,mutta se on se raha ja helppo sellainen 🤷
- Anonyymi
Onneksi elämälläsi on jokin tarkoitus sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi elämälläsi on jokin tarkoitus sentään.
Onneksi jollakin on ja useimmilla on. Olisipa sinullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi jollakin on ja useimmilla on. Olisipa sinullakin.
On minulla. Se on vain jokin muu, kuin kirpputoripöytien vahtaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha.... On sinulla. Ootko ihan ylpeä itsestäsi. Hahaha...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Sä oot sen verran sairas ja ittees täynnä että varmaan myyt omat lääkkeeskin kadulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Sä oot sen verran sairas ja ittees täynnä että varmaan myyt omat lääkkeeskin kadulla.
Jatka vain lääkkeiden etsimistä kadulta. Varmasti antoisa harrastus ja tuo värikkäitä päiviä elämääsi kirpputoripöytien ohella.
- Anonyymi
Vaatteen ostossa laatu ja pesettävyys on tärkeintä oikean koon lisäksi.
Kestääkö pesua ja halvat vaatteet ei kestä ja irtoaa väriä muuhun pyykkiin. Liian alhainen lämpötila tekee tunkkaisen vaatteen.
Kunnon vaate kestää halpa kaupan ei ja ne huomaa halvaksi.
Ostakaa vähemmän kunnollista kuin halpaa huonoa useita. Vaatteet antavat ensi vaikutelman ihmisestä muistakaa. Siistit puhtaat sopivat vaatteet jotka sopii yhteen niin värien ja tyylien kanssa on ok. - Anonyymi
Menen huomenna etsimään näitä temukusettajien pöytiä..🤔sabotaasia luvassa ☠️
- Anonyymi
Kiitos sinulle. Hienoa kun on ihmisiä jotka välittävät kanssaihmisistä.
- Anonyymi
Jos minun pöytää sabotoit, niin se on rikosilmoitus luvassa. Kyllä Temu tuotteita saa myydä, se ei ole laitonta. Toisin, kun toisen omaisuuden sabotointi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minun pöytää sabotoit, niin se on rikosilmoitus luvassa. Kyllä Temu tuotteita saa myydä, se ei ole laitonta. Toisin, kun toisen omaisuuden sabotointi!
Älä vingu ihmisten kusettaja. Mieti vähä mitä sä teet ja puhut. Jos sä saat kieroilla, ni ole hyvä ja ota vastaan myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirppari ei ota vastuuta sun romuista. Viet ne omalla vastuulla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä vingu ihmisten kusettaja. Mieti vähä mitä sä teet ja puhut. Jos sä saat kieroilla, ni ole hyvä ja ota vastaan myös.
Sinä siinä vingut kun vieras sika. Jos teet sabotaasia minun tavaroihin, niin saattaa tulla töpseli kipeäksi ja punainen yksitoista!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siinä vingut kun vieras sika. Jos teet sabotaasia minun tavaroihin, niin saattaa tulla töpseli kipeäksi ja punainen yksitoista!
Hahaha.....kyllä me vielä keritään ihan kasvokkain juttelee, älä huoli. Sitä paitsi luuletko että minä tyytyisin pelkästään temu pöytää sabotoimaan? Tottakai otan selville pöydän vuokraajan. Eihän sitä muuten pääse keskustelemaan laadusta.
- Anonyymi
Siinäpähän myyvät, en vain osta kalliimmalla kuin netistä samaa kuraa.
- AnonyymiUUSI
Kun tuote on kerran Temutettu, siitä kannattaa maksaa vain 1/3 osa se temuhinnasta. Tenu auki, kun menettä ostoksille.
- AnonyymiUUSI
Jos myy tarkoituksella uutta tavaraa eteenpäin niin tarviiko siitä ilmoittaa verottajalle, eli maksaa veroa? Mietin vain... Jos esim toistuvasti sama pöydän vuokraaja myy uutta tavaraa ni eikö se lasketa elinkeinotoiminnan tuloksi.
- AnonyymiUUSI
Kela kattoo ainakin tuloiksi. Noi temu pöytien pyörittäjät on usein työttömiä työnhakijoita, eli kelan asiakkaita.
- AnonyymiUUSI
Älä mieti, se ei ole sinun vahvuutesi!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä mieti, se ei ole sinun vahvuutesi!
Mietin silti ja otan ihan asiakseni. Tulee hyvä mieli ku puijarit saa kuriin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst235262- 2144368
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1473837Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1413308Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58361868Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191678Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.571668Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251415Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271368Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1271248