olen käyttänyt 6 vuotta piilareita eikä ongelmia pahemmin ole ollut.. käytän piilareita aika/tosi usein.. mutta nyt mulla on aika paha silmätulehdus... kävin hakemassa tipat ja se lähti ekassa päiväsää pois joten käytin kahtena seuraavana päivän piilareita.. nyt silmätulehdus tuli takaisin eikä meinaa rauhoittua vaik käytän tippoja...
Onkohan silmässä jotai vakavaa vai meneeköhän tuo tulehdus ohi ajan kanssa?
toisaalta mulle on tullut juuri nyt myös flunssa.. voi kai silmätulehdus johtua myös flunssasta?
silmätippojen ohjeessa luki et pari ekaa päivää pitää laittaa 6-8 kertaa tippoja ja ne pitää säilyttää jääkaapissa... säilytin ne kuitenkin huoneenlämmössä koska olin matkalla eikä jääkaappia ollut..
voiko tippojen teho huonontua siina ajassa paljon? tai eihän tipat ihan pilalla ole tai niihin tullut jotai bakteereja?
lisäksi otin tippoja vain ekana päivänä kun oireet hävisi... nyt tuli takas? onko se vaan pahentanyt tilannetta kun en "ottanut kuuria loppuun" ?
Kiitos vastauksista!
silmätulehdus!
6
3130
Vastaukset
- ...
Kannattais kyllä mennä uudelleen lääkäriin hakemaan uudet tipat ja toimia niitten kans sitten annettujen ohjeiden mukaan. Kysy lääkäriltä kunnolliset ohjeet (jos niitä ei nyt ole tullut).
Silmätippojen säilyvyys on huono vaikka pitäisit niitä siellä jääkaapissakin, joten en kyllä suosittele enää samoja tippoja käyttämään.
Näkökyky on sen verran ainutkertainen asia, ettei sillä parane alkaa leikkimään.- tyrututu
Ilmeisesti sait antibioottitippoja, niitä pitäisi laittaa niin kauan kuin oireita on ja vielä pari oireetonta päivää. Eihän se nyt riitä että yhden päivän hoitaa, ei se ehtinyt parantua. Eikö lääkäri opastanut sinua paremmin?? =/
Itse kärsin juuri samaisesta vaivasta. Minulle itseasiassa lääkäri itse sanoi että tipat säilyvät huoneenlämmössä, apteekissa sanoivat että nyt kesäkuumalla kannattaa varmuuden vuoksi pitää jääkaapissa. Pakkauksessa itsessään kyllä lukee että 2 - 8 asteen lämpötila olisi suotavin. Ja huoneenlämpötila ei kyllä tuolle välille mene.. - tyt_86
tyrututu kirjoitti:
Ilmeisesti sait antibioottitippoja, niitä pitäisi laittaa niin kauan kuin oireita on ja vielä pari oireetonta päivää. Eihän se nyt riitä että yhden päivän hoitaa, ei se ehtinyt parantua. Eikö lääkäri opastanut sinua paremmin?? =/
Itse kärsin juuri samaisesta vaivasta. Minulle itseasiassa lääkäri itse sanoi että tipat säilyvät huoneenlämmössä, apteekissa sanoivat että nyt kesäkuumalla kannattaa varmuuden vuoksi pitää jääkaapissa. Pakkauksessa itsessään kyllä lukee että 2 - 8 asteen lämpötila olisi suotavin. Ja huoneenlämpötila ei kyllä tuolle välille mene..Siis silmätulehdushan uusiutuu jos kuuria ei syö loppuun. niitä tippoi pitäs laittaa sen koko kuurin ajan ja piilareita ei saa käyttää, koska ne hidastaa paranemista ja voi pahentaa tulehdusta. Sehän lukee käyttöohjeessakin!
Äläkä tulehduksen jälkeen käytä samoja piilareita kun ennen tulehdusta, muuten saat piilareista oman tartunnan takaisin. sama pätee meikkeihin. - -kokemuksia?-
tyt_86 kirjoitti:
Siis silmätulehdushan uusiutuu jos kuuria ei syö loppuun. niitä tippoi pitäs laittaa sen koko kuurin ajan ja piilareita ei saa käyttää, koska ne hidastaa paranemista ja voi pahentaa tulehdusta. Sehän lukee käyttöohjeessakin!
Äläkä tulehduksen jälkeen käytä samoja piilareita kun ennen tulehdusta, muuten saat piilareista oman tartunnan takaisin. sama pätee meikkeihin.Mulle tuli tuo niin kiusallinen silmätulehdus, aluksi ostin apteekista jtn. itsehoitovalmistetta. Reseptin saatuani ensimmäistä päivää käytän nyt tippoja. Miten kauan kestää, että on ihmismäisen näköisessä kunnossa?
- silmäongelmista kärsinyt
-kokemuksia?- kirjoitti:
Mulle tuli tuo niin kiusallinen silmätulehdus, aluksi ostin apteekista jtn. itsehoitovalmistetta. Reseptin saatuani ensimmäistä päivää käytän nyt tippoja. Miten kauan kestää, että on ihmismäisen näköisessä kunnossa?
Riippuu siitä, mikä tulehdus kyseessä. Kohdallasi varmaan sidekalvon tulehdus. Antibioottitippoja käytetään yleensä 3-5 päivää. Oireet helpottaa usein jo ensimmäisen päivän jälkeen, mutta kuuria on silti jatkettava ohjeen mukaan.
Jos kyseessä taas on allerginen sidekalvon tulehdus, niin silloin tulehdus voi kestää pitempään. Lomudal-nimiset tipat on tarkoitettu allergikoilla. Joka tapauksessa jos oireet ei hellitä viiden päivän aikana, niin kannattaa mennä lääkäriin, koska silloin kyse voi olla vakavammasta silmätulehduksesta. Mutta kyse voi olla myös allergiasta tai esim. kuivasilmäisyydestä, joten ei kannata hätäillä eikä panikoida!=) - kuivasilmäinen
silmäongelmista kärsinyt kirjoitti:
Riippuu siitä, mikä tulehdus kyseessä. Kohdallasi varmaan sidekalvon tulehdus. Antibioottitippoja käytetään yleensä 3-5 päivää. Oireet helpottaa usein jo ensimmäisen päivän jälkeen, mutta kuuria on silti jatkettava ohjeen mukaan.
Jos kyseessä taas on allerginen sidekalvon tulehdus, niin silloin tulehdus voi kestää pitempään. Lomudal-nimiset tipat on tarkoitettu allergikoilla. Joka tapauksessa jos oireet ei hellitä viiden päivän aikana, niin kannattaa mennä lääkäriin, koska silloin kyse voi olla vakavammasta silmätulehduksesta. Mutta kyse voi olla myös allergiasta tai esim. kuivasilmäisyydestä, joten ei kannata hätäillä eikä panikoida!=)Käsittääkseni allegikot voivat käyttää piilareit tulehduksensa aikana. Allerginen sidekalvon tulehdus ei nimittäin ole sama asia kuin bakteerinaiheuttama. Parasta tietenkin olla kokonaan käyttämättä. Joo ja silmät voivat vuotaa muutenkin esim. flunssaisena. Itse kärsin kuivasilmäisyydestä, mutta käytän silti välillä piilareita. Tärkeintä on vaan, että kuuntelee omia silmiään, silloin ovat tosi kuivat ja vuotavat, esim. kylmä sää, tietokonetyöskentely tai flunssa, niin ei käytä piilareita. Niin olen itse natsannut noiden piilareiden kanssa ja hyvin on toiminut.=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315250Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?273294HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2672410- 1281743
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3641402Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101203- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905