Ylen ohjelma "Pelon perinteet"

Anonyymi-ap

Ylen ohjelmassa "Pelon perinteet" kerrotaan romanien omin sanoin heidän kulttuurinsa pimeästä puolesta, joka käsittääkseni ovat onneksi katoavaa perinnettä. Ohjelma on katsottavissa tästä:

https://areena.yle.fi/1-72470156#autoplay=true

Ymmärrän että asia on arka ja vaikea, joten toivon asiallisia kommentteja.

9

501

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

500 vuotta on ollut aikaa sopeutua ja muuttaa tapoja. Ei ole ollut haluja. Miksipä nytkään mihinkään muuttuisi? Päinvastoin osataan kyllä naukua oikeuksista kahta kovemmin, velvollisuudet taas jätetään syvässä hiljaisuudessa valkolaisten huoleksi.

• Anonyymi

Eipä nämä asiat tule muuksi muuttumaan, väkivalta on kiinteä osa kultttuuria

• Anonyymi

Laitaks sie takin kiinni vai...

• Anonyymi

Mitä te puhutte kultuurista kun meillä on ollu suomi kotimaa. Tavat on kauniit. Jos joku tekee väkivallasta et se kuuluu, joo se kuuluu niille jotka on sairaita päästä ja jopa jotku on poijasta ylpiä kun kohdistaa väkivallan miniään mut onko ylpiä kun vävy hakkaa tyttäreen. Kaaleen naiset on sellaisia niin kun kotona niitä ei olsi kasvatettu. Naisen kunnioittaa miestänsä ennenpi kun vanhempiansa, niillä on periaateet kun miehellä on, uskon ne opistaa. Kun mies lähtee niin ei ole periaateita, tapoja eikä uskoa. Kaaleen nainen myy ittiänsä et mies saa ostettua aineita kun ne pitää miestä Jumalan asemas. Nainen pystyy olemaan vaik minkämaalaisen kans kun ne ei omista mitään tapoja. Kaaleen nainen on suurin näytteliä. Te naiset levitätte itsenne ensi jollekin jullille ja rakastutte kaaleen mieheen niin te sanotte et mies on ensimmäinen vaik julli on vieres. Syyttekää lutkat itteenne eikä miestä, tehän ne miehet olette nostanut pöydälle. Teillä on halu jo 10 vuotiaana otta mies. Teille kelpaa mikä vaan mut mies ei ota ulkomaalaisia ja musliimia niin lun kaaleen nainen Te saatte kaajeitten kans harrastaa kielettyjä asioita

• Lisääntyy vaan kun huumeet tulleet mukaan

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1530
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      96
      736
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe