Oletuksena uudessa W11 koneessa on SSD-asemalle asetettu automaattinen optimointi "Eheytä ja optimoi asemat" toimintoon. (Windows (C) SSD-asema).
Kuuluuko sen nyt olla päällä vai ei, kun kyseessä on SSD-asema, ei HDD-asema?
Windows 11 SSD-aseman optimointi?
6
140
Vastaukset
- Anonyymi
Jossain sanotaan, että SSD-aseman optimointi /eheyttäminen olisi jopa haitallista. Mutta tästä saa taas ihan eri käsityksen?
https://support.microsoft.com/fi-fi/windows/data-asemien-eheyttäminen-optimoiminen-windowsissa-54d4fed1-c96e-46db-b843-8c6b34bd27a4
Itse olen ottanut noista eheytä ja optimoi asetuksista SSD-aseman kohdalta pois sen automaattisen, eli sitä ei tehdä koskaan, mutta HDD-aseman kohdalla se on käytössä.
Koneeseen kun on lisätty SSD-asema alkuperäisen HDD-aseman rinnalle. Kumpikin asema on käytössä.
Minun kone tosin on W 10 käyttöjärjestelmällä.- Anonyymi
SSD tapauksessa kyseessä ei ole sama eheytys kuin HDD levyillä. Eli kannattaa olla päällä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SSD tapauksessa kyseessä ei ole sama eheytys kuin HDD levyillä. Eli kannattaa olla päällä..
"SSD tapauksessa kyseessä ei ole sama eheytys kuin HDD levyillä. Eli kannattaa olla päällä.."
Päteekö tuo myös silloin, jos SSD-asema on jälkikäteen lisätty koneeseen? Ilmeisesti pätee.
Tein tuon SSD-aseman optimoinnin kokeeksi ja se kesti pari sekuntia, vaikka sitä ei koskaan ole tehty ja SSD-asema asennettiin pari vuotta sitten HDD-aseman rinnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"SSD tapauksessa kyseessä ei ole sama eheytys kuin HDD levyillä. Eli kannattaa olla päällä.."
Päteekö tuo myös silloin, jos SSD-asema on jälkikäteen lisätty koneeseen? Ilmeisesti pätee.
Tein tuon SSD-aseman optimoinnin kokeeksi ja se kesti pari sekuntia, vaikka sitä ei koskaan ole tehty ja SSD-asema asennettiin pari vuotta sitten HDD-aseman rinnalle.Windows osaa nykyään tunnistaa SSD asemat myös jälkikäteen lisätyt.
- Anonyymi
Windows on tehty pyöriville levyille! Siinä vika!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512