Toyota RAV4 PHEV:n koeajo oli yllättävän vakuuttava kokemus,

Anonyymi-ap

Toyota RAV4 PHEV:n koeajo oli yllättävän vakuuttava kokemus, ja kun vertasin sitä saksalaiseen premium-kilpailijaan – sanotaanko vaikka BMW X3 PHEV:hen – pisteytys tehtiin tarkasti tieteellisten periaatteiden mukaisesti. Arvioin autot viidellä osa-alueella: suorituskyky, taloudellisuus, mukavuus, teknologia ja hinta-laatusuhde. Jokaiselle osa-alueelle annoin pisteet 1–10, painottaen mitattavia tekijöitä, kuten kiihtyvyyttä, kulutusta, melutasoa ja varustelun käytettävyyttä.Suorituskyky: Toyota RAV4 PHEV:n 306 hevosvoiman hybridi tarjoaa ripeän kiihtyvyyden (0–100 km/h noin 6 sekunnissa), mikä on linjassa BMW:n vastaavan kanssa. Molemmat saivat 8/10, mutta Toyotan tasaisempi voimansiirto antoi sille hienoisen subjektiivisen edun.Taloudellisuus: Toyotan sähköinen toimintamatka (WLTP: 75 km) osoittautui käytännössä luotettavammaksi kuin BMW:n (50 km). Lisäksi Toyotan polttoaineenkulutus hybriditilassa oli alhaisempi, joten se vei voiton pistein 9/10 vs. BMW:n 7/10.Mukavuus: BMW:n sisustus oli ylellisempi, mutta Toyotan jousitus selviytyi suomalaisista epätasaisista teistä paremmin. Istuinten ergonomia oli molemmissa hyvä, mutta Toyotan hiljaisempi matkustamo toi sille niukan voiton: 8/10 vs. 7/10.Teknologia: BMW loisti kuljettajaa avustavilla järjestelmillä, mutta Toyotan käyttöliittymä oli intuitiivisempi ja luotettavampi. Toyotan turvallisuusvarusteet, kuten kaistavahti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin, toimivat moitteettomasti. Pisteet tasan: 8/10 molemmille.Hinta-laatusuhde: Tässä Toyota murskasi. RAV4 PHEV:n hinta oli noin 10 000 euroa edullisempi, ja huoltokustannusten sekä luotettavuuden maine vahvisti sen etua. Toyota 9/10, BMW 6/10.Lopullinen pistemäärä: Toyota 42/50, BMW 36/50. Toyota voitti selkeästi, mutta tarina ei päättynyt siihen. Päätin viedä molemmat autot mutkaiselle soratielle, missä Toyotan neliveto osoitti yllättävää kyvykkyyttä. BMW jäi jälkeen, kun sen sporttinen alusta ei kestänyt röykkyjä yhtä hyvin. Silti, illan hämärtyessä ja koeajon päättyessä, huomasin pohtivani: oliko Toyotan voitto sittenkin liian helppo?

24

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä nyt jaksa jauhaa paskoo.

    • Anonyymi

      Moni asia tuossa on kyllä oikein mutta ei kaikki. RAV4 ei vieläkään ole hiljainen mutta siitä kyllä saa hiljaisen parin viikonlopun urakalla, siis paljon hiljaisemman kuin 5-sarjalainen.

      Kulutuksen suhteen kaikki on aikas hyvin totta ja samoin suorituskyvyn suhteen.
      RAV4 on mainittu maantieajettavuudeltaan erittäin hyväksi ja suuntavakaaksi.
      Yksikään Bemari ei toistaiseksi ole olut kovin suuntavakaa vaikka siitä legendaarisesta Tuulilasilehden koeajo kommentista "auto muuttaa suuntaa ajoratamerkinnöistäkin" onkin parannusta tapahtunut.

      Kannattaa muistaa että markkinointiosaston rakentama imago ei kerro mitään auton todellisista ominaisuuksista.

      • Anonyymi

        Toyota RAV 4 on tunnettu suuntavakaasta ajokäytöksestä?
        https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2021-nain-toyota-rav4-ajautui-penkkaan-vaistokokeessa-katso-video/

        Ehkä aika kova väite jos väittää Toyotaa hyväksi ajaa.

        BMW taas sai kehuja i4 kohdalla kun se voitti TM talvitestin.
        MW i4 eDrive40 voitti Tekniikan Maailman vuoden 2023 sähköautojen talvivertailun ja sijoittui kaiken kaikkiaan ykköseksi vertailussa, saaden viisi tähteä. Mallin hienostunut sähkövoimalinja, tarkka voimanannostelu ja erinomainen ajettavuus olivat testiryhmän ylistämiä ominaisuuksia, ja sen sähkötoimintamatka oli vertailun toiseksi pisin.


      • Anonyymi

        Me bemaristit tiedämme totuuden ja nauramme hauskalle sarkasmilla tehdylle kirjoituksellesi.


    • Anonyymi

      Onko 2026-Rav4 vielä yhtä hyvä? Milloin hinnat saadaan???

    • Anonyymi

      Milloin tulee hinnat Suomeen?

      • Anonyymi

        marraskuun lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        marraskuun lopulla.

        Vasta silloin???


    • Anonyymi

      Toyota RAV on vuoden epäluotettavin auto Saksassa, eli on kerännyt eniten avustustehtäviä kun matka on keskeytynyt tai ei ole käynnistynyt lainkaan.

      • Anonyymi

        Tiedätkö miksi?

        On nimittäin hiukan eri asia johtuuko se tekniikasta vai 12V akun huonosta laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö miksi?

        On nimittäin hiukan eri asia johtuuko se tekniikasta vai 12V akun huonosta laadusta.

        HIII hauska poju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HIII hauska poju.

        No joko selvitit mikä niissä RAVeissa saksassa prakaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joko selvitit mikä niissä RAVeissa saksassa prakaa?

        hapettuu johtimet ja invertteri ja konvertteri-vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hapettuu johtimet ja invertteri ja konvertteri-vikaa.

        Liitin hapettuu mutta elektroniikassa ei kyllä ole yleisemmin vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitin hapettuu mutta elektroniikassa ei kyllä ole yleisemmin vikaa.

        Sana yleisemmin oho toyota poitsu.


    • Anonyymi

      Aloittaja
      kannattaa koeajaa muitakin vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Sellainen Q7 mikä paloi Tampereella ja tuhosi kymmeniä muita autoja ja puolet toimistorakennuksesta.


    • Anonyymi

      Mietinpähän, miten tuollaista voisit hehkuttaa vielä 20 vuoden päästä kuten teillä Tojofaneilla on yleinen tapa. Polttomoottorilla ajoa vältetty kuin ruttoa ja kone ihan loppu ja sisältä ruosteessa ja akkua ladattu niin ahkerasti, että vaihdettu jo useampaan kertaan.

      • Anonyymi

        Kokkolan Autohuoltu saa 3D -tulostaa monta takakaapelin liitintä


      • Anonyymi

        No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.

        Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.

        Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.

        Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.

        Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä.

        Tuli Suomeen vasta vuonna 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.

        Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.

        Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä.

        Yksinkertainen haku, " rav4 phev battery problems", tuottaa tuhansia osumia ongelmista ja rikkoutumisista.


    • Anonyymi

      Itse totean koeajoltani että meinasin oksentaa ja palutin auton 600 m jälkeen, otin u-käännöksen. Sen verran kamala auto. Ei tullut Toyotaa vaan Kia Sportage phev alle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      29
      13855
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5461
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      199
      5086
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      83
      4233
    5. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3551
    6. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3058
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      12
      2892
    8. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      39
      2497
    9. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      2391
    10. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      278
      2076
    Aihe