Toyota RAV4 PHEV:n koeajo oli yllättävän vakuuttava kokemus, ja kun vertasin sitä saksalaiseen premium-kilpailijaan – sanotaanko vaikka BMW X3 PHEV:hen – pisteytys tehtiin tarkasti tieteellisten periaatteiden mukaisesti. Arvioin autot viidellä osa-alueella: suorituskyky, taloudellisuus, mukavuus, teknologia ja hinta-laatusuhde. Jokaiselle osa-alueelle annoin pisteet 1–10, painottaen mitattavia tekijöitä, kuten kiihtyvyyttä, kulutusta, melutasoa ja varustelun käytettävyyttä.Suorituskyky: Toyota RAV4 PHEV:n 306 hevosvoiman hybridi tarjoaa ripeän kiihtyvyyden (0–100 km/h noin 6 sekunnissa), mikä on linjassa BMW:n vastaavan kanssa. Molemmat saivat 8/10, mutta Toyotan tasaisempi voimansiirto antoi sille hienoisen subjektiivisen edun.Taloudellisuus: Toyotan sähköinen toimintamatka (WLTP: 75 km) osoittautui käytännössä luotettavammaksi kuin BMW:n (50 km). Lisäksi Toyotan polttoaineenkulutus hybriditilassa oli alhaisempi, joten se vei voiton pistein 9/10 vs. BMW:n 7/10.Mukavuus: BMW:n sisustus oli ylellisempi, mutta Toyotan jousitus selviytyi suomalaisista epätasaisista teistä paremmin. Istuinten ergonomia oli molemmissa hyvä, mutta Toyotan hiljaisempi matkustamo toi sille niukan voiton: 8/10 vs. 7/10.Teknologia: BMW loisti kuljettajaa avustavilla järjestelmillä, mutta Toyotan käyttöliittymä oli intuitiivisempi ja luotettavampi. Toyotan turvallisuusvarusteet, kuten kaistavahti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin, toimivat moitteettomasti. Pisteet tasan: 8/10 molemmille.Hinta-laatusuhde: Tässä Toyota murskasi. RAV4 PHEV:n hinta oli noin 10 000 euroa edullisempi, ja huoltokustannusten sekä luotettavuuden maine vahvisti sen etua. Toyota 9/10, BMW 6/10.Lopullinen pistemäärä: Toyota 42/50, BMW 36/50. Toyota voitti selkeästi, mutta tarina ei päättynyt siihen. Päätin viedä molemmat autot mutkaiselle soratielle, missä Toyotan neliveto osoitti yllättävää kyvykkyyttä. BMW jäi jälkeen, kun sen sporttinen alusta ei kestänyt röykkyjä yhtä hyvin. Silti, illan hämärtyessä ja koeajon päättyessä, huomasin pohtivani: oliko Toyotan voitto sittenkin liian helppo?
Toyota RAV4 PHEV:n koeajo oli yllättävän vakuuttava kokemus,
24
183
Vastaukset
- Anonyymi
Älä nyt jaksa jauhaa paskoo.
- Anonyymi
Moni asia tuossa on kyllä oikein mutta ei kaikki. RAV4 ei vieläkään ole hiljainen mutta siitä kyllä saa hiljaisen parin viikonlopun urakalla, siis paljon hiljaisemman kuin 5-sarjalainen.
Kulutuksen suhteen kaikki on aikas hyvin totta ja samoin suorituskyvyn suhteen.
RAV4 on mainittu maantieajettavuudeltaan erittäin hyväksi ja suuntavakaaksi.
Yksikään Bemari ei toistaiseksi ole olut kovin suuntavakaa vaikka siitä legendaarisesta Tuulilasilehden koeajo kommentista "auto muuttaa suuntaa ajoratamerkinnöistäkin" onkin parannusta tapahtunut.
Kannattaa muistaa että markkinointiosaston rakentama imago ei kerro mitään auton todellisista ominaisuuksista.- Anonyymi
Toyota RAV 4 on tunnettu suuntavakaasta ajokäytöksestä?
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2021-nain-toyota-rav4-ajautui-penkkaan-vaistokokeessa-katso-video/
Ehkä aika kova väite jos väittää Toyotaa hyväksi ajaa.
BMW taas sai kehuja i4 kohdalla kun se voitti TM talvitestin.
MW i4 eDrive40 voitti Tekniikan Maailman vuoden 2023 sähköautojen talvivertailun ja sijoittui kaiken kaikkiaan ykköseksi vertailussa, saaden viisi tähteä. Mallin hienostunut sähkövoimalinja, tarkka voimanannostelu ja erinomainen ajettavuus olivat testiryhmän ylistämiä ominaisuuksia, ja sen sähkötoimintamatka oli vertailun toiseksi pisin. - Anonyymi
Me bemaristit tiedämme totuuden ja nauramme hauskalle sarkasmilla tehdylle kirjoituksellesi.
- Anonyymi
Onko 2026-Rav4 vielä yhtä hyvä? Milloin hinnat saadaan???
- Anonyymi
Milloin tulee hinnat Suomeen?
- Anonyymi
marraskuun lopulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
marraskuun lopulla.
Vasta silloin???
- Anonyymi
Toyota RAV on vuoden epäluotettavin auto Saksassa, eli on kerännyt eniten avustustehtäviä kun matka on keskeytynyt tai ei ole käynnistynyt lainkaan.
- Anonyymi
Tiedätkö miksi?
On nimittäin hiukan eri asia johtuuko se tekniikasta vai 12V akun huonosta laadusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi?
On nimittäin hiukan eri asia johtuuko se tekniikasta vai 12V akun huonosta laadusta.HIII hauska poju.
- Anonyymi
Laadulla on tekijänsä
https://yle.fi/a/74-20187403?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HIII hauska poju.
No joko selvitit mikä niissä RAVeissa saksassa prakaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joko selvitit mikä niissä RAVeissa saksassa prakaa?
hapettuu johtimet ja invertteri ja konvertteri-vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hapettuu johtimet ja invertteri ja konvertteri-vikaa.
Liitin hapettuu mutta elektroniikassa ei kyllä ole yleisemmin vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitin hapettuu mutta elektroniikassa ei kyllä ole yleisemmin vikaa.
Sana yleisemmin oho toyota poitsu.
- Anonyymi
Aloittaja
kannattaa koeajaa muitakin vaihtoehtoja.- Anonyymi
Sellainen Q7 mikä paloi Tampereella ja tuhosi kymmeniä muita autoja ja puolet toimistorakennuksesta.
- Anonyymi
Mietinpähän, miten tuollaista voisit hehkuttaa vielä 20 vuoden päästä kuten teillä Tojofaneilla on yleinen tapa. Polttomoottorilla ajoa vältetty kuin ruttoa ja kone ihan loppu ja sisältä ruosteessa ja akkua ladattu niin ahkerasti, että vaihdettu jo useampaan kertaan.
- Anonyymi
Kokkolan Autohuoltu saa 3D -tulostaa monta takakaapelin liitintä
- Anonyymi
No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.
Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.
Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.
Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.
Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä.Tuli Suomeen vasta vuonna 2019.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No Toyotan inssiöt viisaampi akuin bemarin. RAVi plugari pakottaa ajamaan säännöllsiesti polttiksella juuri sen vuoksi ettei polttomoottori pääse pahaksi.
Jakopäästä ruostunut plugari Bemarihan oli ilttiksessä.
Vielä ei ole kukaan missään raportoinut että RAVi plugarin akku olisi hajonnut Koitappa etsiä vaikka googlella tai tekoälyllä. Sama etsintä VAGenista tuottaa satoja hittejä.Yksinkertainen haku, " rav4 phev battery problems", tuottaa tuhansia osumia ongelmista ja rikkoutumisista.
- AnonyymiUUSI
Itse totean koeajoltani että meinasin oksentaa ja palutin auton 600 m jälkeen, otin u-käännöksen. Sen verran kamala auto. Ei tullut Toyotaa vaan Kia Sportage phev alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1365561HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164815Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu864010Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty863447Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683161Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert351902- 471825
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t841584- 141438
- 191384