Asunnossani on vanha, toimiva kaakeliuuni. Uunin väri ei vaan miellytä silmää, miten sen väriä voi muuttaa? Pitääkö se uudelleen"kaakeloida"?? Kyseleepi tummatukkainen blondi ;)
Kaakeliuuni
10
4509
Vastaukset
- ihmeessä
vaan sitä ala muuttelemaan,pilalle menee tasan varmasti.
Jos on ihan oikeesti vanha kaakeliuuni,niin ei ne kaakelit siinä oo sellaisia millä kaakeloidaan noita muita juttuja vaan sellaisia paksuja uunikaakeleita.
Jos se väri näyttää pahalta niin yritäppäs sitä konstia että teet niille seinille jotain.
Ota värikartat avuksi ja sovita seinien väritys sellaiseksi,että ei se uuni "hyppää silmille",vaan istuu paremmin muihin väreihin.- peukku68
anna uunin olla uuni. sisustus on oma juttu ja lämmityslaite omansa eikä sen tarvii kaikkeen sopia.. jos väri inhottaa niin harmi sitten nehän on usein olleet aika ätläköitä sävyjä!
- äiti
peukku68 kirjoitti:
anna uunin olla uuni. sisustus on oma juttu ja lämmityslaite omansa eikä sen tarvii kaikkeen sopia.. jos väri inhottaa niin harmi sitten nehän on usein olleet aika ätläköitä sävyjä!
Kyllä kaakeloinnin voi vaihtaa. Entinen pois ja
sanerauslaastilla uusi tilalle. - Aurinko
äiti kirjoitti:
Kyllä kaakeloinnin voi vaihtaa. Entinen pois ja
sanerauslaastilla uusi tilalle.Vanhoissa aidoissa kaakeliuuneissa on käsityönä tehdyt kuppikaakelit jotka on täytetty laastilla, kun taas uudet kaakeliuunit ovat keraamisilla laatoilla päällystettyjä eli samantyyppisiä laattoja kun käytetään kylpyhuoneen laatoittamiseen.
Eli minun mielipiteeni on, että opettele arvostamaan kaakeliuuniasi ja sopeuta ympäristösi siihen. Jos et kerta kaikkiaan suvaitse sitä kotiisi niin ainoa mahsollisuus on purkaa se varovasti ja myydä numeroituna - jolloin se voidaan pystyttää muualle uudelleen.
Itse harmittelen sitä että vanhasta talostani on tulisijat purettu. Aion ostaa ja pystyttää joko vanhan puretun uunin tai teettää vanhan mallisen uunin - uusissa ei mielestäni ole sitä samaa luonnetta kuin vanhoissa - puhumattakaan laadusta!
Katso Kaakeliuunien Suomen Perinneyhdistys ry:n sivut: www.kaakeliuuni.com - etsikääpä tietoa...
Aurinko kirjoitti:
Vanhoissa aidoissa kaakeliuuneissa on käsityönä tehdyt kuppikaakelit jotka on täytetty laastilla, kun taas uudet kaakeliuunit ovat keraamisilla laatoilla päällystettyjä eli samantyyppisiä laattoja kun käytetään kylpyhuoneen laatoittamiseen.
Eli minun mielipiteeni on, että opettele arvostamaan kaakeliuuniasi ja sopeuta ympäristösi siihen. Jos et kerta kaikkiaan suvaitse sitä kotiisi niin ainoa mahsollisuus on purkaa se varovasti ja myydä numeroituna - jolloin se voidaan pystyttää muualle uudelleen.
Itse harmittelen sitä että vanhasta talostani on tulisijat purettu. Aion ostaa ja pystyttää joko vanhan puretun uunin tai teettää vanhan mallisen uunin - uusissa ei mielestäni ole sitä samaa luonnetta kuin vanhoissa - puhumattakaan laadusta!
Katso Kaakeliuunien Suomen Perinneyhdistys ry:n sivut: www.kaakeliuuni.comKyseinen yhdistys on huijaripulju....
- uuni
kaakeliuuni on arvokas. Siihen ei pidä koskea. Pahinta mitä voit tehdä on purkaa se. Se on asuntosi erikoisuus.
- eläköön vanhat uunit.
Ei todellakaan voi uudelleen kaakeloida,vanhan uunin kaakelit eivät ole päällysteitä, kuten wc-kaakelit. Ne ovat uunia itsessää, olennainen osa rakennetta. Arvosta uuniasi,olisi häpeä poistaa tai tuhria se jollain maalilla. Ja muista- uuni lisää asuntosia arvoa.
- aarteita
Hei vaan, voisitko laittaa kuvia uunistasi, niin kerron ideani. Terveisin Kaakeliuuni Prinsessa
- Oikein
Varokaa perinneyhdistystä. Kuvat ja kaakelit ei aina ole samat. Suositeltut muurarit jotain taivaanrannan väkeä.
- Siitä vaan
Maalaa lateksilla, sen voi myöhemmin pestä pois seuraavan omistajan toimesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882