Seuraavana aamuna päätin viedä koeajon uudelle tasolle.

Anonyymi-ap

Seuraavana aamuna päätin viedä koeajon uudelle tasolle. Toyota RAV4 PHEV ja BMW X3 PHEV olivat jo osoittaneet kykynsä, mutta halusin testata niiden luonteen äärirajoilla: 500 kilometrin reissu halki vaihtelevien maastojen, moottoritieltä lumiselle metsätielle. Mukaan otin vertailuun yllätysvieraana Volvon XC60 Recharge -mallin, sillä skandinaavinen premium oli alkanut kutkuttaa mieltäni. Pisteytys jatkui samalla tieteellisellä tarkkuudella, mutta nyt lisäsin kriteereihin kestävyyden ja ajonautinnon pitkällä matkalla.Matka alkoi moottoritiellä. Toyotan hybridi liukui vaivattomasti sähkötilassa, ja sen kulutus pysyi hämmästyttävän alhaisena, noin 2,5 l/100 km, kun ajoimme rauhallisesti. BMW:n sporttinen voimalinja tuntui moottoritiellä vahvemmalta, mutta polttoaineenkulutus kipusi 4 litraan. Volvo oli yllättävän taloudellinen, mutta sen sähköinen toimintamatka (noin 60 km) jäi Toyotan taakse. Pisteytys taloudellisuudesta moottoritiellä: Toyota 9/10, Volvo 8/10, BMW 7/10.Seuraavaksi siirryimme mutkaisille maanteille. BMW:n tarkka ohjaus ja jämäkkä alusta tekivät ajamisesta nautinnollista, ja sen kaarreominaisuudet olivat selvästi kilpailijoita edellä. Toyota oli luotettava mutta hieman tylsä, kun taas Volvon pehmeämpi jousitus teki ajosta mukavan mutta ei yhtä ketterän. Ajodynamiikasta pisteet: BMW 9/10, Volvo 8/10, Toyota 7/10.Lumisen metsätien saapuessa peliin Toyota nousi jälleen esiin. Sen neliveto ja korkea maavara antoivat varmuutta, kun tie muuttui liukkaaksi ja epätasaiseksi. BMW kamppaili pitoa etsiessään, ja Volvon pehmeämpi alusta upposi lumeen muutaman kerran. Toyotan käytännöllisyys ja varma ote veivät voiton: 9/10, Volvo 7/10, BMW 6/10.Pitkän päivän päätteeksi pysähdyimme mökille, jossa arvioin matkustamon viihtyisyyttä ja varusteiden käytettävyyttä. Volvon minimalistinen sisustus ja premium-tunnelma hurmasivat, mutta Toyotan käytännölliset säilytystilat ja selkeä käyttöliittymä pitivät sen pelissä. BMW:n teknologia oli kehittynyttä, mutta sen monimutkainen valikkojärjestelmä ärsytti pitkän ajon jälkeen. Pisteet: Volvo 9/10, Toyota 8/10, BMW 7/10.Lopullinen pisteytys matkalla: Toyota 33/40, Volvo 32/40, BMW 29/40. Toyota piti niukasti kärkipaikan, mutta Volvon yllättävä vahvuus sai minut pohtimaan, oliko skandinaavinen premium sittenkin sydäntäni lähempänä. Kun istuimme nuotion äärellä, aloin miettiä, mitä tapahtuisi, jos testaisin näitä autoja kaupunkiolosuhteissa – tai ehkä haastaisin ne vielä ekstrememmällä reitillä, kuten vuoristoteillä?Haluatko, että tarina jatkuu kaupunkiajossa vai kenties vuoristossa, vai lisäänkö mukaan uuden kilpailijan?

10

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä jatka. Säälittävää !

    • Anonyymi

      Jaksaako kukaan lukea yli 5 riviä ? Mulle riitti 3 .

    • Anonyymi

      Tuo testi on täysin totta. Minäkin ajoin nuo ja lopputulos oli sama. Toyota osaa tehdä parhaat autot.

      • Anonyymi

        Senhän näkee myynnistäkin.


    • Anonyymi

      Toyota myyjä satuilee toyotan oma satusetä.

    • Anonyymi

      Eikös tämä ole se sama auto joka hävisi TM: n talviauto testissä Dasialle ja Skodalle, vaikka oli muka neliveto.

      • Anonyymi

        Siinä varmaankin markkinoiden surkein neliveto. Joku voisi linkittää missä testissä olisi ollut surkeampi neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä varmaankin markkinoiden surkein neliveto. Joku voisi linkittää missä testissä olisi ollut surkeampi neliveto.

        TM:n talvitestissä ollut Corolla Cross 2.0 awd-i hybrid oli vielä surkeampi, se lähti mäkikokeessa valumaan taaksepäin. Takaveto ei antanut pyörille yhtään voimaa ja etuset löi tyhjää ja auto valui rinnettä alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n talvitestissä ollut Corolla Cross 2.0 awd-i hybrid oli vielä surkeampi, se lähti mäkikokeessa valumaan taaksepäin. Takaveto ei antanut pyörille yhtään voimaa ja etuset löi tyhjää ja auto valui rinnettä alas.

        Noiden takapäähän on laitettu niin heikko sähkömoottori ettei se jaksa yksinään saada autoa liikkeelle ja sitten sitä myydään nelivetona, melkoinen kusetus jälleen Toyotalta.


    • Anonyymi

      Toyotan uutuus on huippua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      237
      4185
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      113
      2643
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2392
    4. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1436
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1179
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1097
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      946
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      931
    Aihe