Mitä tehdä käytetylle tietokoneelle

Anonyymi-ap

Miten käytetystä tietokoneesta saa tarkistettua ja poistettua edellisen käyttäjältä mahdollisesti jääneet vakoilu ja haittaohjelmat. Miten toimitte kun hankitte käytetyn tietokoneen.

7

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asenna käyttöjärjestelmä ns "puhtaalta pöydältä".

"use the official Media Creation Tool to create a bootable USB drive with the Windows installation files. Restart your computer and boot from the USB drive, selecting the "Custom: Install Windows only (advanced)" option to wipe the drive and perform a fresh installation of the operating system. Follow the on-screen instructions to complete the process and install necessary drivers after setup. "

• Anonyymi

Ei auta moinen homma yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei auta moinen homma yhtään.

Mikäli käyttöjärjestelmä on saastunut niin siitä tehty asennustikkukin on saastunut. Käyttöjärjestelmä täytyy asentaa puhtaalta asennustikulta tai levykkeeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäli käyttöjärjestelmä on saastunut niin siitä tehty asennustikkukin on saastunut. Käyttöjärjestelmä täytyy asentaa puhtaalta asennustikulta tai levykkeeltä.

"siitä tehty asennustikkukin on saastunut." Ei käyttöjärjestelmää asenneta miltään jo koneessa olevalta tiedostolta vaan asennustiedostot ladataan Microsoftin sivulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"siitä tehty asennustikkukin on saastunut." Ei käyttöjärjestelmää asenneta miltään jo koneessa olevalta tiedostolta vaan asennustiedostot ladataan Microsoftin sivulta.

Ei kyllä ladata, vaan esim. Ubuntun sivuilta, jolloin tarkistetaan iso-imagen kunto md5 ja sha256 ohjelmien avulla. Miksi tehdä asennustikkua, kun voi käyttää grml-rescue:ta asennuksessa?

• Anonyymi

Mikäli haluaa pelata varman päälle, mikä menee jo osittain foliohattuilun puolelle, on kirjoittaa levy täyteen nollaa. Onnistuu, että buuttaa koneen jollain Linux distrolla ja käskyttää Terminalissa shred -n0 -v -z /dev/sda
      Tuossa -n0 kertoo, että ajo tehdään vain kerran, oletus olisi 3 krt, -v, eli verbose näyttää edistymisen, -z metodi, kirjoitus nollaa. Shred on komentona siinä mielin hyvä, että mikäli se ei mene läpi, on levy todennäköisesti rikkoontumassa. Tätä on tullut käytettyä todella harvoin, lähinnä käytettynä ostetuille kiintolevyille. Itsellä on aina pöydän laatikossa varmuudella puhdas Windows asennusmedia, mistä asennuksen voi tehdä.

• Anonyymi

Itse hankin sellaisen valtuutetulta firmalta jolla kokemusta firmojen-leasing tietokoneiden tyhjennyksistä ja koneen päivityksestä tähän hetkeen myös raudan suhteen.
      Vuosien takuttuotteita saa edullisesti myymälöistä , joten ei lähelekkään paras vaihtoehto ostaa netin myyntipalstoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe