Luulin, että astiamme on "kesäkukka"astiastosta, mutta nyt kun huuto.net kaikki kukkaan viittaavat astiat kelasin läpi, en löytänyt mitään vastaavaa, astioissa on pikkukruunu ja ne ovat kukallisia, kukat mm. keltaisia päivänkakkaramaisia joissa tumma keskusta.
Toinen minkä nimi on hukassa, on kahvikuppimme.
On tusina kuppeja, joissa turkooseja palloja kuviointina. Pallot ovat n. 50cnt kokoisia.
Tiedoista jo etukäteen kiitollinen,
Lily79
Onko sivustoa, missä kuvia Arabian astiastoista?
13
9078
Vastaukset
- ker_äilijä
- Lily79
...
- tarjolla
"Pallot ovat n. 50cnt kokoisia"
Lyhentäminen ei taida olla sinun alaasi? Kyllä mulla kuvia on, mutta enpä taida vaivautua laittamaan nettiin.- Lily79
Tarkoitin viidenkymmenen sentin kolikon kokoisia. Mitenköhän se olisi pitänyt lyhentää?!?
Mielestäni se tuli kyllä ilmi tekstissä, en suinkaan tarkoittanut 50cm kokoisia, huoh.
Kiitos avustasi, se olikin todella hyödyllistä.
- Ssi
http://www.vaarinvarasto.com/ käyttää sanaa "puhalluskoristeiset" sen tyyppisestä koristelusta, jota ilmeisesti tarkoitat kolikon kokoisella pallokuviolla - niitäkin on useammanlaisia ja usean värisiä (koboltin sininen, keltainen, turkoosi), mutta vilkaise sivuilta esim. kohdasta kupit, niin saatatlöytää saman kaltaisia.
- Keräilijä
Moi, ainakin löyty tälläsestä osoitteesta
http://www.wanhanpuoti.com- maratta
1932-1949 vihreällä leimalla Arabian juustoasetti kuvulla
Kirjoittanut: maratta 8.4.2009 klo 23.38
Kuka tietää juustoasetista, jossa on kupu. Todennäköisesti Kesäkukkasarjaa vuosilta 1932-1949.
Pohjassa lukee ARABIA Suomi Finland. Tyylitelty piirros Arabian ensimmäisestä tunneliuunista värileima vihreä. Mikä hinta jne. Kiitos tiedoista, jos joku sattuisi lukemaan viestini.
maratta - arabian astioita
Minun omilla nettisuvuilla www.kerailyt.k24.fi on kerämiäni arabian astioiden kuvia käykää kattoo. Sinne EI pääse esim.Googlen kautta vaikka sivut on sen tietoon ilmoitettu ja kauan olen odottanut. Kävijöitä pikaisesti tarvisin ettei 100 mene hukkaan sivujen teossa. Kesäkuussa pitäs toiset 100e maksaa mutta jos ei kävijöitä eikä google julkase niin taidan lopettaa ne jos ette auta elikkä käy sivuilla. Kerään myös maatuskoja ja 70-luvun asineitä mutta niistä ei tartte välittää jos ei tykkää. "Mainostakaa" niitä minun avukseni kun tunnistette ja arvioitte muiden astioita. Kiitos!
- miisukissa
maratta kirjoitti:
1932-1949 vihreällä leimalla Arabian juustoasetti kuvulla
Kirjoittanut: maratta 8.4.2009 klo 23.38
Kuka tietää juustoasetista, jossa on kupu. Todennäköisesti Kesäkukkasarjaa vuosilta 1932-1949.
Pohjassa lukee ARABIA Suomi Finland. Tyylitelty piirros Arabian ensimmäisestä tunneliuunista värileima vihreä. Mikä hinta jne. Kiitos tiedoista, jos joku sattuisi lukemaan viestini.
marattaJuustoasettien hinnasta/arvosta ei varsinaisesti tietoa minulla ole, mutta jos ei ole halkeamia, krakeloitumista yms. aika arvokaskin voi olla. Minä pyytäisin 40-45. Tavallaan asiantuntija minäkin olen mutta juustokupuja en ennen ole arvioinut. Olen sellaisia vain kuvista nähnytkin. Kesäkukka astiat varsinkin piippuleimatut ovar arvossa nyt. (siis tuon 1932-49 olevan leiman nimi puhekielessä on piippuleima)
- maratta
miisukissa kirjoitti:
Juustoasettien hinnasta/arvosta ei varsinaisesti tietoa minulla ole, mutta jos ei ole halkeamia, krakeloitumista yms. aika arvokaskin voi olla. Minä pyytäisin 40-45. Tavallaan asiantuntija minäkin olen mutta juustokupuja en ennen ole arvioinut. Olen sellaisia vain kuvista nähnytkin. Kesäkukka astiat varsinkin piippuleimatut ovar arvossa nyt. (siis tuon 1932-49 olevan leiman nimi puhekielessä on piippuleima)
Hei miisukissa! Kiitokset tiedoista! Lautasen reunassa on vika. Tyttrenpoika on siitä laittanut johonkin vaari juttuun kuvat, mutta en ole löytänyt. Kuitenkin hyvä, kun jotain tiedän taas! Kiitos! maratta
- julkastu
arabian astioita kirjoitti:
Minun omilla nettisuvuilla www.kerailyt.k24.fi on kerämiäni arabian astioiden kuvia käykää kattoo. Sinne EI pääse esim.Googlen kautta vaikka sivut on sen tietoon ilmoitettu ja kauan olen odottanut. Kävijöitä pikaisesti tarvisin ettei 100 mene hukkaan sivujen teossa. Kesäkuussa pitäs toiset 100e maksaa mutta jos ei kävijöitä eikä google julkase niin taidan lopettaa ne jos ette auta elikkä käy sivuilla. Kerään myös maatuskoja ja 70-luvun asineitä mutta niistä ei tartte välittää jos ei tykkää. "Mainostakaa" niitä minun avukseni kun tunnistette ja arvioitte muiden astioita. Kiitos!
Sivut googlessa kun hakusanaksi arabiaa maatuskoja ja retroa. Pitipä kauan odottaa... kyllä oli tuskallista kun meni rahaa hukkaan siihen että vain minä tiedän sivujen olevan olemassa. Käykää katsomassa!! siellä on melkolailla keräämiäni astioita ym...!
- Maritta*
julkastu kirjoitti:
Sivut googlessa kun hakusanaksi arabiaa maatuskoja ja retroa. Pitipä kauan odottaa... kyllä oli tuskallista kun meni rahaa hukkaan siihen että vain minä tiedän sivujen olevan olemassa. Käykää katsomassa!! siellä on melkolailla keräämiäni astioita ym...!
Pitää ihan onnitella, kuinka olet löytänytkin jo noin laajan valikoiman.
Itse olen tyytyväinen niihin muutamiin, joita on perinnönjaoissa tai jollakin muulla tavalla osunut talouteeni.
Varmaan johtuu tilanpuutteesta. En voisi pitää keräilyesineitäni näkyvillä missään. Kaapit ovat jo nyt täynnä.
Hyvää jatkoa harrastuksellesi. - sitä
Maritta* kirjoitti:
Pitää ihan onnitella, kuinka olet löytänytkin jo noin laajan valikoiman.
Itse olen tyytyväinen niihin muutamiin, joita on perinnönjaoissa tai jollakin muulla tavalla osunut talouteeni.
Varmaan johtuu tilanpuutteesta. En voisi pitää keräilyesineitäni näkyvillä missään. Kaapit ovat jo nyt täynnä.
Hyvää jatkoa harrastuksellesi.Moni joka meillä on käynyt ihmettelee sitä kuinka olen saanut kerätyksi niin paljon ikääni nähden ja siihen aikaan jonka olen astioita kerännyt. Ja katsoen siihenkin miten paljon ne voivat maksaa parhaimmillaan. Varmasti johtuu periksiantamattomuudestani! Tilan puute on minullakin kokoelmien kanssa ongelmana. Parhaimmat esillä ja osa kaapissa. Ja kun meillä on vielä kaksi uteliasta kissaa niitä mahdollisesti rikkomassa. Haluan kuitenkin, että kaikki arvokas on esillä eikä kaapissa piilossa! Käykää vain sivuillani katsomassa ja laittakaa vieraskirjaa, on mukava lukea kävijöiden viestejä!
www.kerailyt.k24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529