Jäänmurtajat

Anonyymi-ap

Tuleekohan siitä mitään. Sak alkaa heti keväällä lakkoilemaan kun murtajat meneekin USA:han, eikä Neuvostoliittoon.

19

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä ei ole edes päätetty missä ne jäänmurtajat valmistetaan. Nyt on vasta allekirjoitettu yhteisymmärryspöytäkirja jäänmurtajien hankkimiseksi, mutta ei ole vielä neuvoteltu näiden laivojen hinnoista eikä valmistumisaikatauluista.

      • Anonyymi

        Taisit olla unessa kun asioista päätettiin.
        Ymmärrän kyllä, että tämä on hankala asia vasemmistolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit olla unessa kun asioista päätettiin.
        Ymmärrän kyllä, että tämä on hankala asia vasemmistolle.

        milloin persumollikka ymmärrät asioita niin kuin muutkin ihmiset? Tuskin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit olla unessa kun asioista päätettiin.
        Ymmärrän kyllä, että tämä on hankala asia vasemmistolle.

        Jani Kuusela:
        Tämä kirjoitus on jatkoa aiemmin tekemälleni analyysille, jossa käsittelin jäänmurtajakauppaa, jonka arvoksi on uutisoitu 6,1 miljardia dollaria.
        Kirjoitus on sinällään ollut oikea, mutta tuolloin olin pelkästään uutisten varassa, jotka loivat valheellisen kuvan kaupan todellisista summista ja erityisesti Suomen osuudesta.

        On nimittäin harhaanjohtavasti uutisoitu, että Suomi olisi saanut 6,1 miljardin dollarin arvoisen jäänmurtajakaupan Yhdysvaltojen kanssa.
        Todellisuudessa Suomen valtio ei ole kaupassa osapuolena lainkaan.
        Kyse on Yhdysvaltojen ja yksityisen, kanadalaisomisteisen telakkayhtiön, eli Davie Shipbuildingin, välisestä sopimuksesta.

        Jos koko tilauksen – eli 11 jäänmurtajan – yhteishinnaksi on sovittu 6,1 miljardia dollaria (noin 5,5 miljardia euroa), silloin yhden aluksen hinnaksi tulee noin 0,5 miljardia euroa.
        Tämä tarkoittaa, että neljän Suomessa rakennettavan aluksen osuus olisi yhteensä noin 2 miljardia euroa.

        Sekään ei ole “Suomen osuus”, vaan kanadalaisomisteisen Helsinki Shipyard Oy:n osuus kaupasta.
        Suomen osuudeksi jäävät mahdolliset alihankintasopimukset suomalaisten yritysten kanssa,
        telakalle palkattava suomalainen työvoima sekä niistä kertyvät verot ja työeläkemaksut.

        Käytännössä valtaosa telakan työvoimasta ja alihankkijoista on kuitenkin ulkomaisia,
        ja he maksavat veronsa omiin kotimaihinsa, eivät Suomeen.
        Näin ollen Suomen todellinen hyöty tästä niin sanotusta “kaupasta” kutistuu entistä pienemmäksi.

        Onko tässä tehty vain niin sanottu “lehmänkauppa”, jossa lehmää ei todellisuudessa ole lainkaan?
        Poliitikot ja presidentti ovat saaneet patsastella hankkeen keulakuvina – kuin jäänmurtajan keulakoristeet konsanaan –
        mutta käytännössä Suomen valtiolle, saati suomalaisille, kaupasta ei jää mitään.
        Korkeintaan Helsinki Shipyardin osakkeenomistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jani Kuusela:
        Tämä kirjoitus on jatkoa aiemmin tekemälleni analyysille, jossa käsittelin jäänmurtajakauppaa, jonka arvoksi on uutisoitu 6,1 miljardia dollaria.
        Kirjoitus on sinällään ollut oikea, mutta tuolloin olin pelkästään uutisten varassa, jotka loivat valheellisen kuvan kaupan todellisista summista ja erityisesti Suomen osuudesta.

        On nimittäin harhaanjohtavasti uutisoitu, että Suomi olisi saanut 6,1 miljardin dollarin arvoisen jäänmurtajakaupan Yhdysvaltojen kanssa.
        Todellisuudessa Suomen valtio ei ole kaupassa osapuolena lainkaan.
        Kyse on Yhdysvaltojen ja yksityisen, kanadalaisomisteisen telakkayhtiön, eli Davie Shipbuildingin, välisestä sopimuksesta.

        Jos koko tilauksen – eli 11 jäänmurtajan – yhteishinnaksi on sovittu 6,1 miljardia dollaria (noin 5,5 miljardia euroa), silloin yhden aluksen hinnaksi tulee noin 0,5 miljardia euroa.
        Tämä tarkoittaa, että neljän Suomessa rakennettavan aluksen osuus olisi yhteensä noin 2 miljardia euroa.

        Sekään ei ole “Suomen osuus”, vaan kanadalaisomisteisen Helsinki Shipyard Oy:n osuus kaupasta.
        Suomen osuudeksi jäävät mahdolliset alihankintasopimukset suomalaisten yritysten kanssa,
        telakalle palkattava suomalainen työvoima sekä niistä kertyvät verot ja työeläkemaksut.

        Käytännössä valtaosa telakan työvoimasta ja alihankkijoista on kuitenkin ulkomaisia,
        ja he maksavat veronsa omiin kotimaihinsa, eivät Suomeen.
        Näin ollen Suomen todellinen hyöty tästä niin sanotusta “kaupasta” kutistuu entistä pienemmäksi.

        Onko tässä tehty vain niin sanottu “lehmänkauppa”, jossa lehmää ei todellisuudessa ole lainkaan?
        Poliitikot ja presidentti ovat saaneet patsastella hankkeen keulakuvina – kuin jäänmurtajan keulakoristeet konsanaan –
        mutta käytännössä Suomen valtiolle, saati suomalaisille, kaupasta ei jää mitään.
        Korkeintaan Helsinki Shipyardin osakkeenomistajille.

        SUURKIITOS KERTOMASTASI. Toivottavasti ei poisteta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jani Kuusela:
        Tämä kirjoitus on jatkoa aiemmin tekemälleni analyysille, jossa käsittelin jäänmurtajakauppaa, jonka arvoksi on uutisoitu 6,1 miljardia dollaria.
        Kirjoitus on sinällään ollut oikea, mutta tuolloin olin pelkästään uutisten varassa, jotka loivat valheellisen kuvan kaupan todellisista summista ja erityisesti Suomen osuudesta.

        On nimittäin harhaanjohtavasti uutisoitu, että Suomi olisi saanut 6,1 miljardin dollarin arvoisen jäänmurtajakaupan Yhdysvaltojen kanssa.
        Todellisuudessa Suomen valtio ei ole kaupassa osapuolena lainkaan.
        Kyse on Yhdysvaltojen ja yksityisen, kanadalaisomisteisen telakkayhtiön, eli Davie Shipbuildingin, välisestä sopimuksesta.

        Jos koko tilauksen – eli 11 jäänmurtajan – yhteishinnaksi on sovittu 6,1 miljardia dollaria (noin 5,5 miljardia euroa), silloin yhden aluksen hinnaksi tulee noin 0,5 miljardia euroa.
        Tämä tarkoittaa, että neljän Suomessa rakennettavan aluksen osuus olisi yhteensä noin 2 miljardia euroa.

        Sekään ei ole “Suomen osuus”, vaan kanadalaisomisteisen Helsinki Shipyard Oy:n osuus kaupasta.
        Suomen osuudeksi jäävät mahdolliset alihankintasopimukset suomalaisten yritysten kanssa,
        telakalle palkattava suomalainen työvoima sekä niistä kertyvät verot ja työeläkemaksut.

        Käytännössä valtaosa telakan työvoimasta ja alihankkijoista on kuitenkin ulkomaisia,
        ja he maksavat veronsa omiin kotimaihinsa, eivät Suomeen.
        Näin ollen Suomen todellinen hyöty tästä niin sanotusta “kaupasta” kutistuu entistä pienemmäksi.

        Onko tässä tehty vain niin sanottu “lehmänkauppa”, jossa lehmää ei todellisuudessa ole lainkaan?
        Poliitikot ja presidentti ovat saaneet patsastella hankkeen keulakuvina – kuin jäänmurtajan keulakoristeet konsanaan –
        mutta käytännössä Suomen valtiolle, saati suomalaisille, kaupasta ei jää mitään.
        Korkeintaan Helsinki Shipyardin osakkeenomistajille.

        Tuohon lisää vielä valtion antama tuki ... kansa maksaa tukien kautta että takkiin tulee..
        Jäänmurtajiin kohdistuva korkea teknologia karkaa Suomesta kuka tälle antaa takuu
        ettei Amerikkalaiset kopioivat tekniikka..


    • Anonyymi

      Mihin niitä jäänmurtajia tarvitaan, kun maapallolla lämpenee koko ajan eikä mitään jäitä kohta enää ole? Entäs jos Suomessa tehdään eikä Trumppi lunastakaan niitä ?

      • Anonyymi

        Siinä käy niin, että Trump pakottaa Suomen ostamaan aseita ja ohjuksia USA:sta, jotka sitten pitää toimittaa Ukrainalle. Eli käytännössä Suomi valmistaa ja maksaa amerikkalaisten tilaamat jäänmurtajat. Joten se kaksi miljardia euroa menee USA:n aseteollisuudelle.


    • Anonyymi

      Ei tule mitään. Fsb on luonut lonkeronsa jo 70- luvulla Riihimäelle, kun vassarit rahtasivat Riihimäkeen ystävyyskaupunkiopiskelijoita ja ryyppäsivät niiden kanssa kehuivat kommumismin ihanuutta

      • Anonyymi

        ja paikalliset perussuomalaiset pitävät jatkuvasti yhteyksiä itäiseen naapurimaahamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja paikalliset perussuomalaiset pitävät jatkuvasti yhteyksiä itäiseen naapurimaahamme.

        joo tuossa ne kävelee Hämeenkadulla samat ihmiset edelleenkin jotka 70 luvulla olivat ylempiä ystäviä näiden kanssa.Ovat nykyään jostain syystä tosi hiljaisia.


    • Anonyymi

      Muistan kun 70 luvulla ryssien kuoro oli vierailulla Riihimäellä Urheilutalolla. Meiänkin työpaikalla kaksi oikein parasta ryssien ystävää lattoivat puvut päälle ja työsankarimitalit rintaan. Täys pelle tyyppejä !

      • Anonyymi

        Älä nyt valehtele. Et sinä koskaan ole työssä ollut.


      • Anonyymi

        Joo mäkin muistan ton kuoron. Niillä kuorolaisilla oli Riihimäen Sanomien kuvassa sotilaspuvut pällä., mutta niin kai siellä itärajan takana kohta taas kailla on univormut, hah !!


    • Anonyymi

      Joo en minäkään voi käsittää noita Riihimäkeläisiä työnsankareita, jotka nöyristelivät tuota kommunismia.
      Aivan käsittämätöntä, että joku on valmis myymään isänmaansa.?

      • Anonyymi

        persumiehet antaa ilmaiseksi ulkomaalaisille miehille.


      • Anonyymi

        No kokoomus nyt vain on sellainen maanpetospuolue, jolle aina tärkein on sidosryhmien etu. Viis veisaavat kansallisesta edusta. Ajavat nyt Euvostoliiton liittovaltio kehitystä voimalla Suomeen, eurokommuunia, jossa politbyroo brysselissä päättää ihan kaikesta mitä Suomea koskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kokoomus nyt vain on sellainen maanpetospuolue, jolle aina tärkein on sidosryhmien etu. Viis veisaavat kansallisesta edusta. Ajavat nyt Euvostoliiton liittovaltio kehitystä voimalla Suomeen, eurokommuunia, jossa politbyroo brysselissä päättää ihan kaikesta mitä Suomea koskee.

        Ehkä sinun kannattaisi nyt tehdä polttopuita talven varalle, kun et muista asioista mitään ymmärrä.


    • Anonyymi

      USA PUOLUTUSTEOLLISUUS ON ALKANUT LOBATA, ETTÄ KAIKKI JÄÄNMURTAJAT TULEE RAKENTAA USA:SSA

      USA:n Defence One -sotilasjulkaisussa uutisoidaan että USA:n tulee rakentaa kaikki aluksensa itse USA:ssa, eikä ostaa yhtään jäänmurtajaa Suomesta eikä laivoja Etelä-Korean telakoilta.

      Suomelle Trump lupasi että neljä murtajaa rakennettaisiin Suomessa siitä hyvästä että meiltä lähtee kaikki tietotaito niiden tekemisestä USA:han.

      USA:ssa kaikki valtion alukset on tähän asti rakennettu omilla telkoilla, joten Trumpin aiesopimus Suomen ja Etelä-Korean olisi poikkeus tähän pitkään perinteeseen.

      AMERICA FIRST

      Minun ennusteeni on että TACO - Trump toteaa että on tärkeämpää pitää Amerikan puolustusteollinen tyytyväisenä, kuin se maa jossa ihmisillä on evät ja jota 97% amerikkalaisista ei osaa laittaa kartalle.

      Jos vasallia harmittaa, niin mitä sitte! Emme me voi tehdä yhtään mitään, kun meidän johtomme on ostettu pois.

      Eli minusta näyttää todennäköisemmältä että saattaa käydä niin että tietotaito meni. Trump repii aiesopimuksen, joka ei siis ole sitova sopimus että yhtään mitään ostetaan, vaan ainoastaan paperille kirjattu ajatus että jotain tällaista voitaisiin tehdä.

      "Aiesopimus (LOI tai LoI tai Letter of Intent) on asiakirja, jossa esitetään kahden tai useamman osapuolen välinen yhteisymmärrys, jonka he aikovat virallistaa oikeudellisesti sitovaksi sopimukseksi."

      Trump voi siis milloin tahansa ilman mitään seuraamuksia ilmoittaa että eipä tilata mitään ja me voimme vain takoa santaa.

      KANADALAINEN DAVIE OMISTAA KAIKEN MEIDÄN TIETOTAIDON

      Murtajien tekemisestä ja sen siirtäminen USA:han voidaan neuvotella Kanadalaisen yhtiön ja USA:n välillä. Me emme voi asiaa mitenkään estää. Tämä myös tulee lähes varmasti tapahtumaan.

      Meidän tietotaito meni, meidän kilpailuetu meni. Ja on todennäköisempää että Trump laittaa Amerikan ensin ja taipuu lobbaukseen että kaikki murtajat rakennetaan USA:ssa, työllistetään amerikkalaisia, verot tulevat USA:han ja yritysten voitoista maksetaan verot USA:han.

      Ja mitäs vasallivaltio sai tässä tilanteessa? Ei yhtään mitään, pelkkää tappiota.

      -Ilmari Pohjala

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      295
      4804
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3085
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      53
      2995
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1551
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1252
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1209
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      11
      1036
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      1011
    9. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      989
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    Aihe