Hinnat julkaistaneen marraskuussa. Paljonko veikkaatte plugari-mallin hinnan olevan alkaen-mallissa nelivetoisena? Itse veikkaan 61-62 tonnia.
Maksaakohan uusi 2026 Rav4 plugarina yli 60 tonnia?
85
645
Vastaukset
- AnonyymiVoi vattu mikä hinta tojosta. Kuka näitä ostaa - AnonyymiJärkiostaja. Toyota pitää arvonsa aivan ylivoimasesti. Toisin kuin VAG-ruoskat. 
- AnonyymiTuossa aloittajan hinnassa on 10.000 euroa liikaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Järkiostaja. Toyota pitää arvonsa aivan ylivoimasesti. Toisin kuin VAG-ruoskat. Eläkäälliset, tai autoista kiinnostumattomat jotka erehtyy kuuntelmaan kääkättäviä tojopappoja. 
 
- AnonyymiJos maksaa yli 45k€, niin ostajille pitää laittaa aasinkorvat päähän ja nenärengas. - AnonyymiMaksaa ne muutkin plugarit, samaa varustetasoa oleva Mitsu Outlander 55 tonnia ja vähäsen parempi 62 tonnia, Volvo T8 XC60 yli 70 tonnia ja Mersun GLC plugari alkaen 70 tonnia... 
- AnonyymiVielä viiden vuoden päästäkin saat n. 45 000 € Toyotasta vaihdossa helposti yli 30 000 €. VAG-kikkareiden ostajille ne aasinkorvat pitää laittaa. Samassa ajassa vaihtohyvitys päällisin puolin toimivasta vastaavan hintaluokan Klonksvaagenista on hyvä jos edes kymppitonnia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Maksaa ne muutkin plugarit, samaa varustetasoa oleva Mitsu Outlander 55 tonnia ja vähäsen parempi 62 tonnia, Volvo T8 XC60 yli 70 tonnia ja Mersun GLC plugari alkaen 70 tonnia... Älä nyt vaan vertaa Volvoa tai Meseä Toyotaan, tyhmähän sinä olet. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Vielä viiden vuoden päästäkin saat n. 45 000 € Toyotasta vaihdossa helposti yli 30 000 €. VAG-kikkareiden ostajille ne aasinkorvat pitää laittaa. Samassa ajassa vaihtohyvitys päällisin puolin toimivasta vastaavan hintaluokan Klonksvaagenista on hyvä jos edes kymppitonnia. Älä jaksa hölmöillä kokoaikaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt vaan vertaa Volvoa tai Meseä Toyotaan, tyhmähän sinä olet. Anteeksi. Ei noita kiinalaisia ja saksalaisia romuja pidä verratakaan laatuautoon, totta puhut. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Anteeksi. Ei noita kiinalaisia ja saksalaisia romuja pidä verratakaan laatuautoon, totta puhut. Toyota ei ole koskaan ollut laatuauto ja heikkenee vuosi vuodelta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä jaksa hölmöillä kokoaikaa. En minä hölmöile. Faktapuhetta kaikki. Sinä taas et esittänyt mitään perusteluita omalle herjallesi. Näin ollen voidaan todeta että olet väärässä ja Toyota säilyttää arvonsa ylivoimasesti. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:En minä hölmöile. Faktapuhetta kaikki. Sinä taas et esittänyt mitään perusteluita omalle herjallesi. Näin ollen voidaan todeta että olet väärässä ja Toyota säilyttää arvonsa ylivoimasesti. Tuohan ei kerro kuin ostajien tyhmyydestä ja panttimaksusta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt vaan vertaa Volvoa tai Meseä Toyotaan, tyhmähän sinä olet. Samaa mieltä, että Volvoa ja Meseä on turha verrata Toyotaan. Volvo ja MB ovat sellaisia huonolaatuisia, ylihintaisia vikapesäkkeitä, että niitä ei kannata verrata laadukkaaseen toimintavarmaan Toyotaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Maksaa ne muutkin plugarit, samaa varustetasoa oleva Mitsu Outlander 55 tonnia ja vähäsen parempi 62 tonnia, Volvo T8 XC60 yli 70 tonnia ja Mersun GLC plugari alkaen 70 tonnia... Ainoa itäauto josta suostuisin oikeaa rahaa maksamaan olisi korealaiset. 
 Japanilainen ei kiinnosta eikä kiinalainen.
 OIkeasti, vain muutama tonni lisää niin sais Mersun!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ainoa itäauto josta suostuisin oikeaa rahaa maksamaan olisi korealaiset. 
 Japanilainen ei kiinnosta eikä kiinalainen.
 OIkeasti, vain muutama tonni lisää niin sais Mersun!Niin kyllä ne ominaisuudetkin vähän vaikuttaa, siis muutkin kun joku oletettu tekninen toimivuus. 
 Sitä alkaen 70 tonnin GLC:tä kuitenkin myydään enemmän kuin Outlanderia vaikka Mitsu on selvästi halvempi.
 
- AnonyymiSiis mitäää. Tojo 60 tonttua. Sillähän saa jo mesen ja volvon. Huhhuh mitä pällejä maa kantaa. - AnonyymiSanoppas muuta. Mutta itsepä tuskansa kantaa, vaikka eivät sitä myönnäkään. 
- AnonyymiMese ja Volle menettää arvonsa nopeasti. Sen siitä saa kun tinkii laadussa, ei noi kestä sitä mitä ennen vanhaan. Sen sijaan Toyota kestää edelleen ja siitä kertoo ylivoimainen jälleenmyyntiarvon säilyminen. 60 k€ Toyotasta saat muutaman vuoden päästä vielä 50 k€. Saman hintaisesta Mersusta tai Volvosta hyvä jos edes 30 k€. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mese ja Volle menettää arvonsa nopeasti. Sen siitä saa kun tinkii laadussa, ei noi kestä sitä mitä ennen vanhaan. Sen sijaan Toyota kestää edelleen ja siitä kertoo ylivoimainen jälleenmyyntiarvon säilyminen. 60 k€ Toyotasta saat muutaman vuoden päästä vielä 50 k€. Saman hintaisesta Mersusta tai Volvosta hyvä jos edes 30 k€. "60 k€ Toyotasta saat muutaman vuoden päästä vielä 50 k€" 
 Kovin on ruusuiset kuvitelmat. 3 vuotta sitten Rav4 plugari maksoi yli 60 k€, ja tänä päivänä käytettynä sen saa ihan yleisesti reilusti alle 40 k€:lla.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"60 k€ Toyotasta saat muutaman vuoden päästä vielä 50 k€" 
 Kovin on ruusuiset kuvitelmat. 3 vuotta sitten Rav4 plugari maksoi yli 60 k€, ja tänä päivänä käytettynä sen saa ihan yleisesti reilusti alle 40 k€:lla.Pötypuhetta! Tuollaiset hinnat on jotain autokauppahuijareita. Tai mällättyjä kolariautoja. 50k€+ maksaa ehjä 3-vuotias Rav4 lataushybridi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pötypuhetta! Tuollaiset hinnat on jotain autokauppahuijareita. Tai mällättyjä kolariautoja. 50k€ maksaa ehjä 3-vuotias Rav4 lataushybridi. Onko ne Rav4:t niin heikkoja että kaikki on jo 3-vuotiaina rikki? Kun kalleinkin 3-vuotias Rav4 plugari on alle 45 k€. 
 Kyllä tosiasia vaan on se että jos nyt ostaa 60 k€:n Rav4:n niin kolmen vuoden päästä siitä saa max 40 k€. Se on sitten toinen juttu jos tuota tosiasiaa ei pysty itselleen myöntämään.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onko ne Rav4:t niin heikkoja että kaikki on jo 3-vuotiaina rikki? Kun kalleinkin 3-vuotias Rav4 plugari on alle 45 k€. 
 Kyllä tosiasia vaan on se että jos nyt ostaa 60 k€:n Rav4:n niin kolmen vuoden päästä siitä saa max 40 k€. Se on sitten toinen juttu jos tuota tosiasiaa ei pysty itselleen myöntämään.no mitäs luulet saavan samanhintaisesta eurooppalaisesta plugariautosta 3-vuotiaana??? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:no mitäs luulet saavan samanhintaisesta eurooppalaisesta plugariautosta 3-vuotiaana??? No ei varmaan suhteessa sen paremmin kuin Rav4:stakaan. 
 Pointti oli se että jos maksaa nyt Rav4:sta 60 k€+ ja kuvittelee siitä saavansa muutaman vuoden päästä 50 k€ niin tulee kyllä pettymään pahasti.
 
- AnonyymiEi siitä kukaan maksa niin paljon. Tesla Y:stäkin on tullut halvempi versio, joka maksaa 41.000€, mitä pidän maksimina, mitä plugarista kannattaa maksaa. Muutkin valmistajat joutuvat pian vastaamaan kiinalaisten haasteeseen. Yli viiden kympin Rav4:sta ei osta, kuin vannoutunut Toyota-fani, joka ei muualle vilkuile. - AnonyymiHeh vai Teslan kammotus. Kaamea kapine, sisältä paskaa, ei edes mittaristoa raaskittu laittaa kuskin eteen eikä kunnollisia viiksiä ja rattinappuloita. Lasinpyyhkijät käynnistetään keskinäytön valikosta, tosi kätevää. Romu. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Heh vai Teslan kammotus. Kaamea kapine, sisältä paskaa, ei edes mittaristoa raaskittu laittaa kuskin eteen eikä kunnollisia viiksiä ja rattinappuloita. Lasinpyyhkijät käynnistetään keskinäytön valikosta, tosi kätevää. Romu. Ja silti päihittää Toyotan ihan jokaisella osa-alueella. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja silti päihittää Toyotan ihan jokaisella osa-alueella. Joopajoo. Vain unelmissasi. Jenkkikaheleiden suunnittelema paskakasa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Heh vai Teslan kammotus. Kaamea kapine, sisältä paskaa, ei edes mittaristoa raaskittu laittaa kuskin eteen eikä kunnollisia viiksiä ja rattinappuloita. Lasinpyyhkijät käynnistetään keskinäytön valikosta, tosi kätevää. Romu. Yleensä nykyautoissa pyyhkimet käynnistyvät sateesta. Harvoin niitä tarvitsee erikseen käynnistää, riittää että ne ovat päällä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Yleensä nykyautoissa pyyhkimet käynnistyvät sateesta. Harvoin niitä tarvitsee erikseen käynnistää, riittää että ne ovat päällä. Juu ja lehtien koeajojen mukaan Teslan automatiikka käynnistää pyyhkijät auringonpaisteella ja cruise nappaa yht äkkiä jarrutuksen päälle ilman syytä. Ovenkahvat paskat upotetut jotka jumittaa onnettomuudessa. Juu ostakaa se Tesla vaan. 
 
- AnonyymiPakko alkaa viitosella, ja matalalla sellaisella. 
 Jos alkaen -hinta on yli 60 + varusteet niin myynti jää hyvin vähäiseksi.
- AnonyymiSuurin osa autokaupoista tekee tappiota 
 Suomessa.
 Miksi ostaa uusi auto ja antaa verojen muodossa valtiolle yli 40%
 hankintahinnasta
 kun vanhallakin voi ajella ?- AnonyymiVanha tulee vuoden vanhaksi joten kyllästyn, ja uusi taas alle. Jokainen tyylillään. 
 
- AnonyymiPitää vähän ihmettelemään miksi joku haluaa maksaa yli 60.000 euroa autosta joka ei pärjää ollenkaan samanhintaisille. 
 Anteeksi mutta Zeekr 7X on saman hintainen huippusähköauto.
 RAV4 on romu siihen verrattuna.
 615km Cruising range ( target)
 3.8s 0-100 km/h (AWD)
 13min Charging Time- AnonyymiJotain Kiinan paskaa pffffffffff! Tohon ku laitat 60 tonttuu niin parin vuoden päästä hyvä jos saat edes kymppiä vaihdossa! Olettaen että kyseinen romu vielä liikkuu eikä ole palanut poroksi polttaen kokonaista parkkihallia mukanaan. AAHHAHHAHHAHHAHHAHHAAAA!!!!!! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jotain Kiinan paskaa pffffffffff! Tohon ku laitat 60 tonttuu niin parin vuoden päästä hyvä jos saat edes kymppiä vaihdossa! Olettaen että kyseinen romu vielä liikkuu eikä ole palanut poroksi polttaen kokonaista parkkihallia mukanaan. AAHHAHHAHHAHHAHHAHHAAAA!!!!!! Hyvin lupaa 5+5v takuuta ja 200.000Km 
 Valmistaja uskoo tuotteeseen ja tehoakin on melko paljon.
 Tämä tais olla pohjoismaissa suunniteltu auto.
 Volvon kanssa saman konsernin tuote.
 Laadukkaalta vaikuttaa ja taatusti parempi kuin Toyota.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Hyvin lupaa 5 5v takuuta ja 200.000Km 
 Valmistaja uskoo tuotteeseen ja tehoakin on melko paljon.
 Tämä tais olla pohjoismaissa suunniteltu auto.
 Volvon kanssa saman konsernin tuote.
 Laadukkaalta vaikuttaa ja taatusti parempi kuin Toyota.Kusetusta tommoset takuut. Joku pikkupräntti sanoo ettei oikeesti korvata yhtään mitään koska ajoit väärin / vuosihuollon raja ylittyi 10 metrillä / planeetat sattuvat nyt olemaan taivaalla ihan väärässä asennossa. Ja vaikka hyvällä tuurilla pääsisikin tuon 10 v/200 tkm niin siinä kohtaa auto leviää kertalaakista joka paikasta ja vaihtoarvo n. -10 000 € (pikkuviiva edessä on miinus). Jos Volvo-konsernin Pallitähteen viittaat niin aivan sama juttu sen kanssa. Samaa sontaa kaikki kiinalaiset. Vastaavan hintainen Toyota sen sijaan 10 v ikäisenä / 200 tkm ajettuna on vielä aivan mintissä kunnossa. Helposti rullaa tuostakin vielä sen 20 vuotta / 400 tkm. Ja vaihtoarvo säilyy ylivoimaisesti. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Hyvin lupaa 5 5v takuuta ja 200.000Km 
 Valmistaja uskoo tuotteeseen ja tehoakin on melko paljon.
 Tämä tais olla pohjoismaissa suunniteltu auto.
 Volvon kanssa saman konsernin tuote.
 Laadukkaalta vaikuttaa ja taatusti parempi kuin Toyota.Siinä yksi tyhmä joka tukee Kiinaa ja sen diktatuuria sekä uskoo kierojen kinuskien lupauksiin. Joku Zeekkkkrrrr-kääk. Vttu mitä paskaa! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siinä yksi tyhmä joka tukee Kiinaa ja sen diktatuuria sekä uskoo kierojen kinuskien lupauksiin. Joku Zeekkkkrrrr-kääk. Vttu mitä paskaa! Kiinalaisissa todellinen käyttösäde ei ole lähelläkään ilmoitettua wltp-arvoa. Akut myös hiipuu nopeesti. Jos tehdas lupaa ajomatkaksi 600 km latauksella niin todellinen uutena n. 400 km. Vuoden ikäisenä käyttösäde n. 300 km lämpimällä kelillä. Talvipakkasilla hyvä jos edes 100 km pääsee latauksella. Ja Xi-setä vain nauraa kun hölmöt länkkärit ostaa elektroniikkaromua "alennushintaan" samalla kun pöyristelevät idän diktatuurien ihmisoikeusrikkomuksia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siinä yksi tyhmä joka tukee Kiinaa ja sen diktatuuria sekä uskoo kierojen kinuskien lupauksiin. Joku Zeekkkkrrrr-kääk. Vttu mitä paskaa! Usko Tm testiä siinä tulee ominaisuudet ilmi hyvin. 
 https://tekniikanmaailma.fi/lehti/14b-2025/tmn-sahkoautojen-ratavertailu-zeekr-7x-privilege-awd/
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Usko Tm testiä siinä tulee ominaisuudet ilmi hyvin. 
 https://tekniikanmaailma.fi/lehti/14b-2025/tmn-sahkoautojen-ratavertailu-zeekr-7x-privilege-awd/Kinukit tyrkkää testeihin aina loppuun asti hiotun laatuyksilön johon on satsattu paljon rahaa. Näin saadaan testimenestys. Sitten tavan kuluttajille myydään pelkkää halpuutettua paskaa, joka leviää ennen aikojaan. Tämä on kiinalaisten strategia tuotteessa kuin tuotteessa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kiinalaisissa todellinen käyttösäde ei ole lähelläkään ilmoitettua wltp-arvoa. Akut myös hiipuu nopeesti. Jos tehdas lupaa ajomatkaksi 600 km latauksella niin todellinen uutena n. 400 km. Vuoden ikäisenä käyttösäde n. 300 km lämpimällä kelillä. Talvipakkasilla hyvä jos edes 100 km pääsee latauksella. Ja Xi-setä vain nauraa kun hölmöt länkkärit ostaa elektroniikkaromua "alennushintaan" samalla kun pöyristelevät idän diktatuurien ihmisoikeusrikkomuksia. Taitaa olla BZ:kin kiinalainen, kun luvattu yli 500 km wltp matka kutistui käytännössä 250 km latausväliksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kinukit tyrkkää testeihin aina loppuun asti hiotun laatuyksilön johon on satsattu paljon rahaa. Näin saadaan testimenestys. Sitten tavan kuluttajille myydään pelkkää halpuutettua paskaa, joka leviää ennen aikojaan. Tämä on kiinalaisten strategia tuotteessa kuin tuotteessa. Norjassa on ollut vaikeuksia saada BZ4X vertailutesteihin. Ovat joutuneet vuokraamaan auton, kun maahantuoja ei ole suostunut sellaista luovuttamaan. Eipä se menestys ole sielläkään mairitellut autoa. Häntäpään menestys ei lohduta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Hyvin lupaa 5 5v takuuta ja 200.000Km 
 Valmistaja uskoo tuotteeseen ja tehoakin on melko paljon.
 Tämä tais olla pohjoismaissa suunniteltu auto.
 Volvon kanssa saman konsernin tuote.
 Laadukkaalta vaikuttaa ja taatusti parempi kuin Toyota.Luota vaan hölmö kiinalaisiin. Tuollaisia merkkejä ei ole olemassa edes 5 v päästä... 
 
- AnonyymiMutta kun pakko saada Toyota maksoi mitä tahansa. 
- AnonyymiSuomessa Toytotat on kalliipia kuin muualla ja myös Suomessa sama auto kuin Toyota eri merkkisenä voi uutena maksaa jopa 5 tuhatta euroa vähemmän. - AnonyymiNäin on, koska suomalainen kuluttaja ymmärtää hyvän päälle. Poikkeaa radikaalisti Keski- ja Etelä-Euroopan vellihousujen kertakäyttökulttuurista. Sen takia Toyotista ollaan valmiita täällä maksamaan. Mutta Suomi-Toyotat vastaavasti säilyttävät arvonsa ylivoimasesti! 
 
- AnonyymiTässä tuoreet Italian hinnat uudelle 2026 Rav4-mallille: 
 https://www.toyota.it/gamma/coming-soon/rav4
 Löytyy hinnat sekä varusteet plus hev-mallin teknisiä tietoja pdf:nä alempaa otsikolla listino e specifiche ja klikkaamalla saa auki.
 Euroopan maissa hinnat julkaistaan 23.10.25, myös Suomessa!- AnonyymiItaliassakin uudella Ravilla aika kovat hinnat etuvetoisena joten mitä neliveto ja neliveto-plugari maksaneekaan täällä! Alvi korkea, autovero ja maahantuojan suuri siivu ahneena. Kolikon kääntöpuolena se että arvo säilyy muita plugareita ja sähköautoja paljon paremmin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Italiassakin uudella Ravilla aika kovat hinnat etuvetoisena joten mitä neliveto ja neliveto-plugari maksaneekaan täällä! Alvi korkea, autovero ja maahantuojan suuri siivu ahneena. Kolikon kääntöpuolena se että arvo säilyy muita plugareita ja sähköautoja paljon paremmin. Käänsin googlekääntäjällä Italian Toyotan sivuston pdf-asiakirjasta varusteluetteloja ja mm. ristiseläntuen säätö olisi kaikkien varustetasojen varusteena matkustajankin etuistuimessa, ja karvalakkimallista ylöspäin kaikissa matkustajan istuinkin sähköllä ja kuskin penkin muistipaikat. Karvalakkimallissakin kuskin istuin sähkösäätöinen. 
 Jännä yksityiskohta teknisissä tiedoissa tuolla että hev-hybridissä tehoja etuvedossa reilut 180 hv ja nelivetoisessa 191 hv ja kiihtyvyydet silti entistä korimallia paremmat eli etuvedossa 8,1 sek ja nelivedossa 7,7 sek.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Käänsin googlekääntäjällä Italian Toyotan sivuston pdf-asiakirjasta varusteluetteloja ja mm. ristiseläntuen säätö olisi kaikkien varustetasojen varusteena matkustajankin etuistuimessa, ja karvalakkimallista ylöspäin kaikissa matkustajan istuinkin sähköllä ja kuskin penkin muistipaikat. Karvalakkimallissakin kuskin istuin sähkösäätöinen. 
 Jännä yksityiskohta teknisissä tiedoissa tuolla että hev-hybridissä tehoja etuvedossa reilut 180 hv ja nelivetoisessa 191 hv ja kiihtyvyydet silti entistä korimallia paremmat eli etuvedossa 8,1 sek ja nelivedossa 7,7 sek.Hyvät varusteet on. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Italiassakin uudella Ravilla aika kovat hinnat etuvetoisena joten mitä neliveto ja neliveto-plugari maksaneekaan täällä! Alvi korkea, autovero ja maahantuojan suuri siivu ahneena. Kolikon kääntöpuolena se että arvo säilyy muita plugareita ja sähköautoja paljon paremmin. Plugareissa on tuplatekniikka, ja tuplasti vikamahdollisuuksia. Vanhemmiten niiden osto on suuri riski. Kun jommassa kummassa järjestelmässä on vikaa, ei auto liiku toidellakaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Plugareissa on tuplatekniikka, ja tuplasti vikamahdollisuuksia. Vanhemmiten niiden osto on suuri riski. Kun jommassa kummassa järjestelmässä on vikaa, ei auto liiku toidellakaan. Tuplasti vikaantuuvaa tekniikkaa eli huolto ja korjaukulut on järjettömät vanhoissa autoissa. 
 Akut ei kestä plugareissa ja moottori on nopeasti hajoava koska pakkaskäynnistykset sähköajon jälkeen on pahinta mitä polttomoottori voi kokea. Hajoaa todella nopeasti ja vaatii kuitenkin huoltoa jatkuvasti. Käytti tai ei. Plugari on vain siirtymävaihe sähköautoon ja kohta niitä ei kukaan edes huoli vaikka joku maksaisi että vie pois.
 Sähköautojen yksi tekniikka riittää hyvin ja toimii.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Plugareissa on tuplatekniikka, ja tuplasti vikamahdollisuuksia. Vanhemmiten niiden osto on suuri riski. Kun jommassa kummassa järjestelmässä on vikaa, ei auto liiku toidellakaan. Kuka käskee ostaa germaani plugaria. Sun tietokoneen prosessorissa on yli 4 miljardis transistoria. Venäjällä tehtynä se ei toimisi mutta Taiwanissa tehtynä toimii mainiosti. 
 Se ettei joku toimi venäjällä tehtynä tarkoittaa sinun ajatuskulun mukaan sitä ettei se toimi kenenkään muunkan tekemänä, vai mitä yritit kertoa?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuplasti vikaantuuvaa tekniikkaa eli huolto ja korjaukulut on järjettömät vanhoissa autoissa. 
 Akut ei kestä plugareissa ja moottori on nopeasti hajoava koska pakkaskäynnistykset sähköajon jälkeen on pahinta mitä polttomoottori voi kokea. Hajoaa todella nopeasti ja vaatii kuitenkin huoltoa jatkuvasti. Käytti tai ei. Plugari on vain siirtymävaihe sähköautoon ja kohta niitä ei kukaan edes huoli vaikka joku maksaisi että vie pois.
 Sähköautojen yksi tekniikka riittää hyvin ja toimii.Hyvinhän nuo vuoden 2012 Prius plugarit tuolla liikenteessä toimii. Ensimmäiset Eurooppaa tuodut ladattavat hybridit. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuplasti vikaantuuvaa tekniikkaa eli huolto ja korjaukulut on järjettömät vanhoissa autoissa. 
 Akut ei kestä plugareissa ja moottori on nopeasti hajoava koska pakkaskäynnistykset sähköajon jälkeen on pahinta mitä polttomoottori voi kokea. Hajoaa todella nopeasti ja vaatii kuitenkin huoltoa jatkuvasti. Käytti tai ei. Plugari on vain siirtymävaihe sähköautoon ja kohta niitä ei kukaan edes huoli vaikka joku maksaisi että vie pois.
 Sähköautojen yksi tekniikka riittää hyvin ja toimii.Koskee niitä euro-härpäkkeitä kuten BMW ja Mini, niissä nokat ruostuneet moottorissa. Älä sotke europaskoja aitoon japanilaislaatuun ja heidän tietotaitoon tehdä kestävä hybridiauto. 
 
- AnonyymiSuomi-hinnat: 
 HEV:
 Active AWD 48.000
 Intense AWD: 51.000
 GR Sport AWD: 54.000
 Premium AWD: 55.000
 PHEV:
 Active AWD: 54.000
 Intense AWD: 56.000
 GR Sport AWD: 59.000
 Premium AWD: 60.000
 GR sportissa ja Intensessä bi-tone eli musta katto.
 Hinnat oma veikkaus hatusta. Otettu huomioon Italian hinnasto.- AnonyymiJos maksaa enemmän niin kukaan ei osta. 
 
- AnonyymiHuhhuh. Tojo noin kallis. Vielä kerran huhhuh 
- AnonyymiHattuhintoja ei kannata uskoa, Toyotan suomi hinnat ovat korkeampia kuin uskotkaan ja hullut Toyota uskovaiset maksaa. - AnonyymiJuu hatusta vedin hinta-arviot mutta toki voivat olla korkeammatkin, ehkä +2000 - +3000 eur... 
 
- AnonyymiHurjaa että moisesta ruostepesä ravistimesta huudetaan länsiauton hintoja! - AnonyymiPitäähän se tuleva vaihtoarvon korotus jonkun maksaa ja sen nautinnon saa uuden ostaja ja veikkaan, että se on luokkaa 4000-6000 euroa ja siitä tavallaan palautuu 2000-3000 kun vaihtaa nopeasti vähän ajetun uuteen Toyotaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pitäähän se tuleva vaihtoarvon korotus jonkun maksaa ja sen nautinnon saa uuden ostaja ja veikkaan, että se on luokkaa 4000-6000 euroa ja siitä tavallaan palautuu 2000-3000 kun vaihtaa nopeasti vähän ajetun uuteen Toyotaan. Käytetty Toyota on riskiostos. Hajoavat todella usein. 
 Corollan lämmönvaihtimet ja RAV 4 hapettuvat kaapelit on todella kalliita korjata ja takuu ei niitä korvaa. Virhevastuu ei Toyotan osalta toimi ollenkaan jos ei oikeuteen vie asiaa.
 Monen tonnin remppoja tulee äkkiä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Käytetty Toyota on riskiostos. Hajoavat todella usein. 
 Corollan lämmönvaihtimet ja RAV 4 hapettuvat kaapelit on todella kalliita korjata ja takuu ei niitä korvaa. Virhevastuu ei Toyotan osalta toimi ollenkaan jos ei oikeuteen vie asiaa.
 Monen tonnin remppoja tulee äkkiä.Mutta käytetty Zskoda on varma ostos käytettynä. Ikuiset atsii-koneet ja dsg-matolaatikot. 
 
- AnonyymiUusi Toyotan sähköauto maksaa n.5 tuhatta euroa enenmän kuin vastaava Subaru. Samoja autoja ja silti Toyota hullut ostaa vain Toyotan ja haukkuvat ettei Subaru ole niin hyvä. - AnonyymiPitää Toyotan maksattaa asiakkailla omia mokiaan. 
 Toyotan ostaja ei ymmärrä laadusta ja luotettavuudesta kovin paljoa.
 Plugarit on siirtymävaihe sähköautoihin ja niiden huolto ja korjaukulut on kalliimmat kuin sähköautoissa, monimutkaisen tekniikan takia.Hybridi ja polttomoottori on paljon huollettavia ja korjattavia osia verrattuna sähköautoon.
- AnonyymiTäytyyhän se panttimaksu maksaa etukäteen ensimmäisestä ostoksesta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pitää Toyotan maksattaa asiakkailla omia mokiaan. 
 Toyotan ostaja ei ymmärrä laadusta ja luotettavuudesta kovin paljoa.
 Plugarit on siirtymävaihe sähköautoihin ja niiden huolto ja korjaukulut on kalliimmat kuin sähköautoissa, monimutkaisen tekniikan takia.Hybridi ja polttomoottori on paljon huollettavia ja korjattavia osia verrattuna sähköautoon.Mitähän mokia mahdat tarkoittaa? 
 Kerro myös että millä instanssilla autofirmat mokansa maksattavat jos ei ostajilla?
 Meinaatko että VW dieselgate skandaalin kymmenen miljardin korvaukset maksoi joku muu kuin volkkarin ostaja?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pitää Toyotan maksattaa asiakkailla omia mokiaan. 
 Toyotan ostaja ei ymmärrä laadusta ja luotettavuudesta kovin paljoa.
 Plugarit on siirtymävaihe sähköautoihin ja niiden huolto ja korjaukulut on kalliimmat kuin sähköautoissa, monimutkaisen tekniikan takia.Hybridi ja polttomoottori on paljon huollettavia ja korjattavia osia verrattuna sähköautoon.No eipä ole omassa -21 plugariravissa ollut mitään korjauksia eikä kalliita kuluja. Normihuolto kerran vuodessa. Ajettu jo uudesta asti 124 tkm. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No eipä ole omassa -21 plugariravissa ollut mitään korjauksia eikä kalliita kuluja. Normihuolto kerran vuodessa. Ajettu jo uudesta asti 124 tkm. Kerran vuodessa? Mun laskelmien mukaan noilla kilsoilla auto on käynyt määräaikaishuollossa jo 8 kertaa... 
 
- AnonyymiTässä toinen uutinen Italian Toyotalta jossa on hinnat uusille Rav4-malleille eri varustetasoissa sekä sen mukaan onko etu/neliveto ja onko HEV- vai PHEV-hybridi: 
 https://it.motor1.com/news/775331/toyota-rav4-2026-prezzi-allestimenti/
 Saatte käännettyä tekstin suomeksi kun valitsette selaimen (ainakin chromessa) oikeasta ylälaidasta kolmen pisteen kohdasta klikaten ja esiin tulevasta valikosta valitsee kohdan "käännä".
 Italiassa näköjään nelivetoplugari alkaen n. 52 tonnia, mustakattoinen (Icon) 56 ja risat (vastannee meillä Styleä tai ehkä muuttuu beezetan tapaisesti executiveksi. Premium ja GR sport 60 tonttua ja yli. Ehkä tuosta saa osviittaa maamme hintoihin jotka julkaistaan viimeistään ensi viikolla.- AnonyymiMistä tieto että hinnat tulisi ensi viikolla? 
 Hieno jos tulee mutta hiukan epäilen ettei tule ennen ensi kuuta.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mistä tieto että hinnat tulisi ensi viikolla? 
 Hieno jos tulee mutta hiukan epäilen ettei tule ennen ensi kuuta.TIEDÄN sen varmuudella että ensi viikolla tulee uuden Rav4:n hinnat! 
 
- AnonyymiSuomessa laitetaan tojotalisää. Talvirenkaat kolme tonnia ja lämppäri tonnin. Alta kuuttakymmentä ei ravi4 lähde liikkeestä. Huhhuh. - AnonyymiEi se ole Tojo lisä vaan Suomilisä. Onhan Volkkarillakin Saksassa 4 vuoden takuu kun Suomessa 2 vuotta. Täällä hinnat on korkeammat ja takuut huonommat. 
 Meidän poliitikkojen ajatusmaailma on että Suomi maksaa kaiken ja Suomessa palkan pitää kiertää poliittisten päättäjien kautta koska kansalaiset ei itse tiedä mikä meille on parasta.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei se ole Tojo lisä vaan Suomilisä. Onhan Volkkarillakin Saksassa 4 vuoden takuu kun Suomessa 2 vuotta. Täällä hinnat on korkeammat ja takuut huonommat. 
 Meidän poliitikkojen ajatusmaailma on että Suomi maksaa kaiken ja Suomessa palkan pitää kiertää poliittisten päättäjien kautta koska kansalaiset ei itse tiedä mikä meille on parasta.SE ON MAAHANTUOJAN LISÄ ELI TOYOTA. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei se ole Tojo lisä vaan Suomilisä. Onhan Volkkarillakin Saksassa 4 vuoden takuu kun Suomessa 2 vuotta. Täällä hinnat on korkeammat ja takuut huonommat. 
 Meidän poliitikkojen ajatusmaailma on että Suomi maksaa kaiken ja Suomessa palkan pitää kiertää poliittisten päättäjien kautta koska kansalaiset ei itse tiedä mikä meille on parasta.Toyota ei tarvitse takuuta. Se ei ole rikki koskaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyota ei tarvitse takuuta. Se ei ole rikki koskaan. Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 
 https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/
 Kivoja nämä Toyota ominaisuudet.
 
- AnonyymiUusi Toyota RAV4 saapuu Irlantiin ensi maaliskuussa. Miksi se ei tulisi silloin myös Suomeen? 
 https://changinglanes.ie/toyota-to-launch-4-new-models-in-2026/- AnonyymiJuu saapuu fyysisesti mutta ennakkomyynti (tilaus) alkaa jo lokakuussa Suomessakin... 
 
- AnonyymiMaailman suurin autonvalmistaja eli japanilainen Toyota on onnistunut myymään vain 18 täyssähköautoa, Japanissa ja Suomessa ylättävästi myyntilyvut samaa tasoa. 
 Samaan aikaan muualla maailmassa kaupaksi on käynyt reilut 17 000 täyssähkö-Toyotaa.
 Ei näytä Toyotan tulevaisuus kovin sähköiselle.
 Nämä uudet hybridit on myös hinnoiltu liian kalliiksi.
- AnonyymiMaahantuoja se vaan panttaa hintoja! Ainoa joka uskalsi muutenkin oman tiensä kulkijana julkaista jo hinnaston, on Italia. Muissa Euroopan maissa ei vieläkään tietoa. Mistä johtuu? Ei kai nyt yksi hiivatin automalli voi olla niin vaikea hinnoitella?? - AnonyymiEivät varmaan osaa hinnoitella, autovero nousee kun wltp-mittaus muuttui plugareissa ja nostaa hintaa. Jos liian kova hinta, ei myy ja jos liian matala menee katteet. 
 
- AnonyymiHinnasto viivästyy....luultavasti joulukuussa! 
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset475007
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut223695
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693473
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012828
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral892713
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302660
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181821
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161636
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021488
- 1521331