monesko painos?

viisasten kivi

Monesko painos teillä itsellänne on viisasten kivi, minulla 2. painos. Tänään näin kirjakaupassa viisasten kiven: 17. painos!

25

3045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keiju

      No mulla on 15. painos.... Mutta ostinkin sen jälkeen päin... Ne muut on ostettu silloin kun ne ilmestyi...

    • Ambrozia

      Tilasin Potter-kokoelmani vasta reilu vuosi sitten, joten painoksia on siihen mennessä ehtinyt tulla =) Minähän innostuinkin Potterista vasta pari vuotta sitten, vähän jälkijunassa.

      • emiliaon

        Minullakin on 16. painos. Se on hankittu hieman jälkijunassa, vaikka Pottereita olenkin pitkään lukenut, lainasin nääs kaverilta.

        Ja hankin sen vasta joku aika sitten...:)


      • lillaaaa

        mitä väliä sillä on mikä painos?mitä se niinku tarkottaa?:P


      • Ambrozia
        lillaaaa kirjoitti:

        mitä väliä sillä on mikä painos?mitä se niinku tarkottaa?:P

        ...montako kertaa kirjaa on painettu.

        Hölmönä mutta havainnollistavana esimerkkinä vaikka tällainen: Tulostat 5 samanlaista paperia. Jaat ne joillekin, ja ne loppuvat. Kun tulostat lisää vaikka sen 5 kpl, se on silloin 2. painos.


    • ki.ze

      15. painos. Innostuin pottereista vasta reilu vuosi sitten, joten tuli ostettua kirja vähän jäljessä. Liekehtivästä pikaristakin on vasta 7. painos... ^^

    • ...

      Mulla on 13. painos.
      Aloin lukemaan kun neljäs oli ilmestynyt, en sitä ennen lukenut edes kirjoja, ainaskaan paljoa..taisi olla kaksi kirjasarjaa, jota luin.. kaveri suositteli Pottereita, luin ensin siltä ne kaikki ja myöhemmin ostin omaksi.

    • emmi

      eli mulla on 3.painos :)

    • parvati.patil

      5. taitaapi olla, jos nyt oikeen muistelen.
      sain 10 vuotis synttärilahjaks serkulta, vuos oli 2000. eka olin että potterit on ihan plööö, mutta kun luin sen niin yllätyinkin iloisesti :D

      • Ambrozia

        ..."ei-alusta-asti-faneja"! Minäkin lainasin Potterit kaveriltani, kauan hän saikin minua ympäri puhua ottamaan ja lukemaan ne =)

        Ensin ärsytti, siis ennen kirjojen lukemista, kun joka tuutista tuli Harry Potter sitä ja tätä. Noin 50 sivua ekaa kirjaa luettuani olin ihan koukussa =) Sittenhän ne oli lopulta pakko ostaa itselle kirjahyllyn aitiopaikalle. Odotin vielä, että saisin ne jostain alehintaan, koska olisi kirpaissut aika paljon ostaa normaalihintaan kaikki kerralla.


    • Mrs.Figg

      Mulla taitaa olla ensimmäinen painos Viisasten kivestä. Kirjassani missään kohtaa ei lue, että kuinka mones painos se on. =) Joten kaiketi se kuuluu ensimmäiseen painosarjaan.

      Ostin kirjan jouluna 1998. Piti antaa se joululahjaksi yhdelle sukulaispojalleni, mutta kiinnostuinkin itse siitä. Heh!

    • lisse-

      Mä olin fani ennen ku kukaan ties Suomessa mitään kyseisistä kirjoista. Harmi vaan et julkisuus pilas ne.

      • Nimrodel

        Minä aloin oikein kunnolla katselemaan painoksiani. Itsekkin kirjat sain pari vuotta sitten, luultavasti siksi, että kulutin kirjaston omat melkein loppuun ainiaisella lukemisellani. :) *tirsk* Noh, itsellänikin on viisasten kivellä 16. painos ja katselin noita muitakin, niin luku senkun pieneni(tietysti). Kunnes huomasin, etten löytänyt FK:sta ollenkaan. Tai sitten silmissä vikaa.
        No, kiitos.


      • jenni

        ei kai julkisuus nyt itse kirjoja pilaa.. samaa viisasten kiveä kai sitä myydään nytkin, kuin silloin kun ilmestyi ensimmäisen kerran.
        minusta on ainakin hyvä juttu, et lapset saadaan lukemaan kirjoja. pottereista on hyvä aloittaa. enkä yhtään ihmettele miksi potterit on niin suosittuja, minutkin ne sai kerralla koukkuun. itselläni on viisasten kiven 8. painos.


      • ...

        Jaajaa, tämä on niitä jotka-ovat-lukeneet-Pottereita-alusta-asti-ja-
        pitää-niitä-huonoina-jotka-ovat-aloittaneet-
        myöhemmin-lukemaan. Ja väittävät, että sen vuoksi Potterit ovat pilaantuneet.

        Mutta entä jos Potterit eivät olisi menestyneet? Niiden tuontanto olisi voitu lopettaa kokonaan, ekan tai tokan kirjan jälkeen, ja siinäpä se olisi ollut. Ei koskaan saa tietää, mitä lopussa olisi tullut tapahtumaan.

        Mie en vain ymmärrä miksi näin ajatellaan. Mulla ei ole mitään vastaan ketään, ovat he aloittaneet lukemaan Pottereita milloin vain, minkäikäisinä, mistä syystä tahansa, ,kunhan he vain oikeasti pitävät Pottereista.

        Miten julkisuus on pilannut ne?


      • Lisse-
        ... kirjoitti:

        Jaajaa, tämä on niitä jotka-ovat-lukeneet-Pottereita-alusta-asti-ja-
        pitää-niitä-huonoina-jotka-ovat-aloittaneet-
        myöhemmin-lukemaan. Ja väittävät, että sen vuoksi Potterit ovat pilaantuneet.

        Mutta entä jos Potterit eivät olisi menestyneet? Niiden tuontanto olisi voitu lopettaa kokonaan, ekan tai tokan kirjan jälkeen, ja siinäpä se olisi ollut. Ei koskaan saa tietää, mitä lopussa olisi tullut tapahtumaan.

        Mie en vain ymmärrä miksi näin ajatellaan. Mulla ei ole mitään vastaan ketään, ovat he aloittaneet lukemaan Pottereita milloin vain, minkäikäisinä, mistä syystä tahansa, ,kunhan he vain oikeasti pitävät Pottereista.

        Miten julkisuus on pilannut ne?

        nykyään on sellasia feikkifaneja ketkä ei oikeesti oo ees lukenu koko kirjaa ja fanittaa vaan ku muutki fanittaa. no on totta et ne on hyviä kirjoja ja on hirveesti ihmisiä jotka oikeesti tykkää niistä, mut mä en ite vaan tykkää siitä et harry potterista on tullu sellanen kaupallinen juttu ja musta kaikki kirjat nyt yleensäki menee pilalle ku niistä tehään leffa. vihreä maili taitaa olla ainoo mikä oli hyvä leffana. mut siis musta on vaan kivempi fanittaa niitä uskomattoman hyviä kirjoja ku harry potter penaaleja ja kyniä ja kaikkee mis on vaan lukee harry potter. en tykkää siitä imagosta mikä niillä kirjoilla nyt on.


      • Ambrozia
        Lisse- kirjoitti:

        nykyään on sellasia feikkifaneja ketkä ei oikeesti oo ees lukenu koko kirjaa ja fanittaa vaan ku muutki fanittaa. no on totta et ne on hyviä kirjoja ja on hirveesti ihmisiä jotka oikeesti tykkää niistä, mut mä en ite vaan tykkää siitä et harry potterista on tullu sellanen kaupallinen juttu ja musta kaikki kirjat nyt yleensäki menee pilalle ku niistä tehään leffa. vihreä maili taitaa olla ainoo mikä oli hyvä leffana. mut siis musta on vaan kivempi fanittaa niitä uskomattoman hyviä kirjoja ku harry potter penaaleja ja kyniä ja kaikkee mis on vaan lukee harry potter. en tykkää siitä imagosta mikä niillä kirjoilla nyt on.

        ...kaikki menee, etenkin, kun kohderyhmään kuuluu myös lapset. Oheiskrääsää tehdään enemmän tai vähemmän.
        Mutta ei ole minun lukuelämyksiäni vielä häirinnyt tai pilannut, vaikka Potter onkin suosittu "fanituskohde". Ja elokuvatkin on hyviä, kun ei lähde liikaa vertaamaan kirjoihin.

        Joka asiaan näitä myötäilijoitä ja massan mukana liikkujia riittää, jotka tekee niinkuin muutkin tekee. Sille ei mahda mitään. Se on tietty vaihe useimpien ihmisten elämässä, että pitää olla niinkuin muutkin. Mutta ei se minusta edelleenkään vaikuta kirjoihin millään lailla. Ei voi ihmetellä, että tuollaisista kirjoista tulee niin suosittuja. Olisi sääli, jos ei tulisi.


      • tihk

        Entäpä ne jotka syntyvät tänä vuonna ja alkavat fanittaa kirjoja vasta n. 10 vuoden kuluttua kun kuulevat niistä silloin vasta ensimmäisen kerran. Eivätkö hekään ole todellisia faneja?


    • Dulia

      viisasten kivi 14.painos
      salaisuuksien kammio 12.painos
      azkabanin vanki 9.painos
      liekehtivä pikari 2.painos

      oon ollu alussa vähän jäässä x) kun en ollut sillon kiinnostunu mut kun ekan lukasin niin pidin tosi paljon.

    • Potteristi

      Mulla on 16. painos..

      • hedvu

        Olin ensimmäinen luokaltani, joka luki Potterit tai ylipäätään oli suuremmin kuullut niistä.
        Olin jo lukenut kaikki kirjat, kun muut vasta aloittivat, mutta tulipahan puoli luokallista ihmisiä, joiden kanssa saattoi sitten puhuakin Pottereista.
        Viisasten kivi: 5. painos
        Salaisuuksien kammio: 3.painos
        Azkabanin vanki: 1. painos
        Liekehtivä pikari: 2. painos
        Feeniksin kilta: 1. painos


      • Potteristi
        hedvu kirjoitti:

        Olin ensimmäinen luokaltani, joka luki Potterit tai ylipäätään oli suuremmin kuullut niistä.
        Olin jo lukenut kaikki kirjat, kun muut vasta aloittivat, mutta tulipahan puoli luokallista ihmisiä, joiden kanssa saattoi sitten puhuakin Pottereista.
        Viisasten kivi: 5. painos
        Salaisuuksien kammio: 3.painos
        Azkabanin vanki: 1. painos
        Liekehtivä pikari: 2. painos
        Feeniksin kilta: 1. painos

        Mä olin, ja oon varmasti ainoo luokaltani joka on lukenut kaikki Potterit kannesta kanteen useastikin. Muut eivät ole lukeneet luokaltani yhtään Potteria, mutta yläasteelle kun nyt menen, siellä voi puhaltaa uudet tuulet. Toivottavasti siellä olisi Potterin ihailijoita isoin joukoin.

        Hankin kuitenkin Potterini myöhemmin, eli siksi painokset ovat 12 ja 16. Mutta lueskelin ne ensin kirjastossa.. :) Juu että näin..

        Hmm..


    • Fleur. D

      13. painos tossa näkyy lukevan..

    • urda*

      Viisasten kivestä on ensimmäinen painos... muut kirjat ostin sitten heti, kun ne ilmestyi..

    • Anonyymi

      Seppochu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe