Henkilöön menevä arvostelu on
keskusteltelua toisen henkilön ulkonäöstä, älykkyydestä tai tekemisistä, parisuhteesta, perheestä, taustasta jne. eikä sillä ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta.
Nojatuoli esim. on keskusteluketju, jossa kerrotaan omia kokemuksia elämän eri alueilta. Ketju antaa erinomaisen mahdollisuuden mennä henkilökohtaisuuksiin.
Otollinen kohde pilkantekoon on avoin kertoja.
Se, että keskusteltaisiin syystöistä mökkimaisemissa muuttuu kertojan aijemmin kirjoittaiin teksteihin kuinka hän teki terassit "paskalavoista".
Ei kommentilla ole mitään tekemistä syystöiden kanssa.
Pohdiskelu kuinka itse toimin voisi olla meille jokaiselle aiheellinen. Onko tarpeellista kertoa elämästään, onko tarpeellista aloittaa arjen keskusteluketjuja.
Mielestäni tässä maailmantilanteessa, missä tapahtuu isoja asioita arkemme ulkopuolella ei kannata pistää minää tikun nokkaan.
Alan muuten tykkäämään Trumpista, ei mikään paskanjauhaja.
Toden kertojalla ei ole yösijaa.
76
509
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Media joutuu nielemään vihervasuri aatteensa sillä Trumppi on hyvä mies. Tuli vaan wokekulttuurin keskelle ja lakkauttaa valhekerhon. Siitä syntyi median ja wokeltajien mustamaalaus kamppanja. Mutta siitä huolimatta Trumppi on hyvä mies. Vihervasut poistetaan ja heidän valheet syötetään heille itselleen.
Sukupuolia ei ole kuin 2.Luin erästä blogikeskustelua, jossa keskustelija kertoi mielipiteensä sukupuolista. Hän vetosi siihen, että me ihan normi heterotkin elämme erilaisten seksuaalisten päiväunien maailmassa, siis emme olisi vain 2 sukupuolta.
- AnonyymiUUSI
Täällä se on SALLITTUA!
Saa puhua, kun ei paljasta osoitetta ja oikeaa nimeä!
Herää näkemään omat tekosi ja aiheen siihen, ettet saa ystäviä!
Minua et voi loukata, et puhua perheestäni tms, koska niistä en kerro täällä.
Jokaisen yksityisyyden suojelu on omien sormien liikkeen takana.
Minkä tänne kirjoitit, sen paljastit, ja muut voivat viitata omiin puheisiisi.
Keksittyä sinusta tuskin tarvitsee kirjoittaa, kun kaikki olet jo itse kertonut!
Anteeksi, mutta niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa!Tarkoitinkin juuri samaa itsestään kertomisen riskeistä.
Olen herännyt ja tunnustan kertoneeni itsestäni liikaa. Lupaan olla varovainen kirjoittelussa.- AnonyymiUUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Tarkoitinkin juuri samaa itsestään kertomisen riskeistä.
Olen herännyt ja tunnustan kertoneeni itsestäni liikaa. Lupaan olla varovainen kirjoittelussa.Minun mielestäni itsestään kertominen ei ole pahasta, kun muistaa mitä on kertonut, eikä huomenna kerro toista.
En ole huomannut, että sinä olisit muuttanut kertomiasi, mutta en täällä nyt jatkuvasti ole lukemassa. - AnonyymiUUSI
Tarkoitinkin juuri samaa itsestään kertomisen riskeistä.
Olen herännyt ja tunnustan kertoneeni itsestäni liikaa. Lupaan olla varovainen kirjoittelussa.Et vain itsestäsi vaan lapsistasi ja miehesi ( jo kun vasta seurustelutte) suvusta olet tarkkaan kertonut ja siinä sävyssä että ovat jotain aivan poikkeuksellisen valio joukkoa. Muiden lapset kun ei edes äitiään auta ja vietä lomiaan äitinsä mökillä raataen. Suutut, kun huomautetaan että muiden lapsilla on omat perheet, talot ja mökit hoidettavana.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni itsestään kertominen ei ole pahasta, kun muistaa mitä on kertonut, eikä huomenna kerro toista.
En ole huomannut, että sinä olisit muuttanut kertomiasi, mutta en täällä nyt jatkuvasti ole lukemassa.Jaa että kun muistaa mitä on kirjoittanut , olen nähnyt muutaman kerran senkin että eräs ihminen kirjoitti jotain asiaa, seuraavana päivänä toista asiaa, vaan monet alkoivat vääntämään sitä. Että et eilen sanonut noin. Älyämättä että asia oli ihan toinen . Siis siten tehdään ihmisestä maalituksen kohde.
Mitä tulee anonymiteettiin, niin samaa minä ainakin kirjoittaisin nimimimerkillä kun anonyyminäkin .
On sattunut että jonkun ihmisen henkilöllisyys oli ongittu esille koska hän ei kirjoittanut anonyyminä. Ihminen oli oikein googlannut netissä missä tämä henkilö asuu. . Niin utelias.
Anonyymiteettiäni en ainakaan minä käytä haukkumalla ihmisiä , ainoastaan kirjoitan sen miten näen asiat .
Mutta minulle ainakin oli Suomi24 pettymys, ensin olin niin iloinen kun näin että omalle ikäluokallani on oma palsta. Vaan sitten näin sen kiusaamisen joka usein kohdistui yhteen ihmiseen , mitä rivoimmilla kommenteilla . Se ei tuntunut hyvältä ollenkaan , sillä olisihan se ollut kivaa jos niitä haukkumisia ei olisi ollut! Vaan että ihmiset olisivat kyenneet keskustelemaan ilman syyttelyitä ja solvaamista.
Siis kukaan ei ajatellut koskaan miltä tästä ihmisestä tuntuu , sillä jokainen pahoittaa varmasti mielensä sellaisesta solvaamisesta ., jotkut ovat niin vahvoja että kykenevät
Työntämään pois ajatuksistaan ilkeydet, mutta kaikki eivät voi.
Eri mielipiteitä saa tietysti olla mutta niistä ei tartte riidellä . Ihmiset jotka ovat työ vuosinaan tehneet työtä tiimissä ovat tottuneet keskustelemaan monen kanssa ilman riitoja. Mutta auta armias sitten kun on joku joka on tehnyt yksin työtään. , niin heti näkee ettei ole tottunut ryhmätyöhön koskaan toisten kanssa.ja siten myöskin on kommentit ilkeitä.
Täällä on monta hyvää kirjoittajaa ja esim korppiksesta mökillä olen ihan saanut itselleni kuvan jossa ei negatiivisuutta ole . Paloman kirjoja kun olen lukenut niin tietysti siitäkin on omat mielikuvat millaista siellä kaukaisessa maassa on ollut, ihan melkein aistii millainen ilmakin siellä on ollut, jos kirjoittaja osaa kuvat niin hyvin tilanteita että saa lukija tuntemaan jopa yön tuoksut kaukaisessa maassa niin silloin on onnistunut kuvauksessaan .
Kylmötotuus on myös saanut omanlaisensa näkönsä siitä kun kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi sanottavansa . Ja on monta muuttaa hyvää kirjoittajaa palstalla , joten kaiken mukaan pitäisi palstan olla rauhallinen ——— vaan kun ei ole .
Nämä nyt vaan ovat minun ajatuksiani , joten toivon ettei kukaan jo löydä niistäkin aihetta
Maalittamiseen ,joten kirjoittakaa ihmiset asioista , ilman riitaa ja vihaa . Silloin on palsta toiminut kuten se on ollut tarkoituskin alunperin .
Nyt kun pöly on laskeutumassa anonyymiteetin vallankaappauksen jälkeen ja keskustelujen ainoa, pysyvä yhteisöblogi on saatu kiinni, kärsivällinnen ja hienotunteinen pitkäaikainen emäntä on sanonut sopimuksen irti ja se mitä mdk.mdk oli yrittänyt nimenomaan estää, mutta onnistumatta, koska YP:lle ei ole kirjoitusrauha ikäihmisten osiossa mikään prioriteetti.
Alamme siis pikkuhiljaa hahmottaa mitä täällä oikein tapahtui parinedellisen päivän aikana. Ryhmä anonyymejä sai lopultakin Hil-lan saamaan ainaisesta nahistelusta tarpeekseen ja lähtemään tauolle. Syntipukeiksi on nimitetty meitä kolmea, Korppista, minua ja kylmää totuutta, joista varsinkaankorppis tai minä emme ole pahaa sanaa sanoneet Hil-lasta, mitä minä olen varoitellut häntä hännystelijöistä ja tarkoitushakuisista liehittelijöistä. Mutta Hil-la ei luottanut arviooni tilanteesta, vaan uskoi anonyymien vilpittömyyteen.
Ja sitten olihan mukana monta anonyymia, monet entisiä rekattuja, jotka olivat pitkään olleet mukana, jo kahvipirtistä ja nojatuolista samoin pieni ja uskollinen joukko vanhoja 80-plussia, jotka eivät ole koskaan kirjoittaneet muissa ketjuissa, mainittakoon vain Neasa, Hurskainen ja Kristiina, sekä Demeter1,Eliaana, Ramoona, Liekko jne joukko vakikirjoittajia, jotka välillä pistäytyvät muissakin ketjuissa: teille sitän erityisen pyynnön jatkaa osallistumista muissa ketjuissa,
Korppis on täysin oikeassa: Hil-lan aloitusten blogimainen muoto ja yhteisöllisyys sai monet meistä avautumaan ja kertomaan kuulumisistaan ja mitäpä ne meidän ikäisten kuulumiset ovat kuin kerrontaa arjesta, puuhailuistamme, perheestämme, kodistamme, lapsistamme ja lapsenlapsistamme, tulemisista ja menemisistä, lääkärillä käynneistä, harrastuksista ja arkipäivän ongelmista. esim tietotekniikan kanssa.
Mutta vanhan sanonnan mukaan mikään hyvä työ ei jää rankaisematta, sovellettuna tänne mikään iloisen asian kertominen ei aiheuta muuta kuin harmia, kateutta ja hampaankiristystä palstalla. Se että kerromme elämästämme ei oikeuta ketään tulemaan iholle, lyömään kuin vierasta sikaa, arvostelemaan ulkonäköä, kyseenalaistamaan sanomisiamme jne. se on ainoastaan huonoa palstakäyttäytymistä. Ala-arvoista keskustelukulttuuria. Oma itsetunto on varmasti aika huono, jos jokainen arkielämästä kertova tapahtuma koetaan kehuskeluna ja itsensä yläpuolelle nostamisena.
Annetaannyt anojen perustella omia tuolejaan ja keinujaan, paskanärhien omia pesäpuitaan, ilakoida ihan vapaasti vallankaappauksestaan. Kirjoitellaan asiaketjuihin, hypätään herjojen yli vaikka saappaat kuraantuisivat. Tämä palsta on meidän kaikkien, myös rekattujen.- AnonyymiUUSI
Hilla on perustanut päätöksensä siihen mitä hän itse sanoi, turha paloman vääristellä asiaa. Hän ei sanonut mitää anoista ja heidän kirjoituksistaan v vaan siitä mitä te kolme ihan nikillänne olette kirjoittaneet varsnkin tuosta että Hilla ei pystyisi itse arvioimaan kirjoituksia. ja kylmätotuushan suorastaa on nimitellyt valehtelijaksi. Rumaa arvostelua ja sen tukemista on nähty myös sinulta ja korppikselta. . Jos itse olette saaneet kuraa niskaanne , se ei ole ainakaan Hillan syy ja peiliin katsominen voisi teitä itseänne maalitettuina pitäviä auttaa.
Muuten, monista kommenteista paistaa läpi selvästi laitaoikeistolainen (perussuomalainen) ajatusmaailma.
Tässä ikäluokassa kuitenkin monet ovat olleet nuoria kuusikymmentäluvulla, poliittiset kannat vakiintuneet seitsemänkymmentäluvun alkupuolella ja monet vielä uskollisia omille aatteilleen. Politiikkaa ja halventavia nimittelyjä emme halua tälle palstalle, 70+:ssa sitä on aivan riittävästi.- AnonyymiUUSI
Huomaatko sinä ollenkaan sitä, millainen asenne sinulla on tähän palstaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko sinä ollenkaan sitä, millainen asenne sinulla on tähän palstaan?
Ihan vaan realistinen asenne. Hänellä on
- AnonyymiUUSI
Olen ano.
En istu kelkkaanne, enkä osallistu ketjuihinne.
Olin vasemmistoliittolainen, olin keskustalainen, olin demari mutta en koskaan perussuomalainen, nykyisin puolueeton.
Kannustan Hillaa ja anoja, ja rekattuja, jotka olivat ja ovat, hänen todellisia ystäviänsä.
Kannusta ja arvostan heitä, jotka arvostavat rehellisyyttä ja vierastavat turhaa kaunopuheisuutta, ja olivat viimeiseen asti Hillaa puolustamassa.
Pitäkää tunkkinne!
Joka-asian asiantuntijat saivat Kiikkustuolin, mutta avaavat uusia, nimellä ja nimettöminä. nyt sinä Rukoilet meitä anoja mukaanne!!!
En tule, muista en tiedä!
Mutta Hillan paluuta toivon.
MDK saa olla asiansa takana, hänen luottonsa oli ja meni. Puolustipa Hil-laa tai ei, hän sekoitti juttuihinsa monta kirjoittajaa, ja siitä hänet muistetaan, kuten toivoikin! Minä olen rekattu, mutta aloitajan määritelmän mukaan: epäluotettava, köyhä ja yksinäinen, Hurstin pöydän asiakas. Lisäksi olen rähmällään Anoihin, joten miten voisin kelvata tähän valikoituun, arvovaltaiseen joukkoon ? ..))
Mutta onnea yritykselle, yrittänyttä ei laiteta !
demeter1- AnonyymiUUSI
Et kai sinä deneter nyt kateellisen korppiksen anna määritellä millainen olet.Omanarvontuntoiset kirjoittajat osaavat kyllä itse päättää osallistumisestasn.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et kai sinä deneter nyt kateellisen korppiksen anna määritellä millainen olet.Omanarvontuntoiset kirjoittajat osaavat kyllä itse päättää osallistumisestasn.
Ei varmasti anna Korppiksen määritellä. Kyllä tuo on sarkasmia/satiiria häneltä.
Kaikki kunnioitus demeterille ettei anna itseään vedättää Paloman kaunopuheisuudella vaikka ovatkin ystäviä. Anonyymi kirjoitti:
No, Ano 12.59, pikku näpäytys tuo nyt tahtoi olla, kun oli repliikki vielä tuoreessa muistissa ja helposti tarkistettavissa..))
Juuri noin ajattelen itsekin: turha selittää itseään, lukijat tekevät omat arvionsa kirjoittajista, ja harvat (Anot) edes puhuvat "totuudesta". Se taitaa olla ja pysyä komission hallussa..))Määrittelit itse itsesi.
Kysyin
"Ihan oikeesti olet ollut hävikkiruuasta valmistetulla lounaalla. Hurstin peruja köyhille ja yksinäisille?"
Vastasit
"Kyllä, korppis, köyhyys ei ole häpeä eikä yksin eläminenkään, etenkin jos ne ovat omia valintoja.
Olen oikein ylpeä molemmista..))"- AnonyymiUUSI
Määrittelit itse itsesi.
Kysyin
"Ihan oikeesti olet ollut hävikkiruuasta valmistetulla lounaalla. Hurstin peruja köyhille ja yksinäisille?"
Vastasit
"Kyllä, korppis, köyhyys ei ole häpeä eikä yksin eläminenkään, etenkin jos ne ovat omia valintoja.
Olen oikein ylpeä molemmista..))"Voi luoja, etkö sinä todellakaan ymmärrä? No, et ymmärrä.
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja, etkö sinä todellakaan ymmärrä? No, et ymmärrä.
Epäluotettava kuten hän tuossa 13.07 kommentissaan todisti.
- AnonyymiUUSI
Määrittelit itse itsesi.
Kysyin
Vastasit
Olen oikein ylpeä molemmista..))"Miten tuosta kommentista deme saa niin väärän kuvan?
Korppis esittää kysymyksen sinulle ja toteaa mitä Hursti on saanut aikaiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis taas näyte nimittelystä . Eikö mahdu kalloon että sen on loputtava , mistä sinä kenenkään kateellisuudesta tiedät . Jätä pois nuo loukkaavat sanat. Ja ajattele mitä se sana kateus oikein tarkoittaa.
JA mieti josko voisit jättää nuo ilkeät sanat pois luvatessaan toista ihmistä , ei tällä iällä ole kukaan kateellinen ja miksipä olisikaan - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis taas näyte nimittelystä . Eikö mahdu kalloon että sen on loputtava , mistä sinä kenenkään kateellisuudesta tiedät . Jätä pois nuo loukkaavat sanat. Ja ajattele mitä se sana kateus oikein tarkoittaa.
JA mieti josko voisit jättää nuo ilkeät sanat pois luvatessaan toista ihmistä , ei tällä iällä ole kukaan kateellinen ja miksipä olisikaanMistä paloma ja lorppis tietää kenenkään kateelisuudet? Hyvin usein siitä syyttäneet muita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JA mieti josko voisit jättää nuo ilkeät sanat pois luvatessaan toista ihmistä , ei tällä iällä ole kukaan kateellinen ja miksipä olisikaanPaloma juuri nimitteli anoja paskanärhiksi. Kenellä on oikeus nimitellä?
- AnonyymiUUSI
Trump tekee eikä meinaa, diskuteeraminen pelkkää asian pyörittelyä.
- AnonyymiUUSI
Ja silti on rikos selvittelyn alaisena törkeistä rikoksista muita ihimisiä kohtaan.
Hönen näkemyksensä naisesta on kiero
- AnonyymiUUSI
"Toden kertojalla ei ole yösijaa."
Sinä tuskin olet vailla yösijaa. Et ole toden kertoja. Tänään on tyttöjen päivä kosko oltaisiin ystävällisiä kaikille entisille tytöille ; )
Lukaisin uudelleen Hil'lan jäähyväiset ja testamentin.
En tiedä muista, mutta palautan osuuteni siihen sen antajalle. En ole koskaan havitellut mitään näkyvää roolia Hil'lan aloituksissa, Kahvipirtistä nojatuoliin, Nojatuloista Kiikkustuoliin, vai osallistua tasvertaisena keskusteluihin. En kuitenkaa siedä manipulointia, hyväksikäyttöä ja liehittelyä, kuten en voi myöskään katsella kun anot hyökkäävät törkeästi korppiksen iholle, minun kimååuuni ja palstan vetäjä vain silittelee niiden päätä. Siihen reagoin.
En epäile hetkeäkään Hil-lan integrigeettiä vetäjänä, uskon että hän on liian kiltti ja hyväluontoine voidakseen uskoa siihen peliin mitä hänen selkänsä takana on pelattu.
Joten, voi olla että nimimerkkini onmainittu Hil'lan jäähyväsisssä, mutta todelliset nojatuoli/kiikkustuolin perijät ovat anonyymit, jotka ovat vuosia yrittäneet ajaa minut ja korppiksen palstalta, savustaa ulos. Savun keskeltä erottuu nyt paskanärhien joukko.- AnonyymiUUSI
Ethän sinä mitään. Uskon, että moni muistaa sinun "tulosi" kahvipirttiin.
Pomottamaanhan sinä heti aloitit. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pomottamaanhan sinä heti aloitit.Ja jatkuva näkyvä korppiksen liehittely ;)))
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jatkuva näkyvä korppiksen liehittely ;)))
En sanoisi, että liehittelee. Enemmänkin menee korppiksen selän taakse piiloon.
Kirjoitit..."uskon että hän/Hilla on liian kiltti ja hyväluontoinen voidakseen uskoa siihen peliin mitä hänen selkänsä takana on pelattu."
Luin juuri pankkihuijauksesta jonka uhriksi oli Osmo Soininvaara joutunut.
"Soininvaaraa hämäsi soittajien empaattisuus. He olivat vakuuttavia ja tarina kerrottu taitavasti.
”Jälkeenpäin ajateltuna olin hölmö... tai hyväuskoinen.”
Näitä hyväuskoisten tarinoita saa lukea tämän tästä.
Minäkin jouduin nettiostoksessa kusetetuksi, hävisin noin 29€. Kauppani on tutkinnassa ja tutkinnan selvittelykulut ovat nousseet 20€, mutta en itke selvittelykuluka perään rehellisyyttä kaikessa.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin se taitaa nykyisin enimmäkseen olla. Aiemmin oli kehumassa Korppiksen jokaista kiven siirtoa ylen palttisesti. En niin ole seurannut kuin nyt parin päivän aikana.
Joka tapauksessa "ei näe malkaa omassa silmässään". Ei halua nähdä.
Nyt olen antanut heille parin kommentin verran huomiota. Siinäkin oli kaksi liikaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
P Kehuu aina korppista positiiviseksi , mutta miksi niin positiivinen henkilö on riidoissa aina muiden kanssa?
Anonyymi kirjoitti:
P Kehuu aina korppista positiiviseksi , mutta miksi niin positiivinen henkilö on riidoissa aina muiden kanssa?
Olenko, olen pyytänyt todisteita, en ole saanut.
- AnonyymiUUSI
Kirjoitit..."uskon että hän/Hilla on liian kiltti ja hyväluontoinen voidakseen uskoa siihen peliin mitä hänen selkänsä takana on pelattu."
Luin juuri pankkihuijauksesta jonka uhriksi oli Osmo Soininvaara joutunut.
"Soininvaaraa hämäsi soittajien empaattisuus. He olivat vakuuttavia ja tarina kerrottu taitavasti.
”Jälkeenpäin ajateltuna olin hölmö... tai hyväuskoinen.”
Näitä hyväuskoisten tarinoita saa lukea tämän tästä.
Minäkin jouduin nettiostoksessa kusetetuksi, hävisin noin 29€. Kauppani on tutkinnassa ja tutkinnan selvittelykulut ovat nousseet 20€, mutta en itke selvittelykuluka perään rehellisyyttä kaikessa.Hilla on älykäs ihminen, mimenomaan erittäin tunneälykäs, osaa erottaa sudet ja lampaat. Hän perustaa näkemyksensä lukemaansa , ei sinun ja paloman manipulointiyrityksiin. Tässä ei sentään rahaa ole yritetty keltään huijata, joten vertauksesi on typerä,
Anonyymi kirjoitti:
Hilla on älykäs ihminen, mimenomaan erittäin tunneälykäs, osaa erottaa sudet ja lampaat. Hän perustaa näkemyksensä lukemaansa , ei sinun ja paloman manipulointiyrityksiin. Tässä ei sentään rahaa ole yritetty keltään huijata, joten vertauksesi on typerä,
Vertaus on mielestäni hyvä, siitä kertoo vastauksesi, joka ei ole Hillan kertomaa omaa arviota itsestään vaan sinun kehuvaa manipulointia.
Anonyymi kirjoitti:
Ja jatkuva näkyvä korppiksen liehittely ;)))
Tuskinpa, ollaan kyllä kavereita, ei me liehitellä toisiamme, ei ole syytä.
- AnonyymiUUSI
Vertaus on mielestäni hyvä, siitä kertoo vastauksesi, joka ei ole Hillan kertomaa omaa arviota itsestään vaan sinun kehuvaa manipulointia.
Voi ressukka korppista, olet niin vähälle kehumiselle ja hyvälle elämässäsi jäänyt, ettet pysty muidenkaan saamia kehuja ja huomiota pitämään aitoina. Olet säälittävä huomion kerjääjä. Elämäsi onnollut kovaa yksinhuoltajana, ymmärretään kyllä .
- AnonyymiUUSI
Antsisit nyt Hillan puhua itse äläkä sössötä omia traumojasi joka väliin. Tuskin hän täällä kenenkään arviota itsestään kaipaa, eikä korvaansa lotkauta teidän keittiöpsykologien s
arvioille, hänen itsetuntonsa on ihan kohdillaan. - AnonyymiUUSI
Integriteetillä on monta merkitystä suomen kielessä, esim. oikeudenmukaisuus ja loukkaamattomuus.
Kokemukseni mukaan Hil-la ei läheskään aina täyttänyt noita ominaisuuksia.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Koko tuo kommenttisihan oli virhe.
No niin löysihän tämäkin vihdoin paikkansa.
Täällä yritetään puida parempaa palsta ilmastoa, niin että älä viitsi edes jatkaa tuota ilkeilyäsi , ihan tarpeeton kommentti. Ei sinun oikeutesi ole mitenkään puuttua siihen jos toinen ystävällisesti ilmoittaa etä pyytää anteeksi kirjoitusvirhettä .
Anna olla se maalittaminen toista ihmistä kohtaan .
Me jotka olemme tehneet työtä usein tiimissä ollaan totuttu siihen ettei pilata ilmaa turhilla
Huomautuksilla. . Siis opittu jo pienestä pitäen se että se vastapuoliksi on ihminen ja haavoittuvainen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pomottamaanhan sinä heti aloitit.Pomottamista teikäläisille jos joku ehdottaa jotain . Täytyy olla huono itseluottamus kun kuvitellaan että joku muka pomottaa , vaikka hön vaan kirjoittaa kuten muutkin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No niin löysihän tämäkin vihdoin paikkansa.
Täällä yritetään puida parempaa palsta ilmastoa, niin että älä viitsi edes jatkaa tuota ilkeilyäsi , ihan tarpeeton kommentti. Ei sinun oikeutesi ole mitenkään puuttua siihen jos toinen ystävällisesti ilmoittaa etä pyytää anteeksi kirjoitusvirhettä .
Anna olla se maalittaminen toista ihmistä kohtaan .
Me jotka olemme tehneet työtä usein tiimissä ollaan totuttu siihen ettei pilata ilmaa turhilla
Huomautuksilla. . Siis opittu jo pienestä pitäen se että se vastapuoliksi on ihminen ja haavoittuvainenKai minulla on oikeus mielipiteeseeni jostain kommentista siinä kuin sinullakin minusta vaikka olenkin rekattu.
"""Siis opittu jo pienestä pitäen se että se vastapuoliksi on ihminen ja haavoittuvainen"""
Minnes ne lapsuutesi opit ovat karisseet näin vanhuudessa? Anonyymi kirjoitti:
Kai minulla on oikeus mielipiteeseeni jostain kommentista siinä kuin sinullakin minusta vaikka olenkin rekattu.
"""Siis opittu jo pienestä pitäen se että se vastapuoliksi on ihminen ja haavoittuvainen"""
Minnes ne lapsuutesi opit ovat karisseet näin vanhuudessa?Siis minun kommenttini tuolle inisijälle.
En tiedä miksi, mutta kirjautuminen takkuilee nykyisin, tulee vasta viiveellä kun vaikka on kirjautunut,niin eka viesti tulee vielä Anonyyminä.
- AnonyymiUUSI
Jos inhottu aloittaja ei ole joka minuutti keskiössä hän pyrähtää heti palstalle
riitaa haastamaan. Siitä syntyy aina pitkä jankutusketju josta hän
kuvittelee olevansa suosittu.- AnonyymiUUSI
Lueppa itse mitä kirjoitat? Onko mielestäsi aikuisen puhetta. Et tiedä kenenkään suosiosta mutta että edes ajattelee noilla premisseillä niin se kertoo hyvin paljon . Pelko jonkun suosiosta on esillä, muutenhan ei edes olisi sellaista saanut päähänsä
Ketju lähti liikkeelle tosin mitään uutta ja rakentavaa en kommenteista löytänyt. Pisti vain ajattelemaan missä menee valehtelemisen ja väärinymmärtämisen raja.
Nyt on aika nousta ylös makuuasennosta ja lähteä liikkeelle. Ulos ei oikein mieli tee kun siellä on ruma ilma. Mutta jotain liikuntaa lähden toteuttamaan.
Kuulumisiin ; )- AnonyymiUUSI
Plomahan tämän palsta ykkönen kiistatta.
Mutta rouhea KK on nostanut osakkeitaan arvioinneissani nyt
vallan mainion positiivisen elämänasenteen/otteen näyttäjänä, vauhti pysyy sairauksista huolimatta
Tottakai hän saa olla ylpeä reviiristään ja kertoilla ihmejuttujaan ja siitä että on lukenut Polvaa Suomen pilkatuinta supermenestyjää (kirjoja myyty miljoonia kappaleita Suomessa)- AnonyymiUUSI
Vielä. Kyllä, juuri Trump ei ole pskanpuhuja kuten KK oikein toteaa, T taktiikka on hämmentää ja se on kammottavan tehoava ja vaarallinen
lässyttäjä-EUn vastattavaksi joka pyörittelee kokouksiaan - AnonyymiUUSI
Tässä linkissä on Anni Polvan tarina.
https://verkkokauppa.teos.fi/sivu/tuote/suomen-nuijituin-nainen-anni-polvan-elama-ja-teokset/5338915
Tälläkin palstalla on sama ilmiö, kuin Annin tarinassa.
Kun hän kirjoitti omalla nimellään, hän sai haukut niskaansa 1960-luvulla, mutta sitten hän kirjoitti toisella nimellä ja sai kehuja.
Täällä nimimerkillä- sinisellä tai mustalla- kirjoittava voi saada kuraa niskaansa, mutta Anona kirjoittaessaan palaute onkin positiivista.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Vielä. Kyllä, juuri Trump ei ole pskanpuhuja kuten KK oikein toteaa, T taktiikka on hämmentää ja se on kammottavan tehoava ja vaarallinen
lässyttäjä-EUn vastattavaksi joka pyörittelee kokouksiaanTrump jyrää omassa maassaan mielensä mukaan demokratia vaarassa oikeuslaitos tutisemassa, lähettää armeijan omia kansalaisiaan vastaan demokraattivaltioissa. Henkilökohtainen agenda kaikissa asioissa, ei puoluepoliittinen ei aja koko kansan asiaa vain omien kaveriensa ja kostaa jokaiselle joka on häntä vastustanut.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Trump jyrää omassa maassaan mielensä mukaan demokratia vaarassa oikeuslaitos tutisemassa, lähettää armeijan omia kansalaisiaan vastaan demokraattivaltioissa. Henkilökohtainen agenda kaikissa asioissa, ei puoluepoliittinen ei aja koko kansan asiaa vain omien kaveriensa ja kostaa jokaiselle joka on häntä vastustanut.
Laittaa k.kaartilla kaupunkeja järjestykseen , lepsuilun jäljiltä.
Paloma.se01 kirjoitti:
Trump jyrää omassa maassaan mielensä mukaan demokratia vaarassa oikeuslaitos tutisemassa, lähettää armeijan omia kansalaisiaan vastaan demokraattivaltioissa. Henkilökohtainen agenda kaikissa asioissa, ei puoluepoliittinen ei aja koko kansan asiaa vain omien kaveriensa ja kostaa jokaiselle joka on häntä vastustanut.
Olen hyvillä mielin hänen suhtautumisesta maahamme. Saimme isot jäänmurtajakaupat mikä on hyvä työllisyyden kannalta. Hän myös ilmoitti halukkuutensa puolustamaan Suomea jos esim. Venäjä hyökkäisi. Ne olivat pitkästä aikaa ns. hyviä uutisia meille.
- AnonyymiUUSI
Olen hyvillä mielin hänen suhtautumisesta maahamme. Saimme isot jäänmurtajakaupat mikä on hyvä työllisyyden kannalta. Hän myös ilmoitti halukkuutensa puolustamaan Suomea jos esim. Venäjä hyökkäisi. Ne olivat pitkästä aikaa ns. hyviä uutisia meille.
Trumpin puheet on eri asia kuin teot.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitä siitä, tulee se kuitenkin Suomea puolustamaan kun rys hyökkää. Korppis sanoi niin.
Anonyymi kirjoitti:
Laittaa k.kaartilla kaupunkeja järjestykseen , lepsuilun jäljiltä.
Ainoastaan täysverifasisti lähettää k.kaartin omia kansalaisiaan vastaan rauhan aikana. Demokraatit eivät ole USA:n vihollisia, he rakastavat maataan aivan yhtä paljon kuin republikaanit. Ei omien knasalistensa jakaminen "hyviin" ja "huonoihin", oikeisiin ja ei-oikeisiin amerikkalaisiin ole isänmaallisuutta. Se on fasismia.
Anonyymi kirjoitti:
Trumpin puheet on eri asia kuin teot.
Jäänmurtajakaupat on tehty, sopimukset allekirjoitettu.
- AnonyymiUUSI
Jäänmurtajakaupat on tehty, sopimukset allekirjoitettu.
Ihanko totta? Eipä olisi muuten tiedettu, upeaa kun kerroit!
Paloma.se01 kirjoitti:
Ainoastaan täysverifasisti lähettää k.kaartin omia kansalaisiaan vastaan rauhan aikana. Demokraatit eivät ole USA:n vihollisia, he rakastavat maataan aivan yhtä paljon kuin republikaanit. Ei omien knasalistensa jakaminen "hyviin" ja "huonoihin", oikeisiin ja ei-oikeisiin amerikkalaisiin ole isänmaallisuutta. Se on fasismia.
Ei koske Korven kansaa, me iloitsimme Korven Sanomain kirjoituksesta, että saamme turistirikkaan talvisesongin. Tui lennättää 17 koneellista turisteja Kajaanin kentälle Hollannin Amsterdamista ja Englannin Manchesterista. Lisäksi 25 bussilastia turisteja Saksasta. Kansaivälisyys näkyy ensitalvena Kajaanissa ja Vuokatissa.; )
Paloma.se01 kirjoitti:
Tunnistatko omaksesi tämän kommentin? Se löytyy tästä samasta ketjusta nikkisi alla aikaisemmin:
""" Politiikkaa ja halventavia nimittelyjä emme halua tälle palstalle, 70+:ssa sitä on aivan riittävästi."""- AnonyymiUUSI
Ei koske Korven kansaa, me iloitsimme Korven Sanomain kirjoituksesta, että saamme turistirikkaan talvisesongin. Tui lennättää 17 koneellista turisteja Kajaanin kentälle Hollannin Amsterdamista ja Englannin Manchesterista. Lisäksi 25 bussilastia turisteja Saksasta. Kansaivälisyys näkyy ensitalvena Kajaanissa ja Vuokatissa.; )
Katinkultaanko turistit tungetaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä linkissä on Anni Polvan tarina.
https://verkkokauppa.teos.fi/sivu/tuote/suomen-nuijituin-nainen-anni-polvan-elama-ja-teokset/5338915
Tälläkin palstalla on sama ilmiö, kuin Annin tarinassa.
Kun hän kirjoitti omalla nimellään, hän sai haukut niskaansa 1960-luvulla, mutta sitten hän kirjoitti toisella nimellä ja sai kehuja.
Täällä nimimerkillä- sinisellä tai mustalla- kirjoittava voi saada kuraa niskaansa, mutta Anona kirjoittaessaan palaute onkin positiivista.
kylmätotuusVarimaan myös Netta Musketia lukenut, kun Polvaa?
- AnonyymiUUSI
Kainuun mustanpuhuvalla korpilla näkyy olevan , hyvin varastoituna henkilön aiemmat kommentit.
Salamana kaivoi demen lounaan esille. - AnonyymiUUSI
En sano mitään muuta aloituksesta kuin, että Trumppi on todellakin pashkaa puhuva pelle, joka tekee mitä sattuu mielipuoleen juolahtamaan hällä väliä -tyyliin.
Linjoilla taas@
Luin tuolta toisesta ketjusta Liekon kommentin, se olisi sopinut tähän ketjuun niin hyvä se oli.
Kun kirjoittelimme arjestamme kiinnutuolissa emme luonnollisesti kertoneet riidoista parisuhteessamme, emmekä selostaneet veloistamme, emme kertoneet omaisuuden arvoa sen mukaan mitä se todellisuudessa on. Joidenkin kommenteista luin selkeitä ylilyöntejä.
Tietty riitaa syntyy puolison kanssa, mutta kuten liekko ilmaisi, anteeksi pyyntö korjaa tilanteen.
Anteeksi pyyntöä virtuaalimaailmassa en koe sen enempää tarpeelliseksi luin ylenpalttista kehumistakaan. Sanoisinko kainuulaisittain mitä se hyvejää.- AnonyymiUUSI
Harvala on velkaa tässä iässä.
Anonyymi kirjoitti:
Harvala on velkaa tässä iässä.
Velka voi maksaa myös itsensä hyvällä sijoituksella.
- AnonyymiUUSI
Velka voi maksaa myös itsensä hyvällä sijoituksella.
Tässä näette, KK hallitsee tämänkin kuvion
"Harvala on velkaa tässä iässä"
Totta näin sanottuna: Harvala on kulutus/syömävelkaa tässä iässä
Kuten KK sanoo, miten hyödynnän velan -luento. Tuli muutaman kymppitonnin lasku viikko sitten ikkunaremontista. En maksanut, koska korko vain 3%, vuokra siis nousee useamoia satasia kuussa
Nousun saan takaisin, kun vivutan sijoituksilla eli melkeinriskittömällä voitolla
Vanhetessa en maksa mitään jos korko on alhainen
Ikkunaremonttivelalalla en vielä ole tehnyt mitään ennen (työnsin sen korkorahastoon odottamaan) Usan markkinaromahdusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näette, KK hallitsee tämänkin kuvion
"Harvala on velkaa tässä iässä"
Totta näin sanottuna: Harvala on kulutus/syömävelkaa tässä iässä
Kuten KK sanoo, miten hyödynnän velan -luento. Tuli muutaman kymppitonnin lasku viikko sitten ikkunaremontista. En maksanut, koska korko vain 3%, vuokra siis nousee useamoia satasia kuussa
Nousun saan takaisin, kun vivutan sijoituksilla eli melkeinriskittömällä voitolla
Vanhetessa en maksa mitään jos korko on alhainen
Ikkunaremonttivelalalla en vielä ole tehnyt mitään ennen (työnsin sen korkorahastoon odottamaan) Usan markkinaromahdustaJoo toinen vaihtoehto jättää maksamatta, antaa mennä ulosottoon. Sijoittamaan kun ikää pitkälti yli kahdeksankymmentä ei kovin pitkää sijoitusta. Viikkokin vähän pitkä tässä kunnossa, sellanen pikasijoitus vaikka huomiseen asti pari kymppiä.
- AnonyymiUUSI
Menkäähän nyt mummelit köllöttämään- kyllä se Nukkumatti tulee ja halaa. Öitä.
Ei kai nyt taas köllöttämään?
Makuuhaavojahan siitä saa.
Tuossa myöhäisiltapäivästä ajattelin ottaa pienet ruokatorkut. Miten se nukuttikin niin hyvin, että heräsin vasta viiden tunnin nukkumisen jälkeen siihen, kun puhelin kilahti. Kissakaan ei raaskinut herättää antamaan ruokaa ...
Nyt tässä jaksaisi taas rupatella.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173633Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.363167Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1362713En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152223Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142112Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2092088- 362005
- 1201860
- 351854
- 291851