Jos ihmettelee, miksi vanhemmat chatissa on nuorisoa. Niin aika erikoista, että eräs henkilö alkaa siellä nälvimään, vanhimpia täti-ihmisiä chatin pahimmiksi ikärasisteiksi. Joo todellakin! Samaan aikaan kun nimittelee muita täti-ihmisiksi ja yleensäkin usein nimittelee mummoiksi, ämpäreiksi jne. Eikö tämä juuri ole sitä ikärasimia? Sieltä pahimmasta päästä vielä!
Onko tässä kyseessä täysin vinksahtanut tyyppi, joka nälvii usein juuri niistä omista virheistään muita? Kuinka voi olla noin sokea itselleen? Ettei näe itse tekevänsä sellaista, mistä muille huomauttelee.
Siitä ikärasismista chatissa
11
211
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä jokaisella on huonot päivämme, toisilla niitä vain vähemmän.
Oon ollu itsekin usein huonolla tuulella, kuten kaikki meistä;)
Kukaan ei voi aina neutraalin ystävällinen, joka hetkinen päivänsäteenä eikä myöskään ärsyttävän mörrimöykkynä.
Oon sattuneesta syystä joutunut miettimään ja ihmettelemään: miksi me ihmiset syydämme vahingollisia ja pistäviä ajatuksiamme toistuvasti ajattelemattoman ilkeille ihmisille. Toivommeko, että he jotenkin muuttuisivat ja opettelisivat hyvän käytöksen kultaisen sääntökirjan & toteuttaisivat saamiaan oppeja;) Jättäisivät kerrankin sanomatta sen, minkä muut vakituisesti huoneessa olleet muutenkin jo tietävät tulevaksi ja tunnistavat selkeän kaavan. Miksi toistaa samaa sontaa, kun se ei kuitenkaan kirjoittavan näppäimistöltä lähtöisin muutu koskaan? Ei koskaan.
Miksi me ihmiset sanomme mieluummin ilkeyksiä toisistamme? Miksi kehumme toisiamme vain leiriytyäksemme ja saadaksemme mielihyvää sekä taustatukea erimielisyyksiin, kuuntelevaa olkapäätä ja auttavaa aseveljee, joka rynnii hyväntahtoisuudessaan läpi sanasotien?
Ei oo helppoo olla kiusattuna sätissä, ,,,,mutt miettikääpä: Onko helppoa olla kiusaajana sätissä? Niiden valheiden, mustanpuhuvien mielikuvien, arvailujen tai luulottelujen kanssa. Epäillä jatkuvasti että joku puukottaa selkään, tai että joku tulee vain haukkuakseen ja leimatakseen, kertomaan: ettet kuulu "tänne, tähän chat-huoneeseen" - et ole sopiva (jostain syystä). Ei oo helppoa kiusaajallakaan! Eihän?
joten... mä luulen, että kun antaa sen stupid-kiusaaja-loukkaajan vaan jatkaa niitä nälvimisiään, kohdistelujaan ja osoittelujaan, se on hänelle parasta luxuspalkkaa kaikesta siitä mitä ikinä hän siinä ruudullaan touhuilee. Mä luulen myös, että ne nälvimissanat eivät tee merkittävää vaikutusta (osumaa) keneenkään, mutt on olemassa myös heitä, jotka hiljaisena tyytyvät saamaansa nälvimiseen; eivät edes tänne keskustelupalstalle ajatuksiaan uskalla tuoda julki. Mieluummin ovat täysin hiljaa, kaikesta sellaisesta missä ilkeys haisee mädälle.
Hyvin hoidettu Chat-com.posti ei tuoksahtele, ei vaikka jäteluukun avais miljoonasti.
Tähän loppuun vielä tahtoisin lisätä Eino Leinon Hymyilevästä Apollosta pikkupätkän :
Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen, vaikk' ei se aina esille loista.
💕🕳💕 - Anonyymi
Jotenkin kuulostaa tutulta paasaukselta!!!!!!
- Anonyymi
Sellaista se on, kun ei mene perille yhtään mikään! Tuttu paasaus mutt kuuroille korville pauhaa, ohimenee ja lujaa! Mikään ei oo niin turhaa kuin kanalle lentämisen opettaminen, pysyköön maassa maansa tavalla! * pasuunat soikoon * 🤣😂🤣
- Anonyymi
Minusta on mukavaa että vanhimmat sätissä käy nuorempaakin porukkaa. Siellä on kyllä tilaa kaikkien olla eli ei sen takia ei tarvitse syrjiä ketään ihmisryhmää.
Tervetuloa siis vaan nuoremmatkin, rohkeasti vaan juttelemaan!- Anonyymi
Toki sinne on tervetulleita kaikenikäiset. Mutta jos joku sitä hämmästelee. Ei sellaisia tarvitse alkaa nälvimään ketään ikärasistiksi sellaisen, joka on siellä itse yksi pahin ikärasisti ja
on siellä aina mollimassa ikäihmisiä. Väärällä vuosimallillakin hän chattaa vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Ihan kuin tuossa joku puolustelisi itseään. Siihen tapaan, että ei kertakaikkiaan mahda sille mitään, että hänen on pakko nälviä ja ilkeillä chatissa. Ei haluaisi olla paha ja ilkeä, mutta ei vaan mahda sille mitään, että on sellainen. Aika erikoista tälläinen.
Eikö tosiaankaan ole mitään muita kanavia, missä tälläinen tyyppi voisi oireilla näin?- Anonyymi
No (takeyour time) ... mietipä ihan rauhassa Chat-ihmistä, joka kokee omaksi henkilökohtaiseksi asiakseen kertoa muille vertaisilleen vuodesta toiseen omia mielipiteitään, olettamuksiaan ja totuuksiaan toisista sättäreistä. Täyttää niillä ruutua, ilmaista joka chat-käynnillään, mitä mieltä on muista chattareista (etenkin niistä hänelle epämiellyttävistä), pitää pientä (sisä)piiriään esillä, olla oikeassa joka asiaan, uhriutua, puuttua kirjoitusvirheisiin, yleensäkin olla kaikessa mukana!
Eikö hän ole sellainen ylen asiantuntija jonka älämölöö kannattaakin ohitella? tai ruksaista pois ruudulta??
- Anonyymi
"kertoa muille vertaisilleen vuodesta toiseen omia mielipiteitään, olettamuksiaan ja totuuksiaan toisista sättäreistä. Täyttää niillä ruutua, ilmaista joka chat-käynnillään, mitä mieltä on muista chattareista (etenkin niistä hänelle epämiellyttävistä)"
Lisäisin tähän vielä. Haluaa kovasti lapsellista huomiota ruksimisilleen..."ruks ja naks" tiedoituksin.
Tätähän eräs tekee jatkuvasti ja kaikki varmaan tietävät kuka. - Anonyymi
ja tämäkö tekee chatista huonon? pitäiskö käydäkin siel enemmän että näkis mikä tavan miehen saa romahtamaan.
miten muuten sun puuhastelut keittiössä tai sun käynnit vessassa? millaisia ongelmia kohtaat siel?- AnonyymiUUSI
Ei chat ole huono, jos jäsenet on out-of-order.
Sun keittiöhygienia ja wc - puuhien suolisolmut saa olla ihan omassa luokassaan,
niille voit keksii vaikka oman ratkaisumallin, tai vaikka tulla niksnaks-ruks-neuvontaan.
- Anonyymi
Tarvitaan kahdet kalsarit talven yllättäessä. Ehkä nastakumit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1221580
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016