Laitoin tämän syksyn ensimmäiset kynttilät parvekkeelle lyhtyihin. Kynttilän (vaikka ledinkin) tuo lämmintä tunnelmaa.
Miltä syksy tuntuu? Pimenevät illat ja syksyinen ruskistuva luonto?
Kynttilät lyhdyissä tuovat valoa pimenevään iltaan
17
237
Vastaukset
- Anonyymi
Valoa on niin monen erilaista. Valossa on jotain hyvin erikoista, se ei jää pelkäksi silmin havaittavaksi ilmiöksi, valo vaikuttaa myös sisimpään.
https://youtu.be/14OBDcDAalo- Anonyymi
VOISIN KERTOA
meidän kerrostalossa on jo kaksi parveketta ja toisessa palossa kotikin palanut parvekkeella olevan palavan kynttilän aiheuttamana.
Molemmat talven pakkasella.
Toisesta seurasi yli 2 vuoden riitely kuka maksaa, ja lähinaapuri joutui majoittumaan muualle. En tiedä kuka sen maksoi .
- Anonyymi
Hyvää pimeää syksyä ei pitäisi pilata liialla valosaasteella.
- Anonyymi
Sisäisen valon voi aistia jokainen joka kohtaa sellaisen. On myös niitä tapauksia joista sisäinen valo ei loista, pelkästään pimeyttä säteilevät.
Mulle sattui sellanen tapaus josta olen kuullutkin, nimittäin viime viikolla taas sytytin pienen kynttilän sytkärillä joka vähän vaikea sytytettävä, sytkärikin vähän kuumeni. Hetken kuluttua sytkäri räjähti pöydällä yli puolen metrin liekkeihin, talouspaperi rulla sai tulta alleen, sain pyyhkästyä liekehtivän sytkärin lattialle jossa se jatkoi palamista polttaen keittiö kaapin ovea. Hätä keinot keksii sai heitettyä vähän vettä liekkeihin, piti heittää lisää vettä ennen kuin se sammui.
Tulitikut on turvallisempia, ettei tule vipinää.- Anonyymi
Minulla taas kerran oli tuikkuja Iittalan Kivi-tuikkukupissa ja olin itse toisessa huoneessa. Kun palasin tuikkuhuoneeseen, oli yksi tuikkukuppi haljennut ja pelkkä tuikku oli kallellaan palamassa hyllyn päällä. Olisi voinut käydä hassusti myös, jos olisi ollut jotain syttyvää lähellä.
Sen jälkeen poltan vain led-kynttilöitä, niitä saa todella aidon näköisellä tulella ja ajastimella. On muuten halvempiakin. - Anonyymi
Kyllä vanha kansa oli muinoin jo oikeassa sanoessaan että tuli on hyvä renki mutta huono isäntä...
https://youtu.be/qib8ND4KrPc No hyi!
Minä en enää polta lainkaan oikeita kynttilöitä sisällä enkä parvekkeella. Vain haudalla lyhdyssä öljykynttilää jos ei lediä.Siili25 kirjoitti:
No hyi!
Minä en enää polta lainkaan oikeita kynttilöitä sisällä enkä parvekkeella. Vain haudalla lyhdyssä öljykynttilää jos ei lediä.Aivan samoin. Toki on muutama kynttilä ja on kerrostalossa takka jossa voisi polttaa.
poltan vain äärimmäisessä hädässä jos sähkökatkos.ju-h kirjoitti:
Aivan samoin. Toki on muutama kynttilä ja on kerrostalossa takka jossa voisi polttaa.
poltan vain äärimmäisessä hädässä jos sähkökatkos.Aiemmin poltin eläviä kynttilöitä jää- tai lumilyhdyissä. Niihin ihan omiaan.
- Anonyymi
Jo kuunvaihteessa perinteisesti ledivalosarjat terassille ja lyhtyyn, vaikka kirkas numerovalokin valaisee, ovestani kun on kulku terassin kautta ulos. Ei ole kukaan vielä tullut valittamaan että liikaa valoa, kun ei näy kenenkään ikkunaan. Vastapäätä on vain pihatie, nurmikkokaistale ja metsää.
- Anonyymi
Olen syksyihminen. Jotenkin herään eloon helteisen ja uuvuttavan kesän jälkeen; tykkään toki kesästäkin ja nautiskelen siitä pitkään ja hartaasti kesämökillä, mutta syksy on <3
Poltan mökillä lyhtyjä pimenevinä iltoina ja oikeita kynttilöitä sitten kaupungissa kodissani. Kylläkyllä, monet eivät voi sietää oikeiden kynttilöiden hajua tai mitä liene, ihan sama, minusta ei ole ihanampaa kuin pimeänä syksyaamuna herään ja sytytän kynttilät, keitän kahvit, teen voileivät ja istahdan rauhalliselle aamupalahetkelle.
Iltaisin taas syömme puolisoni kanssa usein ihan huvin vuoksi kynttilän valossa; antaa ihan tarpeeksi valoa kun niitä on useampia, ja on kivaa.- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Elävässä kynttiläliekissä on hohtonsa kuten tulen liekissä yleensäkin.
Tulen liekkiin mä luotin kerran...
Tulenliekkinä: https://youtu.be/-3YcPIK0k1o Anonyymi kirjoitti:
Tulen liekkiin mä luotin kerran...
Tulenliekkinä: https://youtu.be/-3YcPIK0k1oJaa. No miten kävi? Kannattiko? :).
- Anonyymi
Minä polttelen kynttilöitä ympäri vuoden. Edesmenneille sytytän muistoksi kynttilän pöydälle jos olen kotona nimipäivänään. Usein iltaisin laitan kynttilään tulen kun telkkaria katson ja muut valot pimeiksi. En tykkää kirkkaista valoista kun tarkkaa käsityötä tehdessä ja ommellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392497
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait31518Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841323
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124843- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596