Juu, ekaa kertaa elämässäni sheivasin häpykarvat pois ja nyt sitten kärsitään. Sellasia finnin näkösiä näppylöitä on varmaan ainakin kymmenen ja ne vaan pahenee. Tosin Septidin-desinfiointiaine auttoi vähän, mutta ei parantanu. Luin netistä, että antibioottikuuri auttaa tähän ja mulla onkin kotona Apocyclin-nimistä antibioottia, jota sain finneihin. Mulla on lääkärin lupa syödä sitä aina välillä parin viikon ajan, jos finnejä tulee lisää, joten voisko toi sama antibiootti auttaa tähän?
En haluais mennä tän asian kanssa lääkäriin...
Auttakaa, jos vaan joku tietää tästä jotain!!! :)
karvatupentulehdus?
7
16150
Vastaukset
- kuka estää
kokeilemasta sitä kuuria,eiköhän ne "pure" tohonkin vaivaan.Sit voit laittaa hydrokortison voidetta ohjeen mukaan.Inhottava vaiva,mut kantsii miettiä onko viisasta ajaa niin "puhtaaksi"et saa kärsiä kipua,koska se ärtynyt iho voi todella olla kipeä!
- molla
mäkin oon ajellut joskus karvani kokonaan ja ihan samanlaisia punasia näppyjä ilmestyi alapäähän...lähtevät itsestään pois kun karvat rupee kasvaa takasin..en sit tiedä miten estää ettei niitä näppyjä tule!!kesä on ainakin yksi syy miksi niitä tulee paljon kun se iho hikoilee pöksyissä!
- Seppojuhanitahvanainen
Eksyin tänne naisten osastolle ja päätin kertoa että omallekin muijalle tuli pimppaan tuommoisia näppyjä kun ajeli karvojansa. Kun ottaa karvat vahalla pois, niin näppyjä ei tule ainakaan niin paljon. Parhain ja yksinkertainen tapa(mitä muija nykyään käyttää) on se ettei aja posliiniksi vaan jättää aivan pienen siilin..joskus vähän pidemmänkin siilin. Silloin ei tule näppyjä ja on söpön näköinen pimppi. Minusta paremman näköinenkin kuin kokonaan kynitty, josta tulee mieleen lähinnä kynitty kana.
Tämän leikkuun suoritan omalle muijalleni usein itse, joka on muodostunut meillä esileikiksi. - Kristiina
Kai tiedät, että ne karvat osaltaan suojaa bakteeritulehduksilta, eivät ole mikään turha koristus.
- Harvoin ajavalle
Näin juuri käy kun ajaa karvat vain silloin tällöin. Osaksi johtuu siitä että sheiveri rikkoo ihon ja sinne pääsee bakteereja mutta osaksi johtuu myös siitä että joskus karvat kasvaessaan eivät pääsekään ihon läpi heti vaan kasvavat hetken aikaa "sisäänpäin" ja sitten tulehtuu.
Kun ajat usein, eli heti kun sänkeä näkyy/ tuntuu niin ihosi tottuu ajeluun. Ihan samoin käy miehillä jotka ajavat partansa oikealla höylällä eivätkä sähkökoneella. Ekalla kerralla iho menee rikki ja punoittaa.... toistojen kautta ihotasoittuu eikä enää ärsyynny ja mene rikki samalla tavalla.
Aluksi on siis ikävä ja kipeäkin vaiva, mutta ei kannata liikaa aineitakaan sinne törkkiä. Useasti tehty vesipesukin rauhoittaa... aloevera geeli on myös hyvä - viilentää ja rauhoittaa.Itsellä oli sama ongelma näitten lady-mallien kanssa. Kerran kokeilin miehen vanhaa partahöylää (Mach3) ja sen jälkeen lensivät kaikki lady-höylät roskiin. Ainoa minkä jätin, oli epilaattori sääriä varten.
- lila
En usko että karvatupentulehdukseen tarvii käyttää antibiootteja. Itselläni niitä on ollut monesti, ei vain karvojen ajelun jälkeen. Minulla niitä tulee vaikka olisi karvojakin. Joskus kävin lääkärissä kun tuli sellainen finnin näköinen, epämukavan oloinen näppy. Lääkäri totesi että kyseessä on karvatupentulehdus ja jos se ei itsestään häviä jonkin ajan kuluttua(viikoja-kuukausia) niin käydä uudestaa näyttämässä. Uskoin lääkäriä ja niin on hävinnyt näpyt, myös myöhemminkin. Itse olen huomannut että niitä tulee jos rakastelun jälkeen en ole käynyt pesulla, aina yleensä käyn mutta joskus pikku "pienissään" on unohtunut. NÄpyt ei ole vakavia, joskus ne voi myös olla hikinäppyja tai muuten vaan tulla.Kuulemma ovat yleisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3762386IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk631849- 1541423
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131247Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021201Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48925- 90874
- 71842
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43815- 28813