Veeda-kirjan eksytys

Krsna itse

Kun Srimad Bhagavatamia kirjoitettiin noin 5000-
vuotta sitten Krsnan poismenon jälkeen,joku antoi
sinne väärän tiedon Krsnan eri elämän vanhemmista
tahallaan,siis tarkoituksena eksytys.Muuten Veeda-
kirjojen tieto on luotettavaa.Seuraavassa tuo ek-
sytys.
Kasyapa ja Aditi eivät olleet aikaisemmassa elämässään Sutapa ja Prsni eikä myöhäisemmässä elämässään Vasudeva ja Devak, vaikka Veeda-kirjoissa niin mainitaankin.Veeda-kirjoissa mainitaan myös Kasyapan ja Aditin olleen Raman (Ramachandra) vanhemmat Dasaratha ja Kaysalya mikä ei ole totta.Kasyapa ei myöskään elänyt 1400-luvulla jKr Sri Jagannatha Misrana,Srimati Saci-devin puolisona kuten Veeda-kirjoissa sanotaan.

19

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madhava

      Vai sillä viisiin?

      Varmaankin osaat sitten myös kertoa miksi näin ei ole, ja mistä lähteistä olet moisen tiedon löytänyt.

      Niin, ja motiivi tähän eksytykseen oli siis... ?

      • Itse Krsna

        Ensinnäkin se todennäköisyys että joku syntyisi
        samojen vanhempien lapsena neljä kertaa peräkkäin,
        on mahdotonta ellei joku sitten ole määräämässä
        noita syntymiä.Ihmiskunnan historiassa ei ole
        toista kertomusta että joku olisi syntynyt edes
        toisen kerran samojen vanhempien lapsena,ainakaan
        minun tietääkseni,ei edes Hindulaisuudessa.Eli minun käsitykseni mukaan noita jälleen syntymisiä (kenet saa vanhemmikseen)ei ole määrätty kenen-kään toimesta,silloinhan meidät olisi jaettu kas-
        teihin jo ennen syntymäämme.


      • Madhava
        Itse Krsna kirjoitti:

        Ensinnäkin se todennäköisyys että joku syntyisi
        samojen vanhempien lapsena neljä kertaa peräkkäin,
        on mahdotonta ellei joku sitten ole määräämässä
        noita syntymiä.Ihmiskunnan historiassa ei ole
        toista kertomusta että joku olisi syntynyt edes
        toisen kerran samojen vanhempien lapsena,ainakaan
        minun tietääkseni,ei edes Hindulaisuudessa.Eli minun käsitykseni mukaan noita jälleen syntymisiä (kenet saa vanhemmikseen)ei ole määrätty kenen-kään toimesta,silloinhan meidät olisi jaettu kas-
        teihin jo ennen syntymäämme.

        Jos tätä nyt Veedojen pohjalta haluat tutkia, niin otetaan vaikka ensteksi Bhagavad-gita (4.9), jossa Krishna tokaisee, janma-karma ca me divyam - "Syntymäni ja toimeni ovat jumalaisia." Siinä yhteydessä (4.6 - sambhavAmy Atma-mAyayA) mainitaan myös, kuinka Korkein ei inkarnoidu luonnonlakien mukaan, vaan oman mahtinsa välityksellä. Tämä Korkeinhan on kaikkien näiden lakien alkusyy ja ylläpitävä periaate, niiden sitomattomissa.

        Jos tälle jotkut sielut ovat rakkaita, niin toki hän voi syntyä useita kertoja samoille vanhemmille. Jos sama henkilö huokauksensa mukana ilmentää lukemattomia maailmankaikkeuksia edes siihen sen suurempaa huomiota kiinnittämättä, niin varmasti tuollainen pieni järjestelykin onnistuu.

        Miksei monista muista ole vastaavia kertomuksia? Kenties siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole kuin yksi Korkein?


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        Jos tätä nyt Veedojen pohjalta haluat tutkia, niin otetaan vaikka ensteksi Bhagavad-gita (4.9), jossa Krishna tokaisee, janma-karma ca me divyam - "Syntymäni ja toimeni ovat jumalaisia." Siinä yhteydessä (4.6 - sambhavAmy Atma-mAyayA) mainitaan myös, kuinka Korkein ei inkarnoidu luonnonlakien mukaan, vaan oman mahtinsa välityksellä. Tämä Korkeinhan on kaikkien näiden lakien alkusyy ja ylläpitävä periaate, niiden sitomattomissa.

        Jos tälle jotkut sielut ovat rakkaita, niin toki hän voi syntyä useita kertoja samoille vanhemmille. Jos sama henkilö huokauksensa mukana ilmentää lukemattomia maailmankaikkeuksia edes siihen sen suurempaa huomiota kiinnittämättä, niin varmasti tuollainen pieni järjestelykin onnistuu.

        Miksei monista muista ole vastaavia kertomuksia? Kenties siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole kuin yksi Korkein?

        Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän in-
        karnoitui villisikana,Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana.Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasya-pan ja Aditin poikana Vamanana.Sutapa syntyi Krs-nan aikaan Narada Munina.Sutapa oli taas Brahma-
        nin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa.


      • Krsna itse
        Krsna itse kirjoitti:

        Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän in-
        karnoitui villisikana,Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana.Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasya-pan ja Aditin poikana Vamanana.Sutapa syntyi Krs-nan aikaan Narada Munina.Sutapa oli taas Brahma-
        nin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa.

        Krsna kylläkin eli aikaisemmin Kasyapan ja Aditin poikana Upendrana eikä Vamanana.Kasyapan ja Adi-tin poika Vamana oli Vishnu ja eri persoona kuin Upendra ja eli kääpiönä.Vamananhan sanotaan Veeda-
        kirjallisuudessa olevan Krsnan inkarnaatio mikä ei pidä paikkansa muutoinhan Veeda-kirjan tiedot
        menevät ristiin.


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän in-
        karnoitui villisikana,Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana.Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasya-pan ja Aditin poikana Vamanana.Sutapa syntyi Krs-nan aikaan Narada Munina.Sutapa oli taas Brahma-
        nin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa.

        ### Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän inkarnoitui villisikana, Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana. ###

        Autatko minua ylläolevan kanssa ja kerrot, kuinka Varaha (villisika) ja Prishnigarbha liittyvät tässä yhteydessä toisiinsa?



        ### Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamanana. Sutapa syntyi Krsnan aikaan Narada Munina. Sutapa oli taas Brahmanin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa. ###

        Kerrotko lähteen, jonka perusteella Sutapa on Krishnan aikaan Narada Muni? Selvennätkö myös, miten Sutapan Brahman poikana oleminen liittyy tähän?

        Näistä huolimatta en ymmärrä, miksei Sutapa voisi syntyä uudelleen Kasyapana? Ainakaan mikään yllä esittämäsi ei ole ajatusta vastaan.


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Krsna kylläkin eli aikaisemmin Kasyapan ja Aditin poikana Upendrana eikä Vamanana.Kasyapan ja Adi-tin poika Vamana oli Vishnu ja eri persoona kuin Upendra ja eli kääpiönä.Vamananhan sanotaan Veeda-
        kirjallisuudessa olevan Krsnan inkarnaatio mikä ei pidä paikkansa muutoinhan Veeda-kirjan tiedot
        menevät ristiin.

        ### Krsna kylläkin eli aikaisemmin Kasyapan ja Aditin poikana Upendrana eikä Vamanana. Kasyapan ja Aditin poika Vamana oli Vishnu ja eri persoona kuin Upendra ja eli kääpiönä. Vamananhan sanotaan Veeda-kirjallisuudessa olevan Krsnan inkarnaatio mikä ei pidä paikkansa muutoinhan Veeda-kirjan tiedot menevät ristiin. ###

        Upendra on eräs Vamanan nimistä. Jos luet Bhagavatan kertomuksen Vamanasta (8.23), huomaat että häneen viitataan useasti Upendrana. Upendra tarkoittaa Indran nuorempaa veljeä. (Indra oli myös Kashyapan ja Aditin jälkeläinen.) Kashyapan ja Aditin jälkeläisten joukosta ei löydy erikseen Vamanaa ja Upendraa.

        Vamana itse asiassa ilmestyi kolmasti; viimeinen tämän ilmentymistä oli nimenomaan Upendra, Kashyapan ja Aditin poika.

        Vamanasta käytetään myös nimeä Trivikrama.


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        ### Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän inkarnoitui villisikana, Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana. ###

        Autatko minua ylläolevan kanssa ja kerrot, kuinka Varaha (villisika) ja Prishnigarbha liittyvät tässä yhteydessä toisiinsa?



        ### Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamanana. Sutapa syntyi Krsnan aikaan Narada Munina. Sutapa oli taas Brahmanin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa. ###

        Kerrotko lähteen, jonka perusteella Sutapa on Krishnan aikaan Narada Muni? Selvennätkö myös, miten Sutapan Brahman poikana oleminen liittyy tähän?

        Näistä huolimatta en ymmärrä, miksei Sutapa voisi syntyä uudelleen Kasyapana? Ainakaan mikään yllä esittämäsi ei ole ajatusta vastaan.

        #Autatko minua ylläolevan kanssa ja kerrot, kuinka Varaha (villisika) ja Prishnigarbha liittyvät tässä yhteydessä toisiinsa?"
        Ehkä tarkoitukseni oli tuossa kohtaa vain selven-
        tää että Varahan (villisikainkarnaatio) olemassa-
        oloontulo tapahtui ilman vanhempia.Prsnigarbhahan
        syntyi taas vanhemmista.Kuitenkin kyseessä oli sama persoona joka syntyi myöhemmin Krsnana.Nämä
        asiat voivat olla monelle vaikeita ymmärtää.
        Lisäksi eri koulukunnat (veeda-tietoisuuden,Hindu-
        laisuuden?) opettavat näitä asioita eri tavalla.
        "Kerrotko lähteen, jonka perusteella Sutapa on Krishnan aikaan Narada Muni? Selvennätkö myös, miten Sutapan Brahman poikana oleminen liittyy tähän?"
        Lähde näille tiedoilleni löytyy kotisivulta jonka
        lähetän jos saan sähköpostiosoitteen.En haluaisi
        mainita sitä ainakaan vielä näillä sivuilla,ehkä
        myöhemmin.
        Alunperinhän halusin vain osoittaa että Kasyapa ja
        Aditi eivät eläneet aikaisemmin eikä myöhemmin U-
        pendran eli Krsnan vanhempina.
        Tuo tieto että Kasyapa ja Aditi olisivat aikaisem-massa elämässään Sutapa ja Prsni ja myöhemmässä e-
        lämässään ne kolme muuta jotka olen maininnut,tuli
        Veeda-kirjoihin vasta Krsnan kuoleman jälkeen
        noin 5000-vuotta sitten.Krsna ei noita tietoja ole
        lausunut.


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        #Autatko minua ylläolevan kanssa ja kerrot, kuinka Varaha (villisika) ja Prishnigarbha liittyvät tässä yhteydessä toisiinsa?"
        Ehkä tarkoitukseni oli tuossa kohtaa vain selven-
        tää että Varahan (villisikainkarnaatio) olemassa-
        oloontulo tapahtui ilman vanhempia.Prsnigarbhahan
        syntyi taas vanhemmista.Kuitenkin kyseessä oli sama persoona joka syntyi myöhemmin Krsnana.Nämä
        asiat voivat olla monelle vaikeita ymmärtää.
        Lisäksi eri koulukunnat (veeda-tietoisuuden,Hindu-
        laisuuden?) opettavat näitä asioita eri tavalla.
        "Kerrotko lähteen, jonka perusteella Sutapa on Krishnan aikaan Narada Muni? Selvennätkö myös, miten Sutapan Brahman poikana oleminen liittyy tähän?"
        Lähde näille tiedoilleni löytyy kotisivulta jonka
        lähetän jos saan sähköpostiosoitteen.En haluaisi
        mainita sitä ainakaan vielä näillä sivuilla,ehkä
        myöhemmin.
        Alunperinhän halusin vain osoittaa että Kasyapa ja
        Aditi eivät eläneet aikaisemmin eikä myöhemmin U-
        pendran eli Krsnan vanhempina.
        Tuo tieto että Kasyapa ja Aditi olisivat aikaisem-massa elämässään Sutapa ja Prsni ja myöhemmässä e-
        lämässään ne kolme muuta jotka olen maininnut,tuli
        Veeda-kirjoihin vasta Krsnan kuoleman jälkeen
        noin 5000-vuotta sitten.Krsna ei noita tietoja ole
        lausunut.

        ### Ehkä tarkoitukseni oli tuossa kohtaa vain selventää että Varahan (villisikainkarnaatio) olemassa-oloontulo tapahtui ilman vanhempia. Prsnigarbhahan syntyi taas vanhemmista.Kuitenkin kyseessä oli sama persoona joka syntyi myöhemmin Krsnana. Nämä asiat voivat olla monelle vaikeita ymmärtää. ###

        Onhan näitä Korkeimman avataroja moneen lähtöön. Toisinaan tämä ilmestyy ihmisen muodossa, toisinaan muussa hahmossa, ja toisinaan vanhemmille, toisinaan ilman. Ei tuossa nähdäkseni ristiriitaa ole.


        ### Lisäksi eri koulukunnat (veeda-tietoisuuden, Hindulaisuuden?) opettavat näitä asioita eri tavalla. ###

        Teologian nyansseissa on toki eroja, mutta esimerkiksi tämä nimenomainen käsitys mahtunee ihan valtavirtahindulaisuuden maailmaan - ensimmäistä kertaa kuulen jonkun tuovan tällaisia asioita esille.


        ### Lähde näille tiedoilleni löytyy kotisivulta jonka lähetän jos saan sähköpostiosoitteen.En haluaisi mainita sitä ainakaan vielä näillä sivuilla,ehkä myöhemmin. ###

        OK, laita osoitteeseen madhava[at]suomi24.fi.


        ### Alunperinhän halusin vain osoittaa että Kasyapa ja Aditi eivät eläneet aikaisemmin eikä myöhemmin Upendran eli Krsnan vanhempina. ###

        Niin, ymmärsin sen kyllä, mutta vielä ei käynyt selväksi se, miksi nämä eivät olisivat voineet olla Sutapa ja Prishni, sekä myöhemmin Krishnan itsensä vanhemmat.


        ### Tuo tieto että Kasyapa ja Aditi olisivat aikaisemmassa elämässään Sutapa ja Prsni ja myöhemmässä elämässään ne kolme muuta jotka olen maininnut, tuli Veeda-kirjoihin vasta Krsnan kuoleman jälkeen noin 5000-vuotta sitten. Krsna ei noita tietoja ole lausunut. ###

        No mutta, eihän Krishna ole suoraan puhunut suurinta osaa Veeda-kirjallisuudestakaan. Sieltä täältä löydät kertomuksia Krishnasta, joiden yhteydessä esitetään tämän puhumaa dialogia, mutta pääasiassa Purana-kirjallisuus ei ole tämän itsensä puhumaa. Neljä Veedaa ja Upanishadit eivät käsittele Krishnaa käytännössä lainkaan, eivätkä myöskään ole tämän puhumia.

        Nyt on hieman epäselvää minulle, mihin täsmälleen viittaat tällä Krishnaa edeltävällä Veeda-kirjallisuudella. Kerrotaanhan, että silloin oli vain yksi Veeda, josta Vyasa myöhemmin (Krishnan poistuttua) jakoi neljä Veedaa, Upanishadit, Puranat ja muita teoksia. Saatavillamme ei ole "Krishnaa edeltäviä" Veeda-kirjoja sitten tuhansien vuosien, joten varsin vaikea on tehdä vertailua tuon alkuperäisen Veedan ja nykyisin saatavilla olevan kirjallisuuden välillä.


      • Vaisnava
        Itse Krsna kirjoitti:

        Ensinnäkin se todennäköisyys että joku syntyisi
        samojen vanhempien lapsena neljä kertaa peräkkäin,
        on mahdotonta ellei joku sitten ole määräämässä
        noita syntymiä.Ihmiskunnan historiassa ei ole
        toista kertomusta että joku olisi syntynyt edes
        toisen kerran samojen vanhempien lapsena,ainakaan
        minun tietääkseni,ei edes Hindulaisuudessa.Eli minun käsitykseni mukaan noita jälleen syntymisiä (kenet saa vanhemmikseen)ei ole määrätty kenen-kään toimesta,silloinhan meidät olisi jaettu kas-
        teihin jo ennen syntymäämme.

        Sielu ottaa seuraavassa elämässään hahmon, joka pyöri mielessä kuoleman hetkellä, sanoo Gita. Tätä voisi ajatella niin, että jos sinulla pyörii aina kuolemasi hetkellä sama rakas henkilö päässä, päädyt aina takaisin hänen luokseen, missä hän sitten onkin. "Guru vetää seuraajansa Krishnan luo" -ajattelu pohjaa tähän.


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        ### Ehkä tarkoitukseni oli tuossa kohtaa vain selventää että Varahan (villisikainkarnaatio) olemassa-oloontulo tapahtui ilman vanhempia. Prsnigarbhahan syntyi taas vanhemmista.Kuitenkin kyseessä oli sama persoona joka syntyi myöhemmin Krsnana. Nämä asiat voivat olla monelle vaikeita ymmärtää. ###

        Onhan näitä Korkeimman avataroja moneen lähtöön. Toisinaan tämä ilmestyy ihmisen muodossa, toisinaan muussa hahmossa, ja toisinaan vanhemmille, toisinaan ilman. Ei tuossa nähdäkseni ristiriitaa ole.


        ### Lisäksi eri koulukunnat (veeda-tietoisuuden, Hindulaisuuden?) opettavat näitä asioita eri tavalla. ###

        Teologian nyansseissa on toki eroja, mutta esimerkiksi tämä nimenomainen käsitys mahtunee ihan valtavirtahindulaisuuden maailmaan - ensimmäistä kertaa kuulen jonkun tuovan tällaisia asioita esille.


        ### Lähde näille tiedoilleni löytyy kotisivulta jonka lähetän jos saan sähköpostiosoitteen.En haluaisi mainita sitä ainakaan vielä näillä sivuilla,ehkä myöhemmin. ###

        OK, laita osoitteeseen madhava[at]suomi24.fi.


        ### Alunperinhän halusin vain osoittaa että Kasyapa ja Aditi eivät eläneet aikaisemmin eikä myöhemmin Upendran eli Krsnan vanhempina. ###

        Niin, ymmärsin sen kyllä, mutta vielä ei käynyt selväksi se, miksi nämä eivät olisivat voineet olla Sutapa ja Prishni, sekä myöhemmin Krishnan itsensä vanhemmat.


        ### Tuo tieto että Kasyapa ja Aditi olisivat aikaisemmassa elämässään Sutapa ja Prsni ja myöhemmässä elämässään ne kolme muuta jotka olen maininnut, tuli Veeda-kirjoihin vasta Krsnan kuoleman jälkeen noin 5000-vuotta sitten. Krsna ei noita tietoja ole lausunut. ###

        No mutta, eihän Krishna ole suoraan puhunut suurinta osaa Veeda-kirjallisuudestakaan. Sieltä täältä löydät kertomuksia Krishnasta, joiden yhteydessä esitetään tämän puhumaa dialogia, mutta pääasiassa Purana-kirjallisuus ei ole tämän itsensä puhumaa. Neljä Veedaa ja Upanishadit eivät käsittele Krishnaa käytännössä lainkaan, eivätkä myöskään ole tämän puhumia.

        Nyt on hieman epäselvää minulle, mihin täsmälleen viittaat tällä Krishnaa edeltävällä Veeda-kirjallisuudella. Kerrotaanhan, että silloin oli vain yksi Veeda, josta Vyasa myöhemmin (Krishnan poistuttua) jakoi neljä Veedaa, Upanishadit, Puranat ja muita teoksia. Saatavillamme ei ole "Krishnaa edeltäviä" Veeda-kirjoja sitten tuhansien vuosien, joten varsin vaikea on tehdä vertailua tuon alkuperäisen Veedan ja nykyisin saatavilla olevan kirjallisuuden välillä.

        Varaha (myöhemmin Krsna)surmasi Jayan ja Vijayan.
        Jaya syntyi myöhemmin Hiranyakasipuna.Vamana, Visnun kääpiöinkarnaatio surmasi,jos oikein olen lukenut,Hiranyakasipun.Visnua sanottiin Jumaluu-den ylimmäksi persoonallisuudeksi.Varaha eli Krsna
        ei surmannut Hiranyakasipua vaan kyseessä oli täy-
        sin toinen persoona.Varaha eli myöhemmin Rama-
        chandrana ja oli tuolloin kääpiö,noin 150 cm.
        Ei Krsna syntynyt kahta kertaa kääpiönä.Veeda-kir-
        jan mukaan oli olemassa siis toinenkin Jumaluuden
        ylin persoonallisuus kuin Krsna mutta tuon tiedon
        ovat ihmiset sotkeneet omilla opetuksillaan.

        Tarkoitin,kun kirjoitin että Krsnan kuoleman jäl-
        keen ilmestyi väärää tietoa Kasyapan ja Aditin e-
        lämistä,Srimad Bhagavatamia.


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Varaha (myöhemmin Krsna)surmasi Jayan ja Vijayan.
        Jaya syntyi myöhemmin Hiranyakasipuna.Vamana, Visnun kääpiöinkarnaatio surmasi,jos oikein olen lukenut,Hiranyakasipun.Visnua sanottiin Jumaluu-den ylimmäksi persoonallisuudeksi.Varaha eli Krsna
        ei surmannut Hiranyakasipua vaan kyseessä oli täy-
        sin toinen persoona.Varaha eli myöhemmin Rama-
        chandrana ja oli tuolloin kääpiö,noin 150 cm.
        Ei Krsna syntynyt kahta kertaa kääpiönä.Veeda-kir-
        jan mukaan oli olemassa siis toinenkin Jumaluuden
        ylin persoonallisuus kuin Krsna mutta tuon tiedon
        ovat ihmiset sotkeneet omilla opetuksillaan.

        Tarkoitin,kun kirjoitin että Krsnan kuoleman jäl-
        keen ilmestyi väärää tietoa Kasyapan ja Aditin e-
        lämistä,Srimad Bhagavatamia.

        ### Varaha (myöhemmin Krsna)surmasi Jayan ja Vijayan. Jaya syntyi myöhemmin Hiranyakasipuna. Vamana, Visnun kääpiöinkarnaatio surmasi, jos oikein olen lukenut, Hiranyakasipun. Visnua sanottiin Jumaluuden ylimmäksi persoonallisuudeksi. ###

        Tässä on nyt aika pahasti faktat levällään.

        Jaya ja Vijaya olivat kaksi Vaikunthan portinvartijaa, jotka syntyivät Hiranyakshana ja Hiranyakashipuna. Varaha surmasi Hiranyakshan, Narasimha surmasi Hiranyakashipun.

        Vamana ei surmannut ketään.


        ### Varaha eli Krsna ei surmannut Hiranyakasipua vaan kyseessä oli täysin toinen persoona. ###

        Eipä näin tehnytkään, kyseessä oli inkarnaatio nimeltä Narasimha.


        ### Varaha eli myöhemmin Ramachandrana ja oli tuolloin kääpiö, noin 150 cm. Ei Krsna syntynyt kahta kertaa kääpiönä. ###

        Tästä varmaan esität myös lähdeteoksen. Aika lailla olen Ramachandrasta lukenut, mutta en vielä tähän päivään mennessä kääpiöksi kuvattuna.


        ### Veeda-kirjan mukaan oli olemassa siis toinenkin Jumaluuden ylin ersoonallisuus kuin Krsna mutta tuon tiedon ovat ihmiset sotkeneet omilla opetuksillaan. ###

        Olethan nyt tietoinen siitä, että kaikki nämä avatarat on kuvattu yhden ja saman henkilön inkarnaatioiksi?

        Avatarojen ilmentymistä selventävää graafia voit tutkailla esimerkiksi osoitteessa http://www.gaudiya.com/image/manifestations.gif


        ### Tarkoitin,kun kirjoitin että Krsnan kuoleman jälkeen ilmestyi väärää tietoa Kasyapan ja Aditin elämistä,Srimad Bhagavatamia. ###

        Kerrotko vielä, mikä on tämä oikean tiedon lähteesi? Se nettisivu jolle linkin minulle lähetit oli kaikesta päätellen omaa tuotantoasi.


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        ### Varaha (myöhemmin Krsna)surmasi Jayan ja Vijayan. Jaya syntyi myöhemmin Hiranyakasipuna. Vamana, Visnun kääpiöinkarnaatio surmasi, jos oikein olen lukenut, Hiranyakasipun. Visnua sanottiin Jumaluuden ylimmäksi persoonallisuudeksi. ###

        Tässä on nyt aika pahasti faktat levällään.

        Jaya ja Vijaya olivat kaksi Vaikunthan portinvartijaa, jotka syntyivät Hiranyakshana ja Hiranyakashipuna. Varaha surmasi Hiranyakshan, Narasimha surmasi Hiranyakashipun.

        Vamana ei surmannut ketään.


        ### Varaha eli Krsna ei surmannut Hiranyakasipua vaan kyseessä oli täysin toinen persoona. ###

        Eipä näin tehnytkään, kyseessä oli inkarnaatio nimeltä Narasimha.


        ### Varaha eli myöhemmin Ramachandrana ja oli tuolloin kääpiö, noin 150 cm. Ei Krsna syntynyt kahta kertaa kääpiönä. ###

        Tästä varmaan esität myös lähdeteoksen. Aika lailla olen Ramachandrasta lukenut, mutta en vielä tähän päivään mennessä kääpiöksi kuvattuna.


        ### Veeda-kirjan mukaan oli olemassa siis toinenkin Jumaluuden ylin ersoonallisuus kuin Krsna mutta tuon tiedon ovat ihmiset sotkeneet omilla opetuksillaan. ###

        Olethan nyt tietoinen siitä, että kaikki nämä avatarat on kuvattu yhden ja saman henkilön inkarnaatioiksi?

        Avatarojen ilmentymistä selventävää graafia voit tutkailla esimerkiksi osoitteessa http://www.gaudiya.com/image/manifestations.gif


        ### Tarkoitin,kun kirjoitin että Krsnan kuoleman jälkeen ilmestyi väärää tietoa Kasyapan ja Aditin elämistä,Srimad Bhagavatamia. ###

        Kerrotko vielä, mikä on tämä oikean tiedon lähteesi? Se nettisivu jolle linkin minulle lähetit oli kaikesta päätellen omaa tuotantoasi.

        Siinä olen kyllä oikeassa että Visnu eli Vamana on
        eri persoona kuin Ramachandra eli Krsna.Visnun eri inkarnaatioita ovat Veeda-kirjallisuuden mu-
        kaan Nrsimha ja Vamana,mutta Nrsimha on Krsnan in-
        karnaatio ja Vamana on Visnun inkarnaatio eli ne eivät ole sama persoona vaikka Veeda-kirjoista
        saisikin sellaisen käsityksen.Tietojeni mukaan Visnu eli Vamana on Narayana eli Garbhodakasaui Visnu ja korkeampi (korkeammalla jumaluudessa) ju-
        maluus kuin Krsna.Ja vielä Garbhodakasaui Visnua
        korkeampi jumaluus (Jumala) on Karadokasaui Visnu
        eli Maha-Visnu eli Maha-Visnu on korkein Jumala.
        Tosin Brahmaniakin kutsutaan joskus Visnuksi mutta
        hän ei ole kukaan noista kolmesta korkeimmasta Visnusta.
        Vielä:Olen luetellut Kasyapan elämiä maan päällä
        kotisivuni ensimmäisellä sivulla ja mainitsen Ka-syapan syntyneen 1400-luvulla jKr Espanjan kunin-gas Ferdinandina jonka vaimo oli Isabella.Jagan-natha Misrahan,jonka väitetään Veeda-kirjallisuu-dessa olleen Krsnan isä Krsnan myöhäisemmässä elämässä,eli 1400-luvulla jKr eli Kasyapa ei voi-
        nut elää kahtena eri persoonana samaan aikaan.Jom-
        pi kumpi tieto on siis väärin.
        Krsnahan paljasti aina kun hän syntyi maan päälle
        aikaisemmat ja myöhäisemmät elämänsä ja niin hän
        tekee nykyäänkin ja myös palauttaa kadonneen tie-
        don sillä Krsna tietää kaiken (lähes).Siis lähde
        näille kaikille tiedoille on Krsna itse.


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Siinä olen kyllä oikeassa että Visnu eli Vamana on
        eri persoona kuin Ramachandra eli Krsna.Visnun eri inkarnaatioita ovat Veeda-kirjallisuuden mu-
        kaan Nrsimha ja Vamana,mutta Nrsimha on Krsnan in-
        karnaatio ja Vamana on Visnun inkarnaatio eli ne eivät ole sama persoona vaikka Veeda-kirjoista
        saisikin sellaisen käsityksen.Tietojeni mukaan Visnu eli Vamana on Narayana eli Garbhodakasaui Visnu ja korkeampi (korkeammalla jumaluudessa) ju-
        maluus kuin Krsna.Ja vielä Garbhodakasaui Visnua
        korkeampi jumaluus (Jumala) on Karadokasaui Visnu
        eli Maha-Visnu eli Maha-Visnu on korkein Jumala.
        Tosin Brahmaniakin kutsutaan joskus Visnuksi mutta
        hän ei ole kukaan noista kolmesta korkeimmasta Visnusta.
        Vielä:Olen luetellut Kasyapan elämiä maan päällä
        kotisivuni ensimmäisellä sivulla ja mainitsen Ka-syapan syntyneen 1400-luvulla jKr Espanjan kunin-gas Ferdinandina jonka vaimo oli Isabella.Jagan-natha Misrahan,jonka väitetään Veeda-kirjallisuu-dessa olleen Krsnan isä Krsnan myöhäisemmässä elämässä,eli 1400-luvulla jKr eli Kasyapa ei voi-
        nut elää kahtena eri persoonana samaan aikaan.Jom-
        pi kumpi tieto on siis väärin.
        Krsnahan paljasti aina kun hän syntyi maan päälle
        aikaisemmat ja myöhäisemmät elämänsä ja niin hän
        tekee nykyäänkin ja myös palauttaa kadonneen tie-
        don sillä Krsna tietää kaiken (lähes).Siis lähde
        näille kaikille tiedoille on Krsna itse.

        Jos haluat näitä teologian nyansseja tutkia tarkempaan, niin ehdottaisin, että esität nuo premissisi viitteiden kanssa.


        ### Siinä olen kyllä oikeassa että Visnu eli Vamana on eri persoona kuin Ramachandra eli Krsna. Visnun eri inkarnaatioita ovat Veeda-kirjallisuuden mukaan Nrsimha ja Vamana, mutta Nrsimha on Krsnan inkarnaatio ja Vamana on Visnun inkarnaatio eli ne eivät ole sama persoona vaikka Veeda-kirjoista saisikin sellaisen käsityksen. Tietojeni mukaan Visnu eli Vamana on Narayana eli Garbhodakasaui Visnu ja korkeampi (korkeammalla jumaluudessa) jumaluus kuin Krsna.Ja vielä Garbhodakasaui Visnua korkeampi jumaluus (Jumala) on Karadokasaui Visnu eli Maha-Visnu eli Maha-Visnu on korkein Jumala. Tosin Brahmaniakin kutsutaan joskus Visnuksi mutta hän ei ole kukaan noista kolmesta korkeimmasta Visnusta. ###

        Kertoisitko, mistä lähteestä olet löytänyt tiedon siitä, että Krishna ja Vishnu näin eroavat toisistaan?

        Jotkut Vaishnava-perinteet näkevät Vaikunthassa asustavan Vishnun, Narayanan, alkuperäisenä Jumaluutena, joka ilmentää eri avatarat, mukaanlukien Krishnan.

        Toiset näkevät Krishnan alkuperäisenä Jumaluutena, joka ilmentää Vishnun eli Narayanan, josta puolestaan ilmentyvät eri avatarat.

        Yhtä mieltä ollaan siitä, että Narayana ilmentää kolme Purusha-avataraa eli Karanodakashayin, Garbhodakasayin ja Ksirodakasayin. Yleisesti näistä viimeistä pidetään tähän maailmaan ilmentyvien avatarojen lähteenä.

        Sanot, "vaikka Veeda-kirjoista saisikin sellaisen käsityksen". Kertoisitko, mikä on tämä tiedon lähde, joka ylittää tällaisissa asioissa Veedat?


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Siinä olen kyllä oikeassa että Visnu eli Vamana on
        eri persoona kuin Ramachandra eli Krsna.Visnun eri inkarnaatioita ovat Veeda-kirjallisuuden mu-
        kaan Nrsimha ja Vamana,mutta Nrsimha on Krsnan in-
        karnaatio ja Vamana on Visnun inkarnaatio eli ne eivät ole sama persoona vaikka Veeda-kirjoista
        saisikin sellaisen käsityksen.Tietojeni mukaan Visnu eli Vamana on Narayana eli Garbhodakasaui Visnu ja korkeampi (korkeammalla jumaluudessa) ju-
        maluus kuin Krsna.Ja vielä Garbhodakasaui Visnua
        korkeampi jumaluus (Jumala) on Karadokasaui Visnu
        eli Maha-Visnu eli Maha-Visnu on korkein Jumala.
        Tosin Brahmaniakin kutsutaan joskus Visnuksi mutta
        hän ei ole kukaan noista kolmesta korkeimmasta Visnusta.
        Vielä:Olen luetellut Kasyapan elämiä maan päällä
        kotisivuni ensimmäisellä sivulla ja mainitsen Ka-syapan syntyneen 1400-luvulla jKr Espanjan kunin-gas Ferdinandina jonka vaimo oli Isabella.Jagan-natha Misrahan,jonka väitetään Veeda-kirjallisuu-dessa olleen Krsnan isä Krsnan myöhäisemmässä elämässä,eli 1400-luvulla jKr eli Kasyapa ei voi-
        nut elää kahtena eri persoonana samaan aikaan.Jom-
        pi kumpi tieto on siis väärin.
        Krsnahan paljasti aina kun hän syntyi maan päälle
        aikaisemmat ja myöhäisemmät elämänsä ja niin hän
        tekee nykyäänkin ja myös palauttaa kadonneen tie-
        don sillä Krsna tietää kaiken (lähes).Siis lähde
        näille kaikille tiedoille on Krsna itse.

        ### Vielä: Olen luetellut Kasyapan elämiä maan päällä kotisivuni ensimmäisellä sivulla ja mainitsen Kasyapan syntyneen 1400-luvulla jKr Espanjan kuningas Ferdinandina jonka vaimo oli Isabella. Jagannatha Misrahan, jonka väitetään Veeda-kirjallisuudessa olleen Krsnan isä Krsnan myöhäisemmässä elämässä, eli 1400-luvulla jKr eli Kasyapa ei voinut elää kahtena eri persoonana samaan aikaan. Jompi kumpi tieto on siis väärin. ###

        Ihan jos näin lonkalta pitää arvata, niin veikkaisin tuota jälkimmäistä tietoa vääräksi.


        ### Krsnahan paljasti aina kun hän syntyi maan päälle aikaisemmat ja myöhäisemmät elämänsä ja niin hän tekee nykyäänkin ja myös palauttaa kadonneen tiedon sillä Krsna tietää kaiken (lähes). Siis lähde näille kaikille tiedoille on Krsna itse. ###

        Ihan tämän omin sanoinhan Bhagavatassa (10.3.32-44) kerrotaankin juuri tämä, jota nyt vääräksi väität.

        Tästä herää kaksi kysymystä:

        1. Miksi oltaisiin Veeda-teoksissa näin väärin kerrottu, mikä mahdollisesti olisi sen syynä ollut?

        2. Vaikka näin olisikin, niin mistä tiedämme, että sinulla todella on suora yhteys Krishnaan ja kanavoit keskuuteemme hänen antamaansa viisautta? Vai oliko tuo nyt sitten Pyhän Hengen eli Gabrielin antamana, joka tapauksessa.


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        ### Vielä: Olen luetellut Kasyapan elämiä maan päällä kotisivuni ensimmäisellä sivulla ja mainitsen Kasyapan syntyneen 1400-luvulla jKr Espanjan kuningas Ferdinandina jonka vaimo oli Isabella. Jagannatha Misrahan, jonka väitetään Veeda-kirjallisuudessa olleen Krsnan isä Krsnan myöhäisemmässä elämässä, eli 1400-luvulla jKr eli Kasyapa ei voinut elää kahtena eri persoonana samaan aikaan. Jompi kumpi tieto on siis väärin. ###

        Ihan jos näin lonkalta pitää arvata, niin veikkaisin tuota jälkimmäistä tietoa vääräksi.


        ### Krsnahan paljasti aina kun hän syntyi maan päälle aikaisemmat ja myöhäisemmät elämänsä ja niin hän tekee nykyäänkin ja myös palauttaa kadonneen tiedon sillä Krsna tietää kaiken (lähes). Siis lähde näille kaikille tiedoille on Krsna itse. ###

        Ihan tämän omin sanoinhan Bhagavatassa (10.3.32-44) kerrotaankin juuri tämä, jota nyt vääräksi väität.

        Tästä herää kaksi kysymystä:

        1. Miksi oltaisiin Veeda-teoksissa näin väärin kerrottu, mikä mahdollisesti olisi sen syynä ollut?

        2. Vaikka näin olisikin, niin mistä tiedämme, että sinulla todella on suora yhteys Krishnaan ja kanavoit keskuuteemme hänen antamaansa viisautta? Vai oliko tuo nyt sitten Pyhän Hengen eli Gabrielin antamana, joka tapauksessa.

        1.Kysyit mistä lähteestä olen nämä tiedot saanut?
        Kasyapa eli Aristanemi sattui syntymään toiseksi
        (nuorempi) minun kahdesta isostaveljestäni joten minulla on kyllä helppo tietää hänen aikaisemmat
        elämänsä (lähes kaikki) maan päällä.Kasyapan ja Aditin toiseksi nuorimmainen poika Satru (taivaan kuningas Indra) sattui syntymään minun vanhimmak-si veljekseni.Myös hänen (kaikki?) elämänsä maan päällä minulla on ollut helppo tietää.Voiko parem-
        pia lähteitä olla?Et tiedäkään kuinka paljon olen kärsinyt noiden kahden voimakkuudesta.Kun luet kotisivuni ensimmäistä sivua huomaat kuinka korkealla Kasyapa on jumaluudessa.Hän on heti Krsnan jälkeen seuraava.Tarkoitukseni on saada ihmiset ajattelemaan ja käyttämään henkien erottamislahjaa.Henkienerottamislahja on yleensä-kin ihmisillä heikko eli he sotkevat eri persoonia
        toisiinsa.
        2.Sutapasta käytetään Veeda-kirjallisuudessa myös
        nimeä Sanat-Kumara.Kumarat (4 kpl) taas olivat
        Brahmanin poikia.Brahman taas syntyi Krsnan aikana
        Arjunana.
        3.Krsna ei ole koskaan sanonut että kolme ylintä
        jumaluutta olisi lähtenyt,tai miten se sanotaan,
        hänestä,eiköhän tuo oppi ole hänen seuraajiltaan.
        Yleisesti hyväksytyt opitkin voivat olla vääriä.
        4.Krsna ei elä eikä ole henkenä missään henkimaa-
        ilmassa vaan hän elää lihaa ja luuta olevassa ruu-
        miissa maan päällä,arvatkaas kuka hän on?


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        1.Kysyit mistä lähteestä olen nämä tiedot saanut?
        Kasyapa eli Aristanemi sattui syntymään toiseksi
        (nuorempi) minun kahdesta isostaveljestäni joten minulla on kyllä helppo tietää hänen aikaisemmat
        elämänsä (lähes kaikki) maan päällä.Kasyapan ja Aditin toiseksi nuorimmainen poika Satru (taivaan kuningas Indra) sattui syntymään minun vanhimmak-si veljekseni.Myös hänen (kaikki?) elämänsä maan päällä minulla on ollut helppo tietää.Voiko parem-
        pia lähteitä olla?Et tiedäkään kuinka paljon olen kärsinyt noiden kahden voimakkuudesta.Kun luet kotisivuni ensimmäistä sivua huomaat kuinka korkealla Kasyapa on jumaluudessa.Hän on heti Krsnan jälkeen seuraava.Tarkoitukseni on saada ihmiset ajattelemaan ja käyttämään henkien erottamislahjaa.Henkienerottamislahja on yleensä-kin ihmisillä heikko eli he sotkevat eri persoonia
        toisiinsa.
        2.Sutapasta käytetään Veeda-kirjallisuudessa myös
        nimeä Sanat-Kumara.Kumarat (4 kpl) taas olivat
        Brahmanin poikia.Brahman taas syntyi Krsnan aikana
        Arjunana.
        3.Krsna ei ole koskaan sanonut että kolme ylintä
        jumaluutta olisi lähtenyt,tai miten se sanotaan,
        hänestä,eiköhän tuo oppi ole hänen seuraajiltaan.
        Yleisesti hyväksytyt opitkin voivat olla vääriä.
        4.Krsna ei elä eikä ole henkenä missään henkimaa-
        ilmassa vaan hän elää lihaa ja luuta olevassa ruu-
        miissa maan päällä,arvatkaas kuka hän on?

        ### 1.Kysyit mistä lähteestä olen nämä tiedot saanut? Kasyapa eli Aristanemi sattui syntymään toiseksi (nuorempi) minun kahdesta isostaveljestäni joten minulla on kyllä helppo tietää hänen aikaisemmat elämänsä (lähes kaikki) maan päällä. Kasyapan ja Aditin toiseksi nuorimmainen poika Satru (taivaan kuningas Indra) sattui syntymään minun vanhimmaksi veljekseni. Myös hänen (kaikki?) elämänsä maan päällä minulla on ollut helppo tietää. Voiko parempia lähteitä olla? ###

        Ahaa, kiitokset selvennyksestä. Kertoisitko vielä, kuka itse olet?

        Kysyisin vielä, että mistä tiedät veljiesi olevan juuri nämä kaksi henkilöä?


        ### 2.Sutapasta käytetään Veeda-kirjallisuudessa myös nimeä Sanat-Kumara.Kumarat (4 kpl) taas olivat Brahmanin poikia.Brahman taas syntyi Krsnan aikana Arjunana. ###

        Annatko näihin kahteen ajatukseen (Sutapa = Sanat-kumara, Brahma = Arjuna) viitteet Veeda-kirjallisuudesta? En ole koskaan moiseen ajatukseen aiemmin törmännyt.


        ### 3.Krsna ei ole koskaan sanonut että kolme ylintä jumaluutta olisi lähtenyt, tai miten se sanotaan, hänestä,eiköhän tuo oppi ole hänen seuraajiltaan. Yleisesti hyväksytyt opitkin voivat olla vääriä. ###

        Lasketaanko Bhagavad-gita mukaan hänen opettamakseen, tai hänen puhumansa Bhagavatan kappaleet? Vai onko niissä kohdin, joissa tuollaista kerrotaan, eksytystä laitettu mukaan?


        ### 4.Krsna ei elä eikä ole henkenä missään henkimaailmassa vaan hän elää lihaa ja luuta olevassa ruumiissa maan päällä, arvatkaas kuka hän on? ###

        No sehän on meidän naapurin Esko tietysti, kukas muukaan. Se on töissä tossa Shellin kassalla kulman takana.


      • Krsna itse
        Madhava kirjoitti:

        ### 1.Kysyit mistä lähteestä olen nämä tiedot saanut? Kasyapa eli Aristanemi sattui syntymään toiseksi (nuorempi) minun kahdesta isostaveljestäni joten minulla on kyllä helppo tietää hänen aikaisemmat elämänsä (lähes kaikki) maan päällä. Kasyapan ja Aditin toiseksi nuorimmainen poika Satru (taivaan kuningas Indra) sattui syntymään minun vanhimmaksi veljekseni. Myös hänen (kaikki?) elämänsä maan päällä minulla on ollut helppo tietää. Voiko parempia lähteitä olla? ###

        Ahaa, kiitokset selvennyksestä. Kertoisitko vielä, kuka itse olet?

        Kysyisin vielä, että mistä tiedät veljiesi olevan juuri nämä kaksi henkilöä?


        ### 2.Sutapasta käytetään Veeda-kirjallisuudessa myös nimeä Sanat-Kumara.Kumarat (4 kpl) taas olivat Brahmanin poikia.Brahman taas syntyi Krsnan aikana Arjunana. ###

        Annatko näihin kahteen ajatukseen (Sutapa = Sanat-kumara, Brahma = Arjuna) viitteet Veeda-kirjallisuudesta? En ole koskaan moiseen ajatukseen aiemmin törmännyt.


        ### 3.Krsna ei ole koskaan sanonut että kolme ylintä jumaluutta olisi lähtenyt, tai miten se sanotaan, hänestä,eiköhän tuo oppi ole hänen seuraajiltaan. Yleisesti hyväksytyt opitkin voivat olla vääriä. ###

        Lasketaanko Bhagavad-gita mukaan hänen opettamakseen, tai hänen puhumansa Bhagavatan kappaleet? Vai onko niissä kohdin, joissa tuollaista kerrotaan, eksytystä laitettu mukaan?


        ### 4.Krsna ei elä eikä ole henkenä missään henkimaailmassa vaan hän elää lihaa ja luuta olevassa ruumiissa maan päällä, arvatkaas kuka hän on? ###

        No sehän on meidän naapurin Esko tietysti, kukas muukaan. Se on töissä tossa Shellin kassalla kulman takana.

        1:Se mitä kukin edellisissä elämissään on tehnyt näkyy kyllä hänen myöhemmissä elämissään,hänen käytöksensä ym.seikat tulevat ilmi ja myös yhtey-det joiden mukaan hän toimii sekä myös henki jne.
        Upendra (Krsna) oli Kasyapan poika ja Satrun veli.
        Etkö ole koskaan tunnistanut ketään ihmistä kuka hän on ollut edellisessä elämässään?Tosin Veeda-kirjojen mukaan tuolloin kauan sitten olisi ollut
        jopa 300 miljoonaa eri jumalaa.Veeda-kirjoissahan
        puhutaan myös vedenpaisumuksesta.Ennen vedenpai-sumusta eli noin 3 miljoonaa ihmistä jumalat mu-
        kaan lukien.Mistähän noin paljon persoonia olisi
        tullut "alussa" olemassaoloon?
        2.Sutapan ja Brahmanin nykyiset nimet (ja puhelin-
        numerot,jos heillä on) saat kyllä minulta.Tosin en tiedä ovatko he valmiita paljastamaan näin a-
        voimesti asioita kuin minä?
        3.Nuo opit inkarnaatioista ovat todella vaikeita
        sillä niistä voi saada käsityksen erittäin mones-
        ta jumaluudesta vaikka todellisuudessa noita ju-
        malia onkin vain kourallinen.On hyvä että nuo tie-
        dot on säilytetty jälkipolville mutta niiden ym-
        märtäminen on vaikeaa ellei ole tuota henkienerot-
        tamislahjaa ja kriittistä tutkiskelua.
        3.Bhagavad-gitan tiedot lausuttiin uudelleen Krs-
        nan toimesta koska jotkut vastuuntunnottomat hen-
        kilöt olivat katkaisseet tuon ketjun niin että nuo
        "alkuaikojen tapahtumat" olivat kadonneet.Bhaga-
        vad-Gita on Krsnan itsensä lausuma.Pahin eksytys
        on kuitenkin että joku kertoi nuo Kasyapan elämät
        (4 kpl) väärin.
        4.Krsna itse,minähän se olen.Joko selviää?


      • Madhava
        Krsna itse kirjoitti:

        Toiseksi Krsnahan syntyi sen jälkeen,kun hän in-
        karnoitui villisikana,Sutapan ja Prsnin poikana
        Prsnigarbhana.Sitä myöhemmin Krsna syntyi Kasya-pan ja Aditin poikana Vamanana.Sutapa syntyi Krs-nan aikaan Narada Munina.Sutapa oli taas Brahma-
        nin poika eli Sutapa on eri henkilö kuin Kasyapa.

        ### 4.Krsna itse, minähän se olen. Joko selviää? ###

        Lähdetään purkamaan tätä aatteidesi vyyhtiä vaikka tästä, ajatuksestasi, että olet Krishna itse.

        Oletko viime aikoina katsonut peiliin ja pohtinut olemustasi, tarkkaillut, löytyykö sinusta esimerkiksi Krishnan 64 tärkeintä ominaisuutta?

        Vai oletko sinä niitä Krishnoja, jotka eivät tunne tarvetta itsensä todistamiselle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe