Olen käyttänyt Tikkurilan Miranolia ainakan 40 vuotta. Maalikaupassa olen saanut valmiita perusvärejä pienissäkin purkeissa.Nyt hain 1 dl:n purkkia keltaista väriä, mutta kaupassa sanottiin, että enää ei saa pikkupurkkeja muuta kuin valkoisena ja mustana.Maali täytyy sävyttää ja pienin purkkikoko on 0,225l. Valmiita perussävyjä esim. keltaista ei ole vaan se täytyy sävyttää.Maalikauppa ei tiennyt mikä oli aikoinaan Tikkurilan keltainen sävy. Katsoimme vanhasta esitteestä ja sieltä löytyi sävy TVT 0265. Ostin sen.Maalipurkin kyljessä on ohje että 1 tai 2 pintasivelyä riittää. Tein näin, mutta kahden sivelyn jälkeen pinta oli läpikuultava kuin vesivärillä maalattu.Lähetin asiasta kyselyn Tikkurilan omalta nettisivulta tehtaalle ensin toiseen ja kun vastausta ei tullut niin siten toiseen osoitteeseen. Aikaa on kulunut 3-4 viikkoa ja mitään vastausta en ole saanut.Kävin myös käyttämässäni maalikaupassa kysymässä onko maalissa jotain vikaa kun se ei peitä kunnolla. Siellä vastattiin, että kun maali joudutaan sävyttämään niin se ei ole yhtä peittävä kuin tehtaalla sävytetty.Kysymys siis kuuluu miksi Miranol ei ole enää niin peittävä kuin vanhoina hyvinä aikoina?Purkin kannessa on värisävyn merkintä, mutta voiko sävytyksessä tulla virheratkaisu?Mitä maalia suosittelette vaihtoehdoksi?Netistä katsoin Tikkurilan Miranol Kalustemaaleja ja siinä on kaksi vaihtoehtoa:Miranol Kalustemaali 0,225l A valkoinen sävytettävissä ja Miranol Kalustemaali 0,225l C sävytettävä.Minun ostamani maali on C tyyppiä. Mitä eroa on A ja C maaleilla?
Maalin laatu
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007