Olen käyttänyt Tikkurilan Miranolia ainakan 40 vuotta. Maalikaupassa olen saanut valmiita perusvärejä pienissäkin purkeissa.Nyt hain 1 dl:n purkkia keltaista väriä, mutta kaupassa sanottiin, että enää ei saa pikkupurkkeja muuta kuin valkoisena ja mustana.Maali täytyy sävyttää ja pienin purkkikoko on 0,225l. Valmiita perussävyjä esim. keltaista ei ole vaan se täytyy sävyttää.Maalikauppa ei tiennyt mikä oli aikoinaan Tikkurilan keltainen sävy. Katsoimme vanhasta esitteestä ja sieltä löytyi sävy TVT 0265. Ostin sen.Maalipurkin kyljessä on ohje että 1 tai 2 pintasivelyä riittää. Tein näin, mutta kahden sivelyn jälkeen pinta oli läpikuultava kuin vesivärillä maalattu.Lähetin asiasta kyselyn Tikkurilan omalta nettisivulta tehtaalle ensin toiseen ja kun vastausta ei tullut niin siten toiseen osoitteeseen. Aikaa on kulunut 3-4 viikkoa ja mitään vastausta en ole saanut.Kävin myös käyttämässäni maalikaupassa kysymässä onko maalissa jotain vikaa kun se ei peitä kunnolla. Siellä vastattiin, että kun maali joudutaan sävyttämään niin se ei ole yhtä peittävä kuin tehtaalla sävytetty.Kysymys siis kuuluu miksi Miranol ei ole enää niin peittävä kuin vanhoina hyvinä aikoina?Purkin kannessa on värisävyn merkintä, mutta voiko sävytyksessä tulla virheratkaisu?Mitä maalia suosittelette vaihtoehdoksi?Netistä katsoin Tikkurilan Miranol Kalustemaaleja ja siinä on kaksi vaihtoehtoa:Miranol Kalustemaali 0,225l A valkoinen sävytettävissä ja Miranol Kalustemaali 0,225l C sävytettävä.Minun ostamani maali on C tyyppiä. Mitä eroa on A ja C maaleilla?
Maalin laatu
0
135
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1922602Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki392468Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from582149- 1082103
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276702044Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402040Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la661416- 1311248
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241127- 55978