Sisäinen ääni

59

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoinen matka sisinpään, pysäytti.
      Egoni menetti äskeen malttinsa, anteeksi pyyntö rauhoitti. Nyt tekisi mieleni hyvittää itseä, lasillisella viiniä, mutta ega kysyy onko tarpeen.

Hyviä teesejä.

• Anonyymi

Olen edelleenkin minä, minulla on nimi ja luonne. Olen kokonaisuus, minulla on järki ja tunteet, käsitys oikeasta ja väärästä. Se on koko ajan läsnä, näin vanhana jo vakaa. En tarvitse mitään matkaohjeita sisimpään enkä mitään egon tutkimus pysähtymisiä. Jos suutun, syytän itseäni enkä egoa. Ehkä joillakin on erikseen EGO jota pitää julkisilla palstoilla pysähtyä esittelemään. Ihanko teesejä siihen löytyiDDD!

• Anonyymi
        UUSI

Itseäsi (!) hyvität, kun menetit malttisi ? Anteeksipyyntö rauhoitti sinua !
        Entä sitä, jota loukkasit ? Itseäsi aina ajattelet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itseäsi (!) hyvität, kun menetit malttisi ? Anteeksipyyntö rauhoitti sinua !
        Entä sitä, jota loukkasit ? Itseäsi aina ajattelet.

On ihmisiä jotka menettävät malttinsa herkemmin kun toiset , kukin reagoi asioihin eri tavalla .
        Eikö se ole hyvä jos itselleen antaa anteeksi , osoitus siitä että huomaa että tuli tehtyä väärin .
        Sitten on niinkin että se jota on loukannut ehkä vaikutti itse siihen mallin menettämiseen.
        En tiedä , kun en tunne asiaa .
        Siksi on pääasia että ensin itse huomaa että reagoi voimakkaammin asioihin mitä ei ehkä olisi tarvinnut reagoida .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmisiä jotka menettävät malttinsa herkemmin kun toiset , kukin reagoi asioihin eri tavalla .
        Eikö se ole hyvä jos itselleen antaa anteeksi , osoitus siitä että huomaa että tuli tehtyä väärin .
        Sitten on niinkin että se jota on loukannut ehkä vaikutti itse siihen mallin menettämiseen.
        En tiedä , kun en tunne asiaa .
        Siksi on pääasia että ensin itse huomaa että reagoi voimakkaammin asioihin mitä ei ehkä olisi tarvinnut reagoida .

Korjaus maltin menettämiseen eikä mikään mallin menetys

• Anonyymi

Synti ja lankeemus, himo houkutti anna niin saat samalla itsekkin.

• Jaa-a. Ei niin suoralla kädeltä parilla lauseella pysty tuohon vastaamaan. Pitäisi ihan paneutua pohtimaan noita linkin osioita. Omatunnon ääni ehkä yksinkertaistettu versio tuosta egosta.

• Lisään vielä että pitäisi vissiin ensin muistutella mieliin id-ego-superego ja näiden vaikutus on omaan olemiseen. Ei ihan yksinkertaista ja onko itsemääriteltynä ihan todellistakaan mutta tietenki mun mielestä voi pohdiskella

• Siili25 kirjoitti:

Lisään vielä että pitäisi vissiin ensin muistutella mieliin id-ego-superego ja näiden vaikutus on omaan olemiseen. Ei ihan yksinkertaista ja onko itsemääriteltynä ihan todellistakaan mutta tietenki mun mielestä voi pohdiskella

Toinen puoli minua toimisi kunnolla mut se toinen kiusaaja hällä'väliä viettelee ostamaan ruokia mitkä ei sovi terveyteeni, tai käymään joskus alkossa, että sikariaskin. Parempi puoli on pysynyt hallitsevana puolena, tylsistyminen yksinäisyys vaatii jotain vastapainoa.

• Pertikki kirjoitti:

Toinen puoli minua toimisi kunnolla mut se toinen kiusaaja hällä'väliä viettelee ostamaan ruokia mitkä ei sovi terveyteeni, tai käymään joskus alkossa, että sikariaskin. Parempi puoli on pysynyt hallitsevana puolena, tylsistyminen yksinäisyys vaatii jotain vastapainoa.

Minulla kait se hyvä puoli sallii välillä herkuttelun ihan hyvillä mielin. Joskus jopa toivon että olisin välillä enempi käynyt siellä kiusaustenkin puolella jossain mielessä. Joskus myös tuntuu että liiaksi tylsyys ollut vallalla.

Mitä sille yksinäisyyden tunnulle voisi tehdä?

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Minulla kait se hyvä puoli sallii välillä herkuttelun ihan hyvillä mielin. Joskus jopa toivon että olisin välillä enempi käynyt siellä kiusaustenkin puolella jossain mielessä. Joskus myös tuntuu että liiaksi tylsyys ollut vallalla.

Mitä sille yksinäisyyden tunnulle voisi tehdä?

Yksinäisyydelle en keksi mitään, lähikaverit muuttaneet kauemmaksi tai kuolleet, ennen oli kylä kavereita samassa talossa, joita tapasi päivittäin. Läheiset sisarukset paikkakunnalla kuolivat peräkanaa muutama vuosi sitten. Todellisuudessa viihdyn yksin joskus tutuu ettei viihdy mut viihdyn kumminkin, riippuu päivistä.
        Suomi on yksinäisten luvattu maa, turisteille tulkaa tänne jos haluatte olla yksin.

• UUSI
        Pertikki kirjoitti:

Yksinäisyydelle en keksi mitään, lähikaverit muuttaneet kauemmaksi tai kuolleet, ennen oli kylä kavereita samassa talossa, joita tapasi päivittäin. Läheiset sisarukset paikkakunnalla kuolivat peräkanaa muutama vuosi sitten. Todellisuudessa viihdyn yksin joskus tutuu ettei viihdy mut viihdyn kumminkin, riippuu päivistä.
        Suomi on yksinäisten luvattu maa, turisteille tulkaa tänne jos haluatte olla yksin.

Eikö siellä teidän kylillä kokoonnu missään samanhekistä porukkaa vaikka jonkin harrastuksen merkeissä? Joku kansanopisto tai semmonen esimerkiksi. Tietenkin riippuu vähän siitä millaista seuraa tai toimintaa toivoo yksinäisyyden tunnetta poistamaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Eikö siellä teidän kylillä kokoonnu missään samanhekistä porukkaa vaikka jonkin harrastuksen merkeissä? Joku kansanopisto tai semmonen esimerkiksi. Tietenkin riippuu vähän siitä millaista seuraa tai toimintaa toivoo yksinäisyyden tunnetta poistamaan.

Kunnilla ja järjestöillä ei ole enää rahaa järjestää mitään virkistystoimintaa vanhoille eikä nuorille, kun rahoitusta jatkuvasti leikataan ja leikataan ja leikataan..................

kylmätotuus

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnilla ja järjestöillä ei ole enää rahaa järjestää mitään virkistystoimintaa vanhoille eikä nuorille, kun rahoitusta jatkuvasti leikataan ja leikataan ja leikataan..................

kylmätotuus

Totta on että toiminnat ovat vähentyneet mutta eivät kokonaan loppuneet. Aluekohtaista tuokin lienee. Ja osittain siirtynyt vapaaehtoisten kontolle.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Totta on että toiminnat ovat vähentyneet mutta eivät kokonaan loppuneet. Aluekohtaista tuokin lienee. Ja osittain siirtynyt vapaaehtoisten kontolle.

Kannattaisi varmaan aloittaa ottamalla selville oman alueen toimijat ja toiminnot jospa sieltä löytyisi jotain mikä itseä kiinnostaa. Tiede, taide, kulttuuri ym.

• Anonyymi
        UUSI

Eikö ego ole paremminkin itsetunto kuin omatunto ?
        Ego - se on sisäinen minäni, ymmärtäisin.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Aina harrastuksia tarjotaan lääkkeeksi. Ei niitä kylillä ole eikä juuri
        kaupungeisskaan, joihin eläkeläinen voisi osallistua. Monella on kunto esteensä
        harrastella mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Kannattaisi varmaan aloittaa ottamalla selville oman alueen toimijat ja toiminnot jospa sieltä löytyisi jotain mikä itseä kiinnostaa. Tiede, taide, kulttuuri ym.

Mihin menisit itse omalla paikkakunnallasi ? Anna konkreettisia vinkkejä !

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Taide ja tiede ovat kulttuuria. Mitä tiedettä sinä itse harrastat kun sitä niin suosittelet?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

harrastella mitään.

No ehkä niitä siksi tarjotaan yksinäisyyteen lääkkeeksi jotta harrastusten parissa voi saada tuttuja ja jopa uusia ystäviä. Kunnon mukaan tietenkin ja avoimin mielin.

Ja kyllä niitä mahdollisuuksia on. Ei kannata heti heittää kinttaita tiskiin.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

No ehkä niitä siksi tarjotaan yksinäisyyteen lääkkeeksi jotta harrastusten parissa voi saada tuttuja ja jopa uusia ystäviä. Kunnon mukaan tietenkin ja avoimin mielin.

Harrastukset mitkä oli mieleen ei onnistu enään, eikä uudet kiinnosta.

Tähän ikään tullessa ihmiset pysyttelevät omissa oloissaan, jos kaveri tutut asuu kaukana yhteyden pito hiipuu.
        Netti on paras kaveri.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin menisit itse omalla paikkakunnallasi ? Anna konkreettisia vinkkejä !

Esimerkiksi Eläkeliitto/yhdistys järjestää monenlaista tapahtumaa jäsenilleen. Etsivä vanhustyö. Monenlainen vapaaehtoistoiminta. Seurakunta. Diakoniatyö. Kirjallisuus piirit. Senioriliikunta.

Toimijoita on mutta tietenkin riippuu myös omasta kunnosta, kiinnostuksesta mihin kykenee ja
        haluaa osallistua. Tosiasia on että varmaankaan kovin usein sieltä kotoa ei tulla hakemaan vaan pitää itse olla aktiivinen ja vähintään osoittaa kiinnostuksensa osallistumiseen.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Esimerkiksi Eläkeliitto/yhdistys järjestää monenlaista tapahtumaa jäsenilleen. Etsivä vanhustyö. Monenlainen vapaaehtoistoiminta. Seurakunta. Diakoniatyö. Kirjallisuus piirit. Senioriliikunta.

Toimijoita on mutta tietenkin riippuu myös omasta kunnosta, kiinnostuksesta mihin kykenee ja
        haluaa osallistua. Tosiasia on että varmaankaan kovin usein sieltä kotoa ei tulla hakemaan vaan pitää itse olla aktiivinen ja vähintään osoittaa kiinnostuksensa osallistumiseen.

Lisään vielä:
        kahvittelu, peli-illat ja juhlat.
        Musiikin kuuntelu ja laulaminen.
        Keskusteluryhmät ja vertaistuki.
        Maalaaminen, piirtäminen ja käsityöt.
        Muut luovat harrastukset, kuten ristikonratkonta.

• UUSI
        Pertikki kirjoitti:

Harrastukset mitkä oli mieleen ei onnistu enään, eikä uudet kiinnosta.

Tähän ikään tullessa ihmiset pysyttelevät omissa oloissaan, jos kaveri tutut asuu kaukana yhteyden pito hiipuu.
        Netti on paras kaveri.

No näinpä se taitaa monella olla. Netti tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia kanssakäymiseen ja viihdykkeeksi hälle joka sitä kykenee tai haluaa käyttää.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Mitä mahdollisuuksia ?

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Asuinkunnassani ei yksinkertaisesti ole oikeastaan mitään harrastettavaa.

Eläkeliitolla on harvoin tapahtumia ja vain harvoilla paikkakunnilla,
        ei täällä lähimaillakaa,
        eikä myöskään seurakunnilla ole juuri mitään,
        eivätkä kaikki halua mennä seurakuntiin.

Meillä on kuntaliitossa monta kuntaa ja seurakunnan "tapahtuma" kiertää,
        se on kerran kuukaudessa vuoron perään niissä eri kunnissa,
        jotka kuntaliiton. muodostavat. Välimatkat on pitkät.

Lähin kirjallisuuspiiri voi olla jossain kaupungissa eikä senioriliikuntaa
        ole missään, yksin voi tietenkin harrastaa "senioriliikuntaa".
        Yhtä tyhjän kanssa ovat nämä kehotukset "mennä harrastamaan".

Varmaan jokainen kiinnostunut olisi jo mennyt jos mahdollisuuksia olisi.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mahdollisuuksia ?

Oleppas itse aktiivinen ja ota selvää jos tarvetta on. Mahdollisuudet ovat pitkälti riippuvaisia siitäkin millaisia tarpeita ihmisellä on. Vaatii myös omaa aktiivisuutta ja aloitteellisuutta.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asuinkunnassani ei yksinkertaisesti ole oikeastaan mitään harrastettavaa.

Eläkeliitolla on harvoin tapahtumia ja vain harvoilla paikkakunnilla,
        ei täällä lähimaillakaa,
        eikä myöskään seurakunnilla ole juuri mitään,
        eivätkä kaikki halua mennä seurakuntiin.

Meillä on kuntaliitossa monta kuntaa ja seurakunnan "tapahtuma" kiertää,
        se on kerran kuukaudessa vuoron perään niissä eri kunnissa,
        jotka kuntaliiton. muodostavat. Välimatkat on pitkät.

Lähin kirjallisuuspiiri voi olla jossain kaupungissa eikä senioriliikuntaa
        ole missään, yksin voi tietenkin harrastaa "senioriliikuntaa".
        Yhtä tyhjän kanssa ovat nämä kehotukset "mennä harrastamaan".

Varmaan jokainen kiinnostunut olisi jo mennyt jos mahdollisuuksia olisi.

"Varmaan jokainen kiinnostunut olisi jo mennyt jos mahdollisuuksia olisi."

Tuosta olen eri mieltä. Kyllä ihmiset tarvitsevat tietoa toimijoista jos kokevat yksinäisyyttä.
        mutta jos asenne on negatiivinen niin ettei mikään kelpaa tai kiinnosta voisi myös katsoa löytyiskö yksinäisyydelle syy peilistä. Tai ainakin voisi miettiä minkälaista yksinäisyydenpoistoa itse toivoisi ja kurkotella sitä kohti. Harvalle on valmista pakettia tarjolla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

harrastella mitään.

Olen kuullut monen sanovan juuri tuosta että harrastuksia tarjotaan
        Meidän eläkeläiset pelaavat jotain kuulan heittoa kesäisin meren rannalla, ei muuten kiinnosta kuulan heittelyt, sitten esim palvelutaloissa on vapaaehtoisia jotka käyvät soittamassa ja laulamassa vanhuksille ja laulattavat heitäkin ja laulaminen puhdistaa keuhkoja kummasti . Haitarin soittoon ei kukaan kyllästy , ja ovat mielissään kun hanuristi tulee soittamaan . Ja vanhoista kappaleista tulee mieleen kauniita muistoja
        Yritti kerran eräs huumorin puhujakin olla esittämässä!vaan moni ei kerta kaikkiaan tajunnut huumoria joten ne jotka ymmärsivät tuntevat sen vahingoksi kun huumorimies ei enää tullut . Todiste siitä ettei kaikilla ole huumorin tajua .parasta on kuitenkin jos löytää ihan oman ystävän jonka kanssa voi keskustella kaiken maailman asioista , ja käydä toistensa luona kahvilla .

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut monen sanovan juuri tuosta että harrastuksia tarjotaan
        Meidän eläkeläiset pelaavat jotain kuulan heittoa kesäisin meren rannalla, ei muuten kiinnosta kuulan heittelyt, sitten esim palvelutaloissa on vapaaehtoisia jotka käyvät soittamassa ja laulamassa vanhuksille ja laulattavat heitäkin ja laulaminen puhdistaa keuhkoja kummasti . Haitarin soittoon ei kukaan kyllästy , ja ovat mielissään kun hanuristi tulee soittamaan . Ja vanhoista kappaleista tulee mieleen kauniita muistoja
        Yritti kerran eräs huumorin puhujakin olla esittämässä!vaan moni ei kerta kaikkiaan tajunnut huumoria joten ne jotka ymmärsivät tuntevat sen vahingoksi kun huumorimies ei enää tullut . Todiste siitä ettei kaikilla ole huumorin tajua .parasta on kuitenkin jos löytää ihan oman ystävän jonka kanssa voi keskustella kaiken maailman asioista , ja käydä toistensa luona kahvilla .

Entäs esim. SPR:n tai muun toimijan ystäväpalvelu?

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Entäs esim. SPR:n tai muun toimijan ystäväpalvelu?

Muistaakseni esitin tuota ystäväpalvelua, kun keskusteltiin vanhusten yksinäisyydestä. Sinä ainkin kieltäydyit jyrkästi siihen osallistumasta.

kylmätotuus

• Anonyymi

Kauan sitten kulkupeliä vaihtaessa ajelin muutamaa ajoneuvoa kokeeksi. En valinnut kooltaan pientä, joka olisi siipan mielestä ollut mulle sopiva. Hän kuitenkin ymmärsi tai oli ymmärtävinään kun selitin, että mun ego ei mahdu siihen pikkuiseen menopeliin. Heh. - Selvennökseksi: tämä on sitten vitsi.

• Meillä myös tuolla 8- kiloisella karvakamulla on vähän turhan iso ego kohdatessa etenkin mustia itseään kolme- neljä kertaa isompia lajitovereita.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Meillä myös tuolla 8- kiloisella karvakamulla on vähän turhan iso ego kohdatessa etenkin mustia itseään kolme- neljä kertaa isompia lajitovereita.

No mutku jos on pieni kooltaan, täytyy olla edes jotain isoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ihmisten kohdalla samoin?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu mut siinä voi käydä kalpaten jos huonot olosuhteet.

• Anonyymi
      UUSI

Olen sinut itseni kanssa vaikka
      joskus vatvon menneitä tai tulevaa enkä elä tässä hetkessä,
      joskus tunnen itseni levottomaksi,
      ja egoni ei mahdu pieneen tilaan.
      Noita muita en itsessäni tunnista.
      Muutamasta virheestä huolimatta kaikki, mitä tarvitsen, on jo minussa. Egoni puhuu että olen aika onnekas.

• Anonyymi
      UUSI

Luettuani linkin sisällön tulin siihen tulokseen, ettei ego ohjaa elämääni.

Kohta9 käsitteli anteeksiantamista ja se ei olekaan mikään yksinkertainen juttu.
      On helppoa antaa anteeksi pikkuasioita, mutta on myös asioita, joita minun on vaikea antaa anteeksi ja niiden unohtaminen voi olla jopa mahdotonta. Ne liittyvät aina ystävän epärehellisyyteen ja luottamukseni pettämiseen. Jos ystävä pettää luottamukseni, niin voi käydä niin, että ystävyys loppuu siihen ja joka tapauksessa suhteemme ei palaa enää entiselleen.

kylmätotuus

• Anonyymi
        UUSI

Aloittajan laittamassa linkissä on oikeastaan kyse liian suuresta egosta.

kylmätotuus

• Anonyymi
      UUSI

"Elät menneessä tai tulevassa – et tässä hetkessä"
      Eihän vanhalla ole kuin mennyt, tulevaisuus on lyhyt,
      ei ole huomistakaan luvattu kellekään.

Neuvo: "Kun opit olemaan tässä hetkessä, opit myös nauttimaan elämästä"
      on käsittämätön. Mitä se tarkoittaa ?
      Kun nousen aamulla, puen päälleni, yritän yksin saada päivän kulumaan,
      syön tai katson telkkaria "elänkö hetkessä" ?

• Anonyymi
        UUSI

Menneessä on paljon muistoja joita jokainen varmaan muistelee, onko se menneessä olemista?tulevaisuus on sitten taas tällä iällä jotakin mitä minä en ainakaan pahasti mieti ,
        Samalla kun ihmiset jotka elävät tätä päivää ja tietävät mitä maailmalla tapahtuu ja on tietoinen oman maan tapauksista ja muutoksissa. On mielestäni terveen merkki .kaikki iäkkäät eivät edes ole tietoisia kuka on heidän kunnassaan kunnan johtaja ja mitä puoluetta hän edustaa
        Yhteiskunnallinen tietoisuus on vaan plussaa ihmiselle , kun on selvillä missä kulloinkin mennään ja millaisia muutoksia yhteiskunnassa tehdään.

• Anonyymi
      UUSI

Moraalinen minä suuressa mittakaavassa näkyy mielipide kyselyissä, inhimillisyys on tärkeä ominaisuus kuinka suhtaudumme toisiimme. Ego näkyy kun teemme valintoja, toinen antaa vähästään, ahde itara ei paljostakaan.

• Anonyymi
        UUSI

ISuurituloinen maksaa eniten veroja eikä saa sosiaalitukia, joten kyllä sekin on antamista.

• Anonyymi
        UUSI

Totta hemmetissä ego näkyy kaikessa. Ego on ihmisen MINÄ.

• Anonyymi
      UUSI

Jumala on sen asettanut ihmiseen, että se saisi ihmisen kääntymään Jumalan puouleen ja pyytäisi Jeesusta tulemaan sydämeen ja uudestisyntyisi Jumalan lalseksi ja samalla sinne sydämmeen tulee PYhä Henki ja antaa voman ja ilon elää tässä ajassa ja kerran sitten pääsee taivaaseen iankaikkiseen iloon.
      Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=xcA72ceCfY4

• Anonyymi
        UUSI

Helppoa siitä vaan uskomaan jumalaan.

• UUSI

"Kun huomaat kiireen, kärsimättömyyden tai levottomuuden, pysähdy hengittämään.

Läsnäolo on egon vastalääke. Kun opit olemaan tässä hetkessä, opit myös nauttimaan elämästä."

Itselläni osui nuo lauseet. Koen että minulla on taipumusta jossain määrin menneiden murehtimiseen ja huoleen tulevasta. Pitäisi vaan elää tätä päivää,m elää hetkessä ja tehdä tästä hetkestä paras mahdollinen. Menneille ei mitään voi ja huomisesta ei kukaan tiedä.

• Anonyymi
        UUSI

Höpöhöpö. Kuka meidän tulevaisuudesta huolehtii, jos ei me itse. Pystyykö itsenäiseen asumseen ja ylipäätään hoitamaan asiansa,

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Kuka meidän tulevaisuudesta huolehtii, jos ei me itse. Pystyykö itsenäiseen asumseen ja ylipäätään hoitamaan asiansa,

No oletko sitä mieltä että kykenet vaikuttamaan kaikkeen mitä elämä eteesi tulevaisuudessa nakkaa? Kaikkiin asioihin et yksinkertaisesti voi vaikuttaa. Toki vaikutat niihin mihin voit,

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

No oletko sitä mieltä että kykenet vaikuttamaan kaikkeen mitä elämä eteesi tulevaisuudessa nakkaa? Kaikkiin asioihin et yksinkertaisesti voi vaikuttaa. Toki vaikutat niihin mihin voit,

Paljonkin voin vaikuttaa tulevaan. Olen säästänyt kauan sitten oman asunnon on sijoituksia ja pankkitileillä rahaa yksityiseen sairaanhoitoon. On kunnon eläke. Asuntoni voi helposti muuttaa esteettömäksi. Asun lähellä lapsiani. On edunvalvontasopimus tehty, toiveet hautajaisista ja hoivakodista jos en kotona pärjää,

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonkin voin vaikuttaa tulevaan. Olen säästänyt kauan sitten oman asunnon on sijoituksia ja pankkitileillä rahaa yksityiseen sairaanhoitoon. On kunnon eläke. Asuntoni voi helposti muuttaa esteettömäksi. Asun lähellä lapsiani. On edunvalvontasopimus tehty, toiveet hautajaisista ja hoivakodista jos en kotona pärjää,

Sama täällä.Mutta ja jos niikseen tulee rahallakaan et saa elinpäiviä lisää. On asioita joihin et voi itse vaikuttaa

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Sama täällä.Mutta ja jos niikseen tulee rahallakaan et saa elinpäiviä lisää. On asioita joihin et voi itse vaikuttaa

Kukaan ei ole väittänytkään että kaikkeen voi vaikuttaa. Mutta lähdit siitä, että pitää elää vain tätä päivää ja nauttia juuri tästä hetkestä , ei huolta huomisesta. Masilmantilannekkin huolettaa, vaikkei sille mitään voi. Eläimet elää hetkessä, vain ihminen tajuaa ajan rajallisuuden.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole väittänytkään että kaikkeen voi vaikuttaa. Mutta lähdit siitä, että pitää elää vain tätä päivää ja nauttia juuri tästä hetkestä , ei huolta huomisesta. Masilmantilannekkin huolettaa, vaikkei sille mitään voi. Eläimet elää hetkessä, vain ihminen tajuaa ajan rajallisuuden.

Minä puhuin itsestäni ja omista ajatuksistani aiheesta enkä missään tarkoittanut että ei huolta huomisesta. Kyse on vain siitä että hyväksyy rajallisuuden eikä murehdi sellaista mille ei etukäteen mitään voi.

Vastasin tuohon höpöhöpö-viestiin.

• Anonyymi
      UUSI

"Läsnäolo on egon vastalääke"

Puppua. Ego on ihmisen MINÄ..

• Anonyymi
      UUSI

Olihan tuossa kohtia jos jonkinlaisia . En oikein tuntenut niistä montakaan, ensinnäkin. Itse olen tyytyväinen siihen mitä minulla on, opetettiin jo alakouluikäisenä kotona , mitä kateus on ja miten se ilmenee ja miksi . Äiti sanoi että kateus on se turhin tunne , ja jos haluaa itse samaa mitä toisella on niin hankkii sen aikanaan mutta että kateudella ei koskaan voiteta mitään, kiitos niistä neuvoista äidilleni.
      Jollain on hieno auto , miksi sitäkin pitäisi kadehtia , kun auto vaan on oikeastaan väline millä pääsee paikasta toiseen .
      Joku on kaunis ei kateus kaunista kadehtijaa .

Silloin kun sanon jotakin en luule olevani oikeassa vaan tiedän se että olen, koska olen ottanut selvää siitä mistä puhun , muistan kun tyttäreni kanssa kiisteltiin yhdestä liikenne säännöstä hän sanoi että minä tein väärin, minä taas tiesin että tein ihan kuten säännöissä lukee, hän otti ja soitti miehelleen varmistaakseen sen että olin väärässä Meni kumman näköiseksi kun miehensä sanoi että olin ihan oikeassa . Joten aina on tiedettävä itse että on oikeassa kun jotain sanoo. Siksi on olemassa tietokirjoja että niistä saa selville asioita .
      En menetä malttiaan toiseen ihmiseen. Niin että alkaisi. Syyttelemään ketäön , koska sekään ei auta missään asiassa . Mutta taas ihmiset jotka ilkeilevät tuntevat olevansa jotenkin alakynnessä , ja sitä sitten paikkailevat ilkeilemällä
      Kun tuntee itsensä ja mahdollisuutensa ja hyväksyy itsensä ihan vaan sellaisena kun on on, niin luulisin että pärjää maailmassa . Vääriä päätöksiä tekee jokainen elämänsä aikana , niistä oppii kun ottaa opikseen , ja ei syyttele muita niistä.
      On se ihmisen eho aika laaja käsite sinänsä ja siinä on jokaisella vivahteita jos jonkinlaisia
      Lapsena opetettiin sekin että on kyettävä iloitsemaan jonkun toisen saavutuksista Ja sekin neuvo on todella tärkeä .
      Mutta jos on oppinut sen niin sekin antaa hyvän mielen. Meillä töissä työkaveri voitti miljoonia jostain pelistä, me oltiin kaikki mielessämme hänen vuokseen koska hän oli tilanteessa missä todella voitto osui oikealle ihmiselle . Ei tunnettu kateutta .
      Itse voitin kerran koulujen välisen kirjoituskilpailun , kukaan ei muu ei siitä ollut mielissään kun ainoastaan minä . Joku sanoi että miten sellainen voi voittaa joka ei edes ole luokan paras oppilas. Siis olin keskivertainen oppilas en hyvä enkä huono ihan vaan se tavallisin mitä niin moni muu oli myöskin. Silloin tunsin kateuden ikävänä Vaan koska kotona oli selitetty miksi ihmiset ovat kateellisia niin annoin asian olla, en alkanut puolustelemaan , tiesin että olin ihan omilla saavutuksillaan saanut sen voiton .

• UUSI

Sisäisestä äänestä tulee mieleen ensin omatunto, käsitys oikeasta ja väärästä. Sisäistä puhetta käydään etenkin valintatilanteissa, punnitaan hyviä ja huonoja puolia, syitä ja seurauksia. Joskus kuulen äitini äänen, joskus jonkun alan auktoriteetin. Järkiperusteet ja tunteet pitäisi saada tasapainoon, keskeneräiset asiat rasittavat. Toisaalta asioiden kypsyttely voi olla joskus tarpeen, joskus ei ole aikaa jahkailla. Mukana voi olla vaistonvaraisia ikiaikaisia selviytymuskeinoja, jotka varoittavat vaarasta. Intuitiota taas pidän oikeastaan hyvin luotettavana, siinä saa usein välähdyksenomaisesti ratkaisun tai varmuuden pohdinnoilleen ja aavistuksilleen.

Ihminen tasapainottelee fyysisten ja henkisten tarpeittensa kanssa, hengellisyyskin on yksi puoli. Yhteisöllisyyden tarve vaihtelee, mutta emme selviydy hengissä saati voi hyvin yksin, lauma on pelastuksemme, vaikka miten yksilöllisyyttä korostetaan.

Ainakin minulla ärtymys, turhautuneisuus ja alakulo haihtuvat parhaiten liikunnalla. Ennen juoksin, nyt kävelen rivakasti, mieluiten luonnossa yksin. Uidessa vesi on pehmeä suoja, myötäilee liikkeitä ja vaimentaa mielestäni henkistäkin kipua. Sade ja tuuli ei haittaa, oikeastaan tunnen niiden pyyhkivän harmitusta ja huolta pois. Musiikki ja puutarha-askareet rauhoittavat myös, taide- elämykset antavat juhlahetkiä. Matalalla kynnyksellä pyydän myös anteeksi ja puhun asiat halki , mutta en ensi tunnekuohussa. Mielenrauhaan sisäinen ääneni johdattelee, se on kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille tärkeä.

Kirjoitin mieleen tulevia asioita aiheesta tai aihetta sivuten , mutta egosta en tainnut puhua mitään. Kaipa nämäkin asiat egon piiriin laajasti käsitettynä kuuluvat.

• Anonyymi
      UUSI

Ka nii. Kun jätin likööripötikän avaamatta, eipä ompsistuntokaan ankarasti moittinut.

• UUSI

Minuus, minuus miksi olen minä, minä ajattelen varmamaan Sokrates mietti samaa olen elossa, minä ajattelen.
      Luonne ei tule syntymä lahjana, oma Ego syntyy kasvun myötä vanhemmilta ympäristöstä, lopulta muodostamme oman minä kuvan ihan itse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      115
      10773
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      255
      4656
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      177
      4021
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      177
      3513
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      82
      3349
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      42
      3137
    7. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      79
      3126
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      27
      2689
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      68
      1831
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      180
      1665
    Aihe