Hulevesilasku

Anonyymi-ap

Minä omistan metsää 4 hehtaaria. Tuli hulevesilasku 2640 euroa vuodessa. Ei voi olla totta. Minkäänlaista kiinteistöä siellä ei ole. Se vaan sattu olemaan asemakaava-aluetta. Ovatko muut saaneet tällaisia laskuja. Tomä on Joensuussa.

31

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskiarvohinta luonnontilaiselle alueelle voisi olla noin 50 €/ha/vuosi.

      • Anonyymi

        Voisihan se olla mutta kun ei ole. Menee ulosottoon jos ei heti maksa.


    • Anonyymi

      Häkkäsille loput rahat sitten.

    • Anonyymi

      Kyllä aloituksessa on joku erhe

    • Anonyymi

      Ei ole erhettä. Mene sivulle https://www.joensuu.fi/hulevedet ja klikkaa auki kohta
      "Miten suuri hulevesimaksu on? Mistä tiedän kiinteistöni pinta-alan?"
      4 hehtaaria = 40 000 neliömetriä.

      • Anonyymi

        et ole ollut yhteydessä sivuilla mainittuihin insinööreihin?
        mikä oli maksu viime vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et ole ollut yhteydessä sivuilla mainittuihin insinööreihin?
        mikä oli maksu viime vuonna?

        Olin yhteydessä insinööreihin. Kyllä se vaan nyt on niin että kun on asemakaava-alueella kiinteistö (=tontti) niin pitää maksaa. Mitään vapautusta ei ole mahdollista saada. Viime vuonna ei ollut maksua kun Joensuu rupesi perimään niitä vasta tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin yhteydessä insinööreihin. Kyllä se vaan nyt on niin että kun on asemakaava-alueella kiinteistö (=tontti) niin pitää maksaa. Mitään vapautusta ei ole mahdollista saada. Viime vuonna ei ollut maksua kun Joensuu rupesi perimään niitä vasta tänä vuonna.

        No johan on,!
        Kannattaisi pyrkiä nostamaan kissa pöydälle ja olla yhteydessä IS/Iltalehti keltaiseen lehdistöön. Ylen MOT tutkii myös selkeitä yhteiskunnallisia epäkohtia.

        Joku tekee varmaan mielellään jutun moisesta aiheesta.
        Kannattaa selvittää etukäteen valtuuston äänestystuloksen puolesta ja vastaan olijat, lisäävät median kiinnostusta.

        Tässähän ei tasapuolinen kohtelu toteudu laisin.
        Esim. Helsinki ja monet muut kunnat eivät ilmeisesti ole ottanet käyttöön hulevesimaksua luonnontilaisilta tontilta, toisin kuin Joensuu, Hämeenlinna ja muut kunnat. Joissain kunnissa luonnontilainen tila tai suuri läpäisevän pinnan osuus tontilla voi tuoda huojennusta tai pienemmän maksun - oletko vedonnut tähän?

        Eli kansalaiset ovat kuntakaavoitusmonopolin ja sen kuntakohtaisesti määräytyvien maksujen armoilla. Tämähän ei kohtele tasapuolisesti omistamista.

        Tsemppiä sinulle!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No miksi et maksa sitä laskua ja jatka elämää?

      • Anonyymi

        Minunko eläkeläisen pitäisi sijoittaa 26400 euroa kymmenessä vuodessa johonkin hulevesiviemäreihin?

        Aloittaja


      • Anonyymi

        tarjoan euron siitä tontista,
        voin maksaa myös hulevesi laskun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunko eläkeläisen pitäisi sijoittaa 26400 euroa kymmenessä vuodessa johonkin hulevesiviemäreihin?

        Aloittaja

        Ei sinun eläkeläisyys tai halu vaikuta sääntöihin.


    • Anonyymi

      Kolikon toinen puoli.
      Hulevesimaksun käyttöönoton myötä Joensuun Vesi on alentanut jäteveden käyttömaksua noin 5 %. Tämä kompensoi osittain hulevesimaksun vaikutuksia osalle asukkaista.

    • Anonyymi

      Metsään sataa vettä, joten siitä on maksettava hulevesimaksu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikista kiinteistöistä asemakaava-alueilla peritään pinta-alaan perustuva hulevesimaksu. Riippumatta siitä, onko kiinteistöllä rakennuksia.

      • Anonyymi

        Kuulemma pitäny ottaa väkeä töihin vastailemaan napiseville alamaisille. Että tuliko Jojensuulle säästöjä, Konsultti ainoo joka tienaa. Voi olla, että hyviä veronmaksajia lähtee paikkakunnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma pitäny ottaa väkeä töihin vastailemaan napiseville alamaisille. Että tuliko Jojensuulle säästöjä, Konsultti ainoo joka tienaa. Voi olla, että hyviä veronmaksajia lähtee paikkakunnalta.

        Ei toi maksu vaikuta mitään hyviin veronmaksajiin. Muutama huono kitisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi maksu vaikuta mitään hyviin veronmaksajiin. Muutama huono kitisee.

        Meneekös sinulla paljonkin hulevesimaksuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekös sinulla paljonkin hulevesimaksuun?

        No omakotitalossa 40€. Teollisuustontti kaava-alueella on teollisuustontti. Tarkoituksen mukaisessa käytössä nuo muutamat sataset tai tonnit on ihan olemattomia rahoja. Jos se on jonkun eläkeläisen paskatunkiona niin sitten summa voi tuntua pahalta. Ja niinhän sen kuuluukin.


    • Anonyymi

      Miksi muuten pitää olla tyhjä teollisuustontti kaava-alueella ei kaupallisessa käytössä?

      • Anonyymi

        Ei tuonne sivutaajamaan kukaan mitään teollisuutta halua perustaa. Entisetkin lopettavat toimintansa.


    • Anonyymi

      Tuohan on tehokas keino saada halvalla yksityisten turhat tontit kaupungille. Oikein tyrkyttävät niitä kun lasku kilahtaa postiin. Toivottavasti muutkin kaupungit ja kunnat tekee samoin.
      Ei myöskään olisi hullumpi idea alkaa verottaa ojitettuja metsäpalstoja samoin. Sieltähän sitä hulevettä vasta kertyykin ja yleensä päätyy lopulta vesistöihin.

    • Anonyymi

      Toisaalta 4 hehtaarin tontilla pitäisi olla tyyliin prisma eikä jonkun vaarin mätä taunus.

      • Anonyymi

        Ei tuonne pieneen sivutaajamaan kukaan mitään Prismoja halua rakentaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onnittelut! Kannatti vastustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Kannatti vastustaa.

        Nyt ne meinaa kieltää lintuusten talaviruokinnan ettei rotat pääse jaolle.


      • Anonyymi

        jo'vain,
        rotta on huolissaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe