Syyskuussa käytettynä maahantuoduista 69 % ja ensirekisteröidyistä henkilöautoista 62 % oli sähköautoja.
Käytettynä maahantuodut:
Täyssähkö 1 926
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 531
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 44
Yhteensä 2 501 sähköautoa.
Kaikkiaan syyskuussa maahantuotiin 3 642 käytettyä henkilöautoa, josta tuo 2 501 on 69 %.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/
Ensirekisteröidyt:
Täyssähkö 2 592
Bensiini/Sähkö (ladattava hybridi) 1 089
Diesel/Sähkö (ladattava hybridi) 14
Yhteensä 3 695 sähköautoa
Kaikkiaan henkilöautoja ensirekisteröitiin 5 996 autoa, joten 3 695 sähköautoa on 62 %.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/
Syyskuussa käytettynä maahantuoduista 69 % ja ensirekisteröidyistä autoista 62 % oli sähköautoja.
30
383
Vastaukset
- Anonyymi
Milloinhan rupee katoo tankkausasemia ? Meinaan vaan, kun hyrrää pystyy jo lataa kauppojen pihoilla ja katujen varrella, eikä bensiiniä. Aina kun kattoi jotain uudempia auto ostomielessä niin se on jokin ladattava tai hyrrä. Eikö tosiaan saksalaiset ja japsit tee oikeita benssiiniautoja lainkaan ?
- Anonyymi
Ei niitä enää tehdä kun kukaan ei niitä enää osta.
- Anonyymi
Ne nykyaikaiset diesel ja bensa autot hiukkassuodattimineen ja muine päästöaitteineen sekä tekniikan puolella tehdyt heikennykset (päästöjen/kulutuksen) takia ovat tehneet niistä helvetin epäluotettavia ja todella kalliita korjata.
- Anonyymi
Auton tekeminen on bisnestä ja niitä tehdään mitä ostetaan, yksinkertainen selitys ja fakta.
- Anonyymi
Minulla edelleen bensabiili, mutta näen erittäin selkeästi, että ensi vuosikymmenellä fossiilisilla polttoaineilla kulkevia autoja on Suomessa enää kourallinen.
Sähköauto on kaikin puolin niin edistyksellinen, mukava ja taloudellinen kulkine, että en ylivoimaa ei voi voittaa.
Kaikki me, jotka edelleen vannomme bensan ja naftan nimiin, olemme siinä vaiheessa jo kullan alla.
Ihan turha tästä asiasta on kiukutella, ei seiitä miksikään muutu.- Anonyymi
Siinä se on. Totuus.
- Anonyymi
...ei kullan, vaan mullan alla
- Anonyymi
Tässä trendi
https://stat.fi/julkaisu/cm0yxxu1376ri08vz6x3kmhz1- Anonyymi
Bensiini- ja dieselautoille tulee näköjään taulukossa pian pohjakosketus. Sähkö nousee.
- Anonyymi
Siinä vaiheessa kun sähköautot ovat suurin osa autokannasta alkaa todellinen kuritus sekä valtion taholta että myös valmistajien. Nyt sähjöautoja kehitetään kun löytyy heikkouksia mutta sen jälkeen tulee se aika kun valmistajat keskenäään sopivat että paljonko se ajoneuvo ja sen komponentti saa kestää....
- Anonyymi
Sellaisia sopimuksia ei synny ja ne olisit myös laittomia monopolisopimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia sopimuksia ei synny ja ne olisit myös laittomia monopolisopimuksia.
Esimerkiksi akut saavat nyt 7 vuoden takuun useimmiten. Ei akunvalmistajan kannata tehdä ikuisesti kestävää akkua vaan jatkossa tuo 7v lienee aika, jonka jälkeen akku voimallisesti heikkenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi akut saavat nyt 7 vuoden takuun useimmiten. Ei akunvalmistajan kannata tehdä ikuisesti kestävää akkua vaan jatkossa tuo 7v lienee aika, jonka jälkeen akku voimallisesti heikkenee.
Toivottavasti kilpailua riittää, koska se pitää hinnat ja laadun kurissa. Valtio ja EU tietysti pyrkivät rajoittamaan kaikkea mikä on kuluttajalle eduksi, mikäli tavaran toimittaja on Kiinasta tai sen kumppanilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi akut saavat nyt 7 vuoden takuun useimmiten. Ei akunvalmistajan kannata tehdä ikuisesti kestävää akkua vaan jatkossa tuo 7v lienee aika, jonka jälkeen akku voimallisesti heikkenee.
Akut menee loppuun suht nopeassa ajassa verrattuna polttomoottoreihin ajoipa miten paljon tahansa. Aika tekee tehtävänsä.
- Anonyymi
Toyotas ei kestä vuottakaa akku halpa versio mehtää jäi
- Anonyymi
Mercedes EQC moottorien ongelmat
???- Anonyymi
Mersu heitti ne roskikseen ja niitä ei enää ole käytetty missään mallissa,,oppivat kerralla.
- Anonyymi
Fossiilisten polttoaineiden hinnat laskee koska kysyntä vähenee, alkaa olla ylitarjontaa.
- Anonyymi
Tai sitten nousee hinnat sillä kysynnän laskiessa myös katteet laskevat.
- Anonyymi
1.1. 2030 alan harkita dieselauton vaihtamista sähköautoon, jos olen hengissä ja jos tarvitsen autoa ja jos ei ole tarjolla parempaa teknologiaa kuten vety.
- Anonyymi
Suurin ongelma tulee eteen polttis autoilijoilla vuosikymmenen lopulla kun valmistajat ovat siirtyneet vain sähköautojen valmistajiksi.
Siinä vaiheessa korjaamot nostavat hintoja bensa ja diesel autojen korjauksista koska varaosat hinnoitellaan uudelleen saatavuuden takia.
Ali-hankkijat vähenee ja konkurssit lisääntyvät niin kuin on jo tapahtunut ja vara-osia toimittavat kuka mitäkin ja määrittävät niille hinnan joka on pakko maksaa jos meinaa saada autonsa kuntoon.
Tämä on tie ,,valitettavasti.- Anonyymi
Mitäpä tuo haittaa. Tilataan varaosat jos tarvihtee tahi ostetaan uusi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä tuo haittaa. Tilataan varaosat jos tarvihtee tahi ostetaan uusi auto.
Kyllä se sikäli haittaa jos auton korjaaminen maksaa enemmän kuin auton arvo on.
Tulee eteen kysymys onko se järkevää?
Suuret auton varaosien alihankkijat ovat konkurssin partaalla ja muutama on jo lopettanut toimintansa .
Tietysti tilalle tulee toisia ja se teko hengittää kysyntää hetkellisesti mutta samalla auton valmistajat lopettavat bensiini ja diesel autojen valmistuksen joka taas johtaa siihen, että jos meinaa uuden auton hankkia sen 20 vuotta vanhan polttiksen tilalle niin sähköauto on se ainoa vaihtoehto silloin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se sikäli haittaa jos auton korjaaminen maksaa enemmän kuin auton arvo on.
Tulee eteen kysymys onko se järkevää?
Suuret auton varaosien alihankkijat ovat konkurssin partaalla ja muutama on jo lopettanut toimintansa .
Tietysti tilalle tulee toisia ja se teko hengittää kysyntää hetkellisesti mutta samalla auton valmistajat lopettavat bensiini ja diesel autojen valmistuksen joka taas johtaa siihen, että jos meinaa uuden auton hankkia sen 20 vuotta vanhan polttiksen tilalle niin sähköauto on se ainoa vaihtoehto silloin.Vielä löytyy varaosia yli sata vuotta vanhaan T-Fordiin, joten ei huolta muidenkaan autojen suhteen. Ennen maataan ite mullan alla ennen kuin Golfin farkun takajouset varaosakaupasta loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä löytyy varaosia yli sata vuotta vanhaan T-Fordiin, joten ei huolta muidenkaan autojen suhteen. Ennen maataan ite mullan alla ennen kuin Golfin farkun takajouset varaosakaupasta loppuu.
Tuo jäi
https://www.modeltford.com/model-t-parts/accessories/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä löytyy varaosia yli sata vuotta vanhaan T-Fordiin, joten ei huolta muidenkaan autojen suhteen. Ennen maataan ite mullan alla ennen kuin Golfin farkun takajouset varaosakaupasta loppuu.
Ei kannata olla ihan varma asiasta sillä on jo esimerkkejä siitä mitä tapahtuu kun tehtaan alihankkija varaosien tekijä poistuu markkinoilta.
heillä ei ole sitä vuosikymmenien velvollisuutta toimittaa osia toisin kuin autotehtailla.
- Anonyymi
Joo ostakaahan saksasta tuontisähköautoja, erittäin varmoja ja toimivia ajokatoksia.
- Anonyymi
Ei kukaan täysjärkinen tänä päivänä osta uutta autoa omaksi sillä leasing on päivä sana.
Sillä sopimuksella pääset eroon riskistä arvon alenemiseen ja korjauksiin sekä huoltoihin sekä kahdet renkaat vanteineen sekä niiden kausi vaihdot säilytyksineen.
Maksat kuukausi vuokran,,ostat vakuutukset ja käyttövoiman ( bensiini, diesel tai sähkö )
Huoletonta ajamista eikä tarvitse miettiä paljonko saa vaihdossa uuteen.
Sopimuksen loppuessa vain palauttaa auton ja liisaa uuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen tänä päivänä osta uutta autoa omaksi sillä leasing on päivä sana.
Sillä sopimuksella pääset eroon riskistä arvon alenemiseen ja korjauksiin sekä huoltoihin sekä kahdet renkaat vanteineen sekä niiden kausi vaihdot säilytyksineen.
Maksat kuukausi vuokran,,ostat vakuutukset ja käyttövoiman ( bensiini, diesel tai sähkö )
Huoletonta ajamista eikä tarvitse miettiä paljonko saa vaihdossa uuteen.
Sopimuksen loppuessa vain palauttaa auton ja liisaa uuden.Auto on muutenkin täysin järjetön sijoituskohde. Onneksi ei ole eikä ole tarpeen laittaakaan.
- Anonyymi
Turaanien kohtalo on ajaa euroopasta rahdatuilla käytetyillä sähkövatkaimilla. No tottahan se on että uusien vatkaimien hinnat on utopistisia. Vain rikkailla eläkekarvalakkiulsteriukoilla on varaa niitä ostella. Tai no lopultaan ostavat niitä Instereitä ja EX30 vatkaimia, joihin tuskin mahtuu normaali ihminen edes yksin sisälle :D
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku305063Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova681953HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1131827Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291754- 1111690
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p235984- 71921
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44897Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54843- 53792