UNOHDETUT VANHUKSET !

Anonyymi-ap

Mistä johtuu
kun ihminen tulee vanhaksi ja avuttomaksi voimat heikkenee,
omat jälkeläisetki unohtaa vanhuksenolemassa mahdolisen avuntarpeetki,
vain harvoin jos koskaan puhelimella kysellään vointia,

ei käydä koskaan katsomassa kuinka vanha omainen oikeesti voi,

--- kun puoliso on kuollu jää toinen vanhus ihan yksin
ja kun samanikäiset puhekaveritki ovat kuolleet,

mistä johtuu jälkeläiset unohtaa omat vanhuksensa

jotka on heitä rakastanu täydestä sydmestään
auttanu lastenlapsiaanki kun ovat olleet pieniä
kaikinpuolin jopa taloudellisesti,

tietenki raamatussa sanotaan,
---- lapset nousee vanhempiaan vastaan,
siis tulee itsenäistymis vaihe
mutta
itselläni se vaihe meni ohi siinä nelikymppisenä,
silloin jostain syystä aloin huota äitini ja isäni aivan eri näkökulmasta
aloin tuntea hellyyttä ja vastuutakin heistä ,
hanki heille kotiapua ja menin lääkärireissulle aina mukana,
varsinki kun isäni halusi että tulen mukaan,
hän sai hyvää hoitoa aina kun olin mukana,

mun omat jälkeläiset ovat pitkästi yli kuusukymppisiä eivätkä vielä ole kasvaneet aikuiseksi eivätkä huomaa että omat vanhukset ovat lähes ydeksänkymppisiä pappa jo kuoli mummo vielä henktorreissaan huonona koittaa yksin selviytyä arjen vaatimuksista, vaikka tarvis jo apua omaisiltaan.

mistä jotuu jälkeläisten jälkeenjääneisyys ihmisyyden kehityksessä vastuuliseksi aikuiseksi, jäikö he loppu elämäkseen murroukäisen tasoiseksi vastarannan kiiskiksi ajatusmaailmaltaa,
joskus kun ole pyytäny apua saan vastauksen kyllä sinä pärjäät ihan itse, ,,, vaikka en todellakaan enäänpärjää, tarvin tukea omaisiltani,
mutta he on jääneet murroikisen lapsen tasolle, luulakseni,
mun pitäis osata unohtaa heidän olemassa olo kokonaan, ja alottaa itsenäinen elämä yhdeksänkymppisenä, mutta mistä kaverin löytää me kaikki olemme jo henkitorreissaan kaikki ysikymppiset, ei meistä enään kaveiksi ole kellekää,
hauta se olisi oikeaosote mutta miten sinne pääsee kun henki vielä pihisee.

nyt miettimään,
miksi nyky kuuskympiset muka ikuiset eivät tajua ette heidä ysikymppiset vahukset tarvis jo heidä tukeaan ihan konkreettisesti,

kokeeko kukaan muu vanhus että omaiset on unohtanu yksinäisyyteen omaisensa, olenko aivan ainut yksilö joka on unohdttu

-- onnekki on kotihoito olemassa sinne suuntaa kohtapuoleen askeleeni sielä varmasti alan saada asia´n mukaista apua tarvittaessa,

kirjoitellaan kokemuksia
unohdetut omat vanhukset !

16

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mitä jos unohdetut vanhukset kirjoittaa testamentin jollekki laotokselle jossa on avnhuhoiva kohdallaan, saiskohan vanhus loppuelämän ajaksi rturvallisen huolenpidon osakseen laotos saisi vanhuksen omaisuuden kuten asunnon ja mahdollisetosakeet perinnokso testameltilla
      voiko rintaperilliset jättää perinnöttömiksi kun eivå halua pitää minkäänlaista huola omista vanhuksistaan ?
      Mitä mieltä olette ajatuksesta ?

• Anonyymi
        UUSI

Älkää testamentatko omaisuuttanne millekään laitokselle !!!
        Ei se takaa turvallista hoitoa.
        Laitos voi vaikka lopettaa toimintansa tai mennä konkurssiin,
        sinne menevät rahanne !

• Anonyymi
      UUSI

MIKSI antaa perintö jälkeläisille kun ne vihaa oma vanhempiaan vaikka vanhemmat ovat koko syd heitä rakastanu kouluttanu ja taloi´udellisestikki auttaneet, nyt kun vanhukset ovat avuttomia avun tapeessaolevia eivät käy edes katsomassa heitä kuinka voi, ovatko he oikeutettuja rintaperillisen asemaan ,

mielipiteitä asiasta !

• Anonyymi
        UUSI

No en usko että vihaavat omia vanhempiaan. Itsehän olemme heidät kasvattaneet sellaisiksi kun ovat
        lapset jotka aina ovat saaneet tukea vanhemmiltaan joka asiassa elämänsä ajan ovat juuri niitä jättäjiä . Ainainen tukeminen on tehnyt heistä egoisteja ja eivät tunne sanaa empatia.
        Ja yksinäisyys on tänään niin monen kohdalla fakta .miten aina paapottut aikuiset lapset tajuavatkaan. Että vanhus kaipaa heitä
        sitten on niinkin että näillä aikuisilla lapsilla on omat perheet ja huolensa , heillä eiole koskaan aikaa mihinkään, sana kiire on paljon käytetty sana heidän taholtaan
        Joten tähän on tultu kun on ylläpidetty vääriä arvoja maailmassa
        Ja jopa vaaleissakin äänestetään omia etujansa vastaan ” vanhukset hoidetaan” tyylillä kun uskotaan valheita siitä hoidosta Ja aikuiset lapsetkin äänestävät omia etujaan vastaan .
        Kauan on rakennettu. Yhteiskuntaa jossa vanhusten olot olisivat hyvät, vaan nyt päättäjät nakertavat niin vanhusten avun tarpeista kuten sairaan hoidostakin, si ihme että aikuiset lapsetkaan eivät ymmärrä vanhusten tarpeita , miten ymmärtäiaivätkään , hehän ovat aina olleet heille niitä ns prinssejä ja prinsessoja vanhemmilleen , miten sellainen voisi tuntea empatiaa toista ihmistä kohtaan , samalla kun hekin kasvattavat omia lapsiaan yhtä egoistisiksi kun ovat itsekkin. Niin että näin on se karu totuus että vanhoista ei välitetä sen jälkeen kun heistä ei ole enää mitään hyötyä . Se ei koske ainoastaan aikuisia lapsia vaan kuvastaa miten yhteiskunnalliset asiat toimivat, se joka on yksin ja kaipaa lastaan , soitta itse lapselle ja sanoo että kaipaa häntä, eikä syyttele että kun ei käydä, eikä vedä esiin miten on heitä rakastanut ja hoitanut ja auttanut ekonomisesti. Syyllistämällä ei asiat parane . Ja kun on aika äänestää vaaleissa tajuaa ettei äänestä omia etujanasa vastaan

• Anonyymi
      UUSI

Kannattaa miettiä aina se mitalin toinen puoli. Onkohan noin ,että me vanhukset olemme kautta elämän olleet niille ,nyt kuusi-seitsemänkymppisille lapsillemme ja lapsenlapsillemme NIIN mukavia ja rakastaneet. Unohtuu herkästi, että on tullut matkan varrella sanottua sitä sun tätä.
      Turha kaikkien lässyttää, että kuinka on rakastanu jne ,jne.
      Oletko pannu merkille ,miten herkästi nyt vanhana kaikesta valitat ,jos käyvät tai soittavat. Me vanhukset olemme USEINKIN hankalia, kitiseviä änkyröitä, tyyliin ” näin on ennenkin tehty ja nytkin tehdään näin” . Nuorempien hyvät ehdotukset häipyy ”kuuroille korville” . Ja taas ajatellaan sanotaan , ” minä määrään”, ” en halua”,
      Ei osteta palveluja ,vaan haudotaan ne saturaiset siellä tilillä, vaikka lapset ehdottaa kaikenlaista ostettavaa palvelua.
      Kyllä on vanhuksilla USEINKIN peiliin katsomisen paikka. Vali, vali änkyrät.
      Erikseen on ne hyväntuuliset mukavat vanhukset.

• Anonyymi
        UUSI

ÄLÄ NAURATA; hah

pikkusen yliampuva olijuttusi,

• Anonyymi
      UUSI

Se on elämän laki, muutenhan elämä pysähtyisi vain vanhusten hoitamiseen.
      Tärkeimpiä kumminkin ovat nuoret, perheet jotka nyt kamppailee toimeentulonsa äärirajoilla.
      Johtuu tästä hullusta maailmasta, jossa käydään sotia, pitäisi aina enemmän saada, niin valtioiden, kuin yksitysten ihmistenkin.
      Sodat pitäisi saada loppumaan. Kyllä Suomenkin täytyy varustautua, se on pakko,
      kun sotaisa naapuri on lähellä, mutta rahaa siihe menee miljardeja toisensa jälkeen.
      Kuka on hän, joka sodat lopettaa?

• Anonyymi
        UUSI

Totta
        lapsiperheitä pitää nyt autaa,
        ja koulukiusaamiset lopettaa, kouluihin yhteiskunta oppi takasi jossa opetetaan TOTUUDEN merkitys koko ihmis elämän kaareen ,
        jumakauta seki on kouluista unohtunu, ei ihme kun yhteiskunta on ihan sekasi ja kakki voi pahoin.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä vanhuksistakin täytyy pitää huolta !

• Anonyymi
      UUSI

Mistä näitä tietää.

• Anonyymi
      UUSI

Omat lapsemme, varsinkin tyttäremme, kantavat turhaakin huolta oloistamme.
      Viimeiset kolme vuotta, ja niistä viimeinen puoli vuotta, ovat olleet radikaalien muutosten aikaa.
      Muutimme kevättalvesta puhekyvyttömän ja halvaantuneen vaimoni kanssa läheiseen palvelutaloon. Jo sairaalakierteen aikana lapsemme kävivät vieraislla kunten myös nyt.
      Maantieteellistä ero on noin 300km.
      Varsinkin tytär on useaan kertaan tarjoutunut tuuraamaan minua palvelutasta vuokraamaamme kaksioon.
      Hyvinvointialueen kotihoitajat käyvät neljästi vuorokaudessa hoitamassa halvaantuneen vaativat toimet. Minä olen mukana oman mielenrauhani vuoksi.
      En voisi kuvitella 56:n aviovuoden aikana syntyneen yhteyden jäävän vain päivittäisten käyntien varaan.

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos.
        Annat hyvän vastineen aloittajalle.
        Kuinka lapsensa on itse kasvattanut, siinä hänen olisi pitänyt herätä ennen kuin niistä tuli "keskenkasvuisia kuuskymppisiä!"

• Anonyymi
      UUSI

Kuinka kehtaat tulla tänne valittamaan?

Ite oot jälkeläises kasvattanu.

Täällä on muutakin puheenaiheita ja se joka on yksin,
      osaa siitä itsekin meille kertoa, ja kertovatkin.
      Mutta Sinulla on huoli itestäs!
      Hoida se kuntoon ensiksi, tee sovinto, ja opeta niitä keskenkasvuisiasi.
      Minun jälkeläiseni eivät ole minua unohtaneet, eivätkä heidänkään jälkeläisensä.

Näkivät esimerkkini, kuinka minä kannoin huolta ja hoidin omia ja puolisoni vanhempia.

Kehtaan sanoa;
      Ihan itse olen heidät esimerkilläni kasvattanut.

• Anonyymi
      UUSI

Voiki sanoa

" kun rakkaus riittäny ei "

siis
      olisi pitäny OSATAKKI kasvattaa lapsiaan,

KAIKKI EI OSAA

se on totuus suomen yhteiskunnasta yleisellä tasolla,

vanhukset on unohdettu hoitoja vaille tai vähälle hoivalle,
      kuten uutisoinnista tiedämme,
      yksilö EI voi tuomita vaan koko yhteiskunta on syyllinen pahoivointiin yhteiskunnassamme,

seki pitää yhteiskunnan myöntää,

ja kun kokonaisuutta katsoo suurin osa suomen kansasta ei ole osannu kasvattaa jälkeläisiään, eikä taatusti vieläkää osaa, koska jo tarhassa pikku lasten ajatus maailmaa sekotetaan kuten onko poika vai tyttö , joka ennen sentään oli itsestään selvyys kaikille, nyt ei ole, kun jopa yhteiskunta sekottaa pienokaisten ajatusmaailman tietämään totuuksia elämästä,
      yhteikunta on tullu aina vaan hullumaksi ja sekavammaksi,

ei tarvi kuin muistella mariin huume touhuja
      hyvin meni hallituksessa huh,
      suomi nyt kurkkua myöten kusessa,

joten esimerkkiä on yhteiskunta täynnä,
      siitä
      miksi nuorio voi pahoin ja yhteiskunta on seksi,

jopa kadut vaarallisia huume hörhöjen takia,
      kuten uutiset kertoo karmeeta tarinaa,

mielipide ja huoli tulevaisuudesta !

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä minua ainakin oma tytäron auttanut tosipaljon, siitä olen kiitollinen.
      Hän ehtii vaikka on omakin perhe huollettavana ja olemme pitkän matkan päässä toisistamme. tkaa ajamaan
      Sanoinkin hänelle, että kun nyt talvi tulee, ei tarvi niin usein lähteä tuota matkaa
      ajamaan, kun vielä tulee talvikelit.
      Onneksi saan myös täältä apua monenlaista-

• Anonyymi
      UUSI

En jos ei rakasta? Minkäs sille voi. Ei aina kemiat käy yksiin puolin ,eikä toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2598
    2. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      65
      2445
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      70
      2291
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      22
      1798
    5. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      213
      1779
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1660
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      92
      1479
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1460
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1424
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1420
    Aihe