IS Viikonloppu 18.-19.10.2025

Anonyymi-ap

2½-tasoiseksi merkitty ristikko Arto Kuivaselta. Siisti, nätti kuvitus. Olisi kiva, jos laatija voisi hieman avata, miten hän on ristikon kuvituksen luonut. Jos kuvitus on luotu tekoälyllä, olisi fiksua mainita tekoälyn käyttö. Äkillinen muutos jokin aika sitten ei tee uskottavaksi, että Arto olisi kuvat itse piirtänyt, sillä jos niin olisi, miksei vastaavia piirroksia ole ollut pidemmän aikaa.

Kuvitus on joka tapauksessa kivempi kuin esim. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/edulliset-sahkoautot-testissa-nain-parjasi-mg4/9179670 - tuossa ei tule esille tekoälyn luoma kuvitus, mutta joskus se on selvästi mainittu.

Päällekkäisiä pääkuvasta johdettuja sanoja on kuin Lehdon ristikoissa. Saa nähdä, miten ratkaisusanat ovat onnistuneet. On vaikea uskoa, ettei joukkoon olisi mahtunut jokin outous.

22

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Jos kuvitus on luotu tekoälyllä, olisi fiksua mainita tekoälyn käyttö. "

No enpä tiedä miksi laatijan pitäisi tuollaisesta erikseen mainita. Eipä muiden alojen mainokuvittajatkaan ym. niistä juuri huutele, että nää on tekoälyllä tehtyjä.

Entistä epävarmemmiksi muuttuvat 10 vuodessa netin aivan kaikkien kuvien ja myös deepfake videoiden ym. uskottavuus.

Kuvia Kuivasella on pääkuvan lisäksi vain 7 kappaletta. Minusta tämän tyypin ja tason ristikkokuvia löytyy suht helpolla freeware kuvakirjastoistakin.

• Anonyymi

Minusta kuvitus on samaa tasoa kuin Heli Kärkkäisellä. Jos kuvien sävymaailma ei olisi kellertävä, kuvia voisi erehtyä Kärkkäisen tekemiksi. Kärkkäisen tyyli on usein varsin geneerinen ja AI voi tehdä yhtä hyviä tai parempia kuvia. Toisaalta joskus Kärkkäinen tekee parempia kuvia.

Ei toki ole yhtä symppis kuin Toni Pitkälällä, Markku Mäkelällä tai Petri Kuhnolla. Heidän kuvituksiaan ei tekoälyn tuotoksiin sekoita.

• Anonyymi

Tähän yritin saada vastausta laatijaltakin, mutta ei ole vastannut, Ekin foorumissa Eki aina tulkitsee asia kyselyn minun tekemäkseni esittää asian miten tahansa tai millä nimimerkillä tahansa. Jos nimimerkki on uusi, Eki pistää poistoon. Jonkun Eki tutun ja tutulla nimimerkillä pitäisi kysyä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän yritin saada vastausta laatijaltakin, mutta ei ole vastannut, Ekin foorumissa Eki aina tulkitsee asia kyselyn minun tekemäkseni esittää asian miten tahansa tai millä nimimerkillä tahansa. Jos nimimerkki on uusi, Eki pistää poistoon. Jonkun Eki tutun ja tutulla nimimerkillä pitäisi kysyä asiasta.

Että semmonen pakkomielle tällä kertaa. Sanoit jossakin, että olet saanut vastauksia laatijoilta ja lehdiltä. Kuinka moneen viéstiin suunnilleen prosentuaalisesti olet saanut vastauksen? Ihan pakkomielle minulle olisi saada tietää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että semmonen pakkomielle tällä kertaa. Sanoit jossakin, että olet saanut vastauksia laatijoilta ja lehdiltä. Kuinka moneen viéstiin suunnilleen prosentuaalisesti olet saanut vastauksen? Ihan pakkomielle minulle olisi saada tietää!

Pakkomielle joo. Voisko joku muu yrittää kysyä - tosin jos joku muu kysyy, Eki voi tulkita kysymyksekseni ja poistoon menee - jotensakin automaatio Ekiltä tämän asian suhteen.

• Anonyymi

No eipä ollut vasemman reunan punainen härpäke ennestään tuttu.
      https://imgur.com/a/3MOpv5t

Ilmeisesti suopunkimiehet itsekään eivät enää viitsi noita poron luusta hioa. Tilaavat mukavasti Temusta pussillisen eri värisinä.

• Anonyymi

hyvää pyhäpäivää! mitä olisi toi "värikäs"??

• Anonyymi

Värikäs uroslintu sopisi

• Anonyymi

kiitoos!! mulla olikin vaakaan "maine" pikkasen väärin

• Anonyymi

Paavina kerran?
      Katsoin luettelon läpi eikä mikään sopinut vai ymmärränkö vihjeen väärin?

• Anonyymi

Mitähän se paavivihjeen lisämääre "kerran" tarkoittaa tässä yhteydessä? Kukaan paaveista ei ole ollut kahteen kertaan virassa, samaan tyyliin kuin Trumppi nyt on.
        Kertahommia ollut kaikill nuo paavihommat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se paavivihjeen lisämääre "kerran" tarkoittaa tässä yhteydessä? Kukaan paaveista ei ole ollut kahteen kertaan virassa, samaan tyyliin kuin Trumppi nyt on.
        Kertahommia ollut kaikill nuo paavihommat.

Kerran-sanalla on muitakin merkityksiä kuin "yhden kerran". Esimerkiksi "aikoinaan" ja "entisaikaan".

• Anonyymi

Haetaan puolalaisen paavin etunimeä.

• Anonyymi

Vaikka tämä on vain kaksi ja puoli ,on tässä meikäläiselle miettimistä, keskikohta puuttuu, eikä sinisistäkään ole kuin loput.Jospa saisi tuollaiset pitkät sanat kuin liukenevia ja usein sodista. Voisin päästä eteenpäin.

• Anonyymi

oisko luistavat ja uutisaiheet

• Anonyymi

Kiitos! Ajatella,että en edes hoksannut tuota: uutisaiheet. Sitten sain tuon harhaa ja pääsinkin eteenpäin.

• Anonyymi

naukuvin= kissatalot...oisko näistä apua??

• Anonyymi

"Kasteluistakin" tuottaa ihan kiinaa (maivenet tms.) missä vika?

• Anonyymi

Sinulla on piilokirjaimena väärä kirjain ja lisäksi virhe loppuosassa. Tarkasta uudelleen vihjeen -, viddi, vicdi ratkaisu. Ihan suomea tulee!

• Anonyymi

Jaska:
      "Räjähdysvaara kuuklaillessa ei tosin ollut täysin olematon.

Eipä jäänyt paljon, mutta ikävä kyllä riittävästi, pistepotti täydestä. AAA eli alkupiilosta aina alennus."

Kiinnitti huomion niihin heikkouksiin kuin minäkin. Plussan puolellevahvasti silti kokonaisuus.

• Anonyymi

Taas siteerailet muita, etkö uskalla seisoa omien mielipiteittesi takana ihan itse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe