Mitä mieltä olette, jos itse hoidolla koittais hoitaa vatsantoimintaa, esm. silloin tällöin käyttäis vatsantyhjentämiseen lääkettä joka tyhjentää mahan täydellisesti
tietenki näitä hoitoja käytetään silloin kun lääkäri tutkii esm paksun suolen tai suoliston yleensäkki,
mutta jos vaan omaksi helpotuksekseen silloin tällöin käyttäis tyhjennystä oma hoitona,
mitä mieltä olette asiasta ?
PAKSU MAHA - MAHDOLLINEN ITSE - HOITO ?
10
86
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ainaki kerran kun lääkäri tutki paksun suolen, mulle määrättiin vatsantyhjennys lääke ja silloin tunsin sen oikein hyväksi olotilalleni, olo oli paljon kevyempi kuin normaalisti,
nyt todellaki tekis mieli itse hoitona silloin tällöin käyttää kysistä tyhjennystä, luulisin että olo muuttui paremmaksi kokovaltaisesti, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta itse-hoidosta.- AnonyymiUUSI
On aivan eri asia tyhjentää suoli tutkimusta varten.
En suosittele ulostuslääkkeitä, siinä on vaara, että sitten vatsa ei toimi enää normaalisti.
- AnonyymiUUSI
Ongelma voi olla monellaki ihmisellä mutt ei tiedä kuinka hoitais vatsan toiminta häiriöitä,
tuosta voi olla monelle apua itse.hoito mahan tyhjennys,
seuraavan kerran kun menen apteekkiin osta
kyseistä lääkettä,
on ollu pitkään jo ongelmia paksun mahan kanssa.- AnonyymiUUSI
Minkälainen toimintahäiriö sinulla on. Minun vatsani toimii noin kolmas päivä
eikä se ole toimintahäiriö lääkärin mielestä.
- AnonyymiUUSI
En tiedä mutta ettei vain suoli tule riippuvaiseksi. Ainakin jos usein käyttää.
- AnonyymiUUSI
On aivan eri asia tyhjentää suoli tutkimusta varten.
En suosittele ulostuslääkkeitä, siinä on vaara, että sitten vatsa ei toimi
enää normaalisti.
Olkaa onnellisia, kun vatsanne vielä toimii normaalisti.
Ei maha siitä pienene kuin vähän hetkellisesti, vaikka suolen yrittäisi tyhjentää ulostuslääkkeillä. - AnonyymiUUSI
Vain lääkärit osaavat vastata niin, että vastaukseen voit luottaa!
Soita terveyskeskukseen hoitajatkin kertovat mikä olisi suositus, mutta pika peräruiskeita ei pitäisi käyttää, suoli tottuu ja lopulta seuraa ongelmia.
En anna ohjeita, mutta kerron kuinka minun kova vatsa hoidetaan.
Jauhe oraaliliuosta varten, annospussi
12g macrogol 4000
Saatavan eri kokoisia pakkauksia.
Suurin sisältää 50 kappaletta kerta annos, 12 g jauhepusseja.
Ne on tarkoitettu vatsan "pehmennykseen" eli löysyttävät ulostemassaa.
Käyttäjäryhmiä ovat mm. suolistoleikatut potilaat, kovasta vatsasta kärsivät ja heille annetaan erilliset ohjeet.
Käyttö on turvallista ja helppoa
Samaan tarkoituksen, samaa macrogoli jauhetta
saa apteekeista kauppanimellä PEGORION 12g
0n esim. pakkauskoko 20x12g
Lääkärin määräyksestä esimerkiksi 3 x 12g päivässä kuten on minun lääkemääräyksessäni kirjoitettu. (sekoitetaan lasilliseen vettä)
Ei aiheuta riippuvuutta! Voi käyttää jatkuvasti, tai tarpeen vaatiessa!
Itselläni jatkuva käyttö, vatsaleikkaukset ja suolisto ongelmat.
Ilmavaivoihin Apteekista Kuplaton 100mg pehmeät kapselit
Saa 100 kpl purkissa!- AnonyymiUUSI
Saako tuota PEGORION 12 mg ilman reseptiä ???
Vai pitääkö olla resepti ?
- AnonyymiUUSI
-- maha on aina jotenki kipee,
turvottaa , kosketus arka
hieman kiristiny maha lihakset,
peräpukanat jotenki kipeet,,, välillä ei
jos käytän rypsiöljyä
silloin tominta on suhteelisen liukasta
eikä jää pakottamaan,
maha on paksu,
pallea pullottaa ,
kohta laukaan asti,
jos joskus tyhjentäisi kokonaan mahan
jos se muuttuis tavalliseksi
ooon aatellu,
littä maha olis muutenki kivemman näkönen kuin pallo maha.- AnonyymiUUSI
litteä maha,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492598- 652445
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on702291- 221798
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2131779Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681660Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921479Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221460Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191424Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121420