ettei ole vain varaa muutella minkään perässä minnekään.
Työttömyydessä käy niin
12
211
Vastaukset
- Anonyymi
Perutuslain vastaista
- Anonyymi
Hallintokantelu
- Anonyymi
Rikosilmoitus
- Anonyymi
Valitus laillisuusvalvojalle.
- Anonyymi
Eduskunnan oikeusasiamies.
- Anonyymi
Välikysymys noin vakavasta asiasta.
- Anonyymi
Oikaisuvaatimuksen olet kai tehnyt jo?
- Anonyymi
Kelasta muuttoavustus pariin rekkalastilleseen banaanilootia?
- Anonyymi
Rikolliset virkamiehet joka ainoassa asiassa
- Anonyymi
B€talast?
- Anonyymi
Viranomaista v*tuttaa kun joutuu jatkuvasti selvittelemään tekemisiään laillisuusvalvojan kanssa.
Ihan hyvästä syystäkin. Jos viranomainen ei tajua olevansa poliitikkojen uunotettavana, niin se on ihan hyvää harjoitusta että vauhditetaan viranomaista laittamaan toimensa lainmukaiseksi. - Anonyymi
Massa-työttömyys on ollut Suomessa jo noin, 1990-2025.
Eikä ongelmaa ole hoidettu !!
Siis reilun tulon- ja työnjaon puute on tämä ongelma.
Eikä massa-työttö,myyttä ole tarkoituskaan hoitaa pois.
- Olen itse nähnyt arjessa työvoima-pelleilyn, olen kokemus-asiantuntija.
Omina työelämä kokemuksina, muistoja ;
Lapsena, nuorena löytyi jotain kesä työtä huonolla palkalla.
Sitten opiskelin, ja töitä kunnollisia ei löytynyt. Ei ollut työpaikkoja.
Moni ihminen jäi piiloon, opiskelemaan lopuksi ikää kun töitä ei ollut !!
Itse tein kaikkea, hantti-hommia, "älyttömiä-töitä" kuitenkin.
opintolainat sain maksettua,
Sitten ne huonotkin työt loppui, 1990 lamaan.
uusia pätkä töitä ei löytynyt, ei ollut.
Olin sen aikaisissa työvoimpoliittisissa aikuiskoulutuksissa. Hankin useita ammatteja.
Mutta töitä ei ollut edelleenkään. Tein taas pätkiä, väliaikaisia,
toistaiseksi, määrä-ajaksi, huono-palkka töitä...
-Lopulta täysin kyllästyin jatkuvaan työvoima-pelleilyyn.
Ja lisänä tilanteeseen , olin ilmeisesti minä se " työttömyys ongelma"
, koska myös vaimo kaappasi perheen, vei lapset.
Kun olin työtön, niin olin siis arvoton. Yhteiskunta ja media näin kertoi ja kaikki tiesi tämän työttömyys "tosiasian". Ex vaimolle sukulaiset ja yh naiset oli konsultteina.
Vain minä en tiennyt, että olin ongelma ja se työtön.
Kun en ihmisenä ollut tuhoutunut, vain tulot oli tuhottu.
Olin sitten se aito pitkäaikais- työtön.. ( - kamalaa - ihmiset ex sukulaiset, yms. media toitotti miten syrjätynyt, mielisairas, tms työtön on.. - ne viihasi minua joukolla !! ).
Ja tämä sen ajan media-asia ei munua itseä haitannut, olin jo nähnyt ty-pelleilyä tarpeeksi.
Niinpä kaikki propaganda työttömiä kohtaan alkoi jo vahvasti huvittaa !
Massa-Työttömyyttä ei haluttu hoitaa, mutta kaikin keinoin haluttiin syrjäyttää, syrjiä työttömiä julkisuudessakin ja käytännöissä.
Esim.. Joku "asiantuntija" julkisuudessa kertoi työttömien olevan sairaita, tai mielisairaita,, se oli tvm. sdp filatovoiin konsulttina, hyvillä palkoilla tämä "asiantuntija" esim..
- Mutta ei ollut toimia massa-työttömyyden poistoon, jostain syystä., silloinkaan
Olin itse lopulta kyllästynyt koko asiaan ja eri syrjäyttämis yrityksiin....
Oma elämä sujui aivan hyvin, oli tervettä hyvää elämää, tosin kulutus varoja oli vähän.
Minut siis tässä muussa elämässä aktiivisesti vieroitettiin lapsistani. Perheen menetin. Ei ollut miehellä oikeuksia. Elätystukia vaan haettiin ulosoton kautta yms.. - Köyhältä työttömältä, jne.. Ei se tunnelmaa kohottanut yhtään !!
Ja noin omassa elämässä ei tullut kohdalle yhtään tervejärkistä naista, jotta olisi kannattanut perhe perustaa uusi. Työttömällä kun ei ole "markkina-arvoa".
sitten noin muissa merkeissä seurustelin, parittelin yh. naisten kanssa, joiden monen arvot ja elämänmalli ei minua kiinnostaneet. Siihen aikaan oli desperado naisia paljon tarjolla. Jotenkin luulojen ohjaamia, hajalla olevia ihmisiä, kuten oli oma ex vaimo.
Ja tämä sama luulo uskomus idea näkyy ongelmana laajemminkihn, harha uskomus tyyli on havaittavissa jopa valtakunnan politiikassa. Erilaisten trendien mukaan mennään Suomessa yhä suurempaan yli-velkaan, yms. ongelmiin.
Mutta, noin työelämä suunnassa, itsellä aika meni tem touhuissa, te , typ asiakkaana. Ulkopuolisena olin siinä tarkoituksettomassa myllyssä, jotta sain sen työttömyys-tuen.
Ja sain tem palveluna karenssinkin, josta pääsi pois vain toimenpiteellä. Ja toimenpiteitä ei ollut.
Menin vaatimaan toimenpidettä ja ohjasivat kuntouttavaan työtoimintaa,, joka olikin ainoa toimenpide tarjolla, ja se oli kaikkein huvittavin mahdollinen...
"kuntouttsvassa" määrä-ajan istuttuani karenssi rangaistista, sain karenssin poikki.
Olin siis jouten täysin, joutavassa "kuntouttvassa" istumassa rangaistusta, joka tuli ilman oikeuden käyntiä,tms.. tem hallinnolta palveluna tämä.,
Jatkoin uraani typ pelleilijänä, typ turha suunnitelmien tekoa. Nekin saavuttivat hupaisan klimaxin, kun saattoi kerralla olla 4 kpl. typ virkailijoita,, se oli joku joukkovoiman osoitus.. .
tädit oli siellä töissä ja työllistyi, osaamista tai keinoja ei vaan ollut työttömyyden hoitoon ! ei ollut töitä, eikä eläkkeelle päässyt.. jne.
Mutta loppua kohden se typ laantui, kun virkailijat ehkä käytännössä huomasi, ettei täs ollu mitään tehtävissä, kun massa-työttömyys vaan jatkui... väsymys iski.
Ja helpotus oli korona aika, jolloin kuolemaa peläten, ei tarvinnut typ istunnoissa käydä...
- Tässä jotain yleistä, yleiskuvaa, työmarkkinasta kohdallani.. jopa hupaisaa.
- Ja Suomessa edelleen haaskataan tuhlataan hyvää työvoimaa,
jatkuvasti on se noin 1/2 miljoonaa työttömänä,
mutta kononaisluku on ilmoitettuna pienempi, kun osa työttömistä on eri nimikkeiden alla, siis tilastoitu ovelasti....
Ahne tulonjako ei työllistä, vaan jakaa niille joilla jo edut, palkat, omaisuudet on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25718156Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7610353Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3456863Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai584900Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki384591Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.823332"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172952Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen952460Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit291977MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä241772