Verhojen ripustus

Anonyymi-ap

Ikkuna on pesty ja verhot pitäisi ripustaa ikkunaan.
Nyt on tenkkapoo
Ikkunan yläpuolella on kapea ikkunalauta.
Sen alla kulkee kisko ja nipsut pitäisi laittaa. Tuo homma tökkii tosi paljon.
Heitin verhot yli ikkunalaudan.
Patteri on ikkunan alla, eli verhot ei voi olla lattiaan asti.
Niitä sitten taittelen.
Taidan olla kohta ilman verhoja.
Sälekaihtimet riittäköön.

40

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan voisi tulla avuksesi ?

• Anonyymi

Ei kukaan.
        Parastahan olisi jos olisi isoäidintanko, mikä kiinnitetään katonrajaan.
        Turha haaveilla.

• Anonyymi

Mullakin on patteri ikkunan alla ja verhot lähes lattiaan asti siten, et imurin suutin mahtuu

• Anonyymi

Huoltomies sanoi, että ei mielellään verhoja eikä mitään tavaraa patteriin eteen, kun lämpö jää sinne.

Huolto tuli ilmaamaan patterit, heidän on päästävä patterien viereen helposti.

• Anonyymi

Olet todella laiska ja aikaansaamaton. Verhojen laitossa ei ole mitään ongelmaa. Minulla on asunnossani 6 kpl suht suurta ikkunaa, joissa kaikissa on se verholauta ja siellä syvennyksessä kiskot . Ei kuuta kuin nipsut päästä sinne ja verhot ripustat siihen tai sitten verhot laitat nipsuihin alhaalla ja sieten ripustat ne kiskoon.

Eihän se ole kuin sopivaa venytyskuntoilua, kun minultakin se käy ja olen 77 v mummeli.
      Jos eilen venyttelin ,ni tänään menin lenkille. Vaihtelu virkistää.

• Anonyymi

En kiistä laiskuuttani. Nipsujen laittaminen liukkaisiin, taittetuihin verhoihin on pakkopullaa.
        Ei ole missään asunnossa ollut vielä kapeata verholautaa ikkunan yläpuolella.
        Hyvinhän se käy verhojen laittopaikaksi.

• Anonyymi

Tämä on 80 plus palsta.
        Olet nuori tänne.
        Tottakai tuonikäinen pystyy tekemään ihan mitä vain.

• Anonyymi
        UUSI

Ylimielinen täydellinen narsisti asialla ?

• Anonyymi
        UUSI

Minä kanssa taistelin keittiö verhojen vaihdossa , kiipesin neljän askeleen tikkaille että ylettyisin vaihtamaan , vaikka tiedän ettei tässä iässä saisi kiipeillä .Kahteen ikkunaan sain puhtaat verhot , oli sekin työ jonka ennen tein käden käänteessä . Vaikea jotenkin hyväksyä että vanhetessa tulee niin monia rajoituksia. Kaikkeen tekemiseen .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on 80 plus palsta.
        Olet nuori tänne.
        Tottakai tuonikäinen pystyy tekemään ihan mitä vain.

Jos ikä on lähempänä 80 se kun 70 niin mielellään on ehkä 80 palstalla. Kukapa täällä määrää minne kukin saa kirjoittaa . Koska tietääkseni säännöissä ei lue että 80 vuotias syntymäpäivän jälkeen vasta saa palstalle kirjoittaa.
        Aikai toiseksi et tiedä tämän ihmisen kunnosta yhtään mitään kun kommentoit että tuon ikäinen pystyy mihin vaan . Niin ei ole .palsta ei ole yksitys omistuksessa se tarkoittaa sitä ettei täällä kukaan määrää missä kukin kirjoittelee .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ikä on lähempänä 80 se kun 70 niin mielellään on ehkä 80 palstalla. Kukapa täällä määrää minne kukin saa kirjoittaa . Koska tietääkseni säännöissä ei lue että 80 vuotias syntymäpäivän jälkeen vasta saa palstalle kirjoittaa.
        Aikai toiseksi et tiedä tämän ihmisen kunnosta yhtään mitään kun kommentoit että tuon ikäinen pystyy mihin vaan . Niin ei ole .palsta ei ole yksitys omistuksessa se tarkoittaa sitä ettei täällä kukaan määrää missä kukin kirjoittelee .

" Olet todella laiska ja aikaansaamaton. Verhojen laitossa ei ole mitään ongelmaa. Minulla on asunnossani 6 kpl suht suurta ikkunaa, joissa kaikissa on se verholauta"

Tällaisen vastauksen sain 77- vuotiaalta mummelilta.
        Mistä tämä mummeli tietää minun sairauksistani? Laiskaksi moitti heti alkuunsa.
        Ylimielinen osaaja

• Kukakohan sen sellaisenkin on keksinyt ja miksi, että ikkunoitten reunoihin laitetaan kangasta roikkumaan.

• Anonyymi

Jotkut vaihtaa kesäverhot, syksyverhot, jouluverhot jopa,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut vaihtaa kesäverhot, syksyverhot, jouluverhot jopa,

Olen siivonnut ikäihmisten asuntoja.
        Ja pessyt ikkunoita ja vaihtanut verhoja.
        Niitä todellakin vaihdetaan tiuhaan tahtiin, niinkuin mattojakin.
        Joka vuodenajalle erillaiset.
        Kummastutti, kun talvella laitetaan paksut pimentävät verhot ikkunaan.
        Kun on muutenkin niin pimeää
        Kesällä taas ohuet, valkoiset.
        Että ei pääse auringonporotusta yhtään piiloon.
        No makunsa kullakin.

• Anonyymi
        UUSI

Vastapäätä ikkunaa on naapurin ikkuna.
        Siksi kait peitetään vehoilla ikkunoita, että ollaan pimennossa naapureilta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen siivonnut ikäihmisten asuntoja.
        Ja pessyt ikkunoita ja vaihtanut verhoja.
        Niitä todellakin vaihdetaan tiuhaan tahtiin, niinkuin mattojakin.
        Joka vuodenajalle erillaiset.
        Kummastutti, kun talvella laitetaan paksut pimentävät verhot ikkunaan.
        Kun on muutenkin niin pimeää
        Kesällä taas ohuet, valkoiset.
        Että ei pääse auringonporotusta yhtään piiloon.
        No makunsa kullakin.

Loogistahan se on että pimeyttä ei haluta päästää tupaan, kesällä taas liian valon voi kantaa säkillä ulos.

• Anonyymi
        UUSI

Se on lienee tullut kaupungistumisen myötä kun ne verhot on laitettu näköesteeksi. Ei niitä ammoisna aikoina maalla varmaan joka torpassa ollut, mutta asutuskeskuksissa missä talot toistensa vieressä on näkösuojat sitten laitettu ikkunoihin. Myöhemmin sitten joku keksinyt sälekaihtimet, mutta pelkästään niillä jää sen näköiseksi että jotain puuttuu. Itse jos rakentaisin laittaisin ikkunat sellaiset että niissä olisi sellainen kalvo joka päästää valon sisään mutta ulkoa ei näe sisälle, vain sisältä ulos.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on lienee tullut kaupungistumisen myötä kun ne verhot on laitettu näköesteeksi. Ei niitä ammoisna aikoina maalla varmaan joka torpassa ollut, mutta asutuskeskuksissa missä talot toistensa vieressä on näkösuojat sitten laitettu ikkunoihin. Myöhemmin sitten joku keksinyt sälekaihtimet, mutta pelkästään niillä jää sen näköiseksi että jotain puuttuu. Itse jos rakentaisin laittaisin ikkunat sellaiset että niissä olisi sellainen kalvo joka päästää valon sisään mutta ulkoa ei näe sisälle, vain sisältä ulos.

Sellaisen kalvon voi hankkia ikkunaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisen kalvon voi hankkia ikkunaan.

Juuri hän kirjoitti, että laittaisi sellaiset ikkunaan.
        Tietää kyllä, että niitä on olemassa!!!

Olit taas olevinasi fiksu!

• Anonyymi
      UUSI

Ei verhojen ripustaminen ole iäkkäälle helppoa. Ainakin itse tarvitsisin tikkaat
      ja niillä olisi vaarallista keikkua. Hankin rullaverhon,
      vaikka verhot kyllä jollakin kummallisella tavalla lisäävät viihtyisyyttä.

• Anonyymi
        UUSI

Kuka sen rullaverhon asentaa?

• Anonyymi
      UUSI

Minä pidän kappaa, en sivuverhoa lainkaan. On hyvät tikkaat kun ripustan. Kovaa hommaa se on, kädet ja olkapäät tönkkönä kun lopettaa. Pesen verhot vain n. 2-3 vuoden välein. Yhdet ainoat on. Vai vielä jouluverhot, HUH.

• Anonyymi
        UUSI

" Minä pidän kappaa, en sivuverhoa lainkaan."
        Joka huoneessako on vain kappa?

• Anonyymi
      UUSI

On useat verhot, vaihdan kun haluan pientä muutosta kotiin ja kalustukseen.
      Joitain verhoja en raski pitää ikkunoissa kesällä. Ovat erikoista, hyvin kallista kangasta joka kuviointi on minusta säilyttämisen arvoinen ja verhot ovat katosta lattiaan, painonauha alaompeleessa, pysyvät kauniisti laskeutuvina.

Meinaan ne taas ikkunaan laittaa, vaikka talvellakin aurinko paistaa, sen voi eää sälekaihtimilla kun on eteläinen paiste kirkkaimmillaan.

Ikkunaton verho on minusta kuin alaston ihminen, Ei verhoilla saa kuitenkaan peittää näkymää ulos.

• Anonyymi
      UUSI

Jos siellä on liukukisko, niin eikä ne ole tarkoitettu laitettavaksi niin, että nipsut laitetaan alhaalla verhoon kiinni, ja sitten vain lähdetään pujottamaan niitä vuorotellen peräkkäin kiskon päästä paikoileen.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri näin minä olen toiminut.

Nipsut laitan verhoon, n.10-12 cm väli.

Laskostan verhon olkapäälle ja sitten nipsut kiskoon.
        Melko helppoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin minä olen toiminut.

Nipsut laitan verhoon, n.10-12 cm väli.

Laskostan verhon olkapäälle ja sitten nipsut kiskoon.
        Melko helppoa.

Seisot tikkailla ja et saa mistään kunnon otetta.
        Kotona sattuu eniten onnettomuuksia

• Anonyymi
      UUSI

Ostin oman asunnon viisikymppisenä ja tein remontin ja yksi remonttikohteista oli juuri ikkunan yläpuolella oleva lauta, jonka sisällä oli tangossa oli verhonipsut. Laitoin vaan tangot, johon olen verhot ripustanut. Kyllä olen ollut tyytyväinen. Enää en itse ikkunoita pese enkä verhoja vaihda.

• Anonyymi
        UUSI

Mies laittoi kerran verhot nipsuineen ikkunaan.
        Ja vain kerran. Otti niin koville isojen kourien kanssa väkertää niitä nipsuja.

Mies toi pitkää vaijeria kotiin.
        Asensi kaksi vaijeria vierekkäin leveän ikkunalaudan päälle, katon rajalle.
        Pujotti verhot vaijereihin, kiristi ne voimalla suoraksi.
        Hyvästi nipsut, totesi Mies

• Anonyymi
        UUSI

Tanko on ilmeisesti pois nostettava.
        Verhot tankoon ja nostetaan takaisin.
        Taas kyllä täytyy olla tikkailla ja huojua siellä leveän verhotangon kanssa.
        Onko turvallista?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tanko on ilmeisesti pois nostettava.
        Verhot tankoon ja nostetaan takaisin.
        Taas kyllä täytyy olla tikkailla ja huojua siellä leveän verhotangon kanssa.
        Onko turvallista?

Verhotanko on jaettu useampaan osaan. Eivät paina paljon, eivätkä ole niin korkealla, että huojua tarvitsisi. Nykyisin ikkunanpesiä vaihtaa verhot, eikä hänellä siihen montaa minuuttia mene.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla on joka ikkunassa useampi kuin yksi verho
      Yhteen verhoon, tasaisin välein 20 verhokisko rullaa, niitä nipsuja!
      Ei vielä ole tullut liki 90 vuotiaalle ongelmia. Ainakin 2 kertaa vuodessa vaihdan verhot, pesen ja silitän, laitan silityslaudan päällä ne nipsut, sitten tikkaille ja rullat kiskoon, lukko kiskon päähän ja toisen ikkunan ääreen. Leveitä ikkunoita on 5 ja lasiovi ulos. Mieluisaa hommaa, vaikka käy sormille ne nipsukat,
      Onneksi en ole vielä tippunut korkeilta tikkailta.

• Anonyymi
        UUSI

Minua on taidettu vetää höplästä.
        Iäkäs äitini ei voinut "huimauksen" takia kiivetä tikkaille.
        Kiipesin tikkaille ja laitoin niitä verhoja moneen ikkunaan.
        On se hikistä puuhaa
        Äitini siis vedätti minua ihan 6- 0
        Olisi itsekin pystynyt ne ripustamaan
        4 kertaa vuodessa
        Vanhukset ihan turhaa valittaa, oi kättä oi jalkaa

• Anonyymi
        UUSI

OMG

• Anonyymi
      UUSI

Ei tulisi mitään verhojen ripustamisesta itse. Hyvä, että tasamaalla pysyy
      pystyssä, kun huippaa. Tikkailla ei saa tukea mistään, kun kädet olisi
      kiinni verhojen ripustamisessa. Sieltä kun alas tulet niin niska on poikki
      tai lonkka halki. Riski on liian iso. Ei maksa vaivaa ottaa riskiä.
      Luut ei luudu hyvin eikä nopeasti tällä iällä.

Tässäkään ketjussa ei huomioida, että meitä on monenkuntoisia.

• Anonyymi
        UUSI

Alkujaan kirjoitettiin verhojen laitosta, hankalana.
        Sitten tulivat nämä teräsmummut, joille kaikki on niin helppoa.
        Haukuttiin laiskaksi, kun ei verhoja viitsi ripustaa.
        Jos tämä ketju jatkuu, seuraavalla lähes 100-vuotiaalla muorilla on10 huoneen lukaali ja miljoona ikkunaa.
        Kaikki hommat hoituu kädenkäänteessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä ketju jatkuu, seuraavalla lähes 100-vuotiaalla muorilla on10 huoneen lukaali ja miljoona ikkunaa.

Aina on joku parempi, nopeampi, ahkerampi ym., ym. Kyllä näitä riittää!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei nirppanokat.
        Ei täällä kukaan määrää toisia verhojen vaihtoon!
        Kukaan ei ole sanonut että ne pitää vaihtaa ja pitää pystyä siihen.
        Jokainen kertoo omista puuhistaan verhojen kanssa, mutta sekin on nyt jollekin liikaa, jos joku kykenee tekemään sitäkin mitä itse et tee, onko sekin jonkun syy?

Kummallista narinaa kuuluu, mikään muiden tekemä ei ole hyvää, eikä palstalle hyväksi.

Aloittajalle homma oli vaikeaa, joillekin vielä vaikeampaa, jonkun mies keksi laittaa vaijerit, mikä olis rouville hyvä?

• Anonyymi
      UUSI

Minä teen niin, että laitan nipsut ensin verhoihin.
      On kamala homma. Eikä yhtään helpompaa ole se nipsujen saaminen niihin kiskoihin. Korkeintaan kaksi kertaa vuodessa vaihdan. Riippuu omasta kunnostani ja viitseliäisyydestä.

• Anonyymi
      UUSI

Ihan hyvää venyttelyä ,kun muutamia verhoja silittää ja ripustelee kerrallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      206
      4975
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      37
      3372
    3. 35
      2898
    4. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      141
      2773
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2428
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      68
      2257
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      2138
    8. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1810
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1762
    10. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      82
      1425
    Aihe