Näin se nyt vaan meni ,että 4 kk kuluttua olen työtön kuljettaja. Täysin uusi asia minulle vaikka olen alalla ollut 28 vuotta ja tässä yrityksessä 20 vuotta. Pää lyö tyhjää miten pitäisi alkaa toimia kun olen täysin uuden edessä. Antakaa vinkkejä miten lähden etsimään uutta työpaikkaa ja mistä sellaisita kannattaisi etsiä. Ilmeisesti nämä kuntien työvoimatoimistot ovat täysin poissuljetut surkeat...............
Duunitori.fi ja ne muut mainostetut työhakupalvelut ? Onko niistä mihinkään? Olen kuullut,että kuljetusalan työt maistuvat ihmisille yllätys yllätys hyvin nykyisin ja yhtä vapautuvaa työpaikkaa voi hakea jopa kymmeniä työnhakijoita. Ihan hirvittää
miten pystyn vakuuttamaan yrityksen ,että minä olen paras kuski joka kannattaa palkata työhön, kun vastassa testosteroideja täynnä olevia nuoria miehiä suoraan armeijasta valmiina taistoon kuljetustöistä. Elämä ei ole reilua....... Kerro vinkit ja asiallisesti kiitos !
Kuljetuksien kilpailutus,työnantaja hävisi ja olen 4 kk kuluttua työtön kuljettaja.
17
312
Vastaukset
- Anonyymi
Käytä sitä kokemusta ollessasi oma itsesi joka on ollut alalla 28v. Nuoret pojat ei osaa kuin puheissaan niitä mitä sinä olet tehnyt varmasti käytännössä uran aikana.
Kyllä se hyvä työnantaja ne sinusta löytää.
Eikä sun tarvii edes kehua tekemisilläsi vaan ne pystyy lukemaan sinusta.
Mistäkö tiedän, olen kymmeniä kokeneita vs nuoria kaiken osaavia ja varsinkin heitä jotka ”mitä ei osata se opetellaan” haastatellut.- Anonyymi
Minulla on täysin päinvastaisia kokemuksia vastavalmistuneista kuljettajista, kommentoin kuljettajana ja sivusta seuraajana, esimieheni tekee valinnat työhakutilanteessa. Näin pitää tietysti asioiden olla. Jokainen meistä ammattilaisista tietää sen totuuden ,että 2 asteen ammattikoulusta todella tekijä nuoria on alalle sopivia alle 50%. Se on säälittävä määrä.
Armeijasta kotiutuu iso joukko ammattipäteviä valmiita kuljettajia. Heillä motivaatio on alalle suuri, Työnantaja on palkannut jo vuosia kesäloma tuuraajat sieltä. Todella hyviä ihmisiä miehiä ja naisia joilla osaaminen ja tahto tehdä työnsä huolella on kohdallaan,
Vaikka he lähtevät jatko-opintoihin , niin ovat valmiita opintojen ohella tekemään myös töitä.
Opiskelijalla talous on tiukalla ja lisäansiot ovat aina tervetulleita. Kyllä Suomen tulevaisuus on ahkerissa fiksuissa nuorissa , jotka haluavat tehdä myös näitä perustöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on täysin päinvastaisia kokemuksia vastavalmistuneista kuljettajista, kommentoin kuljettajana ja sivusta seuraajana, esimieheni tekee valinnat työhakutilanteessa. Näin pitää tietysti asioiden olla. Jokainen meistä ammattilaisista tietää sen totuuden ,että 2 asteen ammattikoulusta todella tekijä nuoria on alalle sopivia alle 50%. Se on säälittävä määrä.
Armeijasta kotiutuu iso joukko ammattipäteviä valmiita kuljettajia. Heillä motivaatio on alalle suuri, Työnantaja on palkannut jo vuosia kesäloma tuuraajat sieltä. Todella hyviä ihmisiä miehiä ja naisia joilla osaaminen ja tahto tehdä työnsä huolella on kohdallaan,
Vaikka he lähtevät jatko-opintoihin , niin ovat valmiita opintojen ohella tekemään myös töitä.
Opiskelijalla talous on tiukalla ja lisäansiot ovat aina tervetulleita. Kyllä Suomen tulevaisuus on ahkerissa fiksuissa nuorissa , jotka haluavat tehdä myös näitä perustöitä.Olen hyvinkin samalla mielin, varsinkin ammattipätevyyden saaneet naiset jotka haluavat kuljetusalalle, ovat hyvin motivoituneita ja halukkaita aloittamaan työt heti palvelusajan jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen hyvinkin samalla mielin, varsinkin ammattipätevyyden saaneet naiset jotka haluavat kuljetusalalle, ovat hyvin motivoituneita ja halukkaita aloittamaan työt heti palvelusajan jälkeen.
Niin, osa naisista koettaa työllä, osa tisseillä ja osa vaan sillä ettei ole munia
- Anonyymi
Kyllä jos mahdollista sukupuoli vaihtaa ennen alalle tuloa niin suosittelen! Pusuhuulet ja pitkä peruukki kannattaa ruksia listaan!
- Anonyymi
Kannattaisikohan niitä töitä kysellä sieltä kilpailutuksen voittaneesta firmasta. Saattaavat tarvita lisää kuljettajia. Jos et ole mainettasi pilannut, voivat vaikka kysellä asiakaspaikoista, joihin olet tavaraa kuskannut.
- Anonyymi
Aloitus on liian hyvin kirjoitettu 50 v. kuskilta. Ei ole uskottava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aikoinaan tavannut kuskeja, jotka olivat kovinkin sivistyneitä, vaikkei sitä ei aina äkkiä huomannut. Työ ja harrastukset eivät aina täsmää. Viisikymppisen on vielä pakko yrittää. Kun minut poistettiin vahvuudesta kuusikymppisenä, en enää hakenut mihinkään, eikä mimulle mitään tarjottukaan. Kassan 500 päivää riitti eläkkeelle, vaikka se sitä vähän söikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus oli liian hyvin kirjoitettu 50 v. kuskilta......... Ei ole uskottava ?
Ihan aloituksen kirjoittajana haluan kertoa ,että mitä ihminen tekee työkseen on oma juttunsa ja se mitä on perimässä saanut ja koulussa opittu on se toinen juttu. Olen saanut perimänä vanhemmiltani todella laadukkaan kirjoittajan lahjan ja se on todella hienoa asia, suomenkieli on todella kaunis kieli ja sitä pitää vaalia. Kun kirjoitan jotain muille ihmisille harkitsen tarkasti sanani , jotta jokainen saisi hyvän asiallisen lukukokemuksen 50 v. kokemuksellani. Nauttikaa siitä kuljettajatoverit !
- Anonyymi
Sanot työhaastelussa että sulla on Kinder-muna persessä ja vaadit asia pikaista käsittelyä.
- Anonyymi
Taas se nähtiin ,että perseelleen meni tämäkin alussa asiallinen keskustelu, jostain syystä . Miksi näin käy lähes aina kun on kyseessä vakava aihe. Varttuneelle keski-ikäiselle ihmiselle pitkäaikaisen työpaikan menetys on suuri asia. Nuoret pojan koltiaiset pistävät huumoriksi kuten edellinen kirjoittaja ilolla ilmoitti Kinder-muna perseessä ja jne................
Nuorilla ei taloudellisia huolia asenne ei mitään väliä...............Keski-ikäisellä paljon huolia ja taloudellinen taakka toisilla isompi toisilla pienempi. Ilmeisesti tämä on hurlum hei haistakaa paska keskustelufoorumi kun asioista ei keskustella asiallisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas se nähtiin ,että perseelleen meni tämäkin alussa asiallinen keskustelu, jostain syystä . Miksi näin käy lähes aina kun on kyseessä vakava aihe. Varttuneelle keski-ikäiselle ihmiselle pitkäaikaisen työpaikan menetys on suuri asia. Nuoret pojan koltiaiset pistävät huumoriksi kuten edellinen kirjoittaja ilolla ilmoitti Kinder-muna perseessä ja jne................
Nuorilla ei taloudellisia huolia asenne ei mitään väliä...............Keski-ikäisellä paljon huolia ja taloudellinen taakka toisilla isompi toisilla pienempi. Ilmeisesti tämä on hurlum hei haistakaa paska keskustelufoorumi kun asioista ei keskustella asiallisesti.Amis pohjalta tämä koko viestiketju toimii, eli ei mitään järkevää keskustelua saa aikaiseksi kun keskustelijoiden älykkyysosamäärä on lähes nolla.
- Anonyymi
Muista jos joudut vetämään ”olen peruuttanut enemmän mitä sinä ajanut eteenpäin” -kortin esiin se tarkoittaa että Onpahan tullut ajettua ja monta kertaa harhaan!
- Anonyymi
Irtisnomisaika on kyseisessä tapauksessa 6 kk.
- Anonyymi
Nykyaikaiset ajoneuvokuljettimet on varustettu tutkilla ja sensoreilla jotta varttuneempikin kuljettaja pysyy kaistalla pienestä päiväunen tarpeesta huolimatta.
- Anonyymi
Niin me varttuneet seniori kuljettajat ilman opastavia apulaitteita ajaneet olemme pysyneet
vuosikymmenet valkoisten viivojen sisäpuolella, vaikka olemme painaneet todella pitkää päivää varsinkin silloin "vanhoina hyvinä aikoina". Kytken uudesta autostani tällaiset helvetin piipittimet pois heti kun lähden tielle. En ole senioritalossa ja hoidan työni särmästi ja minua ei tarvitse opastaa., perhana. Kun kaikkea tällaista sontaa rakennetaan autoihin ,niin nuoret
kuskit luottavat aivan liikaa näihin härppäkkeisiin , lisäksi uudet autot ovat aivan liian mukavia, tulee väärä turvallisuuden tunne. Lopputulos: Radiossa joka päivä tulee ilmoituksia "tie poikki kyseessä raskaanajoneuvon nostotyö " Hemmetti miksi 1980-90 luvuilla tällaisia ilmoituksia ei tullut ollenkaan . Kas kummaa autot pysyivät niiden valkoisten viivojen sisällä , koska autot olivat työkoneita, jossa jokainen monttu jysähti persuuksiin ja selkärankaan, kuski tiesi perstuntumalla, helvetti nyt pitää hiljentää.
- AnonyymiUUSI
Nytpä tuli asiaa. Liikaa on ajoa "helpottavia " asioita vahdelaatikosta lähtien. Ei tarvitse ajatella voi vain nostaa vasemman jalan ovenkahvalle. Laittaa vaan vakkarin päälle ja etäisyystutka , vaihteisto, luistonesto, kaistavahti tekevät homman helpoksi. Kyllähän ne tietysti turvallisuutta myöskin lisää, oikein käytettynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.2355356Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki833459PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1193208Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423043Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne722929Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv922738Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest152425Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1032287- 1641775
Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä
Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn91410