Syyskuun 13. päivä klo 17:00 jälkeen Ylöjärvellä

Anonyymi-ap

Poliisipartio oli ajanut huoneiston välittömään läheisyyteen mattotelieen päähän.

Ovikello soi ja sen jälkeen oveen rynkytettiin vielä kädellä voimakkaasti niin, että sisällä ollut koira pillastui täysin. Kun sisälläolijat saivat irrallaan olleen koiransa kytkettyä ja katsoivat ikkanasta ulos nähtiin huoneistosta, että pihassa on poliisiauto.

Mies meni avaamaan ovea ja näki, kun naispoliisi oli istumassa jo takaisin poliisiauton kuljettajan paikalle ja miespoliisi partiosta kiersi vielä matkustajan paikalle.

Mies jäi odottamaan ovelle avattuaan sen ja poliisit tulivat takaisin autoltaan, jolla siis jo olivat poislähtöä tekemässä. Kun poliisit pääsivät ovelle, eivät he esittäytyneet eivätkä kertoneet asiaansa, vaan töksäyttivät heti tiukkasävyisesti miehelle, onko ajanut tänään Hämeenkyrössä.

Mies totesi siihen naurahtaen, kun poliisit sanoivat saaneensa Hämeenkyröstä ilmoituksen linja-autonkuljettajalta tietystä automerkistä tunnisteineen:
1. rekisterinumeron, 2. auton värin sekä 3. auton sijaintiosoitteen (kerrottu siis, missä auto on), että ilmoitettu auto ei ole ollut koko päivänä liikenteessä ja jos mies itse ei ole värisokea, ilmoitettu värikään ei täsmää. Tähän poliisi totesi, että he huomasivat kyllä jo samaisen asian (mutta eivät siis itse julkituoneet tätä automaattisesti miehelle).

Paikalla käyneen partion poliisilaitokselle ja päällystölle sinne kysymyksiä ohessa:

1, Noinko toimitaan yleisestikin tällaisten "hämysoittajien" soittojen kanssa?
2. "Hämysoittajan yhteystiedot ovat joko häke:n tiedossa tai poliisintiedossa; mihin toimenpiteisiin partio tai sen kenttäjohto ryhtyi todettuaan tilanteen?
3. Mitä poliisille kuuluu, mitä olen tehnyt lauantaina? Se on yksityisasia!
4. Tarvitseeko minun huomauttaa, että ilmoituksessa ei kaikki täsmää?
5. Toimitatteko käynnistänne ovella TURHAAN ns. S- ilmoituksen tms., mikäli tilaan sen?

Ihan tiedoksi, että vastaavassa tilanteessa seuraavalla kerralla KAMERA KÄY (otan puhelimeen videon). Pahoittelut turhasta vaivasta la:na sauna-aikaan miehelle, joka on tämän kirjoittaja, olisi ollut vähintä, mitä konstaapelit olisivat voineet edes esittää.

Hämysoitto poliisille on tehty ihan ilkeystarkoituksessa - ja oliko soittajakaan Hämeenkyröstä linja-autonkuljettaja? Tuskin.

Poliisin olisi sopinut myös tilateessa puhalluttaa, kun sauna-aikaan tulivat.
Voin kyllä kertoa, että minulle maistuu vain CORONA (0,0%) ja Jaffan HEDELMÄPOMMI (sokeriton) . Promilletilanne taisi olla kuitenkin "konstille" ihan selvä tilanteessa mutta sauna-aikaan moni ryyppää saunaoluita tai -siiderejä niin, että voisi viisari värähtää.

Minun kohdallani ilmoittaja teki siis perättömän vaarailmoituksen ja poliisipa käyttäytyi moukkamaisesti tilanteessa. Moniko oikeasti poliisia vaatinut tilanne meni partiolta ohi tuon turhan käynnin aikana? Ei partioautokaan pyhällä hengellä kulkene vaan veronmaksajat sen kustantaa.

Sopii myös hämysoittajan näkökykyä epäillä ja vaatia häneltä todistus sen suhteen lääkäriltä, kun D-kortillinen oikein mukamas. Seuraava LINSSIVAHVUUS ON HÄNELLE OPASKOIRA!

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ap:n viesti tulostetaan ja tallentaan jatkoa varten.

• Anonyymi

"Paikalla käyneen partion poliisilaitokselle ja päällystölle sinne kysymyksiä ohessa"

En ole varma tiedostitko itse, joten kerron sinulle varmuuden vuoksi. Kirjoitit tämän tarinasi Suomi24:ään. Viestisi siis tuskin tavoittaa kyseistä poliisipartiota tai kyseisen poliisilaitoksen päällystöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      408
      3223
    2. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      99
      2410
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2329
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      24
      2022
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      188
      1536
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      11
      1357
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      202
      1150
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      44
      1102
    9. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      93
      1031
    10. Iltalehden evästeasetukset

No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      119
      992
    Aihe