Minä olen ollut uskossa Jumalaan pienestä lapsesta asti. Lapsena minulla oli usein päänsärkyä ja rukoilin että Jumala parantaisi minut. Päänsärkyni hävisi. Nyt aikuisena ole tullut kriittisemmäksi erityisesti monia uskonlahkoja kohtaan En voi myöskään hyväksyä homojen kiusaamista uskon nimissä. Minusta he ovat erilaisuudestaan huolimatta fiksuja ihmisiä ja kaiken hyvän ansaitsevia. Monet heistä ovat myös uskovia.
En ole tehnyt mitään ratkaisua uskoakseni "paremmin" Uskon kirkkoni ja vanhempieni opetuksen mukaan että Jumala rakastaa minuakin ehdoitta vaikka en mikään täydellinen ihminen olekaan. Olen saanut vanhemmiltani paljon rakkautta, He eivät ole koskaan kysyneet otanko heidän rakkautensa vastaan. Kyllä se on kelvannut ja uskon myös Jumalan rakastavan minua ainakin yhtä paljon. Tiedän mitä rakkaus on. Rakastan lähimmäisiäni koska en voi toimia toisin.
Uskon että Jumalan olemus on rakkaus. Jumalakaan ei voi olla rakastamatta luomiaan ihmisiä. Minusta rakkaus ei ole mikään esineen kaltainen lahja jonka voi ottaa vastaan tai hylätä. Ajatus tuntuu mielettömältä. Jo rippikoulussa opin armon määritelmä. ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni. Tämä on evankeliumia ja vain se voi synnyttää oikean kristillisen uskon ja luottamuksen Jumalaan ja elämään silloinkin kun se päättyy-
Rakkaus ei ole lahjapaketti
145
537
Vastaukset
- Anonyymi
ArtoTTT
Olet siis uskonut median tehotoistaman "homopropagandan" todeksi.
Jumala toki rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta rakastaako Jumala kaikkia niitä tekoja ja valintoja joita ihmiset täällä maan pään tekevät. Vievätkö kaikki ihmisen valinnat Jumalan luokse?- Anonyymi
Niin, mutta rakastaa kyllä oman poikansa kuoliaaksi kiduttamista?! Erikoinen tuo jumalatapauksesi.
- Anonyymi
Homoseksuaalisuus on ihmisen valinta yhtä vähän kuin heteroseksuaalisuuskaan. Missä tyhmyyden kuplassasi oikein elelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on ihmisen valinta yhtä vähän kuin heteroseksuaalisuuskaan. Missä tyhmyyden kuplassasi oikein elelet?
Niiden Jumala on uskonnon Saatana - ne on aivopesty pahuuteen, tämä on yksi osa vain siitä. Ei heillå ole enää omia aivoja. Ehkä he ovat jonkinlaisia robotteja, eivät ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden Jumala on uskonnon Saatana - ne on aivopesty pahuuteen, tämä on yksi osa vain siitä. Ei heillå ole enää omia aivoja. Ehkä he ovat jonkinlaisia robotteja, eivät ihmisiä.
Väittävät, että kun he kertovat saavansa demonit kimppuunsa, että se olisi jokin aito ilmiö - siis asiantuntijat - ei vain kuvittelua, tuo on erittäin huolestuttavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väittävät, että kun he kertovat saavansa demonit kimppuunsa, että se olisi jokin aito ilmiö - siis asiantuntijat - ei vain kuvittelua, tuo on erittäin huolestuttavaa.
Tulee ihan mieleen jokin science fiction elokuva. He ovat Raamatun mukaan syyntakeettomia ja synti voi teettää heillä mitä vain (Room.7), he eivät hallitse omia tekojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee ihan mieleen jokin science fiction elokuva. He ovat Raamatun mukaan syyntakeettomia ja synti voi teettää heillä mitä vain (Room.7), he eivät hallitse omia tekojaan.
Tämä on metkaa, että miten heissä se kääntyy ympäri, niin että he kyllä puuttuvat jopa muiden sukupuoli-identtiin hallintaväittein.
Ehdottomasti kannattaa lukea tuo Roomalaiskirje 7 luku, että pääsee kärryille mitä he ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on metkaa, että miten heissä se kääntyy ympäri, niin että he kyllä puuttuvat jopa muiden sukupuoli-identtiin hallintaväittein.
Ehdottomasti kannattaa lukea tuo Roomalaiskirje 7 luku, että pääsee kärryille mitä he ovat.Oma mielipiteeni on, että koko homoshow suhteessa uskontoon aloitettiin juuri sen vuoksi, että ihmiset tajuaisivat uskovaisten ja koko uskonnon mielipuolisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tuo olisi ilmaistu niin, että mielisairaus ei tuota demoneista, vaan ne aiheuttavat henkilölle mielisairautta. Ja tämä ilmiö tapahtuu heidän, uskovaisten, kertoman mukaan uudestisyntymällä Paavalin opin Pyhällä hengellä, joka todellisuudessa on siis paha henki.
En tiedä, onko tiede löytänyt tähän jotakin uutta, mikä on luonut entistä suuremman huolen uskovaisuudesta ja ennen kaikkea kristinuskon vaikutuksista. - Anonyymi
Älä sinä sekoita seksiä taas rakkauteen. Etkö osaa mistään muusta puhua?
- Anonyymi
En ole uskonut median, en myöskään uskovien homopropagandaa. Uskon että Jumala rakastaa yhtä paljon kaikkia ihmisiä. On myös hyvä tietää ettei meidän tarvitse päättää Jumalan puolesta ketä ja kenen tekoja hän rakastaa. Jumalan rakkaus voi olla niinkin suuri että helvetti jää tyhjäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole uskonut median, en myöskään uskovien homopropagandaa. Uskon että Jumala rakastaa yhtä paljon kaikkia ihmisiä. On myös hyvä tietää ettei meidän tarvitse päättää Jumalan puolesta ketä ja kenen tekoja hän rakastaa. Jumalan rakkaus voi olla niinkin suuri että helvetti jää tyhjäksi.
ArtoTTT
Eli Raamatun sana valhetta vain, mutta sinä tiedät totuuden paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta rakastaa kyllä oman poikansa kuoliaaksi kiduttamista?! Erikoinen tuo jumalatapauksesi.
Kyllä se olet sinä ja minä, jotka olemme ristiinnaulinneet Herran Jeesuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein, uskoontullessa alkaa sota syntiä vastaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen taivas olisi, jos sinne pääsisi Stalinit ja Hitlerit, ja paavit, pankkiirit, murhamiehet, varkaat, huumekauppiaat, kommunistit, satanistit ja muut Jumalaa vihaavat? Miten uskova nauttisi taivaan autuudesta, jos siellä hilluisi muhamettilaisia kaulankatkojia vaatimassa itselleen neitsyitä raiskattavaksi?
Me kaikki ansaitsisimme tekojemme ja tekemättä jättämistemme vuoksi helvetin. Jumala rakasti meitä niin, että tuli ihmiseksi ja sovitti verellään syntimme, niin että meidän ei tarvitse mennä helvettiin. Ainoa asia, joka meiltä pelastukseen vaaditaan, on se, että uskomme Jeesukseen ja otamme vastaan hänen rakkaudenlahjansa. Nuo edellä mainitut, useimmat heistä, ovat vihanneet Jumalaa ja torjuneet Hänet. Jumala ei pakota ketään viettämään kanssaan ikuisuuden. Jeesus itkee helvetin valinneiden tähden viimeisellä tuomiolla, mutta kunnioittaa jokaisen oikeutta vapaasti valita uskoako vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä biseksuaalin on helppo kuvitella, että se on valintakysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa lukea tuo Roomalaiskirje 7 luku, että pääsee kärryille mitä he ovat.room. kirjeen 8 luku vasta kannattaakin lukea. Ilman sitä ei voi ymmärtää 7 lukua. ( luku alkaakin sanalla Niin ei nyt siis.....se on jatkoa room 7 lle luvulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma mielipiteeni on, että koko homoshow suhteessa uskontoon aloitettiin juuri sen vuoksi, että ihmiset tajuaisivat uskovaisten ja koko uskonnon mielipuolisuuden.
mitä jumalattomammaksi aika menee, sen härskimpiä ovat syntiset. Jumalan Sana selkeästi ei hyväksy homoutta.
- Anonyymi
Sinähän se ensimmäisenä "oikeauskoisena" olet taas tuomitsemassa. Pitäisitte vaan huolen, että omat lahkonne pysyvät "puhtaina", on siellä vapaissa suunnissakin tapahtunut paljon liberalisoitumista ja tapahtuu, joten jos vahtaisitte sitä mitä omissa uskonpiireissä tapahtuu. Siitä voi purnata vaikka hulluntailaisuus-palstalla vai onko niin ettei sitää omaa opinsuuntausta tohdita arvostella, vaikka aihetta varmasti olisi monessakin asiassa? Ollaan vain pääpensaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli Raamatun sana valhetta vain, mutta sinä tiedät totuuden paremmin.Sinäkö tiedät? Jumalista ei ole todisteita, kukaan ei ole sellaisia löytänyt, joten sinäkin taidat vain uskoa tietäväsi, että jumala on ja se on vieläpä juuri se sinun Jumalasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli Raamatun sana valhetta vain, mutta sinä tiedät totuuden paremmin.Sano mielipide, niin Raamatusta löytyy kohta, joka tukee sitä!
Minä pidän yhdenvertaisuudesta ja hyväntahtoisista ihmisistä.
En pidä ylimilielisistä tai tekopyhistä ihmisistä.
”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.” (Matt 22:38-40)
Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1. Johanneksen kirje 4:16
Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta –
kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
niin saat rakkautta ja kiitosta
sekä Jumalalta että ihmisiltä.
Sananlaskut 3:3-4
Aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne.
Efesolaiskirje 4:2
Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.
Johannes 15:12
Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.
Roomalaiskirje 12:10
Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.
1. Johanneksen kirje 4:20 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli Raamatun sana valhetta vain, mutta sinä tiedät totuuden paremmin.Raamatussa on paljon valheita. Varmasti. Sitten on faktan ja fiktion sekoittumista. Tärkeimmästä asiasta, Jumalan olemassaolosta ihmiskunnalla ei ole vähäisintäkään tarkastelun kestävää todistetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli Raamatun sana valhetta vain, mutta sinä tiedät totuuden paremmin.Uskotko Joonan olleen valaan vatsassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano mielipide, niin Raamatusta löytyy kohta, joka tukee sitä!
Minä pidän yhdenvertaisuudesta ja hyväntahtoisista ihmisistä.
En pidä ylimilielisistä tai tekopyhistä ihmisistä.
”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.” (Matt 22:38-40)
Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1. Johanneksen kirje 4:16
Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta –
kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
niin saat rakkautta ja kiitosta
sekä Jumalalta että ihmisiltä.
Sananlaskut 3:3-4
Aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne.
Efesolaiskirje 4:2
Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.
Johannes 15:12
Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.
Roomalaiskirje 12:10
Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.
1. Johanneksen kirje 4:20ArtoTTT
Silloin jos rakastaa Jumalaa koko sydämestä, sielusta ja mielestä, haluaa myös pitää kiinni raamatun sanasta ja sen opetuksista ja Raamatun sanasta kokonaisuudessaan, ei lähimmäisen rakkautta ole se että kertoo lähimmäisille mukavia valheita, joita nämä haluavat kuulla. Jeesus itse sanoi että monet ihmiset kulkevat sillä lavealla tiellä kohti kadotusta ja vain harvat löytävät sen kapean tien, oliko Jeesus valehtelija? Jeesus rakasti ihmisiä, mutta sanoi heile totuuden, jotta he voisivat pelastua, ei Jeesus kertonut heille mukavia valheita, jotta he jäisivät suruttomaan tilaan, vaan halusi repiä heidät irti suruttomuudestaan ja tuoda pelastuksen tielle. Nyt haluat että lavean tien kulkijoille julistettaisiin, olette oikealla tiellä, jatkakaa samaan malliin siunausta kovasti, taivaassa taataan, mutta ne olisivat vain mukavia valheita, ei totuus.
Matt. 7:
14Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
- Anonyymi
Niin, mikä saa sinut olettamaan, että kristinuskolla väitetyin armoin, jota siinä ei edes ole, on jotakin tekemistä Jumalan kanssa, Jeesuksella, joka on kidutettu kuoliaaksi ja kirottu kiroukseksi tosi Jumalana - ja Luther sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimpuun koko tämän elämän ajaksi?
- Anonyymi
Jumala kirotaan ja kidutetaan kuoliaaksi Jeesuksen nimeen ja syödään ehtoollisella teurastettuna uhrilampaana. Miltä kuulostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kirotaan ja kidutetaan kuoliaaksi Jeesuksen nimeen ja syödään ehtoollisella teurastettuna uhrilampaana. Miltä kuulostaa?
Kilauttakaa kaverille, kysykää, että mitä mieltä hän on tästä, mihin kristinusko perustuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jokainen vähänkin normaalilla järjellä varustettu sanoisi, että kyllä kuulostaa kammottavalta ja todella oudolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa, kiittäkää siitä, että Hän on kuolemallaan maksanut teidänkin synnit!
- Anonyymi
rakkaus ? se on tunne joka on tarkoitettu perheen perustamiseksi , vai rakastatko kaikkia yhtä paljon 🤣
- Anonyymi
Olet käsittänyt väärin. Emme puhu nyt elokuvaviihteen luomasta rakkaudesta vaan Jeesuksen opettamasta lähimmäisen rakastamisesta joka koskee myös vihamietä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin. Emme puhu nyt elokuvaviihteen luomasta rakkaudesta vaan Jeesuksen opettamasta lähimmäisen rakastamisesta joka koskee myös vihamietä
taidanpa tappaa perheesi ja lupaakkin sitten rakastaa minua !!!
- Anonyymi
Perheen perustamiseksi? Eipä sitä rakkautta sitten paljon ole?
Etkö rakasta vanhempiasi, omaisiasi, sisaruksiasi, kotimaatasi, luontoa, lähimmäisiäsi, auta sinua heikompia, tunne syvää rakkautta toisten hyviä tekoja kohtaan?
Eikö rakkaus täytä sydäntäsi joka aamu, kun heräät uuteen päivään?
Hyvistä ihmisistä säteilee rakkautta ja hyväntahtoisuutta. Se tulee Jumalasta!
- Anonyymi
mielikuvituskaverin rakkaus , sitä ei koetella 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Toivottavasti pääsemme jossakin vaiheessa edes siihen tilanteeseen, että edes ateistit vähättelemättä ymmärtäisivät tilanteen karmeuden.
Jos huumeiden käyttäjä, yötä päivää, makaisi kadulla oksennuslammikossa, en osaa kuvitella, että kukaan vähättelisi, vaikka ei itse aineita käyttäisikään, mutta uskonnossa, joka on yhtä karmea tilanne, koskien koko länsimaita, eikä vain yhtä yksilöä, koko ajan vähättellään
Mutta kai se on niin, että se vähättelevä ihminen itse ei tajua makaavansa siinä jo 2000 vuoden oksennuslammikossa, ja ymmärtämättömyys johtuu siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti pääsemme jossakin vaiheessa edes siihen tilanteeseen, että edes ateistit vähättelemättä ymmärtäisivät tilanteen karmeuden.
Jos huumeiden käyttäjä, yötä päivää, makaisi kadulla oksennuslammikossa, en osaa kuvitella, että kukaan vähättelisi, vaikka ei itse aineita käyttäisikään, mutta uskonnossa, joka on yhtä karmea tilanne, koskien koko länsimaita, eikä vain yhtä yksilöä, koko ajan vähättellään
Mutta kai se on niin, että se vähättelevä ihminen itse ei tajua makaavansa siinä jo 2000 vuoden oksennuslammikossa, ja ymmärtämättömyys johtuu siitä.Eihän uskovaisuus tietenkään pelkkää ruusun terälehdillä tanssimista ole, mutta sen rinnastaminen ympärivuorokautiseen oksennuslammikossa makaamiseen on jo suuresti yliampuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kai se on niin, että se vähättelevä ihminen itse ei tajua makaavansa siinä jo 2000 vuoden oksennuslammikossa, ja ymmärtämättömyys johtuu siitä.nehän on niitä jeesustelemianne vai niiden uhreja ?
- Anonyymi
Aloitus on oikein hyvä, mutta missä ovat asialliset kommentit?
- Anonyymi
Siinä, että tosi Jumalan kiroaminen kiroukseksi ja syöminen saatananpalvojien ihmissyöntiriitillä, ei ole mikään pyhä uskonto, eikä siinä ole muuta armoa Lutherin mukaan, kuin se, että kun tällä uskonnolla joutuu Raamatun mukaan helvettiin, saa yksin armon vain, jos se Jumala, jota palvoo kirottuna helvettikn, tulee sieltä pelastamaan.
- Anonyymi
On se aivan oikein että ihmisiä pitää rakastaa vaikka heissä on jotain vajavaisuuksia. Vaikka he kannattaisivat kansanmurhaa, niin heitä pitää rakastaa eikä herjata, mutta ei vain tehdä heidän tekojaan. Ei Jeesuskaan käskenyt fariseuksia vihata, vaan sanoi, että heidän tekojaan älkää tehkö.
- Anonyymi
Kerrotko, että mitä rakkautta on saatananpalvonnassa - niin saat mieleisesi kommentin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se aivan oikein että ihmisiä pitää rakastaa vaikka heissä on jotain vajavaisuuksia. Vaikka he kannattaisivat kansanmurhaa, niin heitä pitää rakastaa eikä herjata, mutta ei vain tehdä heidän tekojaan. Ei Jeesuskaan käskenyt fariseuksia vihata, vaan sanoi, että heidän tekojaan älkää tehkö.
Ja Jeesus sanoi niitä, jotka palvovat uhria pyhäna saman isän käskystä, joka tämän tappoikin - kuten Paavali Jeeduksen - kyykäärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jeesus sanoi niitä, jotka palvovat uhria pyhäna saman isän käskystä, joka tämän tappoikin - kuten Paavali Jeeduksen - kyykäärmeen sikiöiksi.
Kaikki kristityt ja uskovaiset ovat Jeesuksen sanoin kyykäärmeen sikiöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä, että tosi Jumalan kiroaminen kiroukseksi ja syöminen saatananpalvojien ihmissyöntiriitillä, ei ole mikään pyhä uskonto, eikä siinä ole muuta armoa Lutherin mukaan, kuin se, että kun tällä uskonnolla joutuu Raamatun mukaan helvettiin, saa yksin armon vain, jos se Jumala, jota palvoo kirottuna helvettikn, tulee sieltä pelastamaan.
Sinä onneton yhden höpötyksen jankuttaja, etkö ymmärrä, että katolinen pakanauskonto ja sen äpärätyttäret, luterilaisuus ja muut siitä irronneet ryhmät, eivät ole kristinuskoa. Jeesus asetti ehtoollisen muistoateriaksi. Kun juotte viiniä ja syötte leipää, tehkää se minun muistokseni, hän sanoi. Pakanauskonto on tehnyt siitä kannibalistisen rituaalin. Se on väärin. Sinä menet harhaan luullessasi, että nuo uskonnot ovat Raamatun mukaisia.
Ehtoollisviini muistuttaa meitä verestä, jonka Jeesus meidän puolestamme vuodatti, jotta meidän ei tarvitse mennä helvettiin sovittamaan syntejämme, ellemme tahdo. Pala leipää tarkoittaa elämän leipää, Jumalan sanaa, ja sitä, että olemme jokainen uskova osa Kristuksen ruumista. Jeesus on taivaassa. Hän ei ole paavin asettamassa satanistisessa rituaalissa yhä uudelleen uhrattavana! "...mutta missä ovat asialliset kommentit?"
Jostain syystä jo sana rakkaus tuntuu herättävän monissa pelkää aggressiivisuutta!
- Anonyymi
Jeesus sanoi kyykäärmeen sikiöksi fariseuksia, jotka tulisivat tappamaan Hänet sapattirikkomuksista.
Joten aivan oikeutettua antaa tappamista kannattaville hieman sanansäilää.- Anonyymi
Haluat olla eri mieltä Jeesuksen kanssa, vai?
- Anonyymi
Kysyykö Jumala sinulta saako hän rakastaa sinua? Pyytääkö Jumala sinun allekirjoitustasi anomukseensa pelastaa sinut? Ihminen on tässä kaikkivaltias ja Jumala on juoksupoika. Tämä on kuitenkin mm helluntailaisuudessa tyypillistä opetusta. Jo 400 -luvulla kirkolliskokoukset päättivät ko. opin pelagiolaiseksi harhaopiksi.
- Anonyymi
Niin, Jumala uskonnossa on edelleenkin kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu ja teurastettuna uhrilampaana syöty Jeesuksen nimeen.
Siitä on kirkon tunnuksena Jeesuksen äärimmäisen julma kidutuskuva, joka vielä viimmeistellään ehtoollisella hänen syömisellään. - Anonyymi
Kerrotko, että mistä Jumalasta puhut?
- Anonyymi
"Pyytääkö Jumala sinun allekirjoitustasi anomukseensa pelastaa sinut? "
No tavallaan Jeesus pyysi opetuslapsia seuraamaan Häntä, osa suostui ja osa ei! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Jumala on puhumasi juoksupoika helluntalaisuudessa, joka on myös kristinuskoa? Kaikissa kristinuskon haaroissa - Jeesuksen nimeen - Jumala on yhtälailla kirottu ja teurastettu uhrina ja perattu pois taivasten valtakunta. Löytyy Jeesus, Matteus 13:33 ja Paavali, 1.Kor.5:7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nyt totaalisen tympääntynyt uskovaisten juttuihin.
MISTÄ JUMALASTA TE PUHUTTE, jos Jeesuksen nimeen taivasten valtakunnan isä Jumala, jota Jeesus opetti, on hänen nimeen kiroukseksi kirottu, kuoliaaksi kidutettu ja teurastettuna uhrilampaana syöty ja perattu vielä Paavalin sanoin taivasten valtakuntakin pois? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan Jeesus pyysi opetuslapsia seuraamaan Häntä, osa suostui ja osa ei!Jeesus ei ole tänään täällä kutsumassa seuraansa, mutta feikki -jeesuksia kyllä on pilvin pimein ja satoja jopa tuhansia kristillisiäkin uskonlahkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole tänään täällä kutsumassa seuraansa, mutta feikki -jeesuksia kyllä on pilvin pimein ja satoja jopa tuhansia kristillisiäkin uskonlahkoja.
Jeesus on edelleenkin kirkon tunnuksena kuoliaaksi kidutettu ja kirottu tosi Jumala, joka syödään Paavalin ehtoollisriitillä HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI, miten hän voisi ylitään koko tässä uskonnossa missään mitään ja ketään mihinkään kutsumassa???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on edelleenkin kirkon tunnuksena kuoliaaksi kidutettu ja kirottu tosi Jumala, joka syödään Paavalin ehtoollisriitillä HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI, miten hän voisi ylitään koko tässä uskonnossa missään mitään ja ketään mihinkään kutsumassa???
JEESUS ON TÄMÄN USKONNON UHRI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan Jeesus pyysi opetuslapsia seuraamaan Häntä, osa suostui ja osa ei!Uskonlahkoon liittyminen ei ole Jeesuken seuraamista. Jeesus ei käynyt karismaanisissa heretyskokouksissa huutelemassa aamenta, paitsi kerran kun hän ajoi tuota porukkaa ruoskalla ulos temppelistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole tänään täällä kutsumassa seuraansa, mutta feikki -jeesuksia kyllä on pilvin pimein ja satoja jopa tuhansia kristillisiäkin uskonlahkoja.
Sen takia juuri Raamattu neuvoo, ’etsikää, niin te löydätte’, siis Jumalan oman seurakunnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
’Niin usein kuin te siitä syötte, tehkää se minun muistokseni’ !
- Anonyymi
Voi miten sieluni hypähti lukiessani aloituksesi.
Minulla on aivan samanlainen kokemus kovista tajunnan vievistä päänsäryistä ja kuinka ne yhtäkkiä hävisivät kymmenisen vuotta myöhemmin eikä sen jälkeen ole tullut pääsärkyjä juurikaan. Särkykohtauksiin kuului normaalit sahanteräkuvioiden näkeminen, kovien äänien ärsyttäminen, valoarkuus ja muutamia muitakin ilmiöitä. Joskus kohtaukset veivät tajunnan moniksi tunneiksi, joskus päiviksi ja kohtauksen mentyä piti heti säädä oikein vahvaa ruokaa, usein juuri suolalihaa tms. Erityisen hienoja kokemuksia oli näyt. Jo neljävuotiaana ymmärsinkin jotenkin normaalina ilmiönä, että se on Jumalan lahjoja, vaikka meidän perhe ei ollut ollenkaan uskonnollinen, vaan perinteinen työläiskoti 50-luvulla. Äiti kertoi vasta vähän ennen poismenoaan, että hän rukoili paljon puolestani ja toivoi minusta vaikka pappia, koska en ehkä koskaan kykenisi työtehtäviin. Mutta tietämättä noista asioista, minusta tulikin hengellisen työn tekijä ja ura onkin ollut moninainen ja haastava ja ilman päänsärkyjä vielä. Äidin salaiset rukoukset oli kuultu, vaikka en niistä silloin tiennytkään. Murrosiän kynnys vain yhtäkkiä vei päänsäryt! Nyt olen jo eläkkeellä, mutta ahkera kirkkovieras.
k_v- Anonyymi
Saa sinun sielusi hypähtää, mutta kerro MISTÄ JUMALASTA PUHUTAAN, jos kristinuskossa Jeesus on opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu uhri, joka Paavalin sanoin syödään Herran kuoleman julistamiseksi, ja perataan vielä Jeesuksen opettama taivasten valtakuntakuntakin pois?
HALUAN VAIN TIETÄÄ KUKA ON JUMALANA SILLOIN KRISTINUSKOSSA.
Kai te nyt edes itse tiedätte, kun päivät pitkät julistatte täällä kristinuskoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sinun sielusi hypähtää, mutta kerro MISTÄ JUMALASTA PUHUTAAN, jos kristinuskossa Jeesus on opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu uhri, joka Paavalin sanoin syödään Herran kuoleman julistamiseksi, ja perataan vielä Jeesuksen opettama taivasten valtakuntakuntakin pois?
HALUAN VAIN TIETÄÄ KUKA ON JUMALANA SILLOIN KRISTINUSKOSSA.
Kai te nyt edes itse tiedätte, kun päivät pitkät julistatte täällä kristinuskoa?Onko täällä nyt pappia/teologia paikalla kertomassa, että mistä JUMALASTA nämä oikein puhuvat?
Miten Jeesus teurastettuna uhrilampaana yht äkkiä kuiskii heille, lupaa kuulla heidän toiveet, avaa jopa sydämiä, he jopa seraavat Jeesusta?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko täällä nyt pappia/teologia paikalla kertomassa, että mistä JUMALASTA nämä oikein puhuvat?
Miten Jeesus teurastettuna uhrilampaana yht äkkiä kuiskii heille, lupaa kuulla heidän toiveet, avaa jopa sydämiä, he jopa seraavat Jeesusta?!Pitäiskö nämä nyt joukolla viedä katsomaan lampaan teurastus, että tulee joku järki päähän?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko täällä nyt pappia/teologia paikalla kertomassa, että mistä JUMALASTA nämä oikein puhuvat?
Miten Jeesus teurastettuna uhrilampaana yht äkkiä kuiskii heille, lupaa kuulla heidän toiveet, avaa jopa sydämiä, he jopa seraavat Jeesusta?!Kylläpä on vaikeeta, päivänselvä asia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä on vaikeeta, päivänselvä asia!
Juu, katsotaan seuraavaksi tämä päivänselvä asia Raamatusta ja luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta, Augsburgin tunnustus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, katsotaan seuraavaksi tämä päivänselvä asia Raamatusta ja luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta, Augsburgin tunnustus.
Tämä on luterilaisuuden tärkeimmän tunnustuksen mukaan Jeesuksen asema kristinuskossa nimellä Kristus, joka ei ole sama asia kuin opettaja Jeesus, joka käski julistaa taivasten valtakunnan evankeliumia totuudella ja oikeudenmukaisuudessa Raamatun mukaan, mutta esiintyy tällä nimellä Paavalin syntiopissa edustaen opettamaansa taivasten valtakunnan isä Jumalaa:
"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. HÄNET RISTIINNAULITTIIN, JOTTA HÄN OLISI UHRI"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Kristinusko perustuu ideaan, että Jeesus Kristus-nimellä on tosi Jumalana uhri, joka kidutetaan kuoliaaksi.
Paavalin sanoin täsmennettynä Raamatusta:
Gal. "3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, ei tullut kirotuksi, vaan KIROUKSEKSI. Kaksi eri asiaa.
Ja tämä 1.Korinttolaiskirje Paavalilta:
"5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUA, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; SILLÄ ONHAN MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME , KRISTUS, TEURASTETTU."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5
Nyt tosi Jumala on ristiinnaulittu uhri, kirottu kiroukseksi ja teurastettu uhrilampaana. Ja sitten Jeesuksen Matteuksen evankeliumi:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Tosi Jumala on ristiin kuoliaaksi kidutettu uhri, kirottu kiroukseksi, ja teurastettu uhrilampaana sekä perattu taivasten valtakunta pois.
Paavalin sanat ehtoollisen asettamiseksi 1.Korinttolaiskirjeestä:
"11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa ... joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11
Ja Augsburgin tunnustus sitten määrittelee oikea tavan nauttia ehtoollinen, ettei tule vikapääksi:
"Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."
Jeesus tosi Jumalana on nyt ristiin kidutettu uhri, kirottu kiroukseksi, teurastettu uhrilampaana. perattu taivasten valtakunta pois ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi.
KUKA ON TEIDÄN JUMALANNE JOSTA PUHUTTE?
Tämän mittavan kuolettamisen jälkeen ei sen enempää Jeesus kuin taivasten valtakunnan Isä Jumalaakaan teille kristinuskolla kuiski kyllä yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on luterilaisuuden tärkeimmän tunnustuksen mukaan Jeesuksen asema kristinuskossa nimellä Kristus, joka ei ole sama asia kuin opettaja Jeesus, joka käski julistaa taivasten valtakunnan evankeliumia totuudella ja oikeudenmukaisuudessa Raamatun mukaan, mutta esiintyy tällä nimellä Paavalin syntiopissa edustaen opettamaansa taivasten valtakunnan isä Jumalaa:
"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. HÄNET RISTIINNAULITTIIN, JOTTA HÄN OLISI UHRI"
Kristinusko perustuu ideaan, että Jeesus Kristus-nimellä on tosi Jumalana uhri, joka kidutetaan kuoliaaksi.
Paavalin sanoin täsmennettynä Raamatusta:
Gal. "3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, ei tullut kirotuksi, vaan KIROUKSEKSI. Kaksi eri asiaa.
Ja tämä 1.Korinttolaiskirje Paavalilta:
"5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUA, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; SILLÄ ONHAN MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME , KRISTUS, TEURASTETTU."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5
Nyt tosi Jumala on ristiinnaulittu uhri, kirottu kiroukseksi ja teurastettu uhrilampaana. Ja sitten Jeesuksen Matteuksen evankeliumi:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Tosi Jumala on ristiin kuoliaaksi kidutettu uhri, kirottu kiroukseksi, ja teurastettu uhrilampaana sekä perattu taivasten valtakunta pois.
Paavalin sanat ehtoollisen asettamiseksi 1.Korinttolaiskirjeestä:
"11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa ... joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11
Ja Augsburgin tunnustus sitten määrittelee oikea tavan nauttia ehtoollinen, ettei tule vikapääksi:
"Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."
Jeesus tosi Jumalana on nyt ristiin kidutettu uhri, kirottu kiroukseksi, teurastettu uhrilampaana. perattu taivasten valtakunta pois ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi.
KUKA ON TEIDÄN JUMALANNE JOSTA PUHUTTE?
Tämän mittavan kuolettamisen jälkeen ei sen enempää Jeesus kuin taivasten valtakunnan Isä Jumalaakaan teille kristinuskolla kuiski kyllä yhtään mitään.Ja nyt, uskovaiset, tämän teidän mittavan valheiden ja - niin Luojajumalan kuin Jeesuksenkin - rienaamisen jälkeen, nyt faktaa myös tiskiin!!! KETÄ JUMALAA TE PALVELETTE TÄLLÄ UHRAUKSELLA?
- Anonyymi
Kerropa sinä, ahkera kirkkovieras, MITÄ JUMALAA sinä palvot tällä tosi Jumalan uhrilla kidutetun Jeesuksen nimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa sinä, ahkera kirkkovieras, MITÄ JUMALAA sinä palvot tällä tosi Jumalan uhrilla kidutetun Jeesuksen nimeen?
Pakko vielä siteerata Jeesusta - te saastaiset kyykäärmeen sikiöt!
- Anonyymi
Minulla oli kerran elämässäni migreeni, kaksi päivää peräkkäin. Olin mässäillyt makeisia ja suklaata ja jäätelöä ruoksi muutaman päivän ajan. Luulen, että päänsärky usein johtuu juuri väärästä ruoasta. Se oli hirveä kokemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä on vaikeeta, päivänselvä asia!
Voitko nyt kertoa, että MIKÄ PÄIVÄNSELVÄ ASIA?
- Anonyymi
Migreeniin on nykyään lääkkeitäkin. Hyvä kun rukoilemalla parantui!
Itse olen ollut todistamassa nuoren aikuisen syöpäsairauden viimeisiä aikoja. Hän kuului helluntaiseurakuntaan. Uskonveljet ja -sisaret kävivät rukoilemassa sairaalassa. He kertoivat tarinoita, joissa sairas oli syönyt ruisleipää ja rukoillut. Ja Jeesus oli poistanut syöpäkasvaimen kakan mukana.
Tuo ihminen kuoli. Ei kai uskonut 'oikeasti'?
Ei vais, minusta tuo oli karmaisevaa.
- Anonyymi
Panisitko sinä oman lapsesi helvettiin vaikka rakastat häntä? En usko. Jos Jumala on rakkaus, ei hänkään varmasti tekisi niin.
- Anonyymi
ArtoTTT
Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan kovastikin, mutta miksi nämä lapset silti ihan itse tuhoavat oman elämänsä päihteillä ymv? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan kovastikin, mutta miksi nämä lapset silti ihan itse tuhoavat oman elämänsä päihteillä ymv?Miksi et vastaa helvettiasiaan? - Omistaako hyvä Jumala helvetin? Vai kuka, mikä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan kovastikin, mutta miksi nämä lapset silti ihan itse tuhoavat oman elämänsä päihteillä ymv?Ajattelen niin että jotakin kyllä silloin puuttuu jos lapset ajautuvat päihdejengeihin. Tietoa kyllä luulisi olevan tarpeeksi huumeiden vahingollisuudesta. Lapsien pitäisi luottaa vanhempiinsa ja saada terveitä malleja omaan elämäänsä. Kun ihmissuhteissa kotona on vikaa ajaudutaan huumeisiin ja rikoksiin. Onkohan kysymys sittenkin oikean rakkauden puute lähisuhteissa? Kun nuorella on terve oman arvonsa tunne ja kriittinen asenne häntä on vaikea vetää sairaaseen elämäntapaan. Kaiken keskiössä on hyväksyvän rakkauden kokemus sittenkin. Silloin ei tarvitse etsiä sitä mistään uskonlahkoista tai katujengeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan kovastikin, mutta miksi nämä lapset silti ihan itse tuhoavat oman elämänsä päihteillä ymv?Entä Jeesus, mitä hän mielestäsi teki, tai tuhosi, että hyvä isä Jumala olisi halunnut kiduttaa poikansa kuoliaaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä Jeesus, mitä hän mielestäsi teki, tai tuhosi, että hyvä isä Jumala olisi halunnut kiduttaa poikansa kuoliaaksi?
Kertooko edellä olevat faktat - niin Raamatusta kuin Augsburgin tunnustuksesta - todella jostakin hyvästä ja pyhästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertooko edellä olevat faktat - niin Raamatusta kuin Augsburgin tunnustuksesta - todella jostakin hyvästä ja pyhästä?
Tietääkö joku, että kuka omistaa helvetin, millä uskovaisia pelottelee - hyvä Jumala se ei ole?
- Anonyymi
Tekisitkö sinä niin kuin rakastava Jumala teki; kuolisitko lapsesi puolesta? Etpä taitaisi. Rakastat itseäsi enemmän kuin lastasi. Jumalan rakkaus on suurempaa kuin meidän pikku mielemme pystyy ymmärtämään.
Jumala on täydellinen, täydellisen pyhä. Hänen luokseen ei voi tulla syntinen, koska syntinen palaisi poroksi Hänen edessään. Jeesus antaa uskovalle vanhurskauden. Me emme pysty omilla teoillamme vanhurskautta hankkimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen niin että jotakin kyllä silloin puuttuu jos lapset ajautuvat päihdejengeihin. Tietoa kyllä luulisi olevan tarpeeksi huumeiden vahingollisuudesta. Lapsien pitäisi luottaa vanhempiinsa ja saada terveitä malleja omaan elämäänsä. Kun ihmissuhteissa kotona on vikaa ajaudutaan huumeisiin ja rikoksiin. Onkohan kysymys sittenkin oikean rakkauden puute lähisuhteissa? Kun nuorella on terve oman arvonsa tunne ja kriittinen asenne häntä on vaikea vetää sairaaseen elämäntapaan. Kaiken keskiössä on hyväksyvän rakkauden kokemus sittenkin. Silloin ei tarvitse etsiä sitä mistään uskonlahkoista tai katujengeistä.
OK. Nuorella on voimakas tarve tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi. Siksi hän voi joutua uskonlahkoon ja katujengeihin. Nämä piirit tarjoavat näennäistä rakkautta. Tee sitä ja tee tätä silloin sinut hyväksytään joukkoon. Nuori voi tehdä jopa murhan tullakseen hyväksytyksi. Kannattaa kuunnella niitä jotka ovat kokeneet itse huumehelvetin. Eivät he kaipaa tuomioita vaan apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen niin että jotakin kyllä silloin puuttuu jos lapset ajautuvat päihdejengeihin. Tietoa kyllä luulisi olevan tarpeeksi huumeiden vahingollisuudesta. Lapsien pitäisi luottaa vanhempiinsa ja saada terveitä malleja omaan elämäänsä. Kun ihmissuhteissa kotona on vikaa ajaudutaan huumeisiin ja rikoksiin. Onkohan kysymys sittenkin oikean rakkauden puute lähisuhteissa? Kun nuorella on terve oman arvonsa tunne ja kriittinen asenne häntä on vaikea vetää sairaaseen elämäntapaan. Kaiken keskiössä on hyväksyvän rakkauden kokemus sittenkin. Silloin ei tarvitse etsiä sitä mistään uskonlahkoista tai katujengeistä.
ArtoTTT
Siinäpä lohduttavaa sanomaa huumenuorten vanhemmille, oma on vikanne, ei todellisuudessa elämässä vain niin mene että kaikki on vanhempien vika, kyllä se nuori osaa tehdä valintoja ihan itsekkin.
- Anonyymi
>> fiksuja ihmisiä ja kaiken hyvän ansaitsevia. Monet heistä ovat myös uskovia. <<
Jumala kuitenkin Raamatussa tekee selväksi, ettei ihmisen omalla hyvyydellä ja pelkällä uskolla tulla vielä vanhurskaaksi. Saati että jotain ansaitsisimme. Raamattu kertoo, että riivaajatkin tietävät ja uskovat, kuka Jeesus on, mutta eivät ne silti ole pelastettuja, vaikka ne tämän faktan tietävät ja uskovat.
Usko ilman tekoja on Raamatun mukaan kuollut. Se tarkoittaa, että aito usko ilmenee myös käytännössä Jumalan tahdon toteutumisena. Ja Jeesus sanoi mm., että tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.- Anonyymi
Onko sinun elämässäsi niitä tekoja joista Jeesus puhuu viimeisellä tuomiolla Matt.25? Jos ei niin heikostipa on asiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun elämässäsi niitä tekoja joista Jeesus puhuu viimeisellä tuomiolla Matt.25? Jos ei niin heikostipa on asiasi.
Viimeinen tuomio koskee tekoa, lähteä seuraamaan Jeesuksen vihollisen oppia, hänen kuoliaaksi kiduttamisellaan opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
Se löytyy Paavalin 1,Korinttolaiskirje:
"3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä - olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen - ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA JOS joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista (TEOILLA EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ), niin kunkin teko (RAKENTAA TÄLLE PERUSTUKSELLE) on tuleva näkyviin; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY,"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=3
Jos rakentaa Paavalin luoman kristinuskon perustalle, päätyy kadotuksen tietä helvettiin, ja kirkko on sitten antanut tämän viimmeisen tuomioluvun Jeesukselle, joka herättää fyysiseen ylösnousemukseen maan alta koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa ja heittelee pettäjänsä tulenliekkeihin, tulenjumalansa luo.
- Anonyymi
Edeltä:
<<<Tekisitkö sinä niin kuin rakastava Jumala teki; kuolisitko lapsesi puolesta? Etpä taitaisi. Rakastat itseäsi enemmän kuin lastasi. Jumalan rakkaus on suurempaa kuin meidän pikku mielemme pystyy ymmärtämään.<<<
Miksi se sitten pelottelee helvetillä? - Anonyymi
"Nyt aikuisena ole tullut kriittisemmäksi erityisesti monia uskonlahkoja kohtaan"
Oletko rukoillut Jmalalta, että poistaisi kriittisyytesi? Auttoiko? - Anonyymi
<<<Jumala kuitenkin Raamatussa tekee selväksi, ettei ihmisen omalla hyvyydellä ja pelkällä uskolla tulla vielä vanhurskaaksi. Saati että jotain ansaitsisimme. Raamattu kertoo, että riivaajatkin tietävät ja uskovat, kuka Jeesus on, mutta eivät ne silti ole PELASTETTUJA, vaikka ne tämän faktan tietävät ja uskovat.<<<
Ja sitten sen kuoliaaksi kidutetun, kiroukseksi kirotun, uhrilampaana teurastetun, syödyn tosi Jumalan pelastus Jeesuksen nimeen, kun on perattu taivasten valtakunta pois, johon kohdat Raamatusta edeltä.
"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7- Anonyymi
Ja edeltä sitten Paavalin omat sanat, jos rakentaa hänen luoman kristinuskon perustalle, niin löytää itsensä helvetistä - kyseessä on Jeesuksen Matt.7. sanoma kadotukseen vievä tie "yksin uskosta" ja kuvittelemallaan "yksin armosta" uskonnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edeltä sitten Paavalin omat sanat, jos rakentaa hänen luoman kristinuskon perustalle, niin löytää itsensä helvetistä - kyseessä on Jeesuksen Matt.7. sanoma kadotukseen vievä tie "yksin uskosta" ja kuvittelemallaan "yksin armosta" uskonnolla.
Ja tässä tulee sitten vasta se, että mitä tarkoittaa luterilaisuuden "yksin armosta".
Se tarkoittaa siä, kun "yksin uskosta", kuten Paavali edellä kertoo, uskomalla häntä, joutuu helvettiin, niin sieltä pääsee pois vain "yksin armosta", jos se tosi Jumala tulee pelastamaan, jota Jeesuksen nimeen palvoi itsensä puolesta kirottuna uhrina, että pelastui tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä tulee sitten vasta se, että mitä tarkoittaa luterilaisuuden "yksin armosta".
Se tarkoittaa siä, kun "yksin uskosta", kuten Paavali edellä kertoo, uskomalla häntä, joutuu helvettiin, niin sieltä pääsee pois vain "yksin armosta", jos se tosi Jumala tulee pelastamaan, jota Jeesuksen nimeen palvoi itsensä puolesta kirottuna uhrina, että pelastui tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.Luterilaisuus on upea esitys ja täysin yksi yhteen Raamatun tekstin kanssa, Paavalin luomalla kristinuskolla, huijata kaikki kristityt juutalaisuuden tulenjumalan uhreiksi, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen, joka asuu tulivuoren sisällä. Löytyy 5.Mooseksen kirja 4:10 alkaen, kun antaa 10 käskyään.
Kuten Paavali Gal.3:13 sanookin Kristus, Jeesuksen opettama tosi Jumala, tulemalla kiroukseksi heidän edestään, pelasti meidät (juutalaiset) lain kirouksesta.
Tämä kohtuu siitä, että juutalaisuuden Jumala, käskee tappamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo, ja nostamaan kostonkäden seuraajien ylle.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13. Ja tätä isiensä Baal-jumalaa Paavali kertoo Raamatussa palvelleensa, kun loi kristinuskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on upea esitys ja täysin yksi yhteen Raamatun tekstin kanssa, Paavalin luomalla kristinuskolla, huijata kaikki kristityt juutalaisuuden tulenjumalan uhreiksi, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen, joka asuu tulivuoren sisällä. Löytyy 5.Mooseksen kirja 4:10 alkaen, kun antaa 10 käskyään.
Kuten Paavali Gal.3:13 sanookin Kristus, Jeesuksen opettama tosi Jumala, tulemalla kiroukseksi heidän edestään, pelasti meidät (juutalaiset) lain kirouksesta.
Tämä kohtuu siitä, että juutalaisuuden Jumala, käskee tappamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo, ja nostamaan kostonkäden seuraajien ylle.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13. Ja tätä isiensä Baal-jumalaa Paavali kertoo Raamatussa palvelleensa, kun loi kristinuskon.Jeesuksen seuraaminen kristiuskolla Kristuksena, kirottuna tosi Jumalana, on juuri seurata itsekin kirottuna tuonne helvetintuleen missä Jeesus on ristiinnaulittuna uhrina, kun tulenjumala pelottelee helvetillään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seuraaminen kristiuskolla Kristuksena, kirottuna tosi Jumalana, on juuri seurata itsekin kirottuna tuonne helvetintuleen missä Jeesus on ristiinnaulittuna uhrina, kun tulenjumala pelottelee helvetillään.
Upea, älykäs tarina. Hiilet helvettiin tulevat juuri siitä, kun uskovaiset luulevat, että tämä on Jeesuksen opastama tie taivaaseen, paratiisiin, elämän puulle. Jos se puu olisi tuolla, missä on heidän tiensä pää, niin kaikki paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upea, älykäs tarina. Hiilet helvettiin tulevat juuri siitä, kun uskovaiset luulevat, että tämä on Jeesuksen opastama tie taivaaseen, paratiisiin, elämän puulle. Jos se puu olisi tuolla, missä on heidän tiensä pää, niin kaikki paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi.
Uskonnon ja tarinan luomisesta näkee, että miten hyvin tarina on todellisuudessa Raamatusta ymmärretty, mistä on kyse, mutta keitä ovat sitten he, jotka kirkain silmin käski teitä jopa uskomaankin, että päädytte helvettiin, en minä tiedä. Ehkä joitakin joiden mielestä oli vain hauskaa höynäyttää tyhmiä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnon ja tarinan luomisesta näkee, että miten hyvin tarina on todellisuudessa Raamatusta ymmärretty, mistä on kyse, mutta keitä ovat sitten he, jotka kirkain silmin käski teitä jopa uskomaankin, että päädytte helvettiin, en minä tiedä. Ehkä joitakin joiden mielestä oli vain hauskaa höynäyttää tyhmiä?!
Tämä on sitten totuus Paavalin kristinuskon luomasta syntiopin uskonnosta, ja jos kirkko aikoo nyt, Jeesuksen uudella tulemisella, siirtyä opettamaan Jeesuksen julistamaksi käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia, hyvällä Jumalalla, teidän olisi syytä ymmärtää tämä tarina.
- Anonyymi
Rakkaus on Jumalan olemus kristinuskossa. Se ei ole mikään irrallinen esine tai lahja joka annetaan ja sitten unohdetaan, Se on armoa ja armo on rakkautta.
Perkele vaatii sinun ratkaisuasi että kumarrat häntä. Jumala ei vaadi sinulta mitään. Hän antaa sinulle kaiken ja rakastaa sinua ehdoitta.- Anonyymi
Kerrotko tarkemmin, että minkälaisesta Jumalan rakkaudesta on kyse kristinuskolla, kun Jeesuksen nimeen tosi Jumala on kidutettu kuoliaaksi, kirottu kiroukseksi, teurastettu uhrilampaana, perattu pois taivasten valtakunta ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi?
- Anonyymi
"Jumala ei vaadi sinulta mitään. Hän antaa sinulle kaiken ja rakastaa sinua ehdoitta."
Kutakuinkin näin mutta se minkä Jumala haluaa rakkaudessaan kullekin antaa niin ihmisen osa on suostua vastaanottamaan tämä rakkaus ja jotta ihminen aidosti suostuu vastaanottamaan Jumalan lahjan niin ihmisen tulee uskoa siihen että Jumala on se joka tätä rakkauttaan torjoaa. Ja jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän Jumalaan, mikä meille ilmestyy Jeesuksessa Kristuksessa. Tärkein asia minkä siis ihminen voi tehdä on ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta, tulla uskoon Häneen ja sitten hän menee upotukselle missä samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Näin on taas syntynyt uusi Jumalan lapsi. Kiitetty olkoon Herran nimi. Amen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala ei vaadi sinulta mitään. Hän antaa sinulle kaiken ja rakastaa sinua ehdoitta."
Kutakuinkin näin mutta se minkä Jumala haluaa rakkaudessaan kullekin antaa niin ihmisen osa on suostua vastaanottamaan tämä rakkaus ja jotta ihminen aidosti suostuu vastaanottamaan Jumalan lahjan niin ihmisen tulee uskoa siihen että Jumala on se joka tätä rakkauttaan torjoaa. Ja jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän Jumalaan, mikä meille ilmestyy Jeesuksessa Kristuksessa. Tärkein asia minkä siis ihminen voi tehdä on ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta, tulla uskoon Häneen ja sitten hän menee upotukselle missä samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Näin on taas syntynyt uusi Jumalan lapsi. Kiitetty olkoon Herran nimi. AmenHyvä kirjoitus. En löytänyt siitä yhtään ainoaa virhettä, joka ei toimisi kristinuskon mukaan, ja ehdottomasti, Jeesusta on seurattava kirottuna kiroukseksi tosi Jumalana, muuten ei löydä tien päätä.
Ainoa, että Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta ei tapahtunut (Ap.19 ja Athanasioksen tunnustus), enkä tiedä mainitun, että näin syntyisi Jumalan lapsi, vaan itse uhri, jonka on Paavalin sanoin kuoltava samalla kuolemalla kuin Jeesuskin, jonka sielun lunnaina Jeesus on kirottuna helvettiin, eikä pääse pois (ehtoollinen Herran kuoleman julistamiseksi) ennen kuin Paholainen on saanut kaikki sielunsa - tästä syystä tuo tapahtuu vasta maailman viimmeisenä päivänä uskovaisten fyysisellä ylösnousemuksella tulenliekkeihin.
Kirjoitit:
<<< jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän JUMALA, MIKÄ MEILLE ILMESTYY JEESUKSESSA KRISTUKSESSA<<<
Tämä oli tärkeä Paavalin opin kannalta:
1.Korintolaiskirje:
"3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."
Kristus - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala, on juutalaisten Baal-jumalan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. En löytänyt siitä yhtään ainoaa virhettä, joka ei toimisi kristinuskon mukaan, ja ehdottomasti, Jeesusta on seurattava kirottuna kiroukseksi tosi Jumalana, muuten ei löydä tien päätä.
Ainoa, että Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta ei tapahtunut (Ap.19 ja Athanasioksen tunnustus), enkä tiedä mainitun, että näin syntyisi Jumalan lapsi, vaan itse uhri, jonka on Paavalin sanoin kuoltava samalla kuolemalla kuin Jeesuskin, jonka sielun lunnaina Jeesus on kirottuna helvettiin, eikä pääse pois (ehtoollinen Herran kuoleman julistamiseksi) ennen kuin Paholainen on saanut kaikki sielunsa - tästä syystä tuo tapahtuu vasta maailman viimmeisenä päivänä uskovaisten fyysisellä ylösnousemuksella tulenliekkeihin.
Kirjoitit:
<<< jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän JUMALA, MIKÄ MEILLE ILMESTYY JEESUKSESSA KRISTUKSESSA<<<
Tämä oli tärkeä Paavalin opin kannalta:
1.Korintolaiskirje:
"3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."
Kristus - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala, on juutalaisten Baal-jumalan.Ja jotta te voitte päätyä Baal-jumalan uhreiksi, teidän on oltava Kristuksessa. Tuo oppi Raamatussa on matemaattisen tarkkaa ja viimeisen asti hiotun täydellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotta te voitte päätyä Baal-jumalan uhreiksi, teidän on oltava Kristuksessa. Tuo oppi Raamatussa on matemaattisen tarkkaa ja viimeisen asti hiotun täydellistä.
Ei ole maailman yksinkertaisin tehtävä laittaa kaikkia palapesin palasia kohdilleen niin, ettei jälkellä ole yhtään ainoaa ristiriitaa.
Miten tärkeä itse tarinan kannalta on tuo yksi lause: "Mutta te olette Kristuksen ja Kristus on Jumalan."
Kuulostaisi aika hullulta lause, että "Jumala on Jumalan", ellei ymmärtäisi, että Jeesuksen opettama Jumala on täysin eri kuin juutalaisten Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole maailman yksinkertaisin tehtävä laittaa kaikkia palapesin palasia kohdilleen niin, ettei jälkellä ole yhtään ainoaa ristiriitaa.
Miten tärkeä itse tarinan kannalta on tuo yksi lause: "Mutta te olette Kristuksen ja Kristus on Jumalan."
Kuulostaisi aika hullulta lause, että "Jumala on Jumalan", ellei ymmärtäisi, että Jeesuksen opettama Jumala on täysin eri kuin juutalaisten Jumala.Tästä syystä juuri tarinaan oli luotava muu kuin Jumala nimi Jeesuksen puhumalle taivasten valtakunnan isä Jumalalle, ettei synny edellä mainittuja ongelmakohtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kutakuinkin näin mutta se minkä Jumala haluaa rakkaudessaan kullekin antaa niin ihmisen osa on suostua vastaanottamaan tämä rakkaus ja jotta ihminen aidosti suostuu vastaanottamaan Jumalan lahjan niin ihmisen tulee uskoa siihen että Jumala on se joka tätä rakkauttaan torjoaa. Ja jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän Jumalaan, mikä meille ilmestyy Jeesuksessa Kristuksessa. Tärkein asia minkä siis ihminen voi tehdä on ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta, tulla uskoon Häneen ja sitten hän menee upotukselle missä samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Näin on taas syntynyt uusi Jumalan lapsi. Kiitetty olkoon Herran nimi. Amen<<< samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa<<<
Tuo ylösnousemus on vielä käsittelemättä. Jeesuksen ylösnousemushan piti tapatua Apostolien tekojen Paavalin kertomana helluntaina, samalla, kun tapahtui Pyhän hengen vuodatus, mutta itse Jeesuksen opetuslapset toteavat vuonna 53 (on pystytty määrittelemään historiallinen ajankohta Paavalin matkoista) näin Apostolien tekojen 19. luvussa:
"19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
Tämä kumoaa nyt koko ylösnousemuksen ja Pyhän hengen vuodatuksen. Tämän jälkeen Paavali itse kastaa opetuslapset Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen, joka vastaavasti Matteus 7 luku on laittomuuden tekemistä Jeesuksen nimeen.
Tämä kohta on kolminaisuusopissa, Athanasioksen tunnustuksessa kirjoitettu näin:
"Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin JUMALA ja ihminen ovat YKSI KRISTUS. Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle,".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
Nyt tapahtuisi sitten niin, että jos ylösnousemus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisikin taivaassa itsensä vieressä. Helvetistä nousi jotakin muuta. Jeesus jäi siis kiroukseksi kirottuna helvettiin, johdattaen Kristus-nimellä seuraajansa sinne myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<< samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa<<<
Tuo ylösnousemus on vielä käsittelemättä. Jeesuksen ylösnousemushan piti tapatua Apostolien tekojen Paavalin kertomana helluntaina, samalla, kun tapahtui Pyhän hengen vuodatus, mutta itse Jeesuksen opetuslapset toteavat vuonna 53 (on pystytty määrittelemään historiallinen ajankohta Paavalin matkoista) näin Apostolien tekojen 19. luvussa:
"19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
Tämä kumoaa nyt koko ylösnousemuksen ja Pyhän hengen vuodatuksen. Tämän jälkeen Paavali itse kastaa opetuslapset Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen, joka vastaavasti Matteus 7 luku on laittomuuden tekemistä Jeesuksen nimeen.
Tämä kohta on kolminaisuusopissa, Athanasioksen tunnustuksessa kirjoitettu näin:
"Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin JUMALA ja ihminen ovat YKSI KRISTUS. Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle,".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
Nyt tapahtuisi sitten niin, että jos ylösnousemus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisikin taivaassa itsensä vieressä. Helvetistä nousi jotakin muuta. Jeesus jäi siis kiroukseksi kirottuna helvettiin, johdattaen Kristus-nimellä seuraajansa sinne myös.Tuo sielujen lunnaina oleminen tulee esille esimerkiksi Timoteuksen kirjeessä;
1.Timoteuksen kirje:
"2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa".
Tuosta vapaaehtoisuudesta voimme olla kahta mieltä, koska koko tarina perustuu jo Jeesuksen kavaltamiseen, mitä "kavaltaa" termiä myös Paavali itse käyttää antaessaan ehtoollisen asetussanat Raamatussa.
Paavali taas kuvailee VT:n puhuvan Peon kuvan uhrikulttiperustaa hyvin tällä kohdalla Raamattua, kun viittaa Jeesuksesta ruokauhriin, mutta myös seuraajia:
Efesolaiskirje: "5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi"." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sielujen lunnaina oleminen tulee esille esimerkiksi Timoteuksen kirjeessä;
1.Timoteuksen kirje:
"2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa".
Tuosta vapaaehtoisuudesta voimme olla kahta mieltä, koska koko tarina perustuu jo Jeesuksen kavaltamiseen, mitä "kavaltaa" termiä myös Paavali itse käyttää antaessaan ehtoollisen asetussanat Raamatussa.
Paavali taas kuvailee VT:n puhuvan Peon kuvan uhrikulttiperustaa hyvin tällä kohdalla Raamattua, kun viittaa Jeesuksesta ruokauhriin, mutta myös seuraajia:
Efesolaiskirje: "5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi"."Kirjoitusvirhe, siis puhuva Pedon kuva, ilmestyskirja luku 13, joka vaatii ihmisiäkin uhreikseen, kuten esikoispoikia, jotka syötiin kuin Jeesus ehtoollisella, jos Baalin papeille ei oltu maksettu hengen säästämisestä lunastusmaksua, joilla Pedon määräyksillä kiristäen kuningas Salomo keräsi kansalta kultaa 666 talenttia vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitusvirhe, siis puhuva Pedon kuva, ilmestyskirja luku 13, joka vaatii ihmisiäkin uhreikseen, kuten esikoispoikia, jotka syötiin kuin Jeesus ehtoollisella, jos Baalin papeille ei oltu maksettu hengen säästämisestä lunastusmaksua, joilla Pedon määräyksillä kiristäen kuningas Salomo keräsi kansalta kultaa 666 talenttia vuodessa.
Kristinuskon Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, kuningas Salomon Jumala, juutalaisuuden uhrikulttiopilla, kun palvotaan Jeesusta kirottuna tosi Jumalana kiroukseksi ristiinnaulittuna uhrina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, kuningas Salomon Jumala, juutalaisuuden uhrikulttiopilla, kun palvotaan Jeesusta kirottuna tosi Jumalana kiroukseksi ristiinnaulittuna uhrina.
Ja tässä ollaan nyt sitten isojen asioiden äärellä - kuka sitten tarkoitukset ja merkitykset ymmärtääkään - onhan tämä uskonto ollut voimassa jo liki 2000 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kutakuinkin näin mutta se minkä Jumala haluaa rakkaudessaan kullekin antaa niin ihmisen osa on suostua vastaanottamaan tämä rakkaus ja jotta ihminen aidosti suostuu vastaanottamaan Jumalan lahjan niin ihmisen tulee uskoa siihen että Jumala on se joka tätä rakkauttaan torjoaa. Ja jotta ihminen ymmärtää se lahjan antaja on Jumala niin ihmisen tulee tulla uskoon tähän Jumalaan, mikä meille ilmestyy Jeesuksessa Kristuksessa. Tärkein asia minkä siis ihminen voi tehdä on ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta, tulla uskoon Häneen ja sitten hän menee upotukselle missä samaistuu lopullisesti ja kokonaan Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Näin on taas syntynyt uusi Jumalan lapsi. Kiitetty olkoon Herran nimi. AmenLahkoon, kirkkoon tai seurakuntaan liittyminen ei ole Jeesuksen seuraamista. Olet antanut pettää itseäsi. Oletko antanut lapsillesi jonkin lahjan kun hän on pyytänyt sinun rakkauttasi ja jopa uhannut helvetillä jos sinun lahjasi ei kelpaa? Jumalankaan rakkaus ei ole mikään lahja vaan se on Jumalan ominaisuus jonka tunnet jos kohtaat Jeesuksen. Se ei ole myöskään mikään ideologia jota pastorit syöttävät pöntöistään yksinkertaisille ihmisille saadakseen uusia jäseniä lahkoonsa. Uudestisyntyminen on kokonaan Jumalasta eikä hän tarvitse siihen ihmisen ratkaisuja eikä muitakaan temppuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkoon, kirkkoon tai seurakuntaan liittyminen ei ole Jeesuksen seuraamista. Olet antanut pettää itseäsi. Oletko antanut lapsillesi jonkin lahjan kun hän on pyytänyt sinun rakkauttasi ja jopa uhannut helvetillä jos sinun lahjasi ei kelpaa? Jumalankaan rakkaus ei ole mikään lahja vaan se on Jumalan ominaisuus jonka tunnet jos kohtaat Jeesuksen. Se ei ole myöskään mikään ideologia jota pastorit syöttävät pöntöistään yksinkertaisille ihmisille saadakseen uusia jäseniä lahkoonsa. Uudestisyntyminen on kokonaan Jumalasta eikä hän tarvitse siihen ihmisen ratkaisuja eikä muitakaan temppuja.
Nämä Jeesuksen kohtaamishöpötykset voisi nyt ensimmäisenä lopettaa. (Kirosana)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä Jeesuksen kohtaamishöpötykset voisi nyt ensimmäisenä lopettaa. (Kirosana)
Jeesus oli muinainen sielutieteen ja metafysiikan opettaja, joka tapettiin silloisen uskonnon vastustamisesta maailman kuuluusimpana ateistien martyyrinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkoon, kirkkoon tai seurakuntaan liittyminen ei ole Jeesuksen seuraamista. Olet antanut pettää itseäsi. Oletko antanut lapsillesi jonkin lahjan kun hän on pyytänyt sinun rakkauttasi ja jopa uhannut helvetillä jos sinun lahjasi ei kelpaa? Jumalankaan rakkaus ei ole mikään lahja vaan se on Jumalan ominaisuus jonka tunnet jos kohtaat Jeesuksen. Se ei ole myöskään mikään ideologia jota pastorit syöttävät pöntöistään yksinkertaisille ihmisille saadakseen uusia jäseniä lahkoonsa. Uudestisyntyminen on kokonaan Jumalasta eikä hän tarvitse siihen ihmisen ratkaisuja eikä muitakaan temppuja.
Kuule, sun uudestisyntymisesi uskonto on juuri sitä kirkon uskontoa, missä jumalana on Jeesuksen sanoma Saatana ja kaiken valheen isä. Saatanan kyykäärmeen sikiöt ja teidän säätämisenne, kun jäätte kiinni valheistanne.
- Anonyymi
"Lapsena minulla oli usein päänsärkyä ja rukoilin että Jumala parantaisi minut. Päänsärkyni hävisi."
Pystytkö katsomaan omasta navastasi sen verran sivuun, että voisin hetken miettiä minkälainen olisi Jumala joka parantelee, jonkun hemmotellun suomalaiskakaran päänsäryt, mutta antaa miljoonan lapsen joka vuosi kuolla malariaan?
Miten Jumalan rakkaus näkyy siinä, että pikkulapsi riutuu pahimmillaan kuukausi kaupalla, ennen kuin malaria nujertaa hänet?- Anonyymi
Oletko delegoinut maailman terveydenhuollon jumalallesi ja nyt kiukuttelet täällä kun tyyppi onkin pettänyt sinut?
- Anonyymi
No, jos ensin aloitettaisiin vaikka siitä, etteivät nämä palvoisi itse Jumalaakin kuoliaaksi kidutettuna, viattomana ihmisenä, äärimmäisen väkivaltaisesti, ja sitten vasta siirtyttäisiin tautien torjuntaan, itse Jumalalla, jos saamme Jumalan vapaaksi uskovaisten lukemilta kirouksilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos ensin aloitettaisiin vaikka siitä, etteivät nämä palvoisi itse Jumalaakin kuoliaaksi kidutettuna, viattomana ihmisenä, äärimmäisen väkivaltaisesti, ja sitten vasta siirtyttäisiin tautien torjuntaan, itse Jumalalla, jos saamme Jumalan vapaaksi uskovaisten lukemilta kirouksilta.
Tässä tilanteessa, kun uskovaiset pitävä pelikentän Saatanalla, on ihan turha siitä ktllä Jumalaa syyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko delegoinut maailman terveydenhuollon jumalallesi ja nyt kiukuttelet täällä kun tyyppi onkin pettänyt sinut?
Miksi meidän pitäisi uskoa umpiomahyväisten hyvinvoivien uskovaisten tarinoita siitä, miten Jumala autta heitä löytämästä autonavaimia tai parantaa pikku päänsärkyjä, kun tiedämme, että miljoonat ainosti kärsivät ja hädänalaiset eivät saa mitään apua Jumalalata.
Miksi Jumala ei välitä kärsivistä paskaakaan?
- Anonyymi
🪺Pesimärauhaa, allekirjoitathan, kiitos!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15823 - Anonyymi
uskovaisten pennut rakastaa huumekauppiaita niin että ostavat heiltä huumeet , kun uskovat heidän vilpittömyyteen hyvää tämä vain tekee 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Evankeliumi on sitä että Jumala rakastaa sinua, ei sitä että sinä rakastaisit Jumalaa.
- Anonyymi
Kyllä. ARMO = Ansaitsematon Rakkaua Minun Osakseni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaan tapahtuu ihme. Toisin sanoen "Joka muita armahtaa, hänet armahdetaan"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ARMO = Ansaitsematon Rakkaua Minun Osakseni"
Tämä kirkon mantra on eräs niistä kuuluisimmista ei-raamatullisista hokemista mikä johdattaa miljoonia helvettiin.
Jumalan kiitos, niin valitut luterilaiset eivät tähän usko vaan tekevät ratkaisun tulla uskoon Jeesuksen ja monet heistä sitten kääntyy vapaiden hegellisten seurakuntien puoleen seuraamaan Vapahtajaamme. Ylistetty siis olkoon Herran nimi. Amen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaan tapahtuu ihme. Toisin sanoen "Joka muita armahtaa, hänet armahdetaan"
"Joka muita armahtaa, hänet armahdetaan"
Ja tähän armoon saa voiman vain Jeesukselta he jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka muita armahtaa, hänet armahdetaan"
Ja tähän armoon saa voiman vain Jeesukselta he jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen.Mistä se voima sinulle saataisiin? Olethan tämän palstan pahin lähimmäistesi armoton vihaaja joka ei tiedä edes sitä mitä armolla tarkoitetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirkon mantra on eräs niistä kuuluisimmista ei-raamatullisista hokemista mikä johdattaa miljoonia helvettiin.
Jumalan kiitos, niin valitut luterilaiset eivät tähän usko vaan tekevät ratkaisun tulla uskoon Jeesuksen ja monet heistä sitten kääntyy vapaiden hegellisten seurakuntien puoleen seuraamaan Vapahtajaamme. Ylistetty siis olkoon Herran nimi. Amen"ARMO = Ansaitsematon Rakkaua Minun Osakseni"
"Tämä kirkon mantra on eräs niistä kuuluisimmista ei-raamatullisista hokemista mikä johdattaa miljoonia helvettiin"
Tämä olikin hyvä ja rehellinen kommentti helluntailaisuudesta. Jumala on jäänyt siellä työttömäksi kun ihmiset ovat ottaneet hänen paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä kirkon mantra on eräs niistä kuuluisimmista ei-raamatullisista hokemista mikä johdattaa miljoonia helvettiin"
Tämä olikin hyvä ja rehellinen kommentti helluntailaisuudesta. Jumala on jäänyt siellä työttömäksi kun ihmiset ovat ottaneet hänen paikkansa.Tuo on minunkin kokemukseni helluntailaisuudesta. Tunsin läheisesti vanhemmistoon kuuluvan miehen joka toimi ko. seurakunnan kastajana. Paljon myöhemmin aloin arvostelemaan kyseistä lahkoa kun tutustuin siihen lähemmin ja totesin kuinka paljon siellä on moniongelmaisia ihmisiä joita uskonto pitää kahleissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan kiitos, niin valitut luterilaiset eivät tähän usko vaan tekevät ratkaisun tulla uskoon Jeesuksen ja monet heistä sitten kääntyy vapaiden hegellisten seurakuntien puoleen seuraamaan Vapahtajaamme. Ylistetty siis olkoon Herran nimi. Amen"ARMO = Ansaitsematon Rakkaua Minun Osakseni"
Osoitat tällä väitteelläsi olevasi kokonaan kristinuskon ulkopuolella. Armoko vie helvettiin? PILKKAAT PYHÄÄ HENKEÄ helluntailainen. Jumala ei salli itseään pilkattavan. VARO!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoitat tällä väitteelläsi olevasi kokonaan kristinuskon ulkopuolella. Armoko vie helvettiin? PILKKAAT PYHÄÄ HENKEÄ helluntailainen. Jumala ei salli itseään pilkattavan. VARO!!!!Helluntailaiset eivät kaihda mitään keinoja käydessään luterilaisten kimppuun. Heidän vihansa on suuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan kiitos, niin valitut luterilaiset eivät tähän usko vaan tekevät ratkaisun tulla uskoon Jeesuksen ja monet heistä sitten kääntyy vapaiden hegellisten seurakuntien puoleen seuraamaan Vapahtajaamme. Ylistetty siis olkoon Herran nimi. AmenVapaakirkkojen käsitys armosta on sellainen että se pitää ansaita tekemällä RATKAISU liittyä lahkon jäseneksi, on mentävä heidän kasteelleen joka oikeuttaa seurakunnan perimään rahaa uudelta jäseneltään eli ainakin kymmenykset kaikista tuloistaan. Jeesusta käytetään siinä samalla hämäävänä tekijänä manipulaation onnistumiseksi jotta uhri ei käsitä tapahtuman todellista luonnetta. Uhrin korvaan kuiskutellaan ovelasti: "kaiken tämän minä annan sinulle kunhan kumarrat minua."
- Anonyymi
No, mä nyt ajattelin aloituksen kysymykseen seuraavaa. Kumpi kiusaa ja ketä?
Hyvä, että uskot Jumalaan. Kuitenkin Rakkaus ei ole Jumala. Ja jos se on jumala, se on jokin Amor tai Eros? Ja silloin se on epäjumala. Kuin jokin kivi tai kultainen mulli, tai mullin kuva. Tai puupölkky.
Ei pidä vaatia liikaa. Sellaisiltakaan, jotka pitävät jotakin asiaa tai tahoa Pyhänä tai pyhänä. Sitten rakennetaan vastustettavia "ikoneja" ja kenties heilutellaan ja kannetaan pahanikonin kuvia. Olisi täällä maassa tähdellisempääkin marssittavaa?
Hullunhommaa! - Anonyymi
Jos joku haluaa syventää tietojaan aloituksen aiheesta, niin tässä on linkki:
https://www.vartija-lehti.fi/kana-vai-muna-armon-ja-uskon-suhde-luterilaisuudessa/- Anonyymi
Hyvä kirjoitus. Se selvittää luterilaista dogmatiikkaa erinomaisesti. Jumala armahtaa ensin. Se on evankeliumia ja siitä syntyy usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Se selvittää luterilaista dogmatiikkaa erinomaisesti. Jumala armahtaa ensin. Se on evankeliumia ja siitä syntyy usko.
Evankeliumi syntyy siitä, kun saarnataan evankeliumia. Ja usko syntyy siitä, kun uskotaan.
Luin kyllä tuota linkkiä jo hieman.
Ja, onhan se sitä paljonkin, mitä uskoo ja miten uskoo. Vai uskooko mitään?
Siis jos armo ja usko, esimerkiksi Jeesukseen tai Hänen, edes eläneenä olemassaolevana reaalihenkilönä, ja elävänä Henkenä, perustuu ainoastaan historiallisena näkemyksenä, mielipiteenä tai, jopa suoranaisena faktana. Niin onko se silloin edes uskoa? Tai evankeliumia?
Ja kun uskoo uskon olevan turhaa ja tyhjyyttä ilman tekoja, tai jopa äärimmilleen vietynä liudan vaatimuksina tai hyvinä tekoina, ilman uskoa. Niin voi kysyä ihan aiheellisesti, olemmeko samalla viivalla kaikki? Vai ovatko toiset lähtöviivalla, lue syntymässään,
saaneet paremmat eväät elämäänsä tai matkansa varrelle tässä maallisessa tomumajassa, jota jokainen kantaa joka päivä. Toki se edellyttää sitä, että on edes yhtään hengessä tai edes elossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dogmatiikka. Hieno sana. Rakkaus, hieno sana. On rakkauksia ja rakkauksia. Miten voi ilmaista sanan rakkaus? Käytännollisellä tasolla. Viha, on kuitenkin eri asia, kuin vihaisuus.
Se voi tarkoittaa ulkomaisella maahan muuttajan korvassa samalta. No, se nyt oli sellainen.
Osaako Jumalamme olla vihainen? Hän antaa ja suo kuitenkin mahdollisuuden. Siis valinnanvapauskysymys?
No, vähän huumoria sekaan noille lukeneille ja hienoja sanoja kirjoittaville.
Dogmatiikka kuulostaa minun korviini, vapaasti suomennettuna koiranmatematiikkaa ja automatiikka, aliupseeriston matematiikkaa. Onko siis armoa, että syntyy tänne?
Tutustun vielä lisää linkin vartijan lehden asioihin. Jos Luoja suo. Herra meidän Jumalamme, älkää pitäkö muita jumalia, suorastaan käskee. Käskyssään.
Synnymmekö vai kasvammeko? Nämä nyt menee vähän teologiselle puolelle toisilla nämä sivistys-sanat. Siis saatanalla koiran virka.
- Anonyymi
Minulle usko Jumalaan syntyi jo kun olin pieni lapsi. Kodissani puhuttiin paljon uskosta Jumalaan ja sain opetusta sanallisesti ja käytännössä kun minua rakastettiin. En ole tehnyt mitään päätöstä tai ratkaisua uskoa, en myöskään siitä etten uskoisi.
Aikuisena olen tullut hyvin kriittiseksi kokemuksieni kautta. On uskontoja joista sanoudun ehdottomasti irti, niitäkin mitkä pitävät itseään kristillisinä. Olen iloinnut piispojen määrätietoisesta opetuksesta. Minä ainakin tarvitsen edlleen armoa ja rakkautta Jumalalta. En pärjää yksin.- Anonyymi
Tuosta olen sinun kanssasi aivan samaa mieltä. Jumala on rakkaus ja joka ei rakasta hänellä ei ole Jumalaakaan.
- Anonyymi
Miksi lahkoissa kuten täällä päivystävien helluntailaisten lahkossa ei kuule koskaan evankeliumia Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa? Pelkästään ihmistekoisia tarinoita ja viettelemistä oman lahkon jäseniksi. Tarvitsisivat kai uutta verta kun vanhat ovat menneet jo manan majoille?
- Anonyymi
Niin. Jeesushan käski julistaa evankeliumia kaikella kansalle. Ei mitään ihmisen ratkaisua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Jeesushan käski julistaa evankeliumia kaikella kansalle. Ei mitään ihmisen ratkaisua.
Nämä ratkaisuntekijät eivät edes tiedä mitä on evankeliumi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ratkaisuntekijät eivät edes tiedä mitä on evankeliumi
Kyllä kai he tietävät Paavalin syntievankeliumin, jolla päätyy Saatanan lapseksi, ja menee tulenjumalansa luo (1.Kor.3:13), mutta eivät ymmärrä, ettei sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin kanssa, jonka Paavali Raamatussa kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai he tietävät Paavalin syntievankeliumin, jolla päätyy Saatanan lapseksi, ja menee tulenjumalansa luo (1.Kor.3:13), mutta eivät ymmärrä, ettei sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin kanssa, jonka Paavali Raamatussa kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.
Ja millekään kansalle ei ole vielä.päivääkään julistettu Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia.
”Uskon kirkkoni ja vanhempieni opetuksen mukaan että Jumala rakastaa minuakin ehdoitta vaikka en mikään täydellinen ihminen olekaan. Olen saanut vanhemmiltani paljon rakkautta, He eivät ole koskaan kysyneet otanko heidän rakkautensa vastaan.”
Kuvaat hyvin sen, mitä tosiaan se rakkaus on. Ehkä ne, joita on lapsena ehdoitta rakastettu, ymmärtävät paremmin myös sen, mitä se Jumalan rakkaus on.
”Minusta rakkaus ei ole mikään esineen kaltainen lahja jonka voi ottaa vastaan tai hylätä. Ajatus tuntuu mielettömältä.”
Aivan.- AnonyymiUUSI
Rakkautta on osoittaa ihmiselle hänen syntinsä ja parannuksen teko niistä.
Anonyymi kirjoitti:
Rakkautta on osoittaa ihmiselle hänen syntinsä ja parannuksen teko niistä.
Aika erikoista rakkautta. Tuon juuri sitä ehdollista, jota vain käytetään manipulointiin.
- AnonyymiUUSI
Mummomuori2 kirjoitti:
Aika erikoista rakkautta. Tuon juuri sitä ehdollista, jota vain käytetään manipulointiin.
Se on juuri sitä rakkautta joka pelastaa ihmisen joutumasta helettiin.
Liberaalien valheet eivät saa ihmistä tekemään ostaneista ja saamaan syntejään anteeksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma212662Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1032620Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne382522Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv742391PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist332280Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest102254Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k771888Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1961752Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel861664- 1341655