Saimme pe iltana tietää että emme pääse ostamallemme suoralle lennolle rooma-hki. Lentomme piti lähteä lauantai aamuna 10.30 mutta uusi heidän tekemänsä reititys tuntia aiemmin. Iski paniikki ja stressi ja uneton yö. Mistään heitä ei saanut puhellmella kiinni, ei vastattu.
Aamulla kuudelta taksilla lentoasemalle. Onneksi muutetut liput ja check init luontuivat hyvin. Mutta kukaan ei opastanut finnairin taholta. Uusi lentoreitti oli noin 10 tuntia pidempi. Piti kolmella koneella mennä rooma-ateena-zurich-helsinki ja puolenyön aikaan hesassa. Jatkoyhteys junalla oli tietysti mennyt ja olimme hirveän väsyneitä. Hotellihuone piti ottaa ja uudet junaliput.
Mitä nyt olen tutkinut korvausasiaa, niin vaikuttaa siltä etteivät halua mitään maksaa. On vähän kyseenalaista uskaltaako sitä enää lentää. Tosi raskasta ja stressaavaa.
Juuri tultiin Roomasta. Finnair oli ylibuukannut lennon.
3
246
Vastaukset
- Anonyymi
Ei Finnair korvaa mitään niille tuhansille matkustajillekaan, joiden lennot menivät mynkään väärin pestyjen penkkien vuoksi. Asialla ei ole sen kummempaa merkitystä, koska Finnair on ollut kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla jo kauan samantapaisista syistä. Jokin päivä sitten Hesarissa oli juttu miehestä, jonka lento Helsinkiin myöhästyi 60 tuntia. Finnair ei korvannut hotellia, mutta antoi sentään katteettoman ruokalipukkeen.
Korvauksien evääminen ei vaikuta Finnairin asiakasvirtoihin sen kummemmin, eikä yhtiö ajattele muuta kuin rahaa. Monet pitävät silti Finnairia hyvänä lentoyhtiönä.- Anonyymi
Ei ole tavallisen järjen mukaista. Mitä jos kaikki muutkin alat käyttäytyisivät samalla tavalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tavallisen järjen mukaista. Mitä jos kaikki muutkin alat käyttäytyisivät samalla tavalla?
Lentoala on ainut ala, jossa vakiokorvaus on määritelty riippumattomaksi lentolipun hinnasta. EU:n määräykset ovat tulleet kaikille lentoyhtiöille niin kalliiksi, että pyrkivät tietysti kaikin keinoin välttämään niiden maksun.
Tuollainen uudelleen reititys maksaa enemmän kuin koko lentolippu on alunperin maksanut, mutta silti asiakas haluaa ilmaiset hotelliyöt ja tietysti vielä myös korvaukset peruuntuneista jatkoyhteyksistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1163725Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m713101- 262704
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv822451Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html192399Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta312309Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään62207En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102161Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä272036- 901970