Naapuri ruokkii rottia

Anonyymi-ap

Asun omakotitalossa, ja nyt on alkanut mennä hermot naapuriin.
Naapuri on alkanut ruokkia rottia rajalla olevassa vanhassa leikkimökissä. Vie sinne ruuantähteitä ja koiranruokaa, välillä kokonaisia säkkejä. Ensin en tajunnut mistä se rapina pihassa kuuluu, mutta nyt siimahäntiä näkyy omallakin puolella ihan selvästi.
Olen koittanut puhua nätisti ja vihjannut, että pitäisi lopettaa ennen kuin kaupunki tulee paikalle. Sanoi vaan että “kaikkihan me ruokimme omiamme” ja hymyili oudosti.
Kun hermostuin ja sanoin että soitan kaupungille, se huusi takaisin ikkunasta että
"Soita vaan, mutta mietippä mitä siellä kellarissa kasvaa.”
En tiedä mitä se sillä tarkoitti, mutta tuli vähän outo olo, kun minulla on kellarissa vain yksi lääkekasvi ruukussa. Ei mikään laiton, ihan normaali rohtoyrtti. Mutta miten se edes tietää siitä?
Rottia on alkanut nyt liikkua enemmän. Eilen näin kun yksi vilahti ihan terassin alta.
Yöllä kuuluu rapinaa, ja tänään löysin mudasta pieniä jalanjälkiä jotka menee suoraan aidan viertä pitkin sinne leikkimökille.
En oikein uskalla mennä sanomaan enää mitään, kun se tuntuu vähän uhkaavalta.
En haluaisi poliisia tai viranomaisia pihaan, mutta ei kai tätä voi muuten lopettaa?

24

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tule savuille minulla on yrttitupakkaa.

• Anonyymi

Polta kukkaa se kasvattaa tukkaa ja rahapussia yeah

• Anonyymi

Jep jep otteita skitsofreenikon päiväkirjasta

• Anonyymi

No niin, päivitän vähän.
      Kävin itse paikalla katsomassa, kun se oli poissa. En mennyt pihalle asti, mutta näin että leikkimökin ovi oli auki ja sisällä oli iso ämpäri täynnä ruuantähteitä.
      Haju oli järkyttävä. Kuin joku olisi säilyttänyt rasvaa ja lihaa auringossa.
      Kuulin myös selvästi rapinaa, ja näin neljä rottaa juoksevan ulos.

• Anonyymi

Lisää skitson sekoiluja

• Anonyymi00020
        UUSI

Meillä sama juttu joka syksy naapuri vie KAIKKI ylimääräiset omenat ROTILLE perunamaalleen ja silppuaa ne vielä sinne Rotille syötäväksi, ONKO OIKEIN TOIMIA NÄIN ? JA MIKSI KAUPUNKI EI PUUTU TÄLLÄISEEN TOIMINTAAN MILLÄÄN TAVALLA!

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Meillä sama juttu joka syksy naapuri vie KAIKKI ylimääräiset omenat ROTILLE perunamaalleen ja silppuaa ne vielä sinne Rotille syötäväksi, ONKO OIKEIN TOIMIA NÄIN ? JA MIKSI KAUPUNKI EI PUUTU TÄLLÄISEEN TOIMINTAAN MILLÄÄN TAVALLA!

Hei haloo! Ne omput hajoaa muutamassa viikossa, ellei kauriit/peurat ehdi jo popsia niitä. Rottia on Suomessa ollut maailmansivu, ei ne täältä mihinkään häviä. Eikä kanta ole edes mihinkään "räjähtänyt".
        Omena on sinällään puhdas luonnontuote, ei ongelma. Sen sijaan naapurien turhamainen vahtaaminen onkin sitä. Ihmiset ei tahdo pärjätä keskenään lähekkäin asuessaan.

• Anonyymi

Ja sit mä heräsin...

• Anonyymi

Et ole yksin tuossa naapurin ilkeilyssä että ihmeen sotaisaa porukkaa täällä asuu.Jos naapurisi on vähänkään sanavalmis niin itse olet kaiken pahan alku vaikka siitä poliisillekin ilmoittaisit.Siitä hyvä että jää pöytäkirjoihin jos joudut jossain vaiheessa käyttämään vitsaa niin varoitettu on.

• Anonyymi

Hölömölä höh

• Anonyymi00030
        UUSI

Nyt se korkki kiinni jo! Että poliisikin jo tarvittais taas kerran, hoh hoijaa.

• Anonyymi

Nyt alkaa mennä jo liian pitkälle.
      Kävin äsken kellarissa ja ne rotat ovat olleet siellä.
      Se ruukku, missä kasvoi mun lääkekasvi, oli nurin lattialla ja multa pitkin seiniä. Lehdet oli syöty kokonaan, pelkkä varsi jäljellä.
      Olihan siellä myös pari roskasäkkiä, nekin revitty auki.Naapuri vaan hymyili pihalla ja kysyi, että “oliko hyödyllinen sato?”

• Anonyymi

syötkö sieniä usein?

• Anonyymi

Kysy äidiltäs aasi

• Anonyymi

Jos rottia on jo neljä, niitä on todennäköisesti kymmeniä maan alla.
      Älä jätä lintujen ruokintaa päälle, äläkä kompostoi ulkona.
      Kaupunki kyllä hoitaa sen jos kerrot kaiken tarkasti.

• Anonyymi00021
      UUSI

Rotan lisääntyminen on erittäin nopeaa: ne tulevat sukukypsiksi 2–3 kuukaudessa, naaras saa 6–12 poikasta 3 viikon tiineysajan jälkeen ja voi tulla uudelleen tiineeksi heti synnytyksen jälkeen, tuottaen jopa 100 poikasta vuodessa per naaras.

• Anonyymi00023
      UUSI

Pariisissa on 12 000 000 rottaa asuvat kaupun gin viemäreis

• Anonyymi00024
      UUSI

Kylläpä lähti äkkiä viesti kun haukkui kunnantyöntekijää rotaksi 🤣

• Anonyymi00025
      UUSI

Ketä ne rotat siellä leikkimökissä haittaa? Onhan ihmisillä vaikka mitä lemmikkejä ja mukavampi rotta on kuin koira.

• Anonyymi00031
        UUSI

Tuskinpa ketään, jos niitä oikeasti siellä edes on. Monet nykyään näkee harhoja, mielikuvitus tekee temppujaan. Sitten asiaan; näin äsken peikon tuolla kompostin nurkalla. Siellä lymyili hämärässä pörröpää!

• Anonyymi00027
      UUSI

Loukkuja vaan maastoon niiden reiteille.

• Anonyymi00028
      UUSI

Vahi kepin kanssa ja tapa,jos häirihtee.

• Anonyymi00032
      UUSI

Alottaja haisee pahalle .Mitäs asut slummialueella.

• Anonyymi00033
      UUSI

Rotat söi pienen koiran.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe