Thaimaassa kuolee vuosittain liikenteessä enemmän ihmisiä kun koko eu-alueella yhteensä, tämä on valitettava totuus, lisäksi Thaimaassa vammautuu ihmisiä vuosittain liki miljoona, joka on kehitysmaalle karmea luku.
Thaimaan liikenneturvallisuus
37
175
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Miten liittyy sinun elämään pähkinärinteessä??
- AnonyymiUUSI
Liittyy siten että kun Pasalan vaimo palaa Thaimaahan vanhaan pankkineidin ammattiinsa niin Pasanen pelkää että suomituristit kairaa ja polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Pasanen koettaa pelotella pysymään poissa Thaimaasta kun ei itse pääse vahtaamaan vaimoaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy siten että kun Pasalan vaimo palaa Thaimaahan vanhaan pankkineidin ammattiinsa niin Pasanen pelkää että suomituristit kairaa ja polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Pasanen koettaa pelotella pysymään poissa Thaimaasta kun ei itse pääse vahtaamaan vaimoaan.
Kovasti on heikot keskustelun aiheet, eu on tehnyt julistuksen liikenne turvallisuuden puolesta, kun liikenteessä kuolee vuosittain hieman vajaa 20.000 ihmistä, eu alueella on 447 miljoonaa asukasta, thaimaassa kuolee vuosittain noin 24-26.000 ihmistä liikenteessä, väkiluvun ollessa alle 20% eu:n väkiluvusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti on heikot keskustelun aiheet, eu on tehnyt julistuksen liikenne turvallisuuden puolesta, kun liikenteessä kuolee vuosittain hieman vajaa 20.000 ihmistä, eu alueella on 447 miljoonaa asukasta, thaimaassa kuolee vuosittain noin 24-26.000 ihmistä liikenteessä, väkiluvun ollessa alle 20% eu:n väkiluvusta.
Et vastannut että miten tämä liittyy sinun elämään pähkinärinteessä mamujen naapurina??
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et vastannut että miten tämä liittyy sinun elämään pähkinärinteessä mamujen naapurina??
Jaa no en todellakaan tiedä, entä miten asia sinuun liittyy, talossa ei ole montaakaan mamua, en asu kunnan vuokrakämpässä kuten sinä. Miten muuten elämäsi on mennyt sateenkaaren päässä, ja sen kissankullan kanssa mitä olet palstalla kertonut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa no en todellakaan tiedä, entä miten asia sinuun liittyy, talossa ei ole montaakaan mamua, en asu kunnan vuokrakämpässä kuten sinä. Miten muuten elämäsi on mennyt sateenkaaren päässä, ja sen kissankullan kanssa mitä olet palstalla kertonut.
Laitetaanko kuva alakerran nimitaulusta uudemman kerran??
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laitetaanko kuva alakerran nimitaulusta uudemman kerran??
Dobosz, Dangol, Dhaugoda, Kiani, Åkerblom, Frolov, Sillart, Piven, Mohammad, Koragodin ovat naapureinaan. Hyvinkin suomalaisen kuuloisia nimiä ja yksi romanikin mahtuu joukkoon sakeaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Dobosz, Dangol, Dhaugoda, Kiani, Åkerblom, Frolov, Sillart, Piven, Mohammad, Koragodin ovat naapureinaan. Hyvinkin suomalaisen kuuloisia nimiä ja yksi romanikin mahtuu joukkoon sakeaan.
Laitahan kuva taulusta. Ai et voi vai.. aha..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Dobosz, Dangol, Dhaugoda, Kiani, Åkerblom, Frolov, Sillart, Piven, Mohammad, Koragodin ovat naapureinaan. Hyvinkin suomalaisen kuuloisia nimiä ja yksi romanikin mahtuu joukkoon sakeaan.
Näillähän on vasin omistusasunnot kaikilla kuten kehui saarisyyläkin hällä olevan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Dobosz, Dangol, Dhaugoda, Kiani, Åkerblom, Frolov, Sillart, Piven, Mohammad, Koragodin ovat naapureinaan. Hyvinkin suomalaisen kuuloisia nimiä ja yksi romanikin mahtuu joukkoon sakeaan.
Puolet tuntemattomia, talo on vapaarahotteinen osaketalo... Vantaalla on joka paikassa mamuja, pari mannea asuu c talossa, mukavia...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy siten että kun Pasalan vaimo palaa Thaimaahan vanhaan pankkineidin ammattiinsa niin Pasanen pelkää että suomituristit kairaa ja polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Pasanen koettaa pelotella pysymään poissa Thaimaasta kun ei itse pääse vahtaamaan vaimoaan.
Miljoona miehet ja öljysheikit tuskin kairaavat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti on heikot keskustelun aiheet, eu on tehnyt julistuksen liikenne turvallisuuden puolesta, kun liikenteessä kuolee vuosittain hieman vajaa 20.000 ihmistä, eu alueella on 447 miljoonaa asukasta, thaimaassa kuolee vuosittain noin 24-26.000 ihmistä liikenteessä, väkiluvun ollessa alle 20% eu:n väkiluvusta.
Kuka on tehnyt julistuksen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa no en todellakaan tiedä, entä miten asia sinuun liittyy, talossa ei ole montaakaan mamua, en asu kunnan vuokrakämpässä kuten sinä. Miten muuten elämäsi on mennyt sateenkaaren päässä, ja sen kissankullan kanssa mitä olet palstalla kertonut.
Vaimosiko se sitten siellä asuu, asumuserossa(?) ... olin näkevinäni yhden tutun nimen kerrostalon taululla, missä asujat.
- AnonyymiUUSI
Kerrataanpas taas kerran Thaimaan liikenteestä ne olennaiset speksit.
Noin 83% kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu kaksipyöräisillä.
Näistä olisi vältetty yli 65% jos olisi käytetty asianmukaista kypärää.
Suurin osa onnettomuuksista sattuu pääteillä, suoralla, työpäivän päättymisen aikoihin kello 17 ja heikkona osapuolena on aina nämä kaksipyöräiset.
Turisteille sattuneet onnettomuudet johtuvat suurimmaksi osaksi siitä että kokemattomat kuljettajat ajelee lomatunnelmissa tehokkaalla skootterilla miten sattuu ja varsinkin saarilla ilman kypärää ja päihteissä.
Asiallinen selväpäinen ja kokenut motoristi tai autoileva turisti ei koskaan kohtaa Thaimaassa liikenteessä minkäänlaista ongelmaa. Taajamissa (kuten Pattayalla) ei nopeudet nouse koskaan vaarallisiksi, ellet kaahaa.
Sukhumvitin kaltaisten teiden pelisäännöt pitää opetella rauhassa muun liikennevirran mukana. Äkkinäisiä liikkeitä en suosittele ja aina pitää katsoa taakse ennenkuin vaihtaa kaistaa.
2010
PS: On hyvä että lääkäri otti Posson ajokortin pois. Siinä kunnossa ja sellaisilla hoksottimilla varustettua henkilöä ei pitäisi päästää muuhun kuin Kovasen taksiin tai ambulanssiin.- AnonyymiUUSI
Näin kerran Koh Taolla kun parikymppinen oikein nätti brittiblondi tuli mutkitellen hitaasti vastaan hiukset hulmuten ja kuvasi itseään selfietikulla ajaessaan Snoopy-mopoa.
Varttia myöhemmin kun ajelin takaisinpäin, näin ambulanssin vilkut päällä tienposkessa.
Tyttö oli ajanut kannettomaan tulvavesiränniin tien sivussa ja kiilautunut sinne jaloistaan, joista oli kuoriutunut nahkat polviin saakka.
Tuostakaan tapauksesta ei voi syyttää Thaimaan liikennettä, vaan omaa hölmöyttä.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin kerran Koh Taolla kun parikymppinen oikein nätti brittiblondi tuli mutkitellen hitaasti vastaan hiukset hulmuten ja kuvasi itseään selfietikulla ajaessaan Snoopy-mopoa.
Varttia myöhemmin kun ajelin takaisinpäin, näin ambulanssin vilkut päällä tienposkessa.
Tyttö oli ajanut kannettomaan tulvavesiränniin tien sivussa ja kiilautunut sinne jaloistaan, joista oli kuoriutunut nahkat polviin saakka.
Tuostakaan tapauksesta ei voi syyttää Thaimaan liikennettä, vaan omaa hölmöyttä.
2010Olennaista ei ole että mihin kuolee vaan siihen että yleensä delaa, eikä se kuoleminen ole edes olennaista vaan se että yli miljoona ihmistä vammautuu pysyvästi, tämä on ongelma... Ja vielä suurimmasta päästä, siinä Thaimaan lähellä on maita joissa on kaksi pyöräistä liikennettä vähintään yhtä paljon, loukkaantumiset aiheuttavat valtavat määrät kärsimystä, ja kurjuutta... Maassa jossa on surkea julkinen terveyden huolto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista ei ole että mihin kuolee vaan siihen että yleensä delaa, eikä se kuoleminen ole edes olennaista vaan se että yli miljoona ihmistä vammautuu pysyvästi, tämä on ongelma... Ja vielä suurimmasta päästä, siinä Thaimaan lähellä on maita joissa on kaksi pyöräistä liikennettä vähintään yhtä paljon, loukkaantumiset aiheuttavat valtavat määrät kärsimystä, ja kurjuutta... Maassa jossa on surkea julkinen terveyden huolto.
Köyhälle terveydenhuolto on yhtä surkeaa joka maassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista ei ole että mihin kuolee vaan siihen että yleensä delaa, eikä se kuoleminen ole edes olennaista vaan se että yli miljoona ihmistä vammautuu pysyvästi, tämä on ongelma... Ja vielä suurimmasta päästä, siinä Thaimaan lähellä on maita joissa on kaksi pyöräistä liikennettä vähintään yhtä paljon, loukkaantumiset aiheuttavat valtavat määrät kärsimystä, ja kurjuutta... Maassa jossa on surkea julkinen terveyden huolto.
Kuten ole muutaman kerran aikaisemminkin kirjoittanut an ymmärrä maita jotka eivät pysty huolehtimaan kansalaisistaan, eikä edes kannata verrata Suomeen, koska Suomen järjestelmä on hyvin toisenlainen, veroilla katetaan julkinen puoli, 70 luvulla kerrottiin, että maksamalla veronne teillä ei ole mitään hätää, sairastutte, eläköidytte, valtio hoitaa homman, ja tämä toimii vieläkin, Thaimaassa eläketurva on 600 bahtia kuukaudessa,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten ole muutaman kerran aikaisemminkin kirjoittanut an ymmärrä maita jotka eivät pysty huolehtimaan kansalaisistaan, eikä edes kannata verrata Suomeen, koska Suomen järjestelmä on hyvin toisenlainen, veroilla katetaan julkinen puoli, 70 luvulla kerrottiin, että maksamalla veronne teillä ei ole mitään hätää, sairastutte, eläköidytte, valtio hoitaa homman, ja tämä toimii vieläkin, Thaimaassa eläketurva on 600 bahtia kuukaudessa,
Et ole sitten sattunut huomaamaan Suomen sairaalamaksuja, terveyskeskusmaksuja, poliklinikkamaksuja, ei-korvattavia lääkkeitä, ambulanssimaksuja, hammashoidon maksuja, operaatioiden maksuja? Julkisella puolella olen maksanut parin hampaan hoidosta 400 euroa, yhdestä käsileikkauksesta 240 euroa, poliklinikkamaksuja vajaan satasen ja kaikki lääkkeet maksanut itse. Naapurin köyhä mummo maksoi kahden viikon sairaalareissusta 1200 euroa omavastuuta ja hänen eläkkeestään jää 900 euroa käteen. Sai maksaa osamaksulla, että sellainen etu tarjottiin.
Monet jättää menemättä hoitoon Suomessa koska se on niin kallista. Vain kaikkein köyhimmille se on ilmaista silloin kun saa toimeentulotukea.
Thaimaassa myös terveydenhuolto on ilmaista kaikkein köyhimmille. Se ero on thaimaalaisella eläkeläisellä myös, että heidän talonsa on maksettu eivätkä he asu vuokralla. Kuukausikustannukset on hyvin pienet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole sitten sattunut huomaamaan Suomen sairaalamaksuja, terveyskeskusmaksuja, poliklinikkamaksuja, ei-korvattavia lääkkeitä, ambulanssimaksuja, hammashoidon maksuja, operaatioiden maksuja? Julkisella puolella olen maksanut parin hampaan hoidosta 400 euroa, yhdestä käsileikkauksesta 240 euroa, poliklinikkamaksuja vajaan satasen ja kaikki lääkkeet maksanut itse. Naapurin köyhä mummo maksoi kahden viikon sairaalareissusta 1200 euroa omavastuuta ja hänen eläkkeestään jää 900 euroa käteen. Sai maksaa osamaksulla, että sellainen etu tarjottiin.
Monet jättää menemättä hoitoon Suomessa koska se on niin kallista. Vain kaikkein köyhimmille se on ilmaista silloin kun saa toimeentulotukea.
Thaimaassa myös terveydenhuolto on ilmaista kaikkein köyhimmille. Se ero on thaimaalaisella eläkeläisellä myös, että heidän talonsa on maksettu eivätkä he asu vuokralla. Kuukausikustannukset on hyvin pienet.Juu tiedän verraten paljon Thaimaan julkisesta puolesta kun vaimoni käytti sitä 10 vuotta, se ole ilmaista, lääkärissä käynti maksaa 35 bahtia, totta osa lääkkeistä kuuluu tuohon, yleensä halvimmat vaimoni lääkkeet eivät minä maksoin ne noin 2000 bahtia kuukausi, samat Suomessa noin 15 euroa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole sitten sattunut huomaamaan Suomen sairaalamaksuja, terveyskeskusmaksuja, poliklinikkamaksuja, ei-korvattavia lääkkeitä, ambulanssimaksuja, hammashoidon maksuja, operaatioiden maksuja? Julkisella puolella olen maksanut parin hampaan hoidosta 400 euroa, yhdestä käsileikkauksesta 240 euroa, poliklinikkamaksuja vajaan satasen ja kaikki lääkkeet maksanut itse. Naapurin köyhä mummo maksoi kahden viikon sairaalareissusta 1200 euroa omavastuuta ja hänen eläkkeestään jää 900 euroa käteen. Sai maksaa osamaksulla, että sellainen etu tarjottiin.
Monet jättää menemättä hoitoon Suomessa koska se on niin kallista. Vain kaikkein köyhimmille se on ilmaista silloin kun saa toimeentulotukea.
Thaimaassa myös terveydenhuolto on ilmaista kaikkein köyhimmille. Se ero on thaimaalaisella eläkeläisellä myös, että heidän talonsa on maksettu eivätkä he asu vuokralla. Kuukausikustannukset on hyvin pienet.Jutut on juttuja jokaisessa sairaanhoitopiirissä on maksukatto, se määrätään laissa, nyt se on vajaa 800 euroa, tämän jälkeen kaikki hoito on ilmaista.
- AnonyymiUUSI
Käsittämättömän idioottimaisia selitelmiä tällä perhe-elämää matkailupalstalla perheellisenä horopillusen ja korealaistensa kanssa elävällä naisella.
Nyt siis liikenneonnettomuuksissa osallisina on vain törttöilijät, eli törttöilijät ei törmäile törttöilemättömiin.
Asiallinen selväpäinen ja kokenut motoristi tai autoileva turisti ei koskaan kohtaa Thaimaassa liikenteessä minkäänlaista ongelmaa.
Korostan .... EI KOSKAAN ... MINKÄÄNLAISTA ... ONGELMAA.- AnonyymiUUSI
Joku voi kohdata, minä en ole kohdannut vaikka aika haipakkaa olen pohjoisessa päästellyt ja noin 50 000km Thaimaassa kaksipyöräisillä ajellut. Yhden ainoan kerran tullut minibussi U-käännöspaikalla siten eteen että oli läheltä piti- tilanne.
Kaksi kertaa nähnyt pahemman onnettomuuden, mutta koska en ole savolainen umpijuntti, niin en pysähtynyt siihen ottamaan itsestäni valokuvia.
Sinulla Possolla vaan on liian hitaat hoksottimet ja liian vähän kokemusta ja siksi huono ajotaito ja siksi pelkäät Thaimaan liikennettä. Minä en pelkää enkä kauhistele, koska siitä kauhistelusta ja pelkäämisestä ei ole mitään hyötyä eikä apua kellekään.
Tilastot puhuu puolestaan ja ne puhuu sitä että thaimaalainen mopomies pääteillä on työpäivän jälkeen suurimmassa vaarassa ja vastaa yli 4/5 osaa kaikista onnettomuuksista. Suurin syy on huono kyky lukea liikennettä ja liiallinen luotto vaistoon ja onneen.
Se että liikenneonnettomuuksien määrät eivät ole lähteneet monista toimista huolimatta laskuun, johtuu siitä että thaimaalaisten varallisuus on tuplaantunut kymmenessä vuodessa ja niin myös kulkuneuvojen / kuskien määrä.
Auto-onnettomuuksien määrä Thaimaassa ei ole Suomeen verrattuna kuin noin kaksinkertainen.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi kohdata, minä en ole kohdannut vaikka aika haipakkaa olen pohjoisessa päästellyt ja noin 50 000km Thaimaassa kaksipyöräisillä ajellut. Yhden ainoan kerran tullut minibussi U-käännöspaikalla siten eteen että oli läheltä piti- tilanne.
Kaksi kertaa nähnyt pahemman onnettomuuden, mutta koska en ole savolainen umpijuntti, niin en pysähtynyt siihen ottamaan itsestäni valokuvia.
Sinulla Possolla vaan on liian hitaat hoksottimet ja liian vähän kokemusta ja siksi huono ajotaito ja siksi pelkäät Thaimaan liikennettä. Minä en pelkää enkä kauhistele, koska siitä kauhistelusta ja pelkäämisestä ei ole mitään hyötyä eikä apua kellekään.
Tilastot puhuu puolestaan ja ne puhuu sitä että thaimaalainen mopomies pääteillä on työpäivän jälkeen suurimmassa vaarassa ja vastaa yli 4/5 osaa kaikista onnettomuuksista. Suurin syy on huono kyky lukea liikennettä ja liiallinen luotto vaistoon ja onneen.
Se että liikenneonnettomuuksien määrät eivät ole lähteneet monista toimista huolimatta laskuun, johtuu siitä että thaimaalaisten varallisuus on tuplaantunut kymmenessä vuodessa ja niin myös kulkuneuvojen / kuskien määrä.
Auto-onnettomuuksien määrä Thaimaassa ei ole Suomeen verrattuna kuin noin kaksinkertainen.
2010Pieni nippelitieto Thaimaan kaksipyöräisistä.
Vuonna 2023 pelkästään Honda myi noin 1,47 miljoonaa moottoripyörää Thaimaassa ja säilytti asemansa myydyimpänä tuotemerkkinä 35. peräkkäisenä vuonna.
Se tarkoittaa väkilukuun suhteutettuna sitä että noin 1/45 thaimaalainen osti vuonna 2023 uuden Honda moottoripyörän. Se tarkoittaa sitä että niitä on paljon liikenteessä, sillä 2023 on vain yksi vuosi.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pieni nippelitieto Thaimaan kaksipyöräisistä.
Vuonna 2023 pelkästään Honda myi noin 1,47 miljoonaa moottoripyörää Thaimaassa ja säilytti asemansa myydyimpänä tuotemerkkinä 35. peräkkäisenä vuonna.
Se tarkoittaa väkilukuun suhteutettuna sitä että noin 1/45 thaimaalainen osti vuonna 2023 uuden Honda moottoripyörän. Se tarkoittaa sitä että niitä on paljon liikenteessä, sillä 2023 on vain yksi vuosi.
2010Lisäys: Thaimaassa on liikenteessä noin 23 miljoonaa rekisteröityä moottoripyörää ja määrä lisääntyy yli miljoonalla joka vuosi.
Traficomin mukaan Suomessa on noin 183 000 moottoripyörää, joten Thaimaassa on 125 kertaa enemmän moottoripyöriä kuin Suomessa ja lisäksi Thaimaan ajokausi on 365 päivää vuodessa.
Ei siis ole ihme jos vähän kopsuu enemmän tuostakin syystä.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pieni nippelitieto Thaimaan kaksipyöräisistä.
Vuonna 2023 pelkästään Honda myi noin 1,47 miljoonaa moottoripyörää Thaimaassa ja säilytti asemansa myydyimpänä tuotemerkkinä 35. peräkkäisenä vuonna.
Se tarkoittaa väkilukuun suhteutettuna sitä että noin 1/45 thaimaalainen osti vuonna 2023 uuden Honda moottoripyörän. Se tarkoittaa sitä että niitä on paljon liikenteessä, sillä 2023 on vain yksi vuosi.
2010Jaa no taas maailma on kovasti vaaleanpunaista, no vietnam on lähellä, kaksipyöräisiä vähintään, sama määrä kuin Thaimaassa ja onnettomuuksia vähemmän
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi kohdata, minä en ole kohdannut vaikka aika haipakkaa olen pohjoisessa päästellyt ja noin 50 000km Thaimaassa kaksipyöräisillä ajellut. Yhden ainoan kerran tullut minibussi U-käännöspaikalla siten eteen että oli läheltä piti- tilanne.
Kaksi kertaa nähnyt pahemman onnettomuuden, mutta koska en ole savolainen umpijuntti, niin en pysähtynyt siihen ottamaan itsestäni valokuvia.
Sinulla Possolla vaan on liian hitaat hoksottimet ja liian vähän kokemusta ja siksi huono ajotaito ja siksi pelkäät Thaimaan liikennettä. Minä en pelkää enkä kauhistele, koska siitä kauhistelusta ja pelkäämisestä ei ole mitään hyötyä eikä apua kellekään.
Tilastot puhuu puolestaan ja ne puhuu sitä että thaimaalainen mopomies pääteillä on työpäivän jälkeen suurimmassa vaarassa ja vastaa yli 4/5 osaa kaikista onnettomuuksista. Suurin syy on huono kyky lukea liikennettä ja liiallinen luotto vaistoon ja onneen.
Se että liikenneonnettomuuksien määrät eivät ole lähteneet monista toimista huolimatta laskuun, johtuu siitä että thaimaalaisten varallisuus on tuplaantunut kymmenessä vuodessa ja niin myös kulkuneuvojen / kuskien määrä.
Auto-onnettomuuksien määrä Thaimaassa ei ole Suomeen verrattuna kuin noin kaksinkertainen.
2010Eedenin horopillusen kumppanilla alkoi kuumottaa .... MinÄÄÄÄÄ olen 50.000 km.
Mees ny potkimaan vaikka palloa niiden lumppusi korealaisten kanssa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pieni nippelitieto Thaimaan kaksipyöräisistä.
Vuonna 2023 pelkästään Honda myi noin 1,47 miljoonaa moottoripyörää Thaimaassa ja säilytti asemansa myydyimpänä tuotemerkkinä 35. peräkkäisenä vuonna.
Se tarkoittaa väkilukuun suhteutettuna sitä että noin 1/45 thaimaalainen osti vuonna 2023 uuden Honda moottoripyörän. Se tarkoittaa sitä että niitä on paljon liikenteessä, sillä 2023 on vain yksi vuosi.
2010Miten liittyy liikenteen vaarallisuuteen, etsi pellemaama tietoja liikenteen vaarallisuudesta lähimaista, thaimaan on maailmam vaarallisin maa tie liikenteen osalta kun huomioidaan kuolemaan johtavat moottoripyörä onnettomuudet, näitä on noin 70% kaikista kuolemaan johtavista...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa no taas maailma on kovasti vaaleanpunaista, no vietnam on lähellä, kaksipyöräisiä vähintään, sama määrä kuin Thaimaassa ja onnettomuuksia vähemmän
Mitäs vaaleanpunaista siinä on että tilastot antaa vastauksen kysymykseen?
23 miljoonaa moottoripyörää pörrää ympäri vuoden ja osa kuskeista on varomattomia. Siinä se on vastaus onnettomuustilastoihin.
Vietnamissa on toden totta 77 miljoonaa moottoripyörää mutta vähemmän onnettomuuksia kuin Thaimaassa. Honda Vision ja Wave näyttää olevan yleisimpiä mopoja.
Jos arvata pitää niin asutuimmilla seuduilla ruuhkat on niin massiivisia Vietnamissa että vauhdit ei pääsee kiihtymään ja Vietnam on panostanut valvontakameroihin ja muuhun elektroniseen liikennevalvontaan.
Jos Suomi olisi trooppisen lämmin maa ja siellä olisi jokaisella moottoripyörä, niin voisi olla Suomen tilastot vähän toista luokkaa ja hukkumistapaukset täyttäisi lehdet.
Eiköhän Thaimaassakin ajan kanssa rauhoitu nuo tilastot, kun varallisuus, liikennevalistus ja tietoisuus kasvaa.
Huolettomuus ja uhkarohkeus näkyy Thaimaan liikenteessä joskus, mutta aika harvoin. Se on shokeeraava näky kun viisihenkinen perhe on pakkautunut mopon päälle, kellään ei kypärää ja kuskilla vauva sylissä. En ihan heti tekisi sellaista itse.
Skootteri on oman kokemukseni mukaan reippaasti vaarallisempi kuljettajalleen kuin iso moottoripyörä, kun puhutaan isoilla teillä ajamisesta. Taajamassa skootteri on parempi.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs vaaleanpunaista siinä on että tilastot antaa vastauksen kysymykseen?
23 miljoonaa moottoripyörää pörrää ympäri vuoden ja osa kuskeista on varomattomia. Siinä se on vastaus onnettomuustilastoihin.
Vietnamissa on toden totta 77 miljoonaa moottoripyörää mutta vähemmän onnettomuuksia kuin Thaimaassa. Honda Vision ja Wave näyttää olevan yleisimpiä mopoja.
Jos arvata pitää niin asutuimmilla seuduilla ruuhkat on niin massiivisia Vietnamissa että vauhdit ei pääsee kiihtymään ja Vietnam on panostanut valvontakameroihin ja muuhun elektroniseen liikennevalvontaan.
Jos Suomi olisi trooppisen lämmin maa ja siellä olisi jokaisella moottoripyörä, niin voisi olla Suomen tilastot vähän toista luokkaa ja hukkumistapaukset täyttäisi lehdet.
Eiköhän Thaimaassakin ajan kanssa rauhoitu nuo tilastot, kun varallisuus, liikennevalistus ja tietoisuus kasvaa.
Huolettomuus ja uhkarohkeus näkyy Thaimaan liikenteessä joskus, mutta aika harvoin. Se on shokeeraava näky kun viisihenkinen perhe on pakkautunut mopon päälle, kellään ei kypärää ja kuskilla vauva sylissä. En ihan heti tekisi sellaista itse.
Skootteri on oman kokemukseni mukaan reippaasti vaarallisempi kuljettajalleen kuin iso moottoripyörä, kun puhutaan isoilla teillä ajamisesta. Taajamassa skootteri on parempi.
2010voi rakas lapsi mutta kun suomi ei ole trooppinen maa, eikä koskaan tulekaan, onneksi, ihme että sinä uskallat suhtautua näihin asioihin noin kevyesti, en tiedä mikä thaimaassa on pahasti pielessä, mutta kuolleisuus on käsittämättömään korkea, en ole koskaan ajanut isolla moottori pyörällä, mutta skootterilla tuhaisia kilsoja, ja minulla oli muutama vaarallinen tilanne 10 vuodessa, yksi pahimpia on koirat, jos pysäkoin väärään paikkaan.
Yritä antaa itsesi tuon kaavan mukaan tekemiäsi anteeksi, niin ihminen sinusta vielä saadaan.
https://www.youtube.com/watch?v=sMlpM640wEE&list=RDd78_PSgclGg&index=11 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eedenin horopillusen kumppanilla alkoi kuumottaa .... MinÄÄÄÄÄ olen 50.000 km.
Mees ny potkimaan vaikka palloa niiden lumppusi korealaisten kanssa.Iskikö taas Pasaseen mopokateus? Se on outoa kun tarinan perusteella kattilamiehellä on oikein kokoelma laatupyöriä Chiamg Maissa ja vaimokin ajaa polvi maassa ja poika jonon viimeisenä eväslaatikko sarvessa 😆
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
voi rakas lapsi mutta kun suomi ei ole trooppinen maa, eikä koskaan tulekaan, onneksi, ihme että sinä uskallat suhtautua näihin asioihin noin kevyesti, en tiedä mikä thaimaassa on pahasti pielessä, mutta kuolleisuus on käsittämättömään korkea, en ole koskaan ajanut isolla moottori pyörällä, mutta skootterilla tuhaisia kilsoja, ja minulla oli muutama vaarallinen tilanne 10 vuodessa, yksi pahimpia on koirat, jos pysäkoin väärään paikkaan.
Yritä antaa itsesi tuon kaavan mukaan tekemiäsi anteeksi, niin ihminen sinusta vielä saadaan.
https://www.youtube.com/watch?v=sMlpM640wEE&list=RDd78_PSgclGg&index=11Paljonkos se Posson raskas suhtautuminen on vaikuttanut sinun tai thaimaalaisten elämään?
Eihän thaimaalaisetkaan kaiken päivää murehdi jotakin helvetin liikennettä. Sydän ja verisuonitautiin kuolee monisatakertainen määrä ihmisiä verrattuna liikenteeseen.
Kannattaa jättää se possoilu vähemmälle niin elää pidempään. Thaimaan liikenteellä ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi etkä siihen voi vaikuttaa vaikka kuinka kertoisit olevasi raskain mielin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkos se Posson raskas suhtautuminen on vaikuttanut sinun tai thaimaalaisten elämään?
Eihän thaimaalaisetkaan kaiken päivää murehdi jotakin helvetin liikennettä. Sydän ja verisuonitautiin kuolee monisatakertainen määrä ihmisiä verrattuna liikenteeseen.
Kannattaa jättää se possoilu vähemmälle niin elää pidempään. Thaimaan liikenteellä ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi etkä siihen voi vaikuttaa vaikka kuinka kertoisit olevasi raskain mielin.Raskain mielin possoilua ja ladalla ajamista, 2010 olet sairas... voitko kertoa mitä tekemistä thaimaan liikenteellä on sinun kanssasi, klappila, mies kujan päästä mitä ei ole olemassakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raskain mielin possoilua ja ladalla ajamista, 2010 olet sairas... voitko kertoa mitä tekemistä thaimaan liikenteellä on sinun kanssasi, klappila, mies kujan päästä mitä ei ole olemassakaan.
Selvisit Pasanen Thaimaan liikenteestä, mutta et selviä sydän ja verisuonitaudeista. Siitä sinun pitäisi olla raskain mielin.
- AnonyymiUUSI
Hauska tuo vahingossa hoksannut motonainen.
- AnonyymiUUSI
Sellainen pikkuinen ero meissä on että minä olen omistanut ja ajanut maailman nopeimmilla sarjavalmisteisilla prätkillä yli 200 000 kilometriä. Omistin 13 vuotiaana jo 350 kuutioisen Hondan.
Olen ajanut Alpeilla 11 tai 12 lomaa maailman hienoimmilla prätkäreiteillä, puolet kaksipäällä ja puolet yksin. Olen ajanut "Vihreän Helvetin" kahdesti ympäri, sen pitkä radan.
Kaikkien aikojen toinen Suomeen myyty Hayabusa oli minun ostos. Kevyesti viritettynä ilman peilejä sille kellotimme huippuja 336kmh. Sillä en käynyt kuin kerran Alpeilla, kun niihin aikoihin rakennettiin toista taloa.
Mopoaikojen jälkeen en ole kaatunut kertaakaan, enkä törmännyt mihinkään. Naisia on lämmitelty satulassa useita siten että kun ollaan oltu perillä niin he tarjosivat vuorostaan heti kyydit.
Katsotaanpas sinun meriitit moottoripyörän sarvissa vastaavasti. Oli 54 vuotias kun muutit Thaimaahan ja silloin kokeilit ensimmäisen kerran elämässäsi ajaa kaksipyöräisellä mopolla ja se oli kertomasi mukaan se kaikkein halvin eli Honda Wave.
Sinulla ei koskaan ole ollut isoa prätkää etkä koskaan ole ajanut sellaisella. PCX on suurin skootterisi millä olet ajanut. Itse en luokittele noita skoottereita moottoripyöriksi, vaan ne on lähempänä potkulautaa, mutta oivia kulkuneuvoja.
Ajan monta kertaa viikossa PCX:llä jonka ostin mopovuokraamon mieheltä Pattayalta noin 2015. Iso lukittava takalaukku jossa kulkee ostokset, kaksi täyttä kassia. Multistrada on varsin turha värkki ja kun innostun, se menee vaihtoon.
Sen verran meissä on eroa motoristeina.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen pikkuinen ero meissä on että minä olen omistanut ja ajanut maailman nopeimmilla sarjavalmisteisilla prätkillä yli 200 000 kilometriä. Omistin 13 vuotiaana jo 350 kuutioisen Hondan.
Olen ajanut Alpeilla 11 tai 12 lomaa maailman hienoimmilla prätkäreiteillä, puolet kaksipäällä ja puolet yksin. Olen ajanut "Vihreän Helvetin" kahdesti ympäri, sen pitkä radan.
Kaikkien aikojen toinen Suomeen myyty Hayabusa oli minun ostos. Kevyesti viritettynä ilman peilejä sille kellotimme huippuja 336kmh. Sillä en käynyt kuin kerran Alpeilla, kun niihin aikoihin rakennettiin toista taloa.
Mopoaikojen jälkeen en ole kaatunut kertaakaan, enkä törmännyt mihinkään. Naisia on lämmitelty satulassa useita siten että kun ollaan oltu perillä niin he tarjosivat vuorostaan heti kyydit.
Katsotaanpas sinun meriitit moottoripyörän sarvissa vastaavasti. Oli 54 vuotias kun muutit Thaimaahan ja silloin kokeilit ensimmäisen kerran elämässäsi ajaa kaksipyöräisellä mopolla ja se oli kertomasi mukaan se kaikkein halvin eli Honda Wave.
Sinulla ei koskaan ole ollut isoa prätkää etkä koskaan ole ajanut sellaisella. PCX on suurin skootterisi millä olet ajanut. Itse en luokittele noita skoottereita moottoripyöriksi, vaan ne on lähempänä potkulautaa, mutta oivia kulkuneuvoja.
Ajan monta kertaa viikossa PCX:llä jonka ostin mopovuokraamon mieheltä Pattayalta noin 2015. Iso lukittava takalaukku jossa kulkee ostokset, kaksi täyttä kassia. Multistrada on varsin turha värkki ja kun innostun, se menee vaihtoon.
Sen verran meissä on eroa motoristeina.
2010Asiassa mitä sinä olet omistanut tai olet omistamatta ei liity mitenkään asiaan thaimaan liikenneturvallisuudesta, se mitä minä olen omaistanut tai ollut omistamatta, ei myöskään liity asiaan mitenkään, minua ei kiinnosta mopot pätkääkään, enkö olisi koskaan edes ostanut sellaista jos se ei olisi ehdoton thaimaassa pikkumatkojen liikkumiseen...
Minua huvittaa suunnattomasti lapsellisuutesi, en ole missään koskaan kertonut olevani motoristi, vaan ihan ostin helpomman liikkumisen takia, 55555
Ja miten sinä motoristi parannat thaimaan persemäistä liikennekulttuuria, muutakin yrität korostaa olematonta itseluottamustasi, tällä palstalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1473941Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3592885Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12239Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k502130Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll161844No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....111695Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1651363- 931253
Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel21226Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu921097