Kaamoskikkoja

Anonyymi-ap

Nyt on pimein vuodenaika alkamassa, Ulkona on harmasta, kun ruska on ohi eikä luntakaan vielä ole. Jouluvaloja en vielä viitsisi laittaa. Kynttilöitä sisällä vähän jo polttelen ja ostin kauniiin orkidean pöydälle. Miten sinä kedytät kaamosta?

20

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä mahdat kaamoksesta jo kärsiä?

Anu Karttunen Tarkentaa Kaamoksen rajoja Iltasanomissa
      30.6.2017 7:30

"Moni luulee, että yöttömän yön raja kulkee napapiirillä. Näin ei todellisuudessa kuitenkaan ole.

– Raja kulkisi napapiirillä, jos aurinko olisi pistemäinen eikä maapallolla olisi ilmakehää. Kummatkaan eivät olisi kovin kivoja vaihtoehtoja, erikoissuunnittelija Asko Palviainen Helsingin yliopiston almanakkatoimistosta sanoo.

Yöttömän yön raja kulkee oikeasti lähes asteen verran napapiirin eteläpuolella, akselilla Kemi–Kuusamo. Tarkemmin sanottuna 50 kaariminuuttia etelään, kun yksi aste on 60 kaariminuuttia."

Utsjoella Kaamos alkaa Marraskuun lopulla ja kestää 52 vuorokautta.
      Sinä aikana aurinko ei nouse yhtenäkään päivänä.

Kaamos aika lähestyy, mutta ei Helsingin harmaus ole Kaamosta, eikä Oulunkaan!
      Syksyä eletään, joku tarvii valoja, joku viihtyy hämärässä.

Sähkö on liian kallista tunnelmavaloihin.
      Ulkotuli pihalle jos pimeys ahdistaa, mutta makunsa mukaan kukin,

• Anonyymi

Minulla on jo talvivalot makkarin ikkunassa, kyntteliköt laitan vasta Pyhäinpäiväksi.

Joitain muita pikkuvaloja sekä pari kynttilää on jo pöydillä.

• Anonyymi

Suola lamppu on pianon päällä.
      En ole sytyttänyt sitä pitkään aikaan,
      jos sitten marraskuussa jo iltavaloksi olkkariin.

• Anonyymi

Millainen on suola lamppu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen on suola lamppu?

Minäkään en ollut koskaan kuullut niinpä googlasin.
        Suolalamppu on Himalajalta louhitusta vuorisuolasta valmistettu valaisin, joka luo pehmeän, rauhoittavan valon ja jonka uskotaan puhdistavan ilmaa vapauttamalla negatiivisia ioneja lämmetessään.

Tässä linkki, taidan käydä katsomassa jos jossakin kaupassa olisi. En netistä tilaa.
        Mistähän aloittaja hankki? No johan on pitkä linkki, mutta toimii. Kopioi ja laita hakukoneen yläpalkkiin suoraan.

https://www.google.com/search?q=suolalamppu&sca_esv=53155e382f0216e4&source=hp&ei=mtv4aKTrGI3HwPAP_YfqmAw&iflsig=AOw8s4IAAAAAaPjpqnNuJV5FPLskWSY7V0Cp3AlQpJTH&ved=0ahUKEwikoIOn9LeQAxWNIxAIHf2DGsMQ4dUDCBA&uact=5&oq=suolalamppu&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IgtzdW9sYWxhbXBwdTIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgARIxxtQmwZY3xZwAXgAkAEAmAFZoAHLBKoBAjExuAEDyAEA-AEBmAIMoAKSBqgCCsICChAAGAMY6gIYjwHCAgoQLhgDGOoCGI8BwgIIEAAYgAQYsQPCAgsQABiABBixAxiDAcICERAuGIAEGLEDGNEDGIMBGMcBwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAg4QLhiABBixAxiDARiKBcICDhAuGIAEGLEDGNEDGMcBwgIFEC4YgATCAggQLhiABBixA5gDHvEF2JMlVa0GfMOSBwQxMS4xoAfPU7IHBDEwLjG4B_QFwgcIMi0xLjEwLjHIB4gB&sclient=gws-wiz&sei=otv4aIWKFfumwPAPstnS0QE

• Anonyymi

Minulla on kristallinen kynttilänjalka flyygelin päällä.

• Anonyymi

Esimerkiksi Kärkkäinen ja Puuilo myyvät lamppua.
      Veke Oulussa, Hobby Hall ja voihan sitä kysäistä valaisinliikkeistäkin.

• Anonyymi

Suolalamppu puhdistaa ilmaa ja on helpompi hengittää. Suosittelen.

• Anonyymi

Palaa työhuoneessani vähintään 10 tuntia vuorokaudessa.

Ei ole niin suurta vaikutusta kuin suolapiipusta, jota käytän päivittäin montakin kertaa.
        Suola auttaa ja avartaa hengitysteitä.

Suolahuone olis taivas, mutta en tiedä lähiseuduilla sellaisen olemassaolosta.

• Anonyymi

Suolalampun terveysvaikutukset on myyntikikka. Mitään tieteellistä näyttöä suolalamppujen terveyshyödyistä ei ole.

• Anonyymi

Onko kirkasvalolampusta kokemuksia?

• Anonyymi

Minulla on kirkasvalolamppu tässä pöydällä. En minä mitään erityistä virkistystä huomaa mutta siinäpähän valaisee. En ole väsynytkään.

• Anonyymi

Minä käytän vitaeprota, kyllä kulkee.

• Anonyymi

Minä käytän tukisukkia. Antavat tukea kaamoksen aika. Tilasin tukiverkkosukat. Ovat tukiverkkona sitten.

• Anonyymi

Suosittelen sinulle myös nutturaverkkoa, pysyy haivenet kurissa.Minä perin mummon nutturaverkot, voi käyttää myös pikkuostosten verkkokassina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen sinulle myös nutturaverkkoa, pysyy haivenet kurissa.Minä perin mummon nutturaverkot, voi käyttää myös pikkuostosten verkkokassina.

Minä ole käyttänyt sipulipussiverkkoa. Olen yhden sipulin jättänyt verkkoon nutturaksi. Kuohkea on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ole käyttänyt sipulipussiverkkoa. Olen yhden sipulin jättänyt verkkoon nutturaksi. Kuohkea on.

Nutturaa sanotaankin siveyden sipuliksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nutturaa sanotaankin siveyden sipuliksi.

Minulla on tuossa punasipulipussi. Ovat sen verran pieniä, että jätän useamman sipulin nutturaksi. Verkkokin on viininpunainen. Mukavaa vaihtelua.

Suosittelen kokeilemaan erilaisia nutturoita ja kampauksia kaamoksen kesyttäjiksi.

• Anonyymi

Aurinkolasit päivällä, tasoittaa illan hämärää päässä!
      Muonion kaamos ei pelota.

• Anonyymi

Ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään erikoista, en kärsi na kaamoksesta. kynttilöitä poltan ympäri vuoden , en erityisesti syksyllä/talvella. Kausivalot on lokakuun alusta maaliskuun loppuun ajastettuna iltaisin omaksi iloksi ollut parvekkeella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      260
      5971
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      94
      3549
    3. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      137
      3511
    4. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3113
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      84
      3033
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      104
      2847
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      17
      2480
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      113
      2432
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      181
      2062
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      10
      1595
    Aihe