Minkälainen kuluttaja olet ? Montako vaatetta esimerkiksi ostat vuodessa ?

Anonyymi-ap

Vai käytätkö vanhat loppuun ? Mitä uutta ostit viimeksi ?

26

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä yritän käyttää vanhat vaatteet loppuun. Paikallinen Lindex mainosti Sale kylteillään ja houkutuksen uhrina menin katsomaan mitäs kivaa alennuksessa.
      No,eipä ollut kummoinen sale, muutama tanko jossa hajakokoja vanhoista mallistoista mitä sattuneet varastosta löytämään.
      Kun katsoi uusien vaatteiden valmistusmaa lappuja niin niissä useimmissa luki Kiina.
      Sinne jäi omalta osuudeltani ostokset ostamatta. Että Lindex myös alkanut suosimaan Kiina tuotteita. Ei kyllä yhtään kiva.

• Anonyymi

Sanoppa yksi vaatekauppa, jossa ei myytäisi Aasiassa tehtyjä vaatteita, tai Virossa?

• Anonyymi

Kaikki isojen ketjujen vaatteet tehdään Kiinassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki isojen ketjujen vaatteet tehdään Kiinassa.

Ei kai kaikki vaatteet sentään ole kiinalaisia?

• Anonyymi

Olen pidentänyt askeltani 10 prosenttia niin kenkät kuluvat enään vähän
      lisäksi astun kiusallisen tarkasti suoraan joten vauhti lisääntyy ja kenkän
      pohja ei kulu en tarvitse suutereita jota ei enään ole kalliiden palkkasivukulujen
      jne takia

meillä ei duunissa ole siivoojia koska jokainen siivoo itse ja pian suutaroi ja lopulta
      paikkaa hampaansa ite se säästää menoja

• Anonyymi

Olen viisastunut eli mielialashoppaus on jäänyt sen jälkeen kun jäin eläkkeelle. Ei ole rahaa eikä kyllä halujakaan.

Viimeksi taisin ostaa jotain kosmetiikkaa; senkin suhteen olen järkevöitynyt eli käytän ensin loppuun tuotteet ennen kuin ostan uuden.

Ruuan suhteen olen myös suht tarkka.

• Anonyymi

Enpä ole laskenut vaatteiden lukumäärää jotka vuodessa ostan, vaihtelee paljon, tarpeen mukaan. Vaatteitani en välttämättä "käytä loppuun", mutta laitan ne kiertoon, eli vien Fidan keräyslaatikkoon, tietenkin sillä ehdolla että on pitokuntoinen. Koskaan en laita hyväkuntoista vaatetta tai kenkiä roskiin koska tiedän, että niille löytyy kyllä käyttäjä kun kierrättää. Joskus nuorempana myin vaatteitani huutonetissä, mutta olen sen lopettanut, en viitsi puljata paketoinnin ja postittamisen kanssa, helpompaa on viedä vaatteet Fidalle.

• Anonyymi

Ai niin, mitä olen viimeksi ostanut. Ostin juuri tällä viikolla tyylikkäät leveälahkeiset mustat housut paremmiksi housuiksi joita tarvitsen teatteri- ja muihin menoihin, niillä pärjään taas monta vuotta. Vanhat kapeampilahkeiset jäävät nyt arkikäyttöön.

• Anonyymi

Olen ostanut viime vuosin vain verkkokaupan kautta puuvillaisia kotimaisia naisten vaatteita. Paitoja tunikoita legginsejä,kenkiåkin mutta ne ei ei onnistuneet hyvin. Ulkotakit ovat vuosia vanhoja. Pärjään pitkälle ja vaikka o en käytä kaikkia vaan osaa.
      Ongelma useiden kohdalla on kun lihonut muutaman kilon niin ei näytä,hyvältä os niistä vaikka mahtuu päälle. Farkkuja ostin samaa mallia n 15v sitten ja sopivat viime syksyyn asti ja sitten paino nousi ei saa vetoketjua kiinni kuten ennen 4kg vyötärö vatsa jalatkin tullut. Syön välipaloja,leipää ja rasvaa liikaa ja kesällä pullaa. Vdrensokeri ongelma, liina korkea. stressiä ollut pitkään

• Anonyymi

Kulutan loppuun ennenkuin ostan uudet. Tosin jäävät joksikin aikaa lojumaan kaappiin sekä vaatteet että kengät, että jos sattuisin käyttämään. Sitten joku kerta reippaasti riuhtaisen vaatteet räteiksi ja kenngät roskiin. Mutta vaatteita ja kenkiä on kyllä joka lähtöön, ns. vierailuasuksi, juhla- ja urheilukäyttöön.
      Viimeksi ostin parilla kympillä siistit pyhähousut jotka olivat kaupan alehyllyssä, olivat ainoat kappaleet. Kuin ihmeen kaupalla olivat juuri minun kokoani.

• Anonyymi

Hyvä olen, ostan aina rahalla.

• Anonyymi

En ole tainnut ostaa kymmeneen vuoteen mitään muuta kuin nilkkasukkia
      ja kalsareita.

• Anonyymi

Yhdet kengänpohjalliset olen ostanut.

• Anonyymi

Mummolle tuodaan ehjiä vanhoja takkeja ja vaatteita joita lapsenlapset
      eivät enään käytä.Säästyy iso penni mummolle kyllä kelpaa.

• Anonyymi

meikäläinen ostaa varmaan kymmeniä vaatekappaleita, koska ostan muillekki kuin itselle,
      jos joku kivan näkönen on niin ostan omille jälkeläisilleniki,
      ihan vain satunnaisesti, yleensä kyllä salaa seuraan mitä he tarvitsisivat, siis osta aina tapeellista, ja itselle mielijohteesta jotain ihanaa, jos oikeesti pidän,
      olen kuluttja mummeli, vaikka vanhus olenki,

• Anonyymi

Olen sellainen pieneläkeläiskuluttaja, että kulutan kaiken loppuun ennenkuin
      ostan uutta. Eläkkeellä ei tarvitse mitään uutta, kunhan ruokaa on.

• Anonyymi

Kyllä siistit ja tyylikkäät vaatteet pitää olla, mutta en niitä turhaan ostele. Kun alkaa olla liian kuluneet ihmisten ilmoilla käyttöön, niin loppuun käytän ne pihahommissa.
      Viimeksi ostin pikkutakin, kun puku olisi ollut ylipukeutumista ja vanha 30 vuotta vanha käynyt pieneksi, kun pikkusen tuota kumpua päässyt vanhemmiten tulemaan.

• Anonyymi

Kirppikseltä sain pikkutakin muutamalla eurolla, myös housuja ja talvi-, ja syystakkeja, ja kesäpuseronkin, kengät sieltä myös.

• Anonyymi

Kesällä työmiehen housut missä paljon taskuja että saapi kaikki avaimet ,meisselit sun muut vehkeet mukaan :-)

Gubbe 76

• Anonyymi

Mukaan minne ? Missä niitä tarvitset ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukaan minne ? Missä niitä tarvitset ?

Mulla vanha rumatikki vanha Volvo :) sekä rivitalon pääty.-

Gubbe 76

• Anonyymi

Kulutan vaatteita aika vähän, kun en tee mitään.

• Anonyymi

Sama, tyhjää toimitan ja kivaa on.

• Anonyymi

Pukeudun aika tavallisesti, uusia ostan harvoin, ihka uudet syyskengät sain marketin poistomyynnistä sattumalta viidellä (5) eurolla. Ystäväni lohkaisi sattuvasti ja filosofisesti kerran et, 'vaikka on köyhä, ei kai ole pakko näyttää köyhältä'.
      Niin se on, kyllä edullisia ja hienojakin vaatteita löytää kun kiertelee kirpputoreja yms.

• Anonyymi

En ole moneen vuoteen ostanut kuin alusvaatteita. Tänä vuonna ostanut yhden täyspitkän mekon ja yhdet mustat pitkät housut, ulkoiluhousut sekä kaksi paria merinovillasukkia. Nyt ei ole varmaan vuosiin taas tarvetta ostaa mitään muuta kuin alusvaatteita.

• Anonyymi

Kengät ostan yleensä uusina vain, mut oli 7:llä eurolla niin hyväkuntoiset kirppiksellä, ulkopohjissa ei mitään kulumista huomannut, et ne ostin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      254
      9562
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      152
      7732
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      160
      5337
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      154
      4994
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      59
      4690
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      106
      4370
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      154
      4239
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      177
      2102
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      10
      2065
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      294
      1701
    Aihe