Vai käytätkö vanhat loppuun ? Mitä uutta ostit viimeksi ?
Minkälainen kuluttaja olet ? Montako vaatetta esimerkiksi ostat vuodessa ?
9
55
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kyllä yritän käyttää vanhat vaatteet loppuun. Paikallinen Lindex mainosti Sale kylteillään ja houkutuksen uhrina menin katsomaan mitäs kivaa alennuksessa.
No,eipä ollut kummoinen sale, muutama tanko jossa hajakokoja vanhoista mallistoista mitä sattuneet varastosta löytämään.
Kun katsoi uusien vaatteiden valmistusmaa lappuja niin niissä useimmissa luki Kiina.
Sinne jäi omalta osuudeltani ostokset ostamatta. Että Lindex myös alkanut suosimaan Kiina tuotteita. Ei kyllä yhtään kiva.- AnonyymiUUSI
Sanoppa yksi vaatekauppa, jossa ei myytäisi Aasiassa tehtyjä vaatteita, tai Virossa?
- AnonyymiUUSI
Kaikki isojen ketjujen vaatteet tehdään Kiinassa.
- AnonyymiUUSI
Olen pidentänyt askeltani 10 prosenttia niin kenkät kuluvat enään vähän
lisäksi astun kiusallisen tarkasti suoraan joten vauhti lisääntyy ja kenkän
pohja ei kulu en tarvitse suutereita jota ei enään ole kalliiden palkkasivukulujen
jne takia
meillä ei duunissa ole siivoojia koska jokainen siivoo itse ja pian suutaroi ja lopulta
paikkaa hampaansa ite se säästää menoja - AnonyymiUUSI
Olen viisastunut eli mielialashoppaus on jäänyt sen jälkeen kun jäin eläkkeelle. Ei ole rahaa eikä kyllä halujakaan.
Viimeksi taisin ostaa jotain kosmetiikkaa; senkin suhteen olen järkevöitynyt eli käytän ensin loppuun tuotteet ennen kuin ostan uuden.
Ruuan suhteen olen myös suht tarkka. - AnonyymiUUSI
Enpä ole laskenut vaatteiden lukumäärää jotka vuodessa ostan, vaihtelee paljon, tarpeen mukaan. Vaatteitani en välttämättä "käytä loppuun", mutta laitan ne kiertoon, eli vien Fidan keräyslaatikkoon, tietenkin sillä ehdolla että on pitokuntoinen. Koskaan en laita hyväkuntoista vaatetta tai kenkiä roskiin koska tiedän, että niille löytyy kyllä käyttäjä kun kierrättää. Joskus nuorempana myin vaatteitani huutonetissä, mutta olen sen lopettanut, en viitsi puljata paketoinnin ja postittamisen kanssa, helpompaa on viedä vaatteet Fidalle.
- AnonyymiUUSI
Ai niin, mitä olen viimeksi ostanut. Ostin juuri tällä viikolla tyylikkäät leveälahkeiset mustat housut paremmiksi housuiksi joita tarvitsen teatteri- ja muihin menoihin, niillä pärjään taas monta vuotta. Vanhat kapeampilahkeiset jäävät nyt arkikäyttöön.
- AnonyymiUUSI
Olen ostanut viime vuosin vain verkkokaupan kautta puuvillaisia kotimaisia naisten vaatteita. Paitoja tunikoita legginsejä,kenkiåkin mutta ne ei ei onnistuneet hyvin. Ulkotakit ovat vuosia vanhoja. Pärjään pitkälle ja vaikka o en käytä kaikkia vaan osaa.
Ongelma useiden kohdalla on kun lihonut muutaman kilon niin ei näytä,hyvältä os niistä vaikka mahtuu päälle. Farkkuja ostin samaa mallia n 15v sitten ja sopivat viime syksyyn asti ja sitten paino nousi ei saa vetoketjua kiinni kuten ennen 4kg vyötärö vatsa jalatkin tullut. Syön välipaloja,leipää ja rasvaa liikaa ja kesällä pullaa. Vdrensokeri ongelma, liina korkea. stressiä ollut pitkään - AnonyymiUUSI
Kulutan loppuun ennenkuin ostan uudet. Tosin jäävät joksikin aikaa lojumaan kaappiin sekä vaatteet että kengät, että jos sattuisin käyttämään. Sitten joku kerta reippaasti riuhtaisen vaatteet räteiksi ja kenngät roskiin. Mutta vaatteita ja kenkiä on kyllä joka lähtöön, ns. vierailuasuksi, juhla- ja urheilukäyttöön.
Viimeksi ostin parilla kympillä siistit pyhähousut jotka olivat kaupan alehyllyssä, olivat ainoat kappaleet. Kuin ihmeen kaupalla olivat juuri minun kokoani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4183533Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k1082610Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,32401Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll372186Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne62100Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv131933Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941607Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel671529Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k431483Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,531360