Moi, olen lirauttanut pikku tipan apteekista saatavaa olikohan jotain orionin valmistamaa öljyä koiran nappuloihin (pure natural). Koira tuntuu tykkäävän ja uskon että sopiva öljy on jopa tarpeen koiralle.
Mietin vaan että mitä hyvä öljy sisältää? voisinko selvitä halvemmalla jos vaikka pistän vähän rypsiöljyä, ja ehkä oliivi öljyä purkkiin? Vai käytkö Camelina? Sillä tavoin että saisi saman sekoituksen omega 3 ja 6-öljyjä?
Tietysti jos syöttää rasvaista kalaa, vaikka miedosti keitettyä silakkaa, niin jotain rasvoja siitäkin saa?
Onko kellään käsitystä mikä tuo koiralle sopiva 3/ 6 balanssi olisi, tai onko jollakulla tietoa siitä miten voisi valmistaa koiran ruokaöljyn itse hyvistä aineista?
Öljlyä koiran ruokaan?
5
454
Vastaukset 5
- Anonyymi
Siinähän la traileri. Laadukas ruoka pitäänsisälläön sopivat öljyt.
- Anonyymi
Tänne ei taida kukaan muu kirjoitella kuin pentutehtailijat?
"Mistä sais rodun x pentuja"
"No kuule täällä olis juuri tulossa pentue, parasta a-ryhmää tavataanko parkkipaikalla" - Anonyymi
Jäteöljykin käy.
- Anonyymi
Koira hyötyy parhaiten eläinperäisestä rasvasta tai öljystä, ja varmaan lohiöljy olisi paras omega-lähde, nivelrikkoiselle sitten omega-3 lisä mieluummin. Terve koira varmasti tykkää öljystä ja rasvasta, mutta kannattaa muistaa haimatulehduksen riski, jos liikaa rasvaa tosta vain syöttelee koiralle.
- Anonyymi
Terveelle koiralle varmaan käy kaikki öljyt, joissa hyvä omega-suhde, koira tarvitsee enemmän omega-6 kuin ihminen, mutta jos on nivelrikkoa, silloin se suhdanne muuttuu täysin. Camelina menee meillä allergiselle pakosta, on onneksi terve muuten. Nivelrikkoiselle taas pitää olla enemmän omega-3 kuin muita omegoja, eli omega-3 lisä, ei pelkkää öljylisää (ja reilusti EPA/DHA, mikä vaan omega-3 öljy ei käy), mutta voi mennä vaikeaksi, jos koiralla on paha kala-allergia. Tuo mainitsemasi Nutrolin valmistaa sensitive öljyä kala-allergisille, meillä se ei käynyt, kun tuo yliherkkä allergikko sai siitäkin oireet. Saa kanssa glukosamiinista, kondroitiinista ja merilevästä, vaikka olisi joku alle yksi prosentti sitä ruoassa. Mutta muille kuin ei näin herkille varmaan jees. Meillä menee camelina-öljy omega-lisänä, ja ei ole onneksi nivelrikkoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371460Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2811038Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48455Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain76446- 32419
- 77412
- 28410
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381