Minulla on lievä älyllinen kehitysvamma. Musiikki on minulle elämäni tärkein asia. Olen soittanut pianoa ja koskettimia teini-ikäisestä asti säånnöllisesti ja tullut siinä taitavaksi. Minun harrastusta ei tueta vaan tuntuu,että asioita tehdään vain hankalammaksi. Asunnossanion minulla halpa syntetisaattori eli kansankielellä sähköurut. Laitteen äänenvoimakkuutta voi säättää ja kuulokkeiden käyttö on myös mahdollista. Kunnon soittimet on kalliita . Ne maksaa tuhansia euroja. Kerrostaloon kunnon soittimia ei voi tuoda,kuten akustista pianoa. Naapureilta menisi hermot. Mistä saisin tukea harrastukseen.
Kehitysvammaisuus ja harrastukset
4
94
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on soitin mutta haluat soittimen? Onkohan vauhti liian kova? Mitään rajaa ei olisi?
Ota osaa kaikenlaisiin kykyjen kilpailuihin yms. Vain sieltä voi saada tukea parhaat. Sinne pyrkii monet ja sieltä mennään eteenpäin. Sitten kun menee hyvin, voi ostaa itse parempia soittimia ja kartanon jossa soitto ei häiritse muita.- Anonyymi
Juuri noin ja tärkeintä on se että ei häiritse muita!
- Anonyymi
Vauhti ei ole liian kova. Olen jo melkein 50 vuotias. Alkaa vanhuus jo kovaa vauhtia lähestyä.
- Anonyymi
Itsellä on Lievä älyllinen kehitysvamma ja ei ole koskaan onnistunu sitoutuksiin ja työkeskus ryhmässä käymiseen ja enää vammaissosiaali puolella ei myönnä apua. T. HENNA MARIA KOSKELA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2005713Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1035604Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1904603Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514033Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613920Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali313566En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.181415Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301350- 171028
Jotenkin tämä
tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭33960