Tuli ulosotolta maksumuistutus 21.10 (tämän osasin odottaakkin) No ennen kuin kerkesin siihen edes reagoimaan niin velka oli otettu säästötililtäni. Ihmettelen, että miksi ei palkasta? Palkastakin olisi voinut sen ulosmitata, sen verran oli kuitenkin pieni summa (alle 500e) Ja kyllä! Oma moka. Olisi pitänyt ajoissa maksaa, turha edes minun selitellä viivytystäni, olin aikaansaamaton. Mutta onko yleistäkin, että palkkaan ei kosketa, jos on ns säästötili?
Ja maksumuistutuksesta noin nopealla ajalla lähti rahat.
aksukehoitus uo ja säästötili
33
353
Vastaukset
- Anonyymi
Hämmästyttävän nopeaa toimintaa.
Kun itse sain ylimääräistä vakuutusrahaa, tein tilisiirtoina seuraavat päivät yksityisille velanantajilleni (5) ja loppusumman maksoin ulosottoon yhden velan kokonaan pois. Itselleni jätin parin sadan verran.
Ulosotto ei reagoinut mihinkään toimenpiteeseen pariin kuukauteen ja sitten loppuviimein tuli omille uo-sivuille maininta tuosta maksetusta. Mutta kukaan ei ole kysellyt niistä muista.
Uljas (ulosoton järjestelmä) valvoo rahaliikennettä automaatiolla kai edelleen. Mutta kummaa, että nappasivat säästöt noin vain. Härskiä.- Anonyymi
"Uljas (ulosoton järjestelmä) valvoo rahaliikennettä automaatiolla kai edelleen."
Ei valvo, oletan että aloittajalla ei ole ulosottoa aikaisemmin ja nyt siis uhkasi palkan ulosmittaus, no UO on maksumuistutuksen yhteydessä tarkistanut velallisen mahdolliset varat ja tottakai on helpompaa napata ne pankkitililtä kun laittaa maksukieltoja palkanmaksajalle ym ym... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uljas (ulosoton järjestelmä) valvoo rahaliikennettä automaatiolla kai edelleen."
Ei valvo, oletan että aloittajalla ei ole ulosottoa aikaisemmin ja nyt siis uhkasi palkan ulosmittaus, no UO on maksumuistutuksen yhteydessä tarkistanut velallisen mahdolliset varat ja tottakai on helpompaa napata ne pankkitililtä kun laittaa maksukieltoja palkanmaksajalle ym ym...Voi, on ollut aikaisemminkin ulosottoa, mutta nyt ei muutamaan vuoteen. Onneksi oli kuitenkin pikkusummasta kyse. Nyt oli tullut se suomi.fi sivustolle, että tämä säästötilini on jäädytetty siihen saakka kunnes uo on omansa perinyt. No se oli tosiaan eilen tapahtunut. Ja hasuua kyllä! Miten suojaosuus oli niin iso? Melkein 1500 e, en ole kuitenkaan elatusvelvollinen tms....Vai lasketaanko se siitä mitä siellä tilillä oli? No voinhan sen sanoakkin....Siellä oli 2700 e, ja alle 500 e nappasivat sieltä pois. Eli toivottavasti se oli siinä. Ketuttaa vaan kun nuo perintötoimistot aloittaa kokoajan uudestaan ja uudestaan ikivanhoja velkoja perimään, jopa ns periaatteessa vahaksi menneitä. Ja kun yrittää tehdä maksusuunnitelman, ja onkin tilapäinen hetki, ettei pysty maksamaan, niin heti se on ulosotossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, on ollut aikaisemminkin ulosottoa, mutta nyt ei muutamaan vuoteen. Onneksi oli kuitenkin pikkusummasta kyse. Nyt oli tullut se suomi.fi sivustolle, että tämä säästötilini on jäädytetty siihen saakka kunnes uo on omansa perinyt. No se oli tosiaan eilen tapahtunut. Ja hasuua kyllä! Miten suojaosuus oli niin iso? Melkein 1500 e, en ole kuitenkaan elatusvelvollinen tms....Vai lasketaanko se siitä mitä siellä tilillä oli? No voinhan sen sanoakkin....Siellä oli 2700 e, ja alle 500 e nappasivat sieltä pois. Eli toivottavasti se oli siinä. Ketuttaa vaan kun nuo perintötoimistot aloittaa kokoajan uudestaan ja uudestaan ikivanhoja velkoja perimään, jopa ns periaatteessa vahaksi menneitä. Ja kun yrittää tehdä maksusuunnitelman, ja onkin tilapäinen hetki, ettei pysty maksamaan, niin heti se on ulosotossa.
Se on juuri näin. Itsellänikin pyörii 2019 oleva laina aina vaan perintämuistutuksena, vaikka on ollut silloin saman vuoden aikana jo ulosoton käsittelyssä. Eli käräjilläkin.
Juuri eilen tuli postilaatikkoon jälleen karhukirje maksamattomasta velasta, eli tästä samasta. Ja känny laulaa tekstaria ja soittoja viikoittain.
Joko siellä perinnässä istuu maan suurimmat turhakkeet ilman aivokapasiteettia tai sitten ovat karanneet mielisairaalasta, tuo ei ole normaalia toimintaa. Mutta joo, kaikkea voi tulla eteen näissä veloissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, on ollut aikaisemminkin ulosottoa, mutta nyt ei muutamaan vuoteen. Onneksi oli kuitenkin pikkusummasta kyse. Nyt oli tullut se suomi.fi sivustolle, että tämä säästötilini on jäädytetty siihen saakka kunnes uo on omansa perinyt. No se oli tosiaan eilen tapahtunut. Ja hasuua kyllä! Miten suojaosuus oli niin iso? Melkein 1500 e, en ole kuitenkaan elatusvelvollinen tms....Vai lasketaanko se siitä mitä siellä tilillä oli? No voinhan sen sanoakkin....Siellä oli 2700 e, ja alle 500 e nappasivat sieltä pois. Eli toivottavasti se oli siinä. Ketuttaa vaan kun nuo perintötoimistot aloittaa kokoajan uudestaan ja uudestaan ikivanhoja velkoja perimään, jopa ns periaatteessa vahaksi menneitä. Ja kun yrittää tehdä maksusuunnitelman, ja onkin tilapäinen hetki, ettei pysty maksamaan, niin heti se on ulosotossa.
"Miten suojaosuus oli niin iso"
Pankkitilin suojaosuus on 1.5 x normi suojaosuus eli siis tuo 1500 about.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten suojaosuus oli niin iso"
Pankkitilin suojaosuus on 1.5 x normi suojaosuus eli siis tuo 1500 about..Aa, okei. Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri näin. Itsellänikin pyörii 2019 oleva laina aina vaan perintämuistutuksena, vaikka on ollut silloin saman vuoden aikana jo ulosoton käsittelyssä. Eli käräjilläkin.
Juuri eilen tuli postilaatikkoon jälleen karhukirje maksamattomasta velasta, eli tästä samasta. Ja känny laulaa tekstaria ja soittoja viikoittain.
Joko siellä perinnässä istuu maan suurimmat turhakkeet ilman aivokapasiteettia tai sitten ovat karanneet mielisairaalasta, tuo ei ole normaalia toimintaa. Mutta joo, kaikkea voi tulla eteen näissä veloissa.No itselläni nämä velat mitkä tuli nyt kuitattua on vuodelta 2008-2009. Lapsen koulukuvaus ja joku muu juttu. En nyt muista. Mutta onhan se pyllystä olla kokoajan varpaisillaan, että milloin taas joku lasku tulee menneisyydestä!!!! Miten niihin pitäisi reagoida? Periaatteessa olisi pitänyt aikaa sitten vanheta! Mutta kun sinut todetaankin maksukykyiseksi, ja olet saanut hoidettua uo- velkasi pois, niin johan alkaa tulemaan vanhoja saatavia taas perintäfirmoilta. Pitääkö olla vaan noteeramatta, vai kiltisti sopia maksusuunnitelmaa?
- Anonyymi
Jos perintäfirma on muistuttanut vanhoista laskuista niin ei pääse vanhenemaan. Siksi lähettätävät laskuja tai ottavat muulla tavoin yhteyttä. Pitävät vanhaa velkaa hengissä. Sehän onkin kieroa, julkisuudessa puhutaan velan vanhenemisesta, todellisuus on muuta.
- Anonyymi
Erittäin harmittavaa on tuo puhelinhäirintä. Oma numeroni on salainen, on ollut jo vuosikausia, ja olen estänyt kaupalliset häirikkösoitot telemarkkinointikiellolla. Kukaan muu ei ole päässyt läpi kuin perintätoimistot! Ai niin, muutaman kerran on myös lainantarjoaja Lendia pommittanut viesteillä. Ihan tuntematon yritysnimi, eikä ole ollut kontakteja.
En asioi heidän kanssaan ollenkaan. Jos on tulossa jotain uutta, ottakoon yhteyttä ulosottajaan. Varsinaiset riesat ja häiriköt. - Anonyymi
"todellisuus on muuta"
Todellisuus on sitä että se velka vanhenee 15v-20v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"todellisuus on muuta"
Todellisuus on sitä että se velka vanhenee 15v-20vEi vanhene, jos ja kun ulosotto lähettää maksumuistutuksen ennen velan vanhentumista. Ja siitähän automaatio huolehtii.
- Anonyymi
Ei sellaisia säästötilejä parane suomalaisissa pankeissa pitää. Itsellä on ollut yli 10 vuotta uo päällä ja velkoja jotain 80 tonnia niin hyvin on säilyneet käteisenä noin 20 tuhatta omissa jemmoissa sekä saksalaisessa N26 pankissa noin 14-15 tuhatta. Statuksena uo:ssa varaton. Hehheh....
- Anonyymi
Ja nyt kerroit asiasta ja ihan omalla IP:llä varmaankin? Joko valehtelet, tai olet idiootti. Ellet sitten molempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt kerroit asiasta ja ihan omalla IP:llä varmaankin? Joko valehtelet, tai olet idiootti. Ellet sitten molempia.
Sananvapauden oikeudella. Jos joku alkaa penkoa täällä ja muilla anonyymisivustoilla vuodatettua tarinaa, ei siihen tämän maan kansa riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananvapauden oikeudella. Jos joku alkaa penkoa täällä ja muilla anonyymisivustoilla vuodatettua tarinaa, ei siihen tämän maan kansa riitä.
Erään sivuston ylläpitäjänä voin sanoa, että poliisilta on tullut kyselyitä kirjoittajien henkilöllisyydestä yllättävän pienistä syistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erään sivuston ylläpitäjänä voin sanoa, että poliisilta on tullut kyselyitä kirjoittajien henkilöllisyydestä yllättävän pienistä syistä.
No ei sitten muuta kuin juoruamaan. Kovat on piipussa meillä kaikilla väärintekijöitä vastaan. Terveisin rollamummo suoperältä astalolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ihan prepaidilla ylimääräisestä käytetystä puhelimesta. Siitä Sherlockki selvittelemään vaan ihan vapaasti. Heh heh!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs olet siellä ylilaudalla, ei kannattais, voi Viheraho tehdä olonne ikäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs olet siellä ylilaudalla, ei kannattais, voi Viheraho tehdä olonne ikäväksi.
Itse asiassa Wikipediassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on ihan vapaa pelto. Minäkin olen sinne tehnyt asiallista korjausta kun tieto oli päin honkia. Ei kannata paukutella henksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on ihan vapaa pelto. Minäkin olen sinne tehnyt asiallista korjausta kun tieto oli päin honkia. Ei kannata paukutella henksuja.
Se nyt ei ollut se pointti, vaan viranomaiset tosiaan kyselevät välillä aika pikkujuttujen perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai hittojako minä aikaani tuhlaan ihmisten varoitteluun. Mitäs muita rikoksia ihmisillä on omallatunnolla? Tämä ketju on jo ainakin voudin tiedossa, äkkiäkös tästä poliisillekin vinkataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai hittojako minä aikaani tuhlaan ihmisten varoitteluun. Mitäs muita rikoksia ihmisillä on omallatunnolla? Tämä ketju on jo ainakin voudin tiedossa, äkkiäkös tästä poliisillekin vinkataan.
Voutini on sellainen juppi ettei ole kiinnostunut köyhistä ollenkaan. Mammanpoika, joka ei ole nälkää nähnyt eikä oikeastaan kait muutakaan. Jos kiinnostuisi nyt edes sosiaalipolitiikasta ja haluaisi keskustella maan taloudellisesta tilasta ja sen seurauksista ulosotossa oleviin veronmaksajiin (palkkansa maksajiin), se olisi hurraan paikka!
Toivon suurta palstanäkyvyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitit varmaan hikipediassa?
- Anonyymi
Vaikka velka vanhenisikin 15-20 vuodessa, niin silti on rankkaa esimerkiksi vanhoille ihmisille. Eivät pysty nostamaan tulotasoaan ja eläkkeestä ulosmitataan. Eivät pysty jäämään työttömäksi tai työttömäksi kuten nuoremmat. Eläkeläiset ovat kaikista kovimmilla. Maksavat usein kunnes kuolema lopettaa ulosoton.
Mielestäni pitäisi olla joku sääntö, että eri ikäisiä ja eri tilanteessa ja ihmisiä käsiteltäisiin ulosoton kannalta eri tavoin. Nuoremmille vuosien ulosotto ei ole niin ahdistava kuin vanhuksille.
Nuoret voivat tehdä töitä vaikka pimeästi, usein ovat myös parisuhteessa eli kaksi maksajaa taloudessa. Monet vanhukset elävät yksin.
Olenko sitten ymmärtänyt väärin, ettei tuo vanhoista laskuista muistuttaminen katkaisisi vanhenemista? Minulle nimittäin tuli muistutus laskusta joka oli ulosotossa. Soitin uo ja kysyin niin sanoi, ettei tarvitse välittää kun on jo ulosottoon mennyt.. perintätoimistot kuulemma lähettävät niitä sentakia kun huomaavat vanhenemisajan olevan lähellä.- Anonyymi
Viisasta kirjoitusta.
Kunpa olisin vain niin, että kurjistaminen tulisi ulosoton kautta, mutta olen itse joutunut nyt useamman kuukauden ajan autonkorjaajan ja katsastusmiehen kiusaamaksi. Koska tietävät, että olen voudin hyppysissä ja tietävät kiinteistön ulosmittauskuvion pakkomyynteineen, ovat joukolla asettuneet vaikeuttamaan elämääni kaikin tavoin.
Korjaaja korvaa väärin ja katsastustuttunsa hylkää auton toistamiseen. Olen menettänyt jo melkein tuhat euroa tähän vekslaamiseen ja koska olen liikuntarajoitteinen, elämä on erittäin vaikeaa olla ilman kulkuvälinettä.
Tämä kertomus vain tukemaan edellisen kirjoitusta. Pienestä eläketulosta säästäminen mm. tähän korjauskuluun on ollut puolen vuoden työ. Ja lopputulos: ajokielto.
Ei naurata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisasta kirjoitusta.
Kunpa olisin vain niin, että kurjistaminen tulisi ulosoton kautta, mutta olen itse joutunut nyt useamman kuukauden ajan autonkorjaajan ja katsastusmiehen kiusaamaksi. Koska tietävät, että olen voudin hyppysissä ja tietävät kiinteistön ulosmittauskuvion pakkomyynteineen, ovat joukolla asettuneet vaikeuttamaan elämääni kaikin tavoin.
Korjaaja korvaa väärin ja katsastustuttunsa hylkää auton toistamiseen. Olen menettänyt jo melkein tuhat euroa tähän vekslaamiseen ja koska olen liikuntarajoitteinen, elämä on erittäin vaikeaa olla ilman kulkuvälinettä.
Tämä kertomus vain tukemaan edellisen kirjoitusta. Pienestä eläketulosta säästäminen mm. tähän korjauskuluun on ollut puolen vuoden työ. Ja lopputulos: ajokielto.
Ei naurata.Halvemmaksi tulee nykyään ajella ilman leimaa tai muitakaan lupia.
Moni on varmaan huomannut miten joku huumehörhö on jäänyt tänä vuonna jotain 25 kertaa kiinni kortitta ajosta katsastamattomalla autolla. Ja lopputulos on sakko jota hörhö ei ikinä maksa. Tähän tää tässä maassa menee kun vaatimukset kansalaisia kohtaan ovat täysin yliammuttuja.
Yksi hyvä esimerkki tuo auton katsastaminen. - Anonyymi
"Olenko sitten ymmärtänyt väärin, ettei tuo vanhoista laskuista muistuttaminen katkaisisi vanhenemista?"
Velka vanhenee 15-20v ja siitä pitää muistuttaa velallista 3v välein, yleensä tai aina velkoja uudistaa ulosoton 2v välein jolloin velka ei vanhene... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvemmaksi tulee nykyään ajella ilman leimaa tai muitakaan lupia.
Moni on varmaan huomannut miten joku huumehörhö on jäänyt tänä vuonna jotain 25 kertaa kiinni kortitta ajosta katsastamattomalla autolla. Ja lopputulos on sakko jota hörhö ei ikinä maksa. Tähän tää tässä maassa menee kun vaatimukset kansalaisia kohtaan ovat täysin yliammuttuja.
Yksi hyvä esimerkki tuo auton katsastaminen.Samaa olen ajatellut. Ja nykyiset katsastusasemat palvelevat trafin ukkoja ja tekevät hylyn melkein säännöllisesti vanhalle autolle. Saavat vissiin bonuksia, meitähän halutaan sähköauton käyttäjiksi joka iikka. Kun kysyin, millä köyhä syrjäkylillä sellaisen hankkii, nauroi päin naamaa ja laittoi ajokiellon vielä päälle.
Viimeksi rikkoi tahallaan jarrut ja laskutti satasen. Jo tuo satanen ylimääräisenä maksuna on ulosotossa olevalle paljon, saati jatkuvat korjauskustannukset. Kamalia tyyppejä on päättämässä pääseekö edes kauppaan, terkkariin tai apteekkiin ja milloin, matkaa on yhteen suuntaan 50km. Julkisia ei kulje ollenkaan ja takseja ei korpimailla enää ole.
Heitteillejättö siis ja vain syystä että olen vanha ja ulosotossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa olen ajatellut. Ja nykyiset katsastusasemat palvelevat trafin ukkoja ja tekevät hylyn melkein säännöllisesti vanhalle autolle. Saavat vissiin bonuksia, meitähän halutaan sähköauton käyttäjiksi joka iikka. Kun kysyin, millä köyhä syrjäkylillä sellaisen hankkii, nauroi päin naamaa ja laittoi ajokiellon vielä päälle.
Viimeksi rikkoi tahallaan jarrut ja laskutti satasen. Jo tuo satanen ylimääräisenä maksuna on ulosotossa olevalle paljon, saati jatkuvat korjauskustannukset. Kamalia tyyppejä on päättämässä pääseekö edes kauppaan, terkkariin tai apteekkiin ja milloin, matkaa on yhteen suuntaan 50km. Julkisia ei kulje ollenkaan ja takseja ei korpimailla enää ole.
Heitteillejättö siis ja vain syystä että olen vanha ja ulosotossa.Kyllä tämä on huomattu katsastuksissa viime vuosina varsinkin kun A-katsastusmafia osti kilpailevan K1-ketjun niin jo pelkät katsastusten hinnat hyppäsivät pilviin. Ennen oli K1-ketjulla netissä ns halpoja aikoja 29-39 e katsastus ilman päästömittauksia joista tuli parikymppiä lisää jos ei ollut itse jossain niitä mittauttanut. Nyt täällä Hämeen nurkilla ainakin on hinnat joka asemalla alk. 63 e ilman päästömittausta ja siitä 41e lisää jos asemalla ne mitataan. Sitä virhettä ei missään nimessä pidä tehdä että antaa katsastajan ne mitata, sillä jos ei heti tai hetken päästä ole arvot sallituissa niin ei ne edes yritä enempiä kertoja vaan hylky tulee jo siitä alkajaisiksi. Kun viimeksi vein itse pienelle korjaamolle mitattavaksi pakokaasut , se maksoi vain 20e ja kaveri jaksoi kärsivällisesti kierrättää konetta kunnes oli arvot ok.
Nyt katsastusmafian yleisimmät temput on antaa hylky jarruista jotka ne itse rikkoo järjettömällä voimankäytöllä jollaista tavallisen autoilijan ei ikinä tarvitse liikenteessä käyttää. Toinen niiden vakiotemppu nykyään on hakata sorkkaraudalla etu tai taka-akselipalkkiin reikä, (usein auton omaa valmiiksi ollutta vesireikää hakataan reunoiltaan millin pari isommaksi) jolloin saadaan hylky erikoishuomautuksella että EI SAA HITSATA vaan koko akseli tai apurunko pitää vaihtaa! Tällainen toimenpide ei onnistu kuin korjaamolla ja hintaa tulee tälle operaatiolle helposti tonni tai enemmänkin. Teetä köyhä siinä sitten 100-500 euron arvoiselle vanhalle kärryllesi tällainen järjetön toimenpide jolla ei oikeasti ole liikenneturvallisuuteen mitään vaikutusta vaikka sitä tekosyynä käyttävät näitä hylkyjä jakaessaan. Sitten jos muuten on kaikki kunnossa niin kuitenkin ne keksii edes jonkun pikkuvian (usein muka joku pallonivel väljä, mitä asiakas ei itse pysty toteamaan) jotta ainakin jälkitarkastukseen saadaan määrätä ja se maksaa taas, nykyään reilut 30 euroa ja tämä pelkästään siitä hyvästä että katsuri ajaa autoa 10 metriä Nosturille joka nousee yhdellä napinpainalluksella ja toisella laskeutuu alas. Hienoa bisnestä! Ja onneton trafi joka ensin on saattanut ihmisten autot huonoon kuntoon antamalla teiden mennä karmeaan kuntoon ja kylvämällä järjettömät määrät suolaa niille kynnöspelloille, saanut autot ruostumaan, niin se byrokraattien suojatyöpaikkana jatkaa vaan uusien sääntöjen ja maksujen keksimistä jolla on suora vaikutus siihen liikenneturvallisuuteen eli ihmisillä ei ole varaa niiden takia kunnon renkaisiin eikä huoltaa autojaan kun koko ajan mennään äärirajoilla selviytymisen kanssa jonka taas köyhille on tehnyt mahdottomaksi vesipäinen hallitus jolla sitä rahaa kyllä riittää aina jaettavaksi ennestään rikkaille ja Ukrainaan. Omat köyhät ovat kivityksen kohteena joka välissä!
Ulosottoakin meinaavat "uudistaa" niin että edes vapaakuukausia ei enää olisi!
Koskahan tämä kansa oikeasti saa tarpeekseen ja pistää kunnon kapinan pystyyn? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämä on huomattu katsastuksissa viime vuosina varsinkin kun A-katsastusmafia osti kilpailevan K1-ketjun niin jo pelkät katsastusten hinnat hyppäsivät pilviin. Ennen oli K1-ketjulla netissä ns halpoja aikoja 29-39 e katsastus ilman päästömittauksia joista tuli parikymppiä lisää jos ei ollut itse jossain niitä mittauttanut. Nyt täällä Hämeen nurkilla ainakin on hinnat joka asemalla alk. 63 e ilman päästömittausta ja siitä 41e lisää jos asemalla ne mitataan. Sitä virhettä ei missään nimessä pidä tehdä että antaa katsastajan ne mitata, sillä jos ei heti tai hetken päästä ole arvot sallituissa niin ei ne edes yritä enempiä kertoja vaan hylky tulee jo siitä alkajaisiksi. Kun viimeksi vein itse pienelle korjaamolle mitattavaksi pakokaasut , se maksoi vain 20e ja kaveri jaksoi kärsivällisesti kierrättää konetta kunnes oli arvot ok.
Nyt katsastusmafian yleisimmät temput on antaa hylky jarruista jotka ne itse rikkoo järjettömällä voimankäytöllä jollaista tavallisen autoilijan ei ikinä tarvitse liikenteessä käyttää. Toinen niiden vakiotemppu nykyään on hakata sorkkaraudalla etu tai taka-akselipalkkiin reikä, (usein auton omaa valmiiksi ollutta vesireikää hakataan reunoiltaan millin pari isommaksi) jolloin saadaan hylky erikoishuomautuksella että EI SAA HITSATA vaan koko akseli tai apurunko pitää vaihtaa! Tällainen toimenpide ei onnistu kuin korjaamolla ja hintaa tulee tälle operaatiolle helposti tonni tai enemmänkin. Teetä köyhä siinä sitten 100-500 euron arvoiselle vanhalle kärryllesi tällainen järjetön toimenpide jolla ei oikeasti ole liikenneturvallisuuteen mitään vaikutusta vaikka sitä tekosyynä käyttävät näitä hylkyjä jakaessaan. Sitten jos muuten on kaikki kunnossa niin kuitenkin ne keksii edes jonkun pikkuvian (usein muka joku pallonivel väljä, mitä asiakas ei itse pysty toteamaan) jotta ainakin jälkitarkastukseen saadaan määrätä ja se maksaa taas, nykyään reilut 30 euroa ja tämä pelkästään siitä hyvästä että katsuri ajaa autoa 10 metriä Nosturille joka nousee yhdellä napinpainalluksella ja toisella laskeutuu alas. Hienoa bisnestä! Ja onneton trafi joka ensin on saattanut ihmisten autot huonoon kuntoon antamalla teiden mennä karmeaan kuntoon ja kylvämällä järjettömät määrät suolaa niille kynnöspelloille, saanut autot ruostumaan, niin se byrokraattien suojatyöpaikkana jatkaa vaan uusien sääntöjen ja maksujen keksimistä jolla on suora vaikutus siihen liikenneturvallisuuteen eli ihmisillä ei ole varaa niiden takia kunnon renkaisiin eikä huoltaa autojaan kun koko ajan mennään äärirajoilla selviytymisen kanssa jonka taas köyhille on tehnyt mahdottomaksi vesipäinen hallitus jolla sitä rahaa kyllä riittää aina jaettavaksi ennestään rikkaille ja Ukrainaan. Omat köyhät ovat kivityksen kohteena joka välissä!
Ulosottoakin meinaavat "uudistaa" niin että edes vapaakuukausia ei enää olisi!
Koskahan tämä kansa oikeasti saa tarpeekseen ja pistää kunnon kapinan pystyyn?Hyvin kirjoitettu.
Oma ajohistoria on neljänkymmen vuoden ajalta ja täysin puhdas eli bonukset tapissa. Olen toiminut kuljettajana muun työn ohessa pari vuosikymmentä ja ajanut/omistanut ison määrän erilaisia autoja. En busseja ja kuorma-autoja kuitenkaan, mutta joka muu laji on ollut ajossa ja hyvässä hoidossa naisen näpeissä.
Ulosottoon joutumisen jälkeen joka ainoa korjaaja tai katsari on ollut konna. Pienellä paikkakunnalla olen joutunut silmätikuksi ja on ollut varsin selvää tämä meno. Kyllä täytyy olla sairas ja pikkumainen luonne heillä, joille talousvaikeus on syy kiusaamiseen. Tuo kertomasi tahallinen rikkominen on tuttua, on se nyt perhanaa kun ehjää pitää pilata.
Nyt yritän jälleen etsiä jotain peruskuntoista ajoon, jolla vuosi eteenpäin taas. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu.
Oma ajohistoria on neljänkymmen vuoden ajalta ja täysin puhdas eli bonukset tapissa. Olen toiminut kuljettajana muun työn ohessa pari vuosikymmentä ja ajanut/omistanut ison määrän erilaisia autoja. En busseja ja kuorma-autoja kuitenkaan, mutta joka muu laji on ollut ajossa ja hyvässä hoidossa naisen näpeissä.
Ulosottoon joutumisen jälkeen joka ainoa korjaaja tai katsari on ollut konna. Pienellä paikkakunnalla olen joutunut silmätikuksi ja on ollut varsin selvää tämä meno. Kyllä täytyy olla sairas ja pikkumainen luonne heillä, joille talousvaikeus on syy kiusaamiseen. Tuo kertomasi tahallinen rikkominen on tuttua, on se nyt perhanaa kun ehjää pitää pilata.
Nyt yritän jälleen etsiä jotain peruskuntoista ajoon, jolla vuosi eteenpäin taas.Jos mahdollista, yritä löytää lähikunnista joku muu korjaaja tai käytä kauempana katsastuksessa.
Suomessa on pedot vallassa nyt ja kaikki pahuus ja vaikeudet mitä ne syyttömille aiheuttaa , syyksi niihin valehdellaan toistuvasti Venäjä ja EU . Kyllä Suomessa on ennenkin köyhiä ja vähäosaisia kuritettu mutta näin törkeää se ei ollut vielä ikinä !
- Anonyymi
Siis työttömäksi tai tulottomaksi kuten nuoremmat. Oli työttömäksi ja työttömäksi, korjasin ylläolevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t645680Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo1073575Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel573438Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset52663Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L932662SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral742530Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti422394Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi861967Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3401894Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161593