Kuulostaa hullulta päästää potilas kotiin, sekoilemaan systeemin kanssa ja vielä yksin kun asut, hohhoijaa..
Virtsakatetri
10
300
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu tietty potilaan iästä, mutta katetrin kanssa pystyy elämään kun oppii käytön. Mulla tuttava joka jo vuosia joutunut käyttämään ja itse sanoi että ei ole ongelmia ollut.
- Anonyymi
Helppo homma.
Mulla tosin nykyisin kystofix, elikkäs letku rakosta navan alta. Mutta käytännössä kumpikin hyvin helppoja ja yllättävää kyllä käteviäkin, ei tarvi vessoja kyttäillä.
Hommaa niistä ei juuri ole, kunhan muistaa tyhjennellä ja viikon välein vaihtaa uuden pussin. Itse letku vaihtuu terkkarissa kolmen kuukauden välein.
Ainoo mistä pitää olla tarkka, letku voi mennä tukkoon. Silloin on kiire päivystykseen. On olemassa huuhtelu pusseja, niillä voi koittaa ite aukoa jos tarvii. Virtsaumpi ei ole leppoisa asia isot tuskat ja rakko voi revetä. Se on sitten verenmyrkytys.
Katetrin kans kyllä pärjää. Avanne hankalampi ja siinä enenpi duunia. Mutta siihenkin kyllä tottuu, kun ei ole vaihtoehtoja. Mulla väliaikainen avanne, tässä hankkiutumassa leikkausjonoon, se ei enää tarpeen.
Joissain tapauksissa pystyy saamaan kotihoitoa noita varten. Mä en tarvi, pystyn vaihtelemaan ja tyhjentelemään noit ite.
=DW=- Anonyymi
" letku voi mennä tukkoon. Silloin on kiire päivystykseen" huh, ja päivystys voi 100km päässä.
- Anonyymi
Ei noissa kummassakaan ole mitään hankaluuksia jos ne saanut on järkevä ja itsetoimiva. Muistisairaan osalta tilanne voi olla hankala, jos tämä repii esim katetria irti tai ei muista varoa letkua kun liikkuu.
Tapasin äskettäin erittäin aktiivisen ja skarpin naisen joka oli saanut pari kuukautta sitten avanteen. Hän on alle 80-vuotias ja erittäin liikunnallinen, lenkkeilee päivittäin minimissään kaksi tuntia.
Hän kertoi avanteen olleen järkytys ja etenkin sen tyhjennys tuntui ensin mahdottomalta. Nyt pari kuukautta myöhemmin tämä hlö ihmettelee omaa ensireaktiotaan. Mitään ongelmia ei ole ollut ja hän on sinut avanteen kanssa. :) Elämä jatkuu entisenlaisena.
- Anonyymi
Jos potilas sekoilee, niin häntä ei todellakaan voi päästää kotiin. Eikä varsinkaan virtsapussin ja -katetrin kanssa.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Kertakatetroinnit kotihoidon tai omaisen toimesta vaihtoehto.
Kyllä pitäisi hoitajattarien vierailla tiiviiseen tahtiin. Heh.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitäisi hoitajattarien vierailla tiiviiseen tahtiin. Heh.
Kolme neljä kertaa päivässä jos omainen ei kykene. Se on todellinen vaihtoehto jos pysyvä katetri ei esimerkiksi muistisairaalla onnistu ja nykyisin ei näitä pysyviä muutoinkaan suositella.
- Anonyymi
Mieheni käytti katetria. Minäkin opettelin sitä käyttämään hänelle. Hyvin pelasi.
- Anonyymi
Kertakatetria käyttänyt jo yli puoli vuotta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1693081Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii441889Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K311874- 1961817
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261580Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,771266Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja881206Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2101050Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1791042- 201012