Olen ajanut Toyota Corollaani vuosia, ja se on ollut minulle enemmän kuin pelkkä auto – se on luotettava kumppani, joka ei koskaan petä. Äskettäin päätin kokeilla jotain uutta ja koeajin Mercedes-Benzin C-sarjan, jota kehutaan premium-luokan ajokokemukseksi. Odotukseni olivat korkealla, mutta koeajon jälkeen tunsin, että Corollani pitää yhä kruununsa. Tässä esseessä kerron, miksi Corollani tuntuu paremmalta ja mukavammalta kuin C-sarjan Mercedes, ja miksi yksinkertaisuus ja luotettavuus voittavat kiiltävän premium-lupauksen.Ensinnäkin, Corollan ajotuntuma on jotain, johon olen tottunut ja jota arvostan. Sen jousitus on pehmeä ja anteeksiantava, mikä tekee arkiajosta miellyttävää, olipa kyseessä sitten kaupunkipyöritys tai pidempi maantiematka. Koeajamani C-sarja tuntui jämäkämmältä, lähes jäykältä, ja vaikka se saattaa sopia urheilulliseen ajoon, se ei tarjonnut samaa rentoutta, jota Corollani tarjoaa päivittäisessä käytössä. Corollan kyydissä tuntuu, että auto on tehty minua ja tarpeitani varten – se ei yritä olla mitään muuta kuin luotettava ja mukava kulkupeli.Toiseksi, Corollan yksinkertaisuus on sen vahvuus. Ohjaamossa kaikki on juuri siellä, missä odotan niiden olevan. Säätimet ovat intuitiivisia, ja vaikka autossa on modernia teknologiaa, se ei hukuta kuljettajaa monimutkaisilla valikoilla. C-sarjassa sen sijaan kohtasin digitaalisen kojelaudan ja MBUX-järjestelmän, jotka tuntuivat aluksi vaikuttavilta mutta pian sekavilta. Näytöllä vilisevät valikot ja kosketusohjaimet veivät huomioni ajamisesta, ja kaipasin Corollani selkeää, mekaanista tuntumaa. Teknologia ei aina tarkoita parempaa käyttökokemusta, ja Corollan mutkattomuus voittaa tässä suhteessa.Kolmanneksi, Corollaan liittyy tunneside, jota ei voi sivuuttaa. Vuosien aikana olen oppinut luottamaan autooni täysin – se käynnistyy aina, huoltoja tarvitaan harvoin, ja kustannukset pysyvät kurissa. C-sarjan koeajo ei vakuuttanut minua siitä, että saisin rahoilleni samanlaista vastinetta. Premium-merkin hinta tuntuu sisältävän paljon sellaista, mitä en tarvitse: kiiltävää brändiä, monimutkaisia järjestelmiä ja ehkä myös kalliimpia ylläpitokustannuksia. Corollani antaa minulle kaiken tarvittavan ilman turhaa pröystäilyä, ja se tuntuu rehelliseltä.Lopuksi, mukavuus on subjektiivista, ja minun mukavuusalueeni löytyy Corollan tutusta ohjaamosta. Istuimet tuntuvat kuin ne olisi muotoiltu juuri minulle, ja ajoasento on juuri oikea. C-sarjassa istuimet olivat kyllä ylelliset, mutta jotenkin vieraat – en tuntenut oloani kotoisaksi. Lisäksi Corollan polttoainetaloudellisuus ja alhaiset käyttökustannukset tekevät siitä paitsi mukavan myös järkevän valinnan, mikä ei ole vähäpätöistä nykypäivän maailmassa.Ymmärrän, että Mercedes-Benzin C-sarja vetoaa moniin, jotka arvostavat premium-tuntumaa ja viimeisintä teknologiaa. Minulle kuitenkin Corolla edustaa jotain, mitä ei voi ostaa rahalla: luottamusta, yksinkertaisuutta ja aitoa ajamisen iloa. Koeajo oli opettavainen kokemus, mutta se vahvisti, että Corollani on juuri se auto, joka sopii minulle. Ehkä jonain päivänä annan premium-autoille uuden mahdollisuuden, mutta toistaiseksi palaan tyytyväisenä Corollani rattiin, sillä se on minun mittapuullani täydellinen.
Olen ajanut Toyota Corollaani vuosia, ja se on ollut minulle enemmän kuin pelkkä auto
7
131
Vastaukset
- Anonyymi
Noin sitä hulluutta jaetaan.
- Anonyymi
Luotettavin auto ikinä Toyota. Eipä aloittajan kommenttiin ole lisättävää.
- Anonyymi
Elät menneisyydessä.
Toyota on eniten tiellä jättävä auto nykyään.
- Anonyymi
Niinku mietaalle sukset-nukkuu niiden kanssa...
jarkko Tamminen show - Anonyymi
Avaus on mitä hauskinta käänteistä vittuilua Toyota uskovaisille.
- Anonyymi
Julmaa tuollainen pilailu. Moni Toyotisti ottaa sen täytenä totena ja uskon vahvistuksena.
- Anonyymi
Kummasti muistui mieleen ne ajat kun vielä oli Toyota alla. Malli oli 2006 Corolla ja olihan se auto löysä ajossa. Kuljettajan istuin oli pelkkä tyyny, boxi katolla sen keksinnön huiput olivat 115km/h. Jarruja sai olla rassaamassa jatkuvasti. Kun 190tkm tuli mittariin syttyi häiriövalo moottorista. Sitä korjattiin hiukan yli tonnilla eivätkä kuntoon saaneet. Oli taas leima tulossa tiensä päähän niin oli helpointa myydä se 600€:lla eteenpäin koska hitsattavaakin olisi ollut. Katselin tämän jälkeen Avea mutta vastaavat muut maksoivat vain puolet Avesta käytettyinä joten merkkillä hinta kyllä piti. Päätin hankkia Aven hinnalla jotain muuta merkkiä eikä Toyotaan ollut sen jälkeen enää paluuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset394831Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut173622Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693433Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1002784SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862660IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k282597Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161623En mä tahallani ole näin hankala.
Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161386- 1521311
Harmittaako mies, että yhteys katkesi?
Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?1791272